Kastle
KonsoliFIN Alumni
Namco Bandain Tadashi Iguchi avautui 1Upille:
"Luulen että yli puolet suuren budjetin "realistisista" peleistä on kulutettu loppuun tai unohdettu 20 vuoden sisällä. Toisaalta 80-luvun mestariteoksista nautitaan kaukana tulevaisuudessa. Syy tähän on yksinkertainen - monet klassisista nimikkeet sisältävät ainutlaatuiset toiminnot joita ei voi sivuuttaa teknologian kehittymisellä."
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3169915
Aika lailla samaa mieltä, esim. useimmat geneeriset FPS:t jäävät varmasti unholaan: esimerkiksi grafiikka ei näytä miellyttävän retrolta, vaan vain auttamattoman vanhentuneelta. Toisaalta taas nykypäivän genre-uudistajia muistellaan lämmöllä varmasti pitkään, mutta kuinka montaa niistä pelataan vielä 20 vuoden päästä?
"Luulen että yli puolet suuren budjetin "realistisista" peleistä on kulutettu loppuun tai unohdettu 20 vuoden sisällä. Toisaalta 80-luvun mestariteoksista nautitaan kaukana tulevaisuudessa. Syy tähän on yksinkertainen - monet klassisista nimikkeet sisältävät ainutlaatuiset toiminnot joita ei voi sivuuttaa teknologian kehittymisellä."
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3169915
"I think more than half of the games you see today with huge budgets and such a 'realistic' focus will be either stale or forgotten in 20 years," he said. "On the other hand, the masterpieces of the 80's will definitely be enjoyed far into the future. The reason for this is simple -- many of these classic titles have unique and fascinating mechanics that can't be diminished by the advancement of technology."
Aika lailla samaa mieltä, esim. useimmat geneeriset FPS:t jäävät varmasti unholaan: esimerkiksi grafiikka ei näytä miellyttävän retrolta, vaan vain auttamattoman vanhentuneelta. Toisaalta taas nykypäivän genre-uudistajia muistellaan lämmöllä varmasti pitkään, mutta kuinka montaa niistä pelataan vielä 20 vuoden päästä?