Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hyvä modeemi/reititin PS3:lle ja PC:lle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MrSoulfire
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MrSoulfire

New Member
Osaisiko joku suositella hyvää otsikossa mainittua yhdistelmää? Saisi olla sellainen jossa porttien puhkominen on suht helppoa. (en ole mikään supernörtti, mutta en mikään kädetönkään.) Nyt minulla on kytössä TeleWellin EA501 v3 ja kyseisen laatikon port forward on kaikkien ohjeiden mukaankin tehtynä ollut tuloksetonta. (minua viisaammatkin ovat käyneet katsomassa ja kiroilemassa.)

Tarvitsen laatikkoa muuhunkin kuin nettipelaamiseen ja siten tämä porttien puhkominen olisi tärkeää.

Vastaus: Hyvä modeemi/reititin PS3:lle ja PC:lle?

Osaisiko joku suositella hyvää otsikossa mainittua yhdistelmää?
Siis oletko etsimässä pelkkää reititintä, vai reitittävää ADSL-modeemia? Entä pitääkö mukana olla WLAN vai ei? Ilman WLANia voisin suositella Zyxel Prestige 660H-D1:tä. Tuosta löytyy myös WLANilla varustettu sisarmallia 660HW-D1.

Tai jos vanha ja käytetty kelpaa, meikulta lähtisi halvalla Zyxel P660HW-61. Se on hieman vanhempi malli, mutta toimi PS3:n kanssa oikein mainiosti. Ainoastaan WLANin toiminnassa olisi ollut parantamisen varaa.

Suosittelen, että haet tuohon valmistajan sivuilta päivityksen, jossa kaksi ekaa porttia on muurilla suojattuja ja ilman muuria kahdessa viimeisessä. (type 8 ohjelmistokoodit-kohdassa)

http://www.telewell.fi/ohjeet2.php?id=183

Näin saat pleikkarin pyörimään rauhassa, ja käytät muuria vain pc-puolella.

Edit: eikun mainitsitkin että pc-puolellakin tarvitset portin puhkomisia..täytyy myöntää, että telewell on kyllä osannut tehdä asian mahdollisimman hankalaksi, siispä tätä nykyä itse käytän ohjelmallista palomuuria ja pidän peeceenkin siltaavassa tilassa.

Siis oletko etsimässä pelkkää reititintä, vai reitittävää ADSL-modeemia? Entä pitääkö mukana olla WLAN vai ei? Ilman WLANia voisin suositella Zyxel Prestige 660H-D1:tä. Tuosta löytyy myös WLANilla varustettu sisarmallia 660HW-D1.

Tai jos vanha ja käytetty kelpaa, meikulta lähtisi halvalla Zyxel P660HW-61. Se on hieman vanhempi malli, mutta toimi PS3:n kanssa oikein mainiosti. Ainoastaan WLANin toiminnassa olisi ollut parantamisen varaa.

Itseltä löytyy tuo zyzel wlan malli ja en voi kuin kehua...Toimii kuin se kuuluisa junan vessa.Ei ehkä halvin mutta....

reitittävä ADSL-modeemi olis hakusessa. Saa olla WLAN, mutta ilmankin kelpaa. Ja kiitos tarjouksesta mutta taidan ostaa uuden. :) Tuo Zyxel Prestige 660HW-D1 vaikuttaa lupaavalta.

Osaisiko joku suositella hyvää otsikossa mainittua yhdistelmää? Saisi olla sellainen jossa porttien puhkominen on suht helppoa. (en ole mikään supernörtti, mutta en mikään kädetönkään.) Nyt minulla on kytössä TeleWellin EA501 v3 ja kyseisen laatikon port forward on kaikkien ohjeiden mukaankin tehtynä ollut tuloksetonta. (minua viisaammatkin ovat käyneet katsomassa ja kiroilemassa.)

Tarvitsen laatikkoa muuhunkin kuin nettipelaamiseen ja siten tämä porttien puhkominen olisi tärkeää.

Saman paskan myivät mulle DNA liikkeessä :mad:
Ootko kokeilut laittaa Pleikan piuhan portti 3 tai 4.....itse sain jotenkin toimimaan laittamalla 4 porttiin.

Saman paskan myivät mulle DNA liikkeessä :mad:
Ootko kokeilut laittaa Pleikan piuhan portti 3 tai 4.....itse sain jotenkin toimimaan laittamalla 4 porttiin.

Siis... Mulla kyllä toimii pelikäytössä ihan ookoo. Jonkin aikaa tosin sai sitäkin virittää että sain NAT-2:n. Kyse on nyt lähinnä siitä että haluan laatikon jossa Porttien aukominen on suht helppoa. Nyt kun tekee ohjeiden mukaan, niin testit herjaa ettei portti ole auki.

Välikommenttina vain, että kai olet muistanut tallettaa ne asetukset varmasti muistiin (kahteen kertaan)..? Eli ensin siitä sivulta missä milloinkin on konffaamassa ja sitten vielä erikseen sieltä 'tallenna asetukset' valikkokohdasta tallennetaan itse piirille/muistiin..

Itsellä ainakin ollut joskus säätöä sen kanssa, että asetukset eivät vain ole tallettuneet muistiin kun olen painanut pelkästään sitä sivun alalaidan tallennusnamiskaa..

Välikommenttina vain, että kai olet muistanut tallettaa ne asetukset varmasti muistiin (kahteen kertaan)..? Eli ensin siitä sivulta missä milloinkin on konffaamassa ja sitten vielä erikseen sieltä 'tallenna asetukset' valikkokohdasta tallennetaan itse piirille/muistiin..

Itsellä ainakin ollut joskus säätöä sen kanssa, että asetukset eivät vain ole tallettuneet muistiin kun olen painanut pelkästään sitä sivun alalaidan tallennusnamiskaa..

Juu, olen. Ja kuten aikaisemmin mainitsin... Minua nörtimmätkin ovat käyneet paikan päällä ihmettelemässä hommaa. Mutta ei sillä niin väliä enää kun kuitenkin vaihdan uuteen laatikkoon. Aika aikaa kutakin ja poissa silmistä poissa mielestä. TeleHellini lähtee välittömästi kellariin, kunhan uusi motu saapuu.

Juu, ok. Jokos olet tilannut/ostanut uuden..?

Jossain kehuivat Netgearin vermeitä varmoiksi ja hyviksi konfata. Äkkiseltään löytyi tälläinen.. Arvosteluissa miinuksena rauhallinen wlan-siirto.

Jos oikein vertailemaan rupeat niin täältä löytyy muutamat hyvät testit. (Ja jos ei noita koko löpinöitä jaksa lukea, niin scrollaa aina sinne alas ja lue tiivistelmä ja päätelmät).

Kiitän ja kumarran kattavasta linkityksestä. Tätä olen näin alkuun ajatellut. http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/51174

Myös täällä olisi uusi modeemi hankinnassa kun tuo TeleWellin 501 ilmeisesti vetelee viimisiään. Noin viikon ajan on temppuillut enemmän tai vähemmän. Varsinkin kun pelaa pleikkarilla netissä jotain. Välillä häviää kaista käytännössä kokonaan, heittää ulos PSN:stä, ja koneella ei nettisivut aukea,jää vaan latailemaan niitä. Yhteys siis pysyy koko ajan kyllä päällä, paria poikkeusta lukuunottamatta. Pelkässä nettisurfailussa ei ole mitään ongelmia,mutta pelatessa saa koko ajan pelätä millon lentää ulos. Ei ilmeisesti kestä kuormitusta tai jotain?

Onkos tuo Zyxel Prestige 660H-D1 siis siltaava oletukseltaan? Tuohan oisi aivan loistava, ei tarttis vaivata päätään NATeilla tai porttien aukomisella:) Ja en myöskään tarvitse WLAN tukea.

Vai onko jotain muita suosituksia jollain? 4-porttinen tarvii olla ja mielellään ainakin 2 niistä siltaavina.

Zyxel löytyy täältä, ja tod. näk. joutuu portteja aukomaan... ...mutta se on sen verran selkokielinen ja helppo konffata, että jos nyt joskus on näiden kans säätänyt niin eipä tuohon pitäis 10min. kauempaa tuhrautua. Siis ekalla kerralla. Toka porttienavaussessio päättyy jo, kun ajanottaja pääsee 2min. kohdalle.

Toista se oli elämä entisen TeleHellin kanssa, en muista pirun mallia enkä haluakkaan mutta asetukset ei_vaan_jäänyt_muistiin_millään. Kaikenmaailman insinöörit kävi rämpyttelemässä ja ihmettelemässä ja puhelimitse apuja pyydeltiin pitkin suomea, kunnes parin kuukauden takkuamisen jälkeen se viimein hyväksyi ehkä 1001:nen kerran tehdyt säädöt ja kaikki ookoo. Vuoden verran toimi hyvin kunnes sekosi eikä nettiin päässyt millään, ei edes modeemin asetuksiin joten RESET -> tehdasasetukset -> klöntti roskiin ja ZyXel tilalle. Hinta/laatusuhde tuntuu Zyxelissä olevan kohillaan, parempiakin varmaan on mutta toinen on sitten hintakin.

Mulla ihan samat ongelmat mitä dagothilla ja purkkina sama TeleHelli. Pitää siis ilmeisesti laittaa hankinta listalle Zyxel kun sitä niin kehutaan!

Meikällä on Buffalon Wlanitus-routter -yhdistelmä. Kyllästyin Zyxzxxtselin vaikeaan koffattavuuteen (+ ikinä ss mitään googlattua noin vaikijalla nimellä!) ja siihen verrattuna tuo Buffalo on loistava kampe.

Nii juu ja AOSSin avulla saa verkkoasetukset PS3:lle ja PSP:lle ihan itekseen :D

Mulla ihan samat ongelmat mitä dagothilla ja purkkina sama TeleHelli. Pitää siis ilmeisesti laittaa hankinta listalle Zyxel kun sitä niin kehutaan!

Sama telehelli oli täälläkin ja huh... Vihdoinkin joku vahvistaa saman kuin mitä kerroin omakohtaisia kokemuksista kyseisestä purkista. En olekaan tyhmä. :D

Ostin jouluksi telewellin ja nostin adsl nopeutta ja pätkiminen alkoi samalla luulin aluksi että ne ovat ryssineet nopeuden nostossa jotain, kun netti pätki etenkin pelattaessa.
Lähes jatkuvasti pätki ja välillä toimi taas moitteetta.
Valitin asiasta ja ne tutki sitten luulin että nyt toimii, mutta sama vika tuli takaisin.

Päätin kokeilla vaihtamalla modeemin ja pistokkeen välisen johdon vanhaan johtooni, jonka
jälkeen yhteys toiminut moitteetta eli uudessa johdossa jotain vikaa mulla.

Onkos markkinoilla jotain "killeri" hyvää laitetta nykyään?

Itsellä ADSL 5/2, mutta käytännössähän mulla pitäisi olla vähintään ADSL2 modeemi että saisin tuon 2Mb upin käyttöön. Nyt siis pelkkä ADSL(1) modeemi eli yhteys 5/1.

Pitäisi ko. laitteen olla myös ADSL2+ standardin mukainen koska maksaisi vain 5e enemmän 20/2 yhteys, jos senkin päivittäis...

En tarvitse mitään WLAN, reititin tai palomuuri hässäköitä sotkemaan. Nytkin on 6-7v. vanha Nokian ADSL modeemi 4 portilla joka toimii just niinkuin pitääkin.

Eli helpointa olisi kun saisin pelkän ADSL2+ modeemin, toimivan sellaisen. 2 porttia ulos riittää kun käytössä vain PS3 ja PC.

ISP:ltä kuuluu liittymääni 5 eri IP:tä eli mtn. reititintä en tarvitse. Toi modeemihan antaa niistä autom. omat IP:t molemmille laitteilleni jos ovat samaan aikaan päällä, näin olen ymmärtänyt.

Nähtävästi Telewellit voi unohtaa, joku Zyxelin motukka?

Ylös Bottom