Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

IDE sukupuolenvaihdin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mcduck
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mcduck

New Member
Eli tarkoitus olisi yrittää liittää PS2een CD-R asema. Tätä varten tarvitsisin jostain IDE naaras-naaras liittimen, ja jonkinlaisen virtalähteen kovolle ja tuolle CD-asemalle. Kenelläkään aavistustakaan mistä moiset löytyisi? Toinen hyödyllinen asia olisi, jos jostain saisi tuohon PS2:n Expansion Bayn liittimeen sopivan jatkokaapelin... (tuollaista tuskin löytyy..)
.
.
Säätämistä vartenhan koneita rakennetaan, eikö? :D

Uskotko jos sanon että tuo ei tule toimimaan? naaras-naaras liittimen saa tekemällä itse. bebekistä osat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Uskotko jos sanon että tuo ei tule toimimaan? naaras-naaras liittimen saa tekemällä itse. bebekistä osat.
En. Ja tuo naaras-naaras oli typo, elikkä UROS-UROS-liittimen tarvitsen. (alko olla työpäivä lopullaan tota kirjottaessa, ja GT Concept mielessä... :) )
.
.
Eihän tuo siis pelikäytössä toimi, mutta linuxin kanssa pitäisi olla ihan mahdollista. Sekin jo riittää, että saa tuon toimimaan tavallisena cd-asemana. Ja jos ei toimi, niin shit happens... :D

Eli PS2ssa tohon ide-väylään on normaalisti liitettynä vain yksi laite (kovalevy, joka muuten on standardi IDE-levy, vaikka Sony muuta väittääkin..). Koneen oma DVD-asema ei ilmeisestikkään ole tuossa väylässä kiinni. Tarkoitus on aluksi yrittää liittää tuohon toiseen IDE-paikkaan toinen kovo. Jos homma pelittää, vaihdan toisen kovalevyn paikalle CD-aseman, ja sitten ei tarvitsekkaan kuin lisätä ATAPI-tuki tuohon linuxiin. Ja sen jälkeen voikin ruveta miettimään sitä poltto-ohjelmaa... Pelkkä CD-asemakin olisi kyllä jo melkoinen bonus, kun tuo PS2n asema ei lue muita kuin PS2lle tehtyjä levyjä... Enkä viitsisi turhaan modata tuota konetta, kun noita cd-asemia ja kovoja löytyy ennestäänkin kaapin perältä..
Joudun kyllä laittamaan sekä kovon että tuon CD-aseman erilliseen koteloon, mutta sehän on vaan etu jäähdytyksen kannalta.. Olen jo vaihtanut tuon vakiokovon Maxtorin 40G 7200RPM-levyyn, ja kun tuossa Expansion Bayssa ei liikaa tilaa ole, alkaa kovalevyn lämpeneminen huolestuttaa. :P

Ylös Bottom