Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

Boxraz

Member
Tämmösiä ketjuja on varmaan jo paljon, mutta teen silti uuden kun en löytänyt sopivaa. Suositelkaa Halpoja kaiuttimia millä saisi paremman äänen laadun kuin minun LG töllöttimessä. Kaiuttimet menevät peli käyttöön (Xbox 360 ja PS3). En ole tästä ihan varma niin kumpi on parempi äänenlaatu 5:1 vai 2:1. En oikein ole näitten asioitten asiantuntija :). Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.
 
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

Mielestäni kannattaa ostaa mielummin pari parempaa kaiutinta kuin 5 surkeaa kottaraisenpönttöä. Subbarin suhteen en ole ihan varma, halvat subbarit ovat yleensä huonoja mutta pelikäytössä räjähdyksissä sun muissa basso on paikallaan. Minulla on ollut jo pitkään käytössä Creative GigaWorks T20, koska äänen selkeys ja puhtaus on mielestäni tärkeämpää kuin jytinän määrä. Halvoissa kaiuttimissa joutuu aina tekemään kompromisseja. Ehkä joku 2.1 sarja olisi nimenomaan pelikäyttöön paras edullisista vaihtoehdoista.
 
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

Tämmösiä ketjuja on varmaan jo paljon, mutta teen silti uuden kun en löytänyt sopivaa. Suositelkaa Halpoja kaiuttimia millä saisi paremman äänen laadun kuin minun LG töllöttimessä. Kaiuttimet menevät peli käyttöön (Xbox 360 ja PS3). En ole tästä ihan varma niin kumpi on parempi äänenlaatu 5:1 vai 2:1. En oikein ole näitten asioitten asiantuntija :). Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

en muusta tiedä mutta 5.1 tarkoittaa että on 5 keskiäänikaiutinta ja yksi subwoofer. 2.1 taas on 2 keskiääntä ja 1 subwoofer eli 5.1 kun laittaa oikeisiin paikkoihin kämpässä niin kun esim lentokone lentää filmissä kameran yli, niin kuulostaa kuin se lentäisi yli ihan oikeasti.

Ittellä on normaalit sonyn 2x240w stereot liitettynä telkkariin, 2keskiäänikaitutinta ja 1 subwoofer. ihan ok äänenlaatu.
 
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

Moi.2.1 ääntä etsin, ja nykyiset kaiuttimet on romut Hama cs 415 tai LG telkkarin kaiuttimet (aika huonot äänen laadut molemmissa otetaan lisää ehdotuksia vastaa :))Creative inspire a200 30 € cittarista. Mitä olen lukenut niin pitää asentaa ajurit ja niitä ei saa telkkarin vai? olen aika säälittävä tämmöisten asioitten kanssa =). Nuo ainakin menisivät minun telkkarin kuuloke liitäntään, eikä ole kovin kalliitkaan, mutta entä nuo taajuus-aste. 25-50 HZ riittääkö tuo? Joku kunnon HIFI mies voisi neuvoa tyhmää hädässä :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

Hm.. No pistetään tänne eli hakusessa olisi peli/leffa käyttöön 5.1 kotiteatteri.
Omistan Xboxin ja Ps3 joten joudunko vaihtamaan johtoja ainakun vaihdan konsolia vai saisiko molemmat viritettyä kiinni?
En oikein tiedä tuosta äänentoistosta mitään joten jotain neuvoja olisi kiva saada :)
 
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

Hm.. No pistetään tänne eli hakusessa olisi peli/leffa käyttöön 5.1 kotiteatteri.
Omistan Xboxin ja Ps3 joten joudunko vaihtamaan johtoja ainakun vaihdan konsolia vai saisiko molemmat viritettyä kiinni?
En oikein tiedä tuosta äänentoistosta mitään joten jotain neuvoja olisi kiva saada :)

Saattaa tulla kalliiksi tämä keikka. En itse ole mikään ammattilainen myöskään mutta ainakin viritin vahvistimen tavitset sitten siihen kaiuttimet. Ainakin boxi toimii silleen että componentti johto rykelmään kuuluu viisi johtoa, väri, kuva, joku,äänet oikea, äänet vasen. Olenko oikeassa? Eli laitat komponentin kuva johdot kiinni teeveeseen ja ääni johdot vahvistimeen. Saattaa olla että toimii jotenki HDMI liitännällä ja sitte äänet menis optisen ääni johdon äpi (olenko oikeassa) Pleikkari toimii varmaan samalla metodilla??

Mutta halvalla et kyllä surround ääntä saa. Viritin vahvistin on 200e-1000e Kajarit saat kaikki 100e jos haluat panostaa niin saattaa olla että vain yksikin kajari maksaa sen tonnin.
 
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

^
Huh mitään tonnin per kaijutin höskää en kyllä ajatellut..
Meinasin vaan ihan tommosta kotiteatteri pakettia vaikka Sonyltä / joltain muulta, eikös niissä paketeissa tule kaikki tarvittava (riippuu tietenkin paketista)
 
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

Niinno, jos ei tosiaankaan ole mikään hc kotiteatteri rakentaja niin kai joku tollanen sonyn paketti olis aika rautaa. Kunhan siinä olis stereo in liitäntä, tai hdmi in ja sit vielä out menis teeveeseen niin täytyis pelittää 5.1 äänet.
 
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

RCA-liitännäisiä pelikaiuttimia etsin, 2.1 tai 2.0

E: Lanikäyttöön, siis ei kaapinkokoisia. 2.1 tai 2.0! Ja mahd. edulliset hinta-laatu suhteeltaan!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Hyvät kaiuttimet peli käyttöön.

hommaat vaikka tämmösen paketin siihen pleikaan niin saat 5.1 eikä tartte kun laittaa hdmi ps3:sta vahvariin ja vahvarista hdmi telkkariin äänet ja kuva toimii parhaalla mahdollisella tavalla

KOTITEATTERI-SARJA HT-DDWG800 vertaa hintoja ja osta halvimmat tuotteet
Tässä äsken unohin sanoa, että haluaisin siis kunnon kaiuttimet, hyvät hinta-laatu suhteeltaan, hyvät kannettavaksi (ei siis ihmisen kokosia) budjettina ei taida olla kun tommonen 100€. Ei tarviikkaan olla RCA- liitännäiset, vaikka olisikin kiva lisä.
 
Ylös Bottom