Nimi: Intergalactic: The Heretic Prophet
Kehittäjä: Naughty Dog
Julkaisija: Sony Interactive Entertainment
Alustat: PS5
Lajityyppi: Sonyn peli
Julkaisu: tulee, kun on valmis...
Kotisivut: Ei vielä
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/intergalactic-heretic-prophet
Naughty Dogin seuraava peli on kehitteillä PlayStation 5:lle. Studio on työskennellyt uuden seikkailun parissa vuodesta 2020 lähtien, ja se on muotoutumassa tähän asti villimmäksi ja luovimmaksi Naughty Dog -tarinaksi.
Intergalacticin päähenkilö on Jordan A. Mun, vaarallinen palkkionmetsästäjä. Jordan ajautuu Sempiria-nimiselle kaukaiselle planeetalle, jonka yhteys ulkomaailmaan katkesi satoja vuosia sitten. Itse asiassa kukaan, joka on lentänyt sinne toivoen selvittävänsä planeetan salaperäisen menneisyyden, ei ole koskaan palannut Jordanin on käytettävä kaikkia taitojaan ja älykkyyttään, jos hän aikoo olla ensimmäinen henkilö yli 600 vuoteen, joka pääsee pakenemaan.
Kaikki muu tarinaan liittyvä pysyy salassa ainakin toistaiseksi. Sen voi kertoa, että peli vastaa Naughty Dog -studion perinnettä luoda tunteisiin vetoava, hahmovetoinen eeppinen matka. Kaikkia aiemmista sarjoista saatuja oppeja hyödynnetään ja ne viedään pidemmälle kuin koskaan ennen.
Jordanin roolissa nähdään lahjakas Tati Gabrielle, ja tarkkasilmäiset pelaajat saattavat tunnistaa muitakin näyttelijöitä trailerista.
Uskomaton matka kosmokseen tarvitsee tietysti yhtä uskomattoman ääniraidan. Studio on täynnä Trent Reznor- ja Atticus Ross -faneja, ja siksi pelin kehitystiimille on aika iso juttu, että kyseiset herrat säveltävät Intergalacticin musiikin! Traileri sisältää vain pienen maistiaisen heidän työnsä jäljestä.
Tämä oli selkeästi se peli, joka kolahti Game Awards 2024 -gaalassa kaikkein koviten. Avaruusseikkailua, kasariestetiikkaa, Nine Inch Nails, Naughty Dog, mitä muuta voi peliltä oikeasti odottaa?
Tiedän, että olen vauhkonnut siitä, etten jumankauta maksa kahdeksaa kymppiä jostain videopelistä, mutta tämä sai sen verran kovaa innon nousemaan, että voin joutua luopumaan pyhästä periaatteesta.