Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ikaruga-rakenteluprojekti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Prisoner

Active Member
Onkohan kukaan rakentanut "omaa peliautomaattia"? Ajattelin vaan, että tällainen projekti vois olla aika hauska:

Jenkki-GameCube
+ vga-adapteri
+ kyljelleen käännetty 21" monitori
+ pari tikkuohjainta
+ puutavaraa
+ Ikaruga-peli
= itse rakennettu ikaruga-peliautomaatti.

Taiteellisia kykyjäkin pääsisi testaamaan tuon rungon tekemisessä ja maalailussa... Mitäs ootte mieltä?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ikaruga-rakenteluprojekti

Tyylikäs tuosta varmasti tulee jos vain osaa asiansa. Rahaa tosin pitänee olla vähän ylimääräistä, sillä ei tuo nyt aivan ilmaiseksikaan tule. Jos innostut/innostutte tekemään niin pistäkää toki raporttia ja kuvia. Sehän pääsisi varmasti vaikka kiasmaan ;)

Mulla olis nuo sisukalut jo valmiina eli ei tulis kauheen kalliiksi. Vain tikkuohjaimet ja rakennustarvikkeet tarttis hommata. Aikaa kyllä varmaan menis suunnitteluun ja toteutukseen ehkä liikaa. Siksi kyselinkin, että onko kellään kokemuksia tai tietoa, jota voisi ilmaiseksi varastaa..

Mietin vaan, että voiskohan ton suunnitella alunperinkin mukautuvaksi. Eli näytön vois halutessaan kääntää normaaliin vaakatasoon. Sit vois joskus muuttaa sen vaikka Soul Calibur -peliautomaatiksi :) Jotkut irrotettavat näyttömaskit tai jotain..

Onko sellaisia tikkuohjaimia, jotka kävis sekä Cubeen että XBoxiin? Ois hauskaa, jos myös konsolin vois halutessaan vaihtaa..

Eikö tulisi siistimpi jos laittaisi Dreamcastin VGA-liittimellä (aito VGA-kuva!) ja arcade stickillä?

Tonppa sanoi:
Eikö tulisi siistimpi jos laittaisi Dreamcastin VGA-liittimellä (aito VGA-kuva!) ja arcade stickillä?

Kyllä mulla on tossa USA-Cubessa vähintään yhtä hyvä vga-kuva kuin Dreamcastissa VGA:lla. En nyt tarkoita mitään halpaa viritystä vaan ihan kunnon proge-kuvasta vga:ksi muuttavaa adapteria.

Eikä mulla ole Dreamcastin Ikarugaa. Cube on muutenkin niin edullinen, että yhden vois hyvin uhrata tällaiseen projektiin.

Prisoner sanoi:
Kyllä mulla on tossa USA-Cubessa vähintään yhtä hyvä vga-kuva kuin Dreamcastissa VGA:lla. En nyt tarkoita mitään halpaa viritystä vaan ihan kunnon proge-kuvasta vga:ksi muuttavaa adapteria.

Eikä mulla ole Dreamcastin Ikarugaa. Cube on muutenkin niin edullinen, että yhden vois hyvin uhrata tällaiseen projektiin.

OK, kiitos korjauksesta! En tiennytkään että jenkki-Cubesta saa "aitoa" VGA:ta! Harmi kun Eurokoneella ei moinen onnistu.

Tosin ei nuo DC:tkään mitään kalliita ole, joskin harvinaisempia...

Siisti projekti olisi kyllä! Pistä todellakin samalla kaksi ohjainta kiinni, että onnistuu kaksinpelitkin! (Tässä DC olisi kyllä rule: Zero Gunner samalla tavalla pelattuna... nam...)

Kotelon tekoon löytyy muistaakseni ohjeita muilta arcade-foorumeilta. Tähän hätään ei valitettavasti ole linkkiä heittää.

Itse oon kanssa harkinnut tuollaista, vaikka en sitten lopulta jaksanut mitään koteloa värkätä, eihän mulla olis edes tilaa himassa.. Mutta ps2, vga-kaapeli, monitori, tekken4 ja pari arcade-stickiä toimi ihan kivasti jo sellaisenaan..

Ohjaimet pitäisi saada toimimaan eri koneissa ihan kivasti, ainakin joka koneelle löytyy DualShock-adapteri, eli ainakin PS2-tikut saa toimimaan sekä Xb:n että GC:n kanssa.

Jos haluat tuota näyttöä pyöritellä, saattaa kotelon rakentaminen mennä hiukan monimutkaiseksi.. Mutta jos saat toimimaan, laita ihmeessä kuvia tarjolle :)

Yritän repiä tän pohtimiseen aikaa kunhan saan oman kämppäni remontin valmiiksi. Pitänee varata vaatekaapin tila pelipömpelille :)

Jos hankkisi sellaisen flat-monitorin, joka näyttöä pystyy kääntämään kalleleen? Onhan niitäkin olemassa. Varmaan helpottaisi projektia.

Tonppa sanoi:
Jos hankkisi sellaisen flat-monitorin, joka näyttöä pystyy kääntämään kalleleen? Onhan niitäkin olemassa. Varmaan helpottaisi projektia.

Kävin kerran testaamassa tollasta pivot-näyttöä. Ensinnäkin se kääntyi Ikarugan kannalta juuri väärään suuntaan ja toiseksi Cuben kuvanlaatu LCD-näytöllä oli huono. Sumea ja lisäksi oli jotain häiriöraitoja. Johtunee varmaan siitä resoluutiosta. Kyllä se 21" Trinitron olis ihan best.

Arcadeathomen foorumeilla tyypit ovat ainakin tehneet noita erilaisia kaappiviritelmiä MAME:a ja PC:tä varten (kallein viritelmä 120 000 dollaria). Sieltä varmaan saisi vihjettä myös tähän projektiin.

URL: http://www.arcadeathome.com/

Tonppa sanoi:
Joo, LCD-näytöillä on oma tietty ominaisresoluutionsa, ja kuva on usein aika laaduton muita ressuja käyttäessä. putkinäyttöä kyllä suosittelen. Eiköhän sellaisenkin saa kääntymään, jos vaan haluaa.

Mullla on sellainen HP:n putkinäyttö. Siinä menee värit ihan sekaisin, kun sen kääntää kyljelleen, mutta valikosta vaan demagnetointi niin johan on taas kuva kunnossa. En tiedä tekeekö tuo kyljellään pitäminen jotain haittaa näytölle..

Prisoner sanoi:
Mullla on sellainen HP:n putkinäyttö. Siinä menee värit ihan sekaisin, kun sen kääntää kyljelleen, mutta valikosta vaan demagnetointi niin johan on taas kuva kunnossa. En tiedä tekeekö tuo kyljellään pitäminen jotain haittaa näytölle..

Teknisesti ei pitäisi olla, käytännössä fyysinen rasitus voi pidemmällä tähtäimellä olla ongelmallinen "tavisnäytölle". Tai ainakin tällaisen kuvan sain seuraamalla noiden kolikkopelihörhöjen kabinettityöskentelyä.

Mielenkiintoinen idea - loistava peli.

Kuinka hienoa se olisikaan jos olohuoneen nurkassa loistaisi itse väsätty Ikaruga arcade-machine...

*day dreaming*

Ylös Bottom