http://www.nintendo.co.jp/ds/ajsj/index.html
8.8. on ihan pian! Odotan, joskin sitä vähemmän mitä enemmän tästä näen matskua: keväällä tää oli hyvin pitkälti mun odotetuin peli pienellä varauksella, nyt oikein pelottaa. Silti, idea, graafinen ynnämuu tyylittely sekä meininki vaikuttaa edelleen tosi herkulliselta.
Animaatio näyttäisi olevan hiukan pökkelöä, harmi, minä kun haaveilin helvetin huolella tehdystä 2d-äksönistä. No, ei toi sentään miltään hirveältä vaikuta! Toisekseen taistelu näyttäis olevan aika... eeppistä: "X räjäyttää planeetan, jolla olet, Y:stä saat kutsuttua enkelit taistelemaan puolestasi ja A:lla isket joka suuntaan ympärillesi!" ja eeppisyydessään pelottavan yksinkertaista.
Eniten mua kuitenkin edelleen huolestuttaa se tosiasia, että ilmeisesti tossa oletetaan peukalolla paineltavan mätön ohessa alaruudulta noita erikoisiskusarjakuvaruutuja. En hyväksy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Peukalolla ruudun paineleminen kammottaa todella paljon, pariin otteeseen tullut kokeiltua millasta jälkeä syntyy ja voehan vidurillos, niitä saa hankaa hinkata mikrokuituliinalla tuoreeltaankin niin kuin naantalin aurinkoa varmaan joudutaan hinkkaamaan. Miksei alaruudulta voisi hoitaa perusmättämistäkin styluksella virtuaalinapeilta?
No, kai tän jossain saa myytyä samaan hintaan kuin ostikin, jos osoittautuu arvoiltaan sopimattomaksi.
Enivei, se mikä mua tässä eniten kutkuttaa, on pelin idea jonka mä japania taitamattomana oon venyttänyt suorastaan nerokkaisiin mittoihin. Oon pitkään kelannu, että tarttis rakentaa tetriksen kaltainen peli, jossa älyttömyyksiin asti abstraktien palikoiden sijaan pelattais merkityksillä. En selittele tässä enempiä, liian rasittavaa eikä se varsinaisesti tähän liity kuin johdantona.
Tämä pelin mä nimittäin kuvittelen pyrkivän jollain tapaa samaan: tohon on luotu kourallinen merkityksiä, jotka sopivat toisiinsa saumattomasti. Näin pelaamisessa on abstraktin älyllisyyden(mekaanisen laskennan) tason ohella kulkeva merkitystaso joka oikein rakennettuna on yhtä kuin loppumaton varasto mahdollisia juonikuvioita.
Jostain syystä mä pelkään pahoin pettyväni odotusteni kanssa.
8.8. on ihan pian! Odotan, joskin sitä vähemmän mitä enemmän tästä näen matskua: keväällä tää oli hyvin pitkälti mun odotetuin peli pienellä varauksella, nyt oikein pelottaa. Silti, idea, graafinen ynnämuu tyylittely sekä meininki vaikuttaa edelleen tosi herkulliselta.
Animaatio näyttäisi olevan hiukan pökkelöä, harmi, minä kun haaveilin helvetin huolella tehdystä 2d-äksönistä. No, ei toi sentään miltään hirveältä vaikuta! Toisekseen taistelu näyttäis olevan aika... eeppistä: "X räjäyttää planeetan, jolla olet, Y:stä saat kutsuttua enkelit taistelemaan puolestasi ja A:lla isket joka suuntaan ympärillesi!" ja eeppisyydessään pelottavan yksinkertaista.
Eniten mua kuitenkin edelleen huolestuttaa se tosiasia, että ilmeisesti tossa oletetaan peukalolla paineltavan mätön ohessa alaruudulta noita erikoisiskusarjakuvaruutuja. En hyväksy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Peukalolla ruudun paineleminen kammottaa todella paljon, pariin otteeseen tullut kokeiltua millasta jälkeä syntyy ja voehan vidurillos, niitä saa hankaa hinkata mikrokuituliinalla tuoreeltaankin niin kuin naantalin aurinkoa varmaan joudutaan hinkkaamaan. Miksei alaruudulta voisi hoitaa perusmättämistäkin styluksella virtuaalinapeilta?
No, kai tän jossain saa myytyä samaan hintaan kuin ostikin, jos osoittautuu arvoiltaan sopimattomaksi.

Enivei, se mikä mua tässä eniten kutkuttaa, on pelin idea jonka mä japania taitamattomana oon venyttänyt suorastaan nerokkaisiin mittoihin. Oon pitkään kelannu, että tarttis rakentaa tetriksen kaltainen peli, jossa älyttömyyksiin asti abstraktien palikoiden sijaan pelattais merkityksillä. En selittele tässä enempiä, liian rasittavaa eikä se varsinaisesti tähän liity kuin johdantona.
Tämä pelin mä nimittäin kuvittelen pyrkivän jollain tapaa samaan: tohon on luotu kourallinen merkityksiä, jotka sopivat toisiinsa saumattomasti. Näin pelaamisessa on abstraktin älyllisyyden(mekaanisen laskennan) tason ohella kulkeva merkitystaso joka oikein rakennettuna on yhtä kuin loppumaton varasto mahdollisia juonikuvioita.
Jostain syystä mä pelkään pahoin pettyväni odotusteni kanssa.
