Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kahden (tai useamman) saman konsolin omistamisen edut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Traddash
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Traddash

Well-Known Member
Tätä on tullut ajateltua jo pidemmän aikaa mutta kyselenpä teiltä mielipiteitä asiasta eli mitäs etuja on omistaa kaksi samaa konsolia (minun tapauksessani kaksi PS3) jos yhden mahdollisesti joutuu jakaamaan muiden perheenjäsenien kanssa. Antaahan se mahdollisuuden vaikka kaverin kanssa pelata paikan päällä netissä jotakin peliä ja ehkä Lanitkin onnistuisi joissakin peleissä mutta onko fiksua hankkia toinen konsoli jos ei tule mitään pahaa puraa tuosta ensimmäisen käytöstäkään. Haitatkin olisi ihan hyvä mainita jos niitä tulee.

Ensi viikolla nimittäin Gigantissa (Jyväskylän) olisi hyvä tarjous eli PS3 Slim 299€ hintaan.

Vastaus: Kahden (tai useamman) saman konsolin omistamisen edut

Mielenkiintoinen kysymys sinänsä, koska olen itse harkinnut hankkia (Euro) PS3 Slimin vanhan (Jenkki) PS3:n rinnalle.. Mutta vaikea sitä on järkevästi perustella..

Toisaalta, onhan monella useampi DVD/Bluray-soitin, tv tai digi-boksi, joten miksi ei ostaisi PS3:sta "toiseksi DVD/Blu-ray" -soittimeksi? Slim ei ole tuohon hommaan halvin vaihtoehto, mutta eipä se mielettömän kalliskaan ole...

Edut:
+ Toisen konsolin (sen hiljaisemman esim) voi pitää täysin DVD/Blu-ray ja mediasoitin-käytössä siellä olohuoneen paraatipaikalla. Toisen voi sitten pyhittää täysin pelikäyttöön esim. jossain toisessa huoneessa. Tai sitten toinen voi olla "kakkoskoneena" toisessa huoneessa, jolla välillä katselee leffoja ja pelailee.
+ Nettipelit onnistuu kaverin kanssa samassa huoneistossa kahden tv:n avulla.
+ Jos taloudessa on kaksi pelaaja, niin toinen konsoli toiselle ja toinen toiselle.

Haitat:
- Jos trophyt ja muu kiinnostaa, niin pelit pitäisi sitten varmaan pelata samalla "tilillä". Tuota samaa tiliä ei varmaan voi jakaa kahden eri konsolin kesken (vai voiko?)... Eli ikäänkuin pitäisi sitten "valita" kummalla konsolilla pelinsä pääosin pelaa (ja jolla hankkii trophyt, vääntää netissä...)..

- Jos trophyt ja muu kiinnostaa, niin pelit pitäisi sitten varmaan pelata samalla "tilillä". Tuota samaa tiliä ei varmaan voi jakaa kahden eri konsolin kesken (vai voiko?)... Eli ikäänkuin pitäisi sitten "valita" kummalla konsolilla pelinsä pääosin pelaa (ja jolla hankkii trophyt, vääntää netissä...)..
Toki samaa PSN-tunnusta voi käyttää useammassakin konsolissa, ja itse asiassa niin kannattaa tehdäkin. Sen sijaan samalla PSN-tunnarilla ei tietenkään voi yhtä aikaa pelata verkossa useammalta konsolilta.

Toki samaa PSN-tunnusta voi käyttää useammassakin konsolissa, ja itse asiassa niin kannattaa tehdäkin. Sen sijaan samalla PSN-tunnarilla ei tietenkään voi yhtä aikaa pelata verkossa useammalta konsolilta.

Niin verkossa pelaaminen on helppoa kyl mutta pelisavejen kanssa onkin sit asia eri että jaksaako niitä aina siirrellä eestakas..jos ees pystyy, en tiä.

Meidän piti kans hankkia toinen pleikka ( toinen kerta jo) kun emäntä alko valtaileen mun ohjainta kun CoD MW2 ilmesty...no kyllä ne muksutkin pääsee sillä välillä pelaileen..kaikki on tyytyväisempiä.

Miinuksia nyt ei äkkiseltään tuu muuta mieleen että sähkööhän nuo syö...

Etu on se että voit hyvällä mielellä pelata pleikkaria eikä tarvitse pelätä että pleikkari hajoaa lauantai/sunnutai välisenä yönä etkä pysty pelaamaan pariin päivään tai viikkoihin!

Niin tapahtui minulle, pelasin codia yöllä ja tuli YLOD, pleikkari oli yli 2v eli en ollut varma saako takuukonetta ja siinäkin menisi monta viikkoa, eli ostin maantaina uuden tuliterän slimin ja käynnistin kiivaan sähköpostikeskustelun Nordisk filmin kanssa ja sain lopuksi sieltä takuupleikkarin takaisin ja nyt minulla on kaksi.

Vara pleikkari ei ole koskaan huono asia vaan saat heti vaihtaa jos yksi menee rikki eikä tehokasta peliaikaa mene hukkaan kuin se minuutti mitä se kestää irroittaa pihuat vanhasta ja liittää uuteen.

Etu on se että voit hyvällä mielellä pelata pleikkaria eikä tarvitse pelätä että pleikkari hajoaa lauantai/sunnutai välisenä yönä etkä pysty pelaamaan pariin päivään tai viikkoihin!

Niin tapahtui minulle, pelasin codia yöllä ja tuli YLOD, pleikkari oli yli 2v eli en ollut varma saako takuukonetta ja siinäkin menisi monta viikkoa, eli ostin maantaina uuden tuliterän slimin ja käynnistin kiivaan sähköpostikeskustelun Nordisk filmin kanssa ja sain lopuksi sieltä takuupleikkarin takaisin ja nyt minulla on kaksi.

Vara pleikkari ei ole koskaan huono asia vaan saat heti vaihtaa jos yksi menee rikki eikä tehokasta peliaikaa mene hukkaan kuin se minuutti mitä se kestää irroittaa pihuat vanhasta ja liittää uuteen.

Sama tilanne minulla xboxin kanssa. Oma vanhan mallin boksi hajosi vajaa kaksi vuotta sitten ja ostin tilalle uuden eliten. Vanha boksi kävi saksassa ja tuli entistä ehompana takaisin. Nyt on sitten pari vuotta ollut kaksi boksia taloudessa ja lanit onnistuu todella lyhyellä varoitusajalla :).

Pari kuukautta sitten(muistaakseni elokuussa) uusi elite heitti E74 errorit ja ei muuta kuin kone saksaan. Varaboksi ansaitsi taas kerran paikkansa. En ehtinyt kuin yhden matsin cod4 missata ja seuraavassa taas partyssa mukana.

Ylös Bottom