Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

I Am Legend (2007)

J. Pikkarainen

KonsoliFIN Alumni
Etusivu:
Richard Mathesonin post-apokalyptinen romaani, I Am Legend, ollaan kääntämässä elokuvaksi. Pääosaan on kaavailtu Will Smithiä.

I Am Legend tarina vie post-apokalyptiseen New Yorkiin, jossa lähes kaikki ihmiset ovat muuttuneet mutanteiksi viruksen myötä. Selviytyäkseen, Smith joutuu taistelemaan henkensä edestä mutantteja vastaan.

Elokuvan tulee ohjaamaan Constantinen ohjannut Francis Lawrence, ja käsikirjoituksesta vastaa juuri Da Vincin koodin kässärin kirjoittanut Akiva Goldsman. Kuvaukset on tarkoitus aloittaa vuoden 2007 alussa.

Kuulostaa kiinnostavalta (juonen tönkköydestä huolimatta), tosin siihen vaikuttaa suuresti tuo "post-apokalyptinen"-osa. Sellaisia leffoja ei liian paljon ole olemassa, ja totta puhuakseen: Falloutit rokkaa :D

Katsotaan mitä tästä tulee. Puitteet kunnon tuhomeininkeihin on mahdollista, kunhan saataisiin vielä asenne kohalleen.

Vastaus: I Am Legend (2007)

Kuvaukset alkanevat nyt kesällä:
Coming Soon

Eli Smith on valmis kuvauksiin jo heti kesällä, eikä alkujaan tarkoitetun ensi vuoden puolella. Tämä tarkottaisi sitä, että elokuva nähtäisiin jo ensi vuonna. Kelpaa minulle.

Vaikka juonessa edelleenkin sanotaan Smithin olevan ainoa elävä ihminen maan päällä, on ainakin netissä pyörinyt käsikirjoitus (kässäri), ja minun epäilykseni hieman toista mieltä. Eiköhän tuohon jotain romanssintynkää olla puoliväkisin laittamassa.

Etusivu:

Aiemmin uutisoituun I Am Legend -elokuvan filmatisointiin ja Will Smithin kiinnitykseen on saatu lisää tietoa. Nyt myös Johnny Depp liittyy Smithin kanssa tappelemaan tuonpuoleisia otuksia vastaan.

Alkuperäisten tietojen mukaan Depp olisi näytellyt Ben Cortmania, Smithin näyttelemän Robert Nevillen naapuria. Cortman olisi myös ollut ensimmäinen tartunnan saaneista, ja näin ollen elokuvan pääpahis. Uusimman tiedon mukaan tämä ei ole kuitenkaan totta. Depp näyttelee Philipiä, toista selviytyjää, jonka Neville löytää.

Kirjassa ollut Cortman on poistettu käsikirjoituksesta kokonaan. Akiva Goldsmithin käsikirjoituksessa Nevilleä jahtaavat vampyyrit eivät myöskään osaa puhua. Alkukantaiset ja tyhmät olennot muistuttavat enemmänkin stereotyyppisen laahavia epäkuolleita.

Kuvaukset alkavat tämän vuoden syyskuussa, ja elokuvan on tarkoitus ilmestyä ensi vuonna.

Näköjään muokataan melkoisesti alkuperäisteosta, mutta silti odottelen innolla "jälleen yhtä" zombie-leffaa. Näyttelijä(t) on ainakin kohdallaan. Toivottavasti tätä ei ryssitä kuitenkaan ihan kunnolla.

Kirjaa kukaan lukenut? Tekisi mieli melkein tilailla.

Joskus yli kymmenen vuotta sitten kirja tuli tutuksi ja jos en täysin väärässä ole, niin ihmiset olivat muuttuneet siinä vampyyreiksi, lukuunottamatta päähenkilöä, josta tuli eräänlainen mörkö "vampyyriäitien" kertomiin iltasatuihin. Täytyisi varmaan jostain kaivaa tuo kirja uudelleen esiin.
En ole koskaan erityisemmin välittänyt Will Smithistä ja suoraan sanottuna en mielellään näkisi häntä tämänkään elokuvan pääosassa, mutta auttaa minun tässä sitä itkeä.. :(

Itse pidän näistä selviytymis leffoista ja varmaan tule sitten tämäkin katsottua.Voisihan tuon kirjankin tietenkin lukaista jos läheisestä kirjastosta sattuu löytymyään.

Noooo, jokos olette käyneet leffan kukaan tapittamassa?
Tulin juuri katsomasta, ja olin tyytyväinen. Erityisesti elokuvan alkupuolisko on herkkua nokkeluuksineen ja upein tehosteineen. Loppupuolikin on hyvää menoa, mutta mm. itse lopetus tuskin on monen mieleen.

Joka tapauksessa reilusti enemmän kuin "katsottava" elokuva, uskallan suositella! :)

***½ / *****

Joblo sanoi:
Noooo, jokos olette käyneet leffan kukaan tapittamassa?
Tulin juuri katsomasta, ja olin tyytyväinen. Erityisesti elokuvan alkupuolisko on herkkua nokkeluuksineen ja upein tehosteineen. Loppupuolikin on hyvää menoa, mutta mm. itse lopetus tuskin on monen mieleen.

Joka tapauksessa reilusti enemmän kuin "katsottava" elokuva, uskallan suositella! :)

***½ / *****
Itselläni oli odotukset aika korkealla leffan suhteen, mutta täytynee sanoa, että se oli loppujen lopuksi pelkästään keskinkertainen.

Kuvaus autiosta New Yorkista on mahtava, mutta virustartunnan saaneet yli-inhimilliset voimat omaavat örkit kuuluvat kyllä elokuvahistorian huonoimpien pahisten joukkoon. Mikään ei oikeastaan ole onnistunut niissä. Örkkien ulkonäkö ja olemus on lähinnä surkuhupaisaa , ja itseasiassa ainoa järkeenkäyvä asia on niiden heikkous, UV-säteily, mutta siihen ei pahemmin elokuvassa perehdytty.

Post-apokalyptiset elokuvat ovat suosikkielokuva-aiheeni, mutta ainakaan tämä versio ei omaa mieltäny tyydyttänyt, pitää nuo aiemmat versiot varmaankin vielä vilkaista (eli The Last Man on Earth (1964) ja The Omega Man (1971)).

Kyllä yllätti positiivisesti tämä leffa, lähdettin kavereiden kanssa katsomaan sillä meiningillä että taas yksi zombie/virus räiskintäleffa mutta tämä oli kyllä paljon parempaa

Olipa hauska nähdä taas Will Smithiä toimintaleffassa, sillä mielestäni nämä sopivat jätkällä. Huumorilla tai ilman, tällä kertaa oli vähän vakavampi stoori.

Kuten arvata saattaa lopusta en tykännyt, kuten ilmeisesti ei moni muukaan.

Olipa muuten uskottavaa, kun Sam-koira meni sinne pimeään rakennukseen ja herra Neville lähti koiraansa pelastamaan. Smith näytteli uskottavasti pelkoansa siinä kohtauksessa.

Ja pakko sanoa, että on se kumma kun koiran kuolema elokuvissa on aina 10x surullisempaa, kuin yhdenkään ihmisen. Mistäköhän se johtuu?

Ehdottomasti yksi vuoden parhaista tekeleistä IMO.

Will Smithin roolisuoritus oli mielestäni erinomainen
(juurikin koiranpelastuskohtaus jäi mieleeni)
mutta leffa jäi kuitenkin isoista odotuksista kauas. Leffa olisi ehkä kaivannut jotain suurempaa spektaakkelia loppuun ja vahvemmin henkilöityvää pahista. Mielestäni keskinkertainen leffakokemus.

Ludson sanoi:
Olipa hauska nähdä taas Will Smithiä toimintaleffassa, sillä mielestäni nämä sopivat jätkällä. Huumorilla tai ilman, tällä kertaa oli vähän vakavampi stoori.

Kuten arvata saattaa lopusta en tykännyt, kuten ilmeisesti ei moni muukaan.

Olipa muuten uskottavaa, kun Sam-koira meni sinne pimeään rakennukseen ja herra Neville lähti koiraansa pelastamaan. Smith näytteli uskottavasti pelkoansa siinä kohtauksessa.

Ja pakko sanoa, että on se kumma kun koiran kuolema elokuvissa on aina 10x surullisempaa, kuin yhdenkään ihmisen. Mistäköhän se johtuu?

Ehdottomasti yksi vuoden parhaista tekeleistä IMO.
samaa mieltä tosta koira hommasta.ihmisten kuolemat ei koskaan oo meikäläistä koskettanu vaikka millanen kohtaus ois kuvattu:)
oli kyllä loistava rooli suoritus Will Smithiltä Jälleen.eipä taaskaan tarvi hävetä että Will Smith on yks mun lempi näyttelijöistä:) elokuva tuntui erittäin hyvältä varsinki sen takia ku kaverit haukkunu tän iha lyttyyn joten en odottanu mitään elokuvalta.loistavahan tää oli.Pakko ostos kunhan 10 leima lätkästään kanteen.

Ylös Bottom