Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Intergalactic: The Heretic Prophet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

jryi

Vastaava päätoimittaja, teknoniilo
Ylläpitäjä
ND_Screenshot_001.png

Nimi: Intergalactic: The Heretic Prophet
Kehittäjä: Naughty Dog
Julkaisija: Sony Interactive Entertainment
Alustat: PS5
Lajityyppi: Sonyn peli
Julkaisu: tulee, kun on valmis...
Kotisivut: Ei vielä
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/intergalactic-heretic-prophet

Naughty Dogin seuraava peli on kehitteillä PlayStation 5:lle. Studio on työskennellyt uuden seikkailun parissa vuodesta 2020 lähtien, ja se on muotoutumassa tähän asti villimmäksi ja luovimmaksi Naughty Dog -tarinaksi.

Intergalacticin päähenkilö on Jordan A. Mun, vaarallinen palkkionmetsästäjä. Jordan ajautuu Sempiria-nimiselle kaukaiselle planeetalle, jonka yhteys ulkomaailmaan katkesi satoja vuosia sitten. Itse asiassa kukaan, joka on lentänyt sinne toivoen selvittävänsä planeetan salaperäisen menneisyyden, ei ole koskaan palannut Jordanin on käytettävä kaikkia taitojaan ja älykkyyttään, jos hän aikoo olla ensimmäinen henkilö yli 600 vuoteen, joka pääsee pakenemaan.

Kaikki muu tarinaan liittyvä pysyy salassa ainakin toistaiseksi. Sen voi kertoa, että peli vastaa Naughty Dog -studion perinnettä luoda tunteisiin vetoava, hahmovetoinen eeppinen matka. Kaikkia aiemmista sarjoista saatuja oppeja hyödynnetään ja ne viedään pidemmälle kuin koskaan ennen.

Jordanin roolissa nähdään lahjakas Tati Gabrielle, ja tarkkasilmäiset pelaajat saattavat tunnistaa muitakin näyttelijöitä trailerista.

Uskomaton matka kosmokseen tarvitsee tietysti yhtä uskomattoman ääniraidan. Studio on täynnä Trent Reznor- ja Atticus Ross -faneja, ja siksi pelin kehitystiimille on aika iso juttu, että kyseiset herrat säveltävät Intergalacticin musiikin! Traileri sisältää vain pienen maistiaisen heidän työnsä jäljestä.

Tämä oli selkeästi se peli, joka kolahti Game Awards 2024 -gaalassa kaikkein koviten. Avaruusseikkailua, kasariestetiikkaa, Nine Inch Nails, Naughty Dog, mitä muuta voi peliltä oikeasti odottaa?

Tiedän, että olen vauhkonnut siitä, etten jumankauta maksa kahdeksaa kymppiä jostain videopelistä, mutta tämä sai sen verran kovaa innon nousemaan, että voin joutua luopumaan pyhästä periaatteesta.

Studio on täynnä Trent Reznor- ja Atticus Ross -faneja, ja siksi pelin kehitystiimille on aika iso juttu, että kyseiset herrat säveltävät Intergalacticin musiikin!

Huh, tämäpä oli mennyt multa ohi, ja on muuten äärimmäisen kova juttu. :oops: Kertoo myös siitä että pelin budjetti on todennäköisesti messevä, kyseiset NIN-kaverit eivät taatusti Oscar-voittaneina elokuvasäveltäjinäkin ole halpoja.

Traileri on tietysti saanut taas aikaan sitä nykyään niin kovin perinteistä (ja tylsää) tyhjänpäiväistä leuan louskutusta. Annetaan sen olla.

Traileri herätti paljon kysymyksiä, niin kuin varmasti oli tarkoituskin, mutta itselleni se ei oikein kolahtanut. Ei tullut sellaista "hypeä" peliä kohtaan. Jos tässä olisi joku toinen studio taustalla, niin tämä olisi mennyt suoraan mappi Ö:hön. Itselläni on kuitenkin suuri luotto Naughty Dogiin, joten automaattisesti peli kiinnostaa sitä kautta.

Hieman ihmetyttää tuo aggressiivinen tuotesijoittelu trailerissa, mutta olettaisin sille olevan ihan pelilliset syyt - toivottavasti. Jään seuraamaan, mutta ensimmäinen traileri ei itseäni juuri vakuuttanut.

Pidetään silmällä mutta ensimmäinen traileri ei herättänyt kiinnostusta. Kunhan saadaan kunnon pelikuvaa niin voi päätellä jo enemmän mitä sieltä tulee.

Omalla kohdalla ei tuo tuotesijoittelu häirinnyt, mutta itse tykkään että sekotetaan 80-lukua ja tulevaisuutta. Ehkä tuolla päähenkilöllä on vain pakkomielle 80-lukuun ja sen takia häneltä löytyy tuommoista kampetta, no se selviää kun peli joskus julkaistaan, että onko kaikilla pelissä tuommoista kampetta vai ei.

Nyt vasta katsoin trailerin kunnolla, ja ihan vekkuliltahan tuo vaikuttaa konseptiltaan. Ja Kumail Nanjiani mukana, siistiä. Paljoa en vielä jaksa hypettyä ilman pelikuvaa ja koska ei tiedä minä vuonna tuo on tuloillaan. Voi tulla pitkä vartominen.

Olen varmaan vähemmistössä mutta itselle Naughty Dogin pelit on jokseenkin yliarvostettuja. Visuaalisesti hienoja toki, tarinankerronnassa hyviä, mutta peleinä mekaniikoiltaan vanhanaikaisia vyötärönkorkeudella olevien laatikoiden ja aitojensa kanssa.

Toi traileri ei juurikaa säväyttänyt, katsotaan josko oisivat saaneet myös pelilliset annit nykyaikaan

Olen varmaan vähemmistössä mutta itselle Naughty Dogin pelit on jokseenkin yliarvostettuja. Visuaalisesti hienoja toki, tarinankerronnassa hyviä, mutta peleinä mekaniikoiltaan vanhanaikaisia vyötärönkorkeudella olevien laatikoiden ja aitojensa kanssa.
Tuon boldatun asian takia lähinnä kiinnostelee. En ehkä muuten ole studion pelien supersuuri ystävä, mutta se, miten The Last of Us Part II:ssa...

...saatiin vihaamaan yhtä hahmoa, sitten ymmärtämään kyseistä hahmoa, sitten vihaamaan toista aiemmin pidettyä hahmoa...

...oli sen verran kiehtovaa, että pitää antaa studion tuotoksille jatkossa mahdollisuus.

Kasari-sci-fi-estetiikka toimii kuin häkä, joten sen puolesta traileri antaa kyllä positiivista nostetta. Pelikuva kun jäi uupumaan, niin ihan mihin älyttömiin sfääreihin ei innostus kuitenkaan nouse. Toisaalta eipä ole tullut pelattua Naughty Dogin huteja vielä kertaakaan, joten siinä mielessä olisi lupa odottaa laatua.

Rumien machonaisten kokoontumisajot trailerissa. Jotenkin ei yllätä yhtään, että Naughty Dogilta on tulossa taas jotain tuollaista. Puistattaa oikein tuo, että tuolle pohjalle on näköjään kaikki rakennettava joidenkin pelikehittäjien mielestä. No, katse lukuisiin muihin peleihin sitten. Tämä ei kiinnosta pätkääkään.

Minun mielestäni taas tuo näytti erittäin mielenkiintoisalta. Pieni hype kyllä nousi, vaikka ei pelikuvaa vielä nähty ja tuo peli ei ole tulossa ainakaan pariin vuoteen vielä.

Mielipide noteerattu. Jotta TLOU2-debaakkeli ei toistuisi tämän pelin kohdalla, toivon, että tuota näkemystä ei tulla tänne toistamaan uudestaan ja uudestaan tulevina vuosina.
Ei vaaraa. Tämän pelin osalle ei ole korkeita odotuksia minulla ollenkaan. TLoU2:n kohdalla minulla oli vastaavasti kovat ennakko-odotukset, mutta ne karisivat sitten jo pian kun pelistä alkoi kuulua juonipaljastuksia. Tässä ei tosiaan ole kuin huonoja odotuksia heti alkumetreiltä alkaen. Eli minun ei tarvitse toki tämän enempää peliä kommentoida.

Rumien machonaisten kokoontumisajot trailerissa. Jotenkin ei yllätä yhtään, että Naughty Dogilta on tulossa taas jotain tuollaista. Puistattaa oikein tuo, että tuolle pohjalle on näköjään kaikki rakennettava joidenkin pelikehittäjien mielestä. No, katse lukuisiin muihin peleihin sitten. Tämä ei kiinnosta pätkääkään.

Tämän lukemisen jälkeen oli viimeinkin pakko tsekata tuo traikku ja olishan tuo mimmi varsin näpsäkän näköinen jos se ei olis kalju.

Mukavaa kun hahmoissa Naughty Dog ei mene sieltä mistä aita on matalin, eli toimintapeliä ei pelata suuren kaula-aukon omaavalla hennolla neidolla. Naughty Dog osaa painavan, brutaalin ja realistisen oloisen taistelun ja paljon immersoivampaa möyhiä sitä menemään päättäväisellä hahmolla jolla on siihen myös fyysisiä edellytyksiä.

Ai että, tätä kyllä odottaa. Naughty Dog ja sci-fi. Pakko toimia.

Trailerissa ruudussa pyörinyt anime tosin ei ole oma juttuni jos pakko jostain keksiä negatiivista :D.

Nyt kyl nous odotukset kattoon, studion edellinen teos on mestariteos, niin odotukset sitä luokkaa. Kasvo-animaatiot on 10/10, eikä mikään muu studio pääse samalle tasolle.

Kyllä retroscifi aina toimii! Oikee odotan että pääsee Porschella ajamaan… eiku siis lentämään.

Ainoo vaan etten hirveesti tosta videon kappaleesta pitänyt, aika meh!

Sit ku ottaa liikuntarajoitteisena huomioon, et ND:llä on aikas hyvät esteettömyys-asetukset, nii siitäkin plussaa.

Tony Dalton vissiin kans mukana?

Tää tulee Päivä Yksi hankittua, vaikka sen 80 maksaisikin.

Traileri on tietysti saanut taas aikaan sitä nykyään niin kovin perinteistä (ja tylsää) tyhjänpäiväistä leuan louskutusta. Annetaan sen olla.
Kannattaa MAGA-öyhöttäjien jutut jättää vaan omaan arvoonsa, ja keskittyä olennaiseen.
Tämä ei kiinnosta pätkääkään.
Yllätyyyyyyyysss! Enemmän mä oisin yllättynyt, jos aikoisit tämän hankkia.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom