Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki importtaamisesta?!?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Legionnaire
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Legionnaire

New Member
Niin juu kertokaas nyt kaikki mahdollinen xboxin importtaamisesta. Mitä hyötyä mitä haittaa ja onko parempi venata että täältä Suomesta saa xboxin vai kannataako tilata ulkomailta. Bai te wei tää oli mun eka viestini.:confused: :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Legionnaire
Niin juu kertokaas nyt kaikki mahdollinen xboxin importtaamisesta. Mitä hyötyä mitä haittaa ja onko parempi venata että täältä Suomesta saa xboxin vai kannataako tilata ulkomailta. Bai te wei tää oli mun eka viestini.

Onnea "ekasta kerrastasi"! :D

Hmmm...importin haittoja? Pyörittää vain R1-alueen dvd-leffoja, toimii vain jenkki-pelit. Ja nuo kaksi seikkaa ei ole ihan varmoja koska ainahan voi joku kehittää boottilevyn/mod-piirin jolla myös euro-levyt toimii. Vaatii myös NTSC-tuen telkustasi. Tämä tosin on käytännössä vakio uudemmissa ja vähänkin isommissa televisioissa...mutta kannattaa varmistaa töllön manuskasta.

Ja aika vakava haitta on se jos sinulla ei ole luottokorttia pelien tilailuun tai et edes tunne ketään jonka korttia saisit käyttää (ispä ja äippä?)

Hyötyjä? Saat himoitsemasi koneen jo nyt! olet ensimmäisten joukossa, se tuntuu ihan kivalta, vaikka saattaa kuullostaakkin vähän kummalliselta...heh.

Jenkkiversiot tulevat useimmiten aikaisemmin kuin euro-pelit, joskus jopa kuukausia aikaisemmin. Pelien hinta on vähän halvempi rapakon toisella puolella.

Ja yleensäkin pitää olla vähän seikkailumieltä jos lähtee importtaan, muuten kannattaa odotella vajaa 3 kuukautta eurojulkasua. Ei se nyt niiiiiiiiiiin piiiiiiiiiiiiitkä aika ole...

Hinta, tulli, tilaus yms keskustelut on jo käyty www.xboxfin.comin wanhalla boardilla ketjussa "X-Box DVD Box Officesta?" ja jokos olet lukenut samasta paikasta jonkun nörtin kirjoittaman artikkelin "XBox tuli taloon"? :D Siinä on kans juttua asiasta.

Onhan toki muitakin paikkoja mistä tilata, DVDBO vain sattui olemaan yksi halvimmista jotka toimittavat X-Boxia kohtuu postikuluilla tänne wanhalle mantereelle.

Kysele lisää jos on epäselvää...

Code kerros, että paljon makso toi xboksis + tulli ja mitä tarkalleen tilasit? En jaksa ettiä tuolta vanhalta boardilta kun ei ole aikaa. On meinaan Xboxin osto ihan lähellä. Mitäs muuta pitäis tietää tuosta tilaamisesta?

nimim. Ei jaksa odottaa...:(

Code kerros, että paljon makso toi xboksis + tulli ja mitä tarkalleen tilasit? En jaksa ettiä tuolta vanhalta boardilta kun ei ole aikaa. On meinaan Xboxin osto ihan lähellä. Mitäs muuta pitäis tietää tuosta tilaamisesta?

nimim. Ei jaksa odottaa...:(
no herrajjestas kun on kiire :)
vaikka en olekaan Code niin vinkkinä yritä nyt kiireiltäsi ehtiä edes klikkaamaan oheista linkkiä jossa herra Code erittäin seikkaperäisesti selostaa tilaamiseen liittyneet tapahtumat
http://www.xboxfin.com/artikkelit/xbox_tuli_taloon_00.shtml

Niin juu kertokaas nyt kaikki mahdollinen xboxin importtaamisesta. Mitä hyötyä mitä haittaa ja onko parempi venata että täältä Suomesta saa xboxin vai kannataako tilata ulkomailta.

Oon kans harkinnu importtaamista, mut tää on ainakin 1 sellanen asia mihin on saatava siunaus, ennen kuin tilaan yhtään mitään.

1 Toinen USA XBOXin haitta, mitä ei ole vielä mainittu ja lievästi kalvaa meikäläisen mieltä suhteen on NTSC. Siinäkun on vähemmän juovia käytössä, kun PAL järjestelmässä niin kuva on sitten paskempi. Ero on pieni, mutta kyllä se silti harmittaa. =(

Voi olla, et tarvii laittaa vaan jäitä hattuun ja venata maaliskuulle...katotaan nyt!

Mut tosiaan Jenkki version erittäin merkittävä plussa puoli on se, et saat pelit aikasemmin ja ~50-100 mk halvemmalla kun euroopasta...mut sit tarvii tietty olla se luottokortti käytössä.

Juu taitaapi olla että jään odottaan, että PAL kone julkaistaan, saahan siihen sitten joskus bootticd:n. Vaikka tuo taitaa hieman kalliimmaksi tulla, mutta onpahan sitten täysi yhteensopivuus taattu kavereiden kanssa. Tietysti vaan harmittaa, että ei saa konetta aikaisemmin, mutta pitäisis ainakin gimblen mukaan olla parempi kuva. :)

Re: Re: Kaikki importtaamisesta?!?!?!?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble

Oon kans harkinnu importtaamista, mut tää on ainakin 1 sellanen asia mihin on saatava siunaus, ennen kuin tilaan yhtään mitään.

1 Toinen USA XBOXin haitta, mitä ei ole vielä mainittu ja lievästi kalvaa meikäläisen mieltä suhteen on NTSC. Siinäkun on vähemmän juovia käytössä, kun PAL järjestelmässä niin kuva on sitten paskempi. Ero on pieni, mutta kyllä se silti harmittaa. =(

jaa...onko itselläsi ntsc elokuvia ?
itse en laadullista eroa ole koskaan omin silmin nähnyt...
kysehän on siitä että PALlilla on parempi resoluutio, mutta toisaalta NTSC päivittää kuvaa useammin (30 kuvaa sekunnissa vs. 25 kuvaa sekunnissa) joten esimerkiksi liikkuvat kuvat liikkuvat "pehmeämmin"...
lienee makuasia kumpi on parempi. paperilla PALlin resoluutio/kuva on parempi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

no herrajjestas kun on kiire :)
vaikka en olekaan Code niin vinkkinä yritä nyt kiireiltäsi ehtiä edes klikkaamaan oheista linkkiä jossa herra Code erittäin seikkaperäisesti selostaa tilaamiseen liittyneet tapahtumat
http://www.xboxfin.com/artikkelit/xbox_tuli_taloon_00.shtml

Kiitos jonjes kun olet toiminut täällä näiden nuorten hätähousujen apurina :p No vitsivitsi ei saa suuttua...

Ja jos ainoa syy miksi Xboxia ei importtaa on PAL-kuvan ns.parempi laatu...makes me wonder. On niitä parempiakin syitä, mut kukin tietysti tyylillään. :rolleyes:

Re: Re: Re: Kaikki importtaamisesta?!?!?!?

jaa...onko itselläsi ntsc elokuvia ?
itse en laadullista eroa ole koskaan omin silmin nähnyt...
kysehän on siitä että PALlilla on parempi resoluutio, mutta toisaalta NTSC päivittää kuvaa useammin (30 kuvaa sekunnissa vs. 25 kuvaa sekunnissa) joten esimerkiksi liikkuvat kuvat liikkuvat "pehmeämmin"...
lienee makuasia kumpi on parempi. paperilla PALlin resoluutio/kuva on parempi.

Ei ole NTSC elokuvia, mutta mulla on Dreamcast ja siihen NTSC pelejä. On myös tietenkin PAL pelejä ja niissä on luonnollisesti hieman parempi kuva. DC tulee myös PAL 60 Hz moodia (En tiä tuleeko XBOX tukemaan, mut luulis?)

Eli PAL 60 Hz moodilla saadaan niin optimi kuva kun telkulle voidaan saada. Eli parempi kuvanlaatu, kun NTSC järjestelmässä + pelit pyörii yhtä "pehmeästi" kun NTSC järjestelmässä, koska ruutu päivittyy 30 kertaa/s.

Ja jos ainoa syy miksi Xboxia ei importtaa on PAL-kuvan ns.parempi laatu...makes me wonder. On niitä parempiakin syitä, mut kukin tietysti tyylillään.

Toi NTSCn ja PALlin kuvanlaatu ero on ns. "paskan haile" enkä usko, että kukaan sen perusteella jättää importoimatta, eikä ole kukaan tainnut myöskään niin kertonut tekevänsä?

Mutta se multiplayer yhteensopivuus ei ole mikään pikku juttu ja ainakin itse olen laittanu importointi aikeet holdiin siksi aikaa, kun siihen asiaan tulee varmuus.

Re: Re: Re: Re: Kaikki importtaamisesta?!?!?!?

Toi NTSCn ja PALlin kuvanlaatu ero on ns. "paskan haile" enkä usko, että kukaan sen perusteella jättää importoimatta, eikä ole kukaan tainnut myöskään niin kertonut tekevänsä?

Juu ei kukaan niin sanonut, olis mun kai pitänyt laittaa silmänisku oman väittämäni perään, se kun oli sitä mun puujalkahuumoria.

:D

Re: Re: Re: Re: Kaikki importtaamisesta?!?!?!?

Eli PAL 60 Hz moodilla saadaan niin optimi kuva kun telkulle voidaan saada. Eli parempi kuvanlaatu, kun NTSC järjestelmässä + pelit pyörii yhtä "pehmeästi" kun NTSC järjestelmässä, koska ruutu päivittyy 30 kertaa/s.

no mites tällä logiikalla sitten toimii 100Hz telkkarin kanssa ?
sehän on tuplaten 50Hz joka on normaali PAL toosien värinä (ntsc 60Hz) ...kun puhutaan vastaanottimista eli itse töllöistä ?
meneekö kaikki ihan sikinsokin, vai miltä se näyttää :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: Re: Kaikki importtaamisesta?!?!?!?

meneekö kaikki ihan sikinsokin, vai miltä se näyttää :)

Ei mene sikinsokin ja hyvältä näyttää!

Juu no itse en noista tarkemmin tiedä ja tärkein syy viivyttelyyn on just toi gimblen mainitsema kysymys yhteensopivuudesta.

Niin juu, eli keillä kaikkilla on xbox tai ketkä ovat tilanneet semmoisen?

Juu no itse en noista tarkemmin tiedä ja tärkein syy viivyttelyyn on just toi gimblen mainitsema kysymys yhteensopivuudesta.

Niin juu, eli keillä kaikkilla on xbox tai ketkä ovat tilanneet semmoisen?

Mulla on Xbox! taitaa tosin olla tullu jo selväks tähän mennessä kaikille...heh.

Elikkä tässä mun "setuppi":

Xbox
Halo
Project Gotham

Tilauksessa eli ei vielä mulle asti saapunut:
svideo-kaapeli
DVD-kauko (postitettu reilu viikko sitten,hyvällä tuurilla saan sen ennen uutta-vuotta)
NHL 2002

Tilaus-harkinnassa:
Oddworld
Airforce Delta Storm
Mad Dash tai Simpsons Road Rage

Lähitulevaisuuden (tammi-helmikuu) mahdollisia tilauksia:
Wreckless
Jet Set Radio Future
Sega GT 2

aijai...kalliiksi tulee :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Mulla on Xbox! taitaa tosin olla tullu jo selväks tähän mennessä kaikille...heh.
Älä helvetissä! ;)
Elikkä tässä mun "setuppi":

Tilaus-harkinnassa:
Oddworld
Airforce Delta Storm
Mad Dash tai Simpsons Road Rage

Lähitulevaisuuden (tammi-helmikuu) mahdollisia tilauksia:
Wreckless
Jet Set Radio Future
Sega GT 2

aijai...kalliiksi tulee :(
Mitä viddua! Mites Max päyne!? Et oo sitä aatellu tilata? On kuulemma ihan sairaan hyvä! Kyllä pitäis ehdottomasti mennä lapselliseten rullaluistelupelien edelle. :D Vai ookko spolannu jo sen PC:llä?

Mitä viddua! Mites Max päyne!? Et oo sitä aatellu tilata? On kuulemma ihan sairaan hyvä! Kyllä pitäis ehdottomasti mennä lapselliseten rullaluistelupelien edelle. :D Vai ookko spolannu jo sen PC:llä?

Jees, lainasin kaverin PC-versiota ja pelasin läpi joten ei oikein viitsi 350mk:aa siihen uhrata...etenkin kun mielestäni Maxin uudelleen läpipelattavuus...hmmm...ei oikein ole parasta laatua. Ja muutenkin aika lyhytkestonen peli. Noh erimieltäkin tietysti joku voi ja saa olla :)

Ja hei comeoon...ei JSRF oo lapsellinen, ootkos pelannut JSR:ää DC:llä? aika magee peli! :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Ja hei comeoon...ei JSRF oo lapsellinen, ootkos pelannut JSR:ää DC:llä? aika magee peli! :)

No okei, tunnustan. En ole edes pelannu sitä...

On kyllä tiedossa et se kai tosi monen mielestä hyvä, mut muhun ei vaan iske ton tyyppiset pelit...

Rullaluistellan kylillä ja töhritään seiniä? Just joo...mut makuaisioitahan nää tosiaan on.

Samoin toiset tykkään tony hawk pro skatereista, mut eipä nekään kaksisia ole. Kuusnelosen "skate rock" on edelleen paras rullalauta peli, mitä oon pelannu! :D

Tuntuu muuten aika oudolta, ku muistelee et siihen aikaan kun sitä jauhettiin neballa, ei suomessa kunnolla vielä edes tiedetty mikä on rullalauta?

Xbox löytyy...
peleinä gotham,shrek ja postissa mad dash ja nhl 2002
Coden hehkutukseen kyllästyneenä täytynee Halookin tilata ;)

import xboxin hinta

Code kerros, että paljon makso toi xboksis + tulli ja mitä tarkalleen tilasit? Mitäs muuta pitäis tietää tuosta tilaamisesta?

Osallistun tähän keskusteluun kertomalla paljonko mulla on tähän mennessä kuluja kertynyt ja mistä kulut ovat aiheutuneet:
2367.41mk wire transfer 559.95 CAD
195.02mk pankin (nordea) perimät kulut (ruksi kohtaan, maksaja maksaa kaikki kulut)
2 muuntajaa (~95mk/kpl, toinen tulee luultavasti myyntiin, koska yhden muuntajan tilaaminen ja 300mk:n postikulut tuntui aivan järjettömältä) on tilattu lik-sang.com:mista (105W) DC:n vga boxin (~85mk)ja xbox-svideo kaapelin (~40mk) kera yhteensä nopeimmalla kuljetuksella about 630mk, maksettu paypal:in avulla (VISA)
Pelkkää muuntajaa etsiville osoittaisin http://www.paradise-online-shop.de/Shop/indexa.htm
online kauppaa saksassa, coden:n puheiden mukaan postiennakko toimii suomeen, 200W ja 300W mallit myynnissä, hinta siinä 300mk:n tuntumassa.

Lisätilaukset boxofficesta (VISA):
Halo ja lisäohjain, molemmat loppu varastosta, hinta ~600mk
Project Gotham Racing, matkalla suomeen ~350mk
Dead or Alive 3, odotan lisätietoja, ~350mk

Lisäksi on odotettavissa xboxin tulli ~550mk?
mahdollisesti myös liksang tilauksesta tulli ~70mk, koska tavaroiden hinta yli 300mk (muistelen että tullitta tulee vain alle 250mk:n tavarat)

Jenkeissä pelit ~350mk, suomessa mainosten mukaan lähemmäs 450mk (joka pelissä melkein 100mk:n säästö) + pelit saa reippaasti ennen eurooppajulkaisua.

Muuten, mahtaakohan euroopasta ostettu RGB-kaapeli toimia jenkki xboxin kanssa tulevaisuudessa, vai täytyykö tyytyä svideo:oon...

Ylös Bottom