Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Karaoketaipumukset

Jarmo Hänninen

New Member
Eli nyt pystyyn ultimate-karaokekysely... itse lauleskelin karaokea ensimmäisen kerran elämässäni paikallisessa Ale Pubissa. Piisi oli Teräsbetonin Metallisydän ja kaverin kanssa vedettiin duettona ilman paitaa :D

:o

No joo, vähän oli tullut siemailtua siinä rohkeutta, mutta mites muiden karaoketaipumukset?

Vastaus: Karaoketaipumukset

Ja julkisilla paikoilla tarkoitetaan kaikkia paikkoja missä vaan karaokea on tarjolla... SingStar-sarja, kaverin pippalot jne jne lasketaan sisätila-aktiviteeteiksi...

Ja sitten jos menee tuohon laulamisen puolelle niin pistäkääpä jotain hauskaa tilanneselvitystä (kuvat on aina plussaa ;) ) ja piisilistaa :D

Laulan karaokea kyseiseen aktiviteettiin tarkotetuissa KTV-mestoissa. Julkinen paikka? Ei tietoa. Voisi laulaa julkisestikkin mutta eihän tällä puolen maailmaa nyt sellaista harrasteta, ei pääsisi kaikki halukkaat mitenkään laulamaan yhden illan aikana :D

Mikä vaan biisi jonka tunnistan menee. Toissapäivänä olin tarpeeksi juopunut laulamaan japaniksi, Glayn Winter Again siis meni hienosti/huonosti. Katsotaan meniskö seuraavan kerran jo jotain koreaksi :p Kiinaksi on jo yritetty selvänäkin. Yleisemmin noita englanninkielisiä tosin lauleskelen, Helloween on ihan kestosuosikki.

Itse olen pari kertaa singstaria uskaltautunut kokeilemaan ja se jos mikä on karmivaa, ainakin muiden mielestä. Helpoimmalla arvosteluasteikolla kun minunlaiseni kultakurkku vetää kappaleista 3000 pistettä 10 000 pisteestä, niin kyseessä on pakko olla suuren luokan sensaatio. Tai no, ehkä siinä on vaan vääränlaisia kappaleita kun Ace of Spadesista tulee kuiteskin melkein 8000 pistettä. :D

Mutta joka tapauksessa, nuo pari singstar-kokeilua saavat jäädä viimeiseksi kerroiksi kun meikäläinen mikkiin (ei siis siihen hiiren vaan mikrofoniin) tarttuu.

SingStarin tahtiin on hoilattu niin julkisesti kuin yksityisestikin. Eikä kovat laulajat mitään rohkaisua tarvitse. Yleisö onkin sitten asia erikseen :p

"En laula karaokea - enkä laula!"

-> En ole laulanut karaokea - enkä laula.

Pilkkunusnus. Noin tuossa vain ei ole hitustakaan järkeä. ;)

Itselläni on kuten edellisilläkin, eli Singstaria on tullut laulettua ahkerasti, mutta ns. oikeaa karaokea en kehtaa näilä laulutaidoilla lähteä kokeilemaan. Vaikka toisaalta eivätpä ne muutkaan osaa laulaa...

- Esa

Karaoke on taakse jäänyttä elämää, onneksi :)

Ikävimmät kokemukset aiheesta löytynevät viime vuoden assyiltä, jolloin sai herätä aamu kuudelta siihen, kun eräät hoilaa karaokea nupit kaakossa. Siitä jäi trauma, joka ei lähde ihan heti.

Nisupulla sanoi:
Karaoke on taakse jäänyttä elämää, onneksi :)

Niin se minäkin luulin, kunnes pari kuukautta sitten oltiin juhlimassa kaverini 30-vuotissynttäreitä ja illan mittaan sitten päädyimme erääseen Oulun baareista. Jossakin vaiheessa sitten löysin itseni mikrofonin äärestä laulamasta Dingon Autiotaloa, johon tuli perään vedettyä Somerjoen Ikkunaprinsessa, kaverini samalla tanssiessa tyttöystävänsä kanssa. Muun seurueen poistuttua minä sitten jäin vielä laulamaan duettoja karaoke-emännän kanssa aina valomerkkiin asti, minkä johdosta sitten seuraavana päivänä tulin töihin kaksi tuntia myöhässä, vanhalle viinalle haisten. Jospa tuo karaokeura viimeinkin olisi taakse jäänyttä elämää :o

Kyllä sitä tulee mentyä aika useinkin karaokeilemaan, jos mahdollisuus on. Bändissä kun joutuu laulamaan vaan taustoja, niin on välillä hauska päästä liidaamaan :)

Itse olen käynyt tasan yhden kerran Svengissä laulamassa ( kyseinen karaoke-baari sijaitsee Helsingissä ), ja täytynee sanoa, että hauskaa oli. Olin täysin selvinpäin, ja lauloin "What a Wonderful Worldin" - toinen vaihtoehto olisi ollut "Pretty Woman", sillä listan 'hitti-biisit' eivät oikein kuuluneet omaan yleissivistykseeni. Yllätyksekseni sain luriteltuani muutamilta kännisiltä miekkosilta hyvää palautetta, mutta estääkseni egoni paisumisen poistuin klubilta vähin äänin. Limusiinin renkaasta oli kumi puhjennut. -___-;;

Kännissä tulee laulettua. Ukkometso kappale on melko vakio valinta jos se vaan löytyy :P

Koneelta löytyy Staraoke 1 ja 2 sekä paljon tavallisia karaoke biisejä, joita tulee vaimon ja tyttöni kanssa lauleskeltua, kun viihteellä olen. Baareissa tulee kans lauleskeltua, "Olen Suomalainen" ja "Suomirokkia" on bravuureita..:D
Myös minä lauloin ekan kerran paikallisessa Ale pubissa, siellä nurkassa oli karaoke automaatti, joten pääsi piiloon laulamaan.:p

Ylös Bottom