Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Joulupelipäätös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvalaatikko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Karvalaatikko

New Member
Olen pitkään miettinyt millä GBA-pelillä aion tänä vuonna joululahjoa itseäni, ja päätynyt siihen tulokseen että haluan jommakumman seuraavista peleistä...

Final Fantasy I & II: Dawn of Souls
The Legend Of Zelda: The Minish Cap
Mario & Luigi: Superstar Saga
Myöskin prisman alehyllyssä loikoilave Legend of the Zelda: The Oracle of Seasons houkuttaa...

Ongelma on se että en osaa päättää minkä, köyhällä lapsella kun nääs ei ole varaa kuin yhteen.

Joten, auttakaas. Perustelujakin mielellään kuulisin / kommentteja peleistä. Voitte myös antaa lisäehdotuksia jos siltä tuntuu.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Joulupelipäätös

Anteeksi hirveästi tämä tuplapostaaminen, mutta piti saada huomiota tälle threadille. Olkaa niin ystävällisiä, että autatte! ;____;

Superstar Saga on erittäin suositeltava vaihtoehto, etenkin jos satut löytämään sellaisen käytettynä ;)

Juu, itsekkin on tullut tuota M&L'ää mietittyä.. Sen sais nyt CM'stä 40e, FFI&II olis sen sijaan 59e ja Minish Capit on tällä hetkellä loppuunmyyty. Minua vaan on peloteltu sillä, että M&L olisi pirullisen lyhyt + siinä ei olisi paljon side-questeja yms. sälää. Olen kyllä pelannut M&L'llää ja se pätkä mitä tuli pelattua oli kyllä aivan mahtavaa. FF kyllä kuitenkin viellä houkuttaa, olen nääs melkoin fani :) Hommassa vaan huolestuttaa vaikeustason laskeminen, kun se pirullinen vaikeustaso oli niiden pelien (I & II) paras koukku (Ainakin minulle).

Antakaas muutkin vinkkejä!

Karvalaatikko sanoi:
Antakaas muutkin vinkkejä!
Minä sijoittaisin myös rahani Mario & Luigi Superstar Sagaan, sillä se on yksinkertaisesti hieno peli. Haastetta löytyy ylli kyllin ja ennen kaikkea huumori on erittäin onnistunutta.

Tosipelaaja ostaisi M & L:n lisäksi myös Oracle Of Seasonsin. Alkaahan peli olla jo aika harvinainen näky kauppojen hyllyillä :p. Kyseessä on perinteinen, mutta erinomainen Zelda-peli.

En ole huomannut tätä kysymystä, mielelläni yritän elävöittää GBA-aluetta. Vaikeaan kysymykseen epäreilu vastaus: mielestäni hutiin et voi mennä valitsitpä miten tahansa. Tarkoitus on kuitenkin auttaa sinua, joten annan vähän lisämietteitä :).

Itse hommasin juuri Final Fantasy I & II: Dawn of Soulsin, sillä olen lähdössä jossain vaiheessa pariksi viikoksi Espanjaan ja muutamaksi päiväksi Tukholmaan. Tarkoitus ei ole läpäistä kyseisiä pelejä matkojen aikana, mutta eipä lopu varmasti pelaaminen kesken. Vuoropohjaisten ystävänä tässä on mukava paketti, varsinkin kun pelit ovat minulle uusia.

Viime vuonna olin tammikuussa Espanjassa ja paikallisesta kännykkäkaupasta löysin mukavaan hintaan Mario & Luigi: Superstar Sagan. Peli on jokseenkin lyhyt, ei siis mitenkään häiritsevästi, mutta olisin mielelläni jatkanut vielä. Ei se silti niin lyhyt ole, että sitä yllättyisi "perkele, nytkö tää jo loppu". Peli on täynnä huumoria, vuoropohjainen, veljeksien suusta kuuluu myös hauskaa italiankuuloista mongerrusta, muutenkin hyvin tehty peli. Voisin sanoa, että se on hyvän mielen peli, jonka taatusti jaksaa pelata läpi. Alussa peli on hyvinkin addiktoiva tapaus. JA vaikka itse väsähdin kesken N64:n Paper Marion, koska tappelut olivat todella hitaita esim. vasaraa sai ladata mielestäni aivan liian kauan iskua ajoitettaessa. Ainoa keino, jolla iskun sai epäonnistumaan oli ajatusten karkaaminen virikkeellisemmille metsästysmaille. Peli jäi pelaamatta läpi, mutta GBA-versiossa tempo on käsikonsolille uskollisesti nopea - tottahan pelin pituutta saadaan venytettyä keinotekoisesti, mutta Mario&Luigissa näin ei ole tehty. Pelissä tappelut ovat muutenkin paremmat kombojen ansiosta ja kahta veljestä on ilo käyttää, Paper Mario 1:ssä apurit olivat lähinnä statistin rooleissa verrattuna tähän. Jos peli olisi julkaistu SNES:n kulta-aikana minun ei tarvitsisi perustella, sillä me kaikki tuntisimme tämän pelin kiistämättömänä klassikkona, tänä päivänä peli ei hyvästä myynnistä huolimatta saa niin paljoa huomiota osakseen. Jos tämän vielä olet halvimmalla löytänyt, niin minun ehdotukseni on tässä sama kuin feldonilla (edit. näemmä myös Kanis luottaa tähän), kannattaa silti varautua läpipeluun toteutuvan vähän liian aikaisin. Saisivat jatko-osan työntää ulos jossain vaiheessa.

Zeldan Minish Cap kummitteli myös omissa joululahjatoiveissa, mutta päädyin ostamaan FF:n. Täysin siitä syystä, että matkoja on edessä ja Zelda on lukemieni arvostelujen perusteella erinomainen peli, mutta liian lyhyt. Pahimmassa tapauksessa olisin ehtinyt "hieman kokeilla" peliä ennen matkaa, eikä minulla siten olisi enää uutta peliä matkaseurana. Itse aion tämän hankkia ilman muuta ja varmasti sinunkin kannattaa niin tehdä rahatilanteen parantuessa, peli on ainakin täysin uusi kokemus ja ilmeisen hyvä sellainen. Keväällä on aikaa ostaa tämä tuotos pelikirjastoon. Jos jollain on itse pelistä kokemuksia, niin tänne vaan markkinoimaan tämän puolesta.

Lisäehdotuksia on hieman vaikea antaa, mutta Fire Emblem on kokemisen arvoinen. Mielestäni yksi vuoden parhaita GBA-pelejä ellei paras. En tietenkään ole kaikkia ehtinyt pelata. Muita roolipelejä ei tule nyt mieleen. Tiedän, että yhden helmen poimiminen muiden joukosta on vaikeaa, mutta toivottavasti en tehnyt valintaa ainakaan vaikeammaksi :).

Kanis sanoi:
Tosipelaaja ostaisi M & L:n lisäksi myös Oracle Of Seasonsin. Alkaahan peli olla jo aika harvinainen näky kauppojen hyllyillä :p. Kyseessä on perinteinen, mutta erinomainen Zelda-peli.

Olin todella pettynyt kun eilen menin prismaan, olin aikeissa poimia tuon sieltä "alennushyllyltä". Sieltä oli viety koko hylly pois, tilalle tullut sellainen PS2/GC/XBOX laari (Siellä oli kyllä aika kivoja löytöjä esim. Ring Of Red 15e, Max Payne 2 19e, Supermario Sunshine 27e ja Skies of Arcadia 33e.)

Jotta voisin jotenkin hahmottaa tuota M&L'n pituutta, kertokaas... missä vaiheessa peliä olen, jos olen pelannut sinne Chuckle-cola pöntön luokse?

(Kiitoksia muuten kaikille tähänmennessä palautetta antaneille! :))

Mario ja Luigi ei todellakaan ole ´liian´lyhyt, kyllä siitä löytyy ihan tarpeeksi pelattavaa...

Minish Capia on kyllä kehuttu erinomaiseksi, ainoa miinus on kuulemma lievä pelin lyhyys. Fire Emblemiä suosittelen myös hankkimaan, erinomainen peli. Myös kestoa ja pelattavaa löytyy tarpeeksi. Final Fantasy on myös ihan hyvä vaihtoehto kestonsa ansiosta.

Ratkaisin nyt tämän threadin perusteella pulmani, eli lähetin seuraavanlaisen viestin kaupungilla oleville vanhemmilleni:

"Ostakaa mulle joululahjaksi Gameboy-pelien seasta jompikumpi, Final Fantasy I & II (Prismasta) tai Mario & Luigi (CM:sta). Saatte päättää ihan itse."

Nyt jännittää :D

Mutta jatkakaa mielellään spekulointia, tämä threadi voi auttaa muitakin joilla on ongelmia joululahjansa päättämisessä.

Kiitoksia kaikille vastanneille!

Motivoiduin täysillä ja lähetin sitten itsekin viestin vanhemmilleni: "kustantakaa minulle keittiöremontti tai kylpyhuoneremontti. Saatte itse päättää."

Villasukat sieltä on kuitenkin tulossa :(

Ylös Bottom