Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kesken jääneet pelit vuonna 2024

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
Onko olemassa ketjua siitä, mikä peli jäi kesken vuonna 2024? Tämä perusteluineen olisi myös mielenkiintoista kuulla. Tuskin olen ainoa, jolla herkästi peli jää kesken milloin mistäkin syystä (ja harvemmin niihin enää palaa).

Kun kerran läpipelattujen pelien ketjussa tällainen ajatus nousee esiin, niin kokeillaan riittääkö kesken jääneistä peleistä juttua.

Ketju pystyssä. Sana vapaa. :)

Tämä vuosi on siitä ollut yllättävä että ei ole jäänyt oikein pelit kesken. Monesti tulee ostettua joku peli vähän silleen kokeillen, mutta kyseinen peli jää sitten kesken. Tänä vuonna ei ole jäänyt kuin 3 peliä kesken, joista 2 aion vielä jatkaa.

Warhammer 40k Inquisition tuli ostettua isosta alesta huvikseni ja aika nopeasti tuli todettua että tämä ei ollut itselleni. Piti olla sellainen Diablo tyylinen ARPG, mutta olikin vain käytäväjuoksua tappaen kaikki ja nämä käytävätehtävät kestivät aina n. 1-2 minuuttia. Loppujenlopuksi aika tylsää menemistä.

Baldur's Gate 3
jäi kesken siihen kohtaan mistä pelin omassa ketjussa mainitsinkin. Jotenkin söi innostuksen ihan totaalisesti, mutta tarkoitus on kyllä tämän pariin vielä palata jossain kohtaa. Ei ole kauheaa backlogia tällä hetkellä eikä ensi vuonna julkaista niiin montaa kiinnostavaa peliä niin veikkaisin että alkuvuodesta tämän pariin kyllä tulee palattua.
Nyt vähän tympii se miten tämä peli on tehty. Act 2:ssa tapasin Jaheiran ja läpäisin kohtuu vaikean nopanheiton sillä seurauksella että minun ei tarvinnut paljastaa artefaktin olemassa oloa tai kertoa suunnitelmiani. Seuraavassa keskustelussa Jaheira kuitenkin puhui sekä artefaktista että aikeistani kuin ne olisi yleistä tietoa!

Eli aika lineaarisilta nämä keskustelut vaikuttavat vaikka minkälaista illuusiota sen päälle rakennellaan...

Armored Core 6
on kanssa aika viihdyttävä peli ja siinä on jättirobotteja, jotka ovat erittäin suuri kiinnostuksenkohteeni (ehkä huomaa myös profiilikuvastani), mutta peli on sen verran haastava että jäi sitten muiden pelien jalkoihin. Ihan hauska kyllä kuinka pelissä on varusteet tehty ja joutuu eri tehtäviä varten vähän vaihtelemaan niitä että pärjää.

Ikävästi jää välillä pelit kesken ja yleensä pysyvästi! Mukava poikkeus 2023 aloitettu FF: Remake, josta jatkoin joulukuun alussa 15h pelitunnin kohdalta ja pidinkin pelistä melko paljon. Ylipäätään kesken jääneet pelit aiheuttavat harmistusta tai ”morkkista”, varsinkin jos pelistä on rahaa suoraan maksanut, eikä vain osa kuukausimaksullista katalogia yms.

Steamworld Heist II:

Peli jäi valitettavasti kesken noin 10h paikkeille, eikä sen pariin ehkä tule enää palattua. Ensimmäisestä osasta pidin kovasti, mutta tämä ei vaan iske hirveän kovaa.

Asgard’s Wrath 2:

Kovasti tätä kehuttiin, mutta en vaan ymmärrä. Valitettavasti tälle kävi kuten lähes kaikille hankkimilleni VR-peleille, että kesken ne jäävät. Harmittaa, etten hoksannut Metan refund-toimintoa.

Red Matter 2:

Tässä oli jo potentiaalia VR-peliksi jonka olisin melkein saanut pelattua läpi tänä vuonna. Pätkittäin pelattuna pääsin 6h paikkeille, ja eiköhän se siihen jää.

Final Fantasy XVI:

Alkuun pidin. Sitten ärsyynnyin. Väsyin. Deletoin.

No Man’s Sky:

Tämän piti olla helmi psvr2:lla pelattuna. Ei lähtenyt sitten yhtään. Ei tippaakaan mielenkiintoa kajota peliin enää koskaan. Jos ei pelin ensitunteroinen tarjoa tuon enempää tarttumapintaa niin olkoon.

Sekiro:

Kovana souls-fanina päätin lopulta kokeilla kun peli oli -50% tarjouksessa. Kuten ajattelinkin, ei vaan ollut minun kuppi teetä. Tosin en ehkä täysin heitä kirvestä kaivoon vuotta 2025 ajatellen. Tosin aika kuiva pelitarjonta täytyy olla että jaksan tähän palata.

Remnant 2:

Tämä jäänyt korpeamaan ehkä eniten. Olin 100% varma että tulen pelistä pitämään. Säästelin sitä niin kauan, että hankkimani fyysinen versio ehti käydä ”turhaksi” kun peli tuli ps+ katalogiin. En pitänyt pelistä lainkaan sen n. 3h aikana, jonka jaksoin sitä pelata. Jotenkin kankea ja viimeistelemättömän oloinen peli.

Tässä päällimmäiset 2024 kesken jääneet pelit, joista olin erikseen maksanut jotain. Paljon pienempiä vr-pelejä voisi listalle laittaa lisääkin, kun ne vaan tahtovat jäädä kesken.

Yleensä mulla peli jää kesken kun on liian vaikea joku v..n bossi, vaikka haluais kattoo loppun.Nykyään se story modekin on liian vaikea.
Viimeisin loppu minkä jouduin katto juutubesta oli starwars outlaws viimeinen kenttä onneksi

Dragon's dogma 2

Ei vain pelin tekniset ongelmat, mutta gameplay looppi ei vain oikein missään vaiheessa iskenyt. Kaikki oli sen lisäksi aika kankeaa ja peli on aika pitkä, joten siirryin vain suosiolla muihin peleihin. En usko että tulen enää palaamaan pelon pariin, koska on kuitenkin niin paljon kiinnostavampaa pelattavaa odottamassa.

Horizon Remastered
Pari h pelasin perus PS5llä ja pari Prolla, niin ei lähtenyt sitten yhtään. Tarina ei oikeestaan kiinnosta yhtään, kauheen muoviset kasvot/ilmeet ja tärkein juttu elikkäs taistelu oli niiin tyyylsäää.

Baldur’s Gate 3
Yritin toista kertaa Prolla pelata, mutta taitaa jäädä kesken. Julkaisussa puoliksi väkisin menin tän kyllä läpi. Suurimmat ongelmat ovat liian pitkät taistelut, enkä tykkää yhtään nopanheittosysteemistä ja kamera/kuvakulmat… en vaan tykkää.

Rise of the Ronin
Jäi vaan kesken, tarkoitus olis vielä aloittaa uudestaan

Lords of the Fallen
Sama kuin yllä

Kingdom Come: Deliverance
Huoh! Mistähän aloittaisi, no sanotaan näin ettei ollut mun peli. En nauttinut ollenkaan tästä, enkä hyvää sanottavaa löydä sitten millään (ehkä luonto ja rakennukset olivat ok). Jotenki tää ettei mitään osata pelin alussa, ei nappaa. Oikeassa elämässä ihan tarpeeksi haasteita, nii ehkä siinä syy miksei "realistinen" keski-ajan vaikeuksien kautta talonpojasta ritariksi tarina nappaa. Pelaaminen ihan hirveetä tattien veivailua, nii miks itteeni kiusaisin. Mieluummin vaikka Talos Principle tai Elden Ring, jos vaikeita ja hauskoja pelejä haluun pelata.

Green Hell
Tää tuli PS5:lle, mutta oon joskus aiemmin PS4:llä tän pelannu läpi. Nyt oli pakko vaan lopettaa kesken, tuntu vaan siltä ettei tässä oo mitää järkee. Subnautica 1000 kertaa parempi.

No Man’s Sky
Julkkarista lähtien oon välillä yrittänyt pelin aloittaa alusta, mutta homma tyssää aina siihen kun totean, että tää on ihan päämäärätöntä menoa, en vaan jaksa.

Muokkaan viestiä jos jotain vielä mieleen tulee.

Fallout: New Vegas

Ensimmäisen kerran tämä jäi kesken jo varmaan 2018. Uusi tallennus ja varmaan 50h jaksoi tällä kertaa pelata. PC:llä ihan tajuttoman buginen ja kaatumatautinen. Baldurs Gate 3 myös nosti riman roolipelien kohdalla niin korkealle, että alkaa ärsyttää kun tässä "ei saa" roolipelata niin paljon mitä haluaisi. Esim. ei saa isoa osaa (sivu)tehtävistä aloitettua, jos ei ole riittävän karismaattinen hahmo, eli pakottaa pelaamaan tietynlaisella hahmolla. Harmittaaa, koska dialogi oli kyllä verrattain mainiota ja pääjuonikin kohtuu kiinnostava. Viimeinen kuolinisku taisi olla eka DLC, mikä oli niin kauheaa tervanjuontia että sai psyykata itseä aina käynnistämään pelin. Putkijuoksu, äkkikuolemia, tyyliin 1 ainoa vihollistyyppi jotka imee osumia enemmän kuin peruspelin kovimmat viholliset. Sieltä kun sai 4-5h jälkeen itsensä ulos, niin oli kyllä niin paskat fiilikset taas koko hommasta että siihen jäi. Elättelen toiveita että ehkä tähän löytyisi vielä innostus joskus...

Alan Wake 2

Kesken jäi, ja olen kerännyt inspiraatiota pelata vielä loppuun jossain vaiheessa. En nähtävästi ainakaan tänä vuonna saa sitä tarpeeksi kerättyä.
Kankea ohjattavuus ja mun mielestä hölmö tarina vei peli-ilon.
Samalla vuoden suurin pettymys pelialalla.

Kingdom Come Deliverance

Ostin tämän PC:lle, ihan lähinnä siksi kun pleikkariversio olisi ollut lukittu 30fps ja huomattavasti karumman näköinen kuin mitä PC:llä saa. Peli tosiaan näyttää erittäin hyvältä ja pyörii mukavasti, ohjaintukikin on mainio. Syystä tai toisesta itselle on kuitenkin jotenkin epämieluisempaa pelailla PC:llä kuin Pleikkarilla, tähän on muutamia syitä, mm. mukavuus, sekä trophyjen puute. Pleikalla trophyt saattavat auttaa motivoimaan sellaisenkin pelin läpipeluuseen, joka ei muuten nappaa. Toisena suurena syynä, oli ihan yksinkertaisesti pelin vaikeus. Peliä ei tosiaan vaan rennosti voi juoksennella läpi, vaan pelaajalta odotetaan paneutumista systeemien opetteluun ja niissä kehittymiseen. Itse olen sellaista tyyppiä, että tykkää laittaa yksinpelikokemuksissa vaikeustason yleensä sille helpoimmalle, ja keskittyä haasteen sijaan paineettomaan nautiskeluun. Tässä pelissä sellaista mahdollisuutta ei ole, ja sen valinnan kehittäjien puolelta toki ymmärrän. Tämä on tarkoituksella tehty ratkaisu ja pelin on tarkoitus olla perusluonteeltaan haastava ja karu. 11h näkyy että pelailin, mutta sen jälkeen jäi kesken.

Pelin jatko-osaa odottelen kyllä jokseenkin mielenkiinnolla. Sen voisi hyvällä mielin hankkia konsolille, ja ehkä gameplay systeemeihinkin olisi tullut vähän parannuksia. Idealtaan ja toteutukseltaan todella kiinnostava pelisarja, ainakin tämä ensimmäinen osa oli vaan minulle liian raskas pelailtava.

Last of Us Part I

Tämä on nyt itseasiassa kolmas kerta, kun kyseinen peli taitaa jäädä minulla kesken. PS3- ja PS4-versioita koitin aikanaan kumpaakin aloitella, mutta ei napannut silloin. Nyt latailin tämän Remaken PS Plussasta, ja tarkoituksena oli koittaa nyt vihdoin puskea peli läpi. Näyttää kuitenkin siltä, että jää taas alkutekijöihinsä. Peli on todella laadukkaan tuntuinen ja komean näköinen. Hahmot ja heidän välinen kanssakäymisensä toimii ja kiinnostaa. Se mikä kuitenkin tökkii, on pelaaminen itsessään. Peli on tuntumaltaan minun makuuni kovin raskas ja "painava". Monihan tuota nimenomaan kehuu, mutta minusta tappeleminen ei vaan tunnu miellyttävälle, ja sitä tunnutaan tekevän kovin usein.

Myös pelin hyvin ns. sinemaattinen toteutus ei oikein miellytä minua. Tuntuu välillä liikaa pelin pelaamisen ja elokuvan katsomisen yhdistelmältä. Ja en siis tarkoita, että lineaarinen kenttäsuunnittelu haittaa ja että vaatisin peliin vapaata maailmaa, sitä en meinaa. Vaan tuota ns. elämysjunamaisuutta joka on tyypillistä Naughty Dogin moderneissa peleissä. Ei vaan minulle iske. Yhtenä asiana voisin kai myös mainita, että näin tunnelmaltaan ja sävyltään synkät pelit eivät yleisesti ole minulle kovin mukavia pelata. Nykyään en esim. mitään kauhupeliä lähtisi pelaamaan, niitten pelaaminen kun yksinkertaisesti tuntuu epämiellyttävältä. Tämä ei toki kauhupeli ole, mutta melko trillerimäinen ja painostava kuitenkin.

Tarinan kulun tiedän kyllä jotenkuten, kun tuli joskus aikoinaan joku läpipeluu katseltua. Peli nyt ei vaan kertakaikkiaan tunnu olevan minulle hauska pelata.

Silent Hill 2

Pelissä itsessään ei ole paljon vikaa, vaikkakin tekninen toteutus saisi olla parempi. Nykii välillä ainakin perus PS5:lla. Ei nyt häiritsevästi, mutta kuitenkin.

Peli siis jäi kesken omista syistä johtuen. Ja se syy on vain, että peli on liian ahdistava ja synkkä. Joo, onhan esim Tlou myös aika synkkää settiä, mutta ei siinä ihan näin syvälle mennä. Äänimaailma myös painostaa liikaa ja en oikein pidä soundtrackista. Pelaaminen on yksinkertaisesti liian epämiellyttävää. Kokoajan on tietynlainen paine ja ahdistus päällä.

Sääli, sillä peli vaikutti muuten ihan kiinnostavalta, vaikka pelillisesti oli vähän kankea.

Silent Hill 2

Pelissä itsessään ei ole paljon vikaa, vaikkakin tekninen toteutus saisi olla parempi. Nykii välillä ainakin perus PS5:lla. Ei nyt häiritsevästi, mutta kuitenkin.

Peli siis jäi kesken omista syistä johtuen. Ja se syy on vain, että peli on liian ahdistava ja synkkä. Joo, onhan esim Tlou myös aika synkkää settiä, mutta ei siinä ihan näin syvälle mennä. Äänimaailma myös painostaa liikaa ja en oikein pidä soundtrackista. Pelaaminen on yksinkertaisesti liian epämiellyttävää. Kokoajan on tietynlainen paine ja ahdistus päällä.

Sääli, sillä peli vaikutti muuten ihan kiinnostavalta, vaikka pelillisesti oli vähän kankea.
Itsekkin omistin koitin pelata joko liian vaikea tai muuta möin pois

Red Dead Redemption 2.

Ei_vaan_lähde.

Ei sitten millään. Useampia yrityksiä ollut tässä vuosien varrella mutta joka kerta yhtä huonolla tuloksella. Näin myös vuoden 2024 yrityksellä. Tykkään fiilistely peleistä ja tämähän lienee kaikkien fiilistely pelien äiti, isoäiti ja naapurin muori, mutta joku ihme ongelma mulla tämän kanssa on. Jos joku kysyisi, en osaisi varmaan edes sormella osoittaa että mikä se varsinainen syy on.

Aina se ajatus rupeaa harhailemaan jonkun muun pelin suuntaan ja hoppsan, huomaan poistaneeni pelin boksilta ja latailen täyttä häkää jotain muuta tilalle. Tämän vuoden yrityksen katkaisi Fallout NV. Sen pelasin läpi lisäreineen kaikkineen :D

Red Dead Redemption 2.

Ei_vaan_lähde.

Ei sitten millään. Useampia yrityksiä ollut tässä vuosien varrella mutta joka kerta yhtä huonolla tuloksella. Näin myös vuoden 2024 yrityksellä. Tykkään fiilistely peleistä ja tämähän lienee kaikkien fiilistely pelien äiti, isoäiti ja naapurin muori, mutta joku ihme ongelma mulla tämän kanssa on. Jos joku kysyisi, en osaisi varmaan edes sormella osoittaa että mikä se varsinainen syy on.

Aina se ajatus rupeaa harhailemaan jonkun muun pelin suuntaan ja hoppsan, huomaan poistaneeni pelin boksilta ja latailen täyttä häkää jotain muuta tilalle. Tämän vuoden yrityksen katkaisi Fallout NV. Sen pelasin läpi lisäreineen kaikkineen :D

Samat ajatukset tästä pelistä. Tiedän varmasti että peli on hyvä jne jne mutta tiedän myös kokeilematta, että en vaan jaksa pelata tätä. Olen varmasti kymmeniä tunteja katsonut pelivideoita mutta en vaan ole ikinä pelannut tätä. Gtat uppoaa kyllä.

Silent Hill 2 jäi puolisolla kesken vaikka on lapsena pelannut läpi. Harmittaa että ostin digitaalisen version, niin nyt en edes saa myytyä/annettua sitä kenellekkään.

Red Dead Redemption 2.

Ei_vaan_lähde.

Sama homma minullakin RDR2:n kanssa. Ei vaan lähde useista yrityksistä huolimatta. En jaksa edes tuntia peliä putkeen pelata, kun alkaa tuntua tappavan tylsältä. Kaikki tekeminen on niin kankeaa, hidasta ja vaivalloista. Upean näköinen ja varmaan on realistinenkin monella tapaa. Mutta liika on liikaa. Realismia en kaipaa pelattavuuden kustannuksella.

Edeltäjänsä, eli RDR1:n suorastaan ahmin aikoinaan läpi, mutta tätä en vaan millään jaksa. Vitutus ja tylsistyminen nousee aina äärimmilleen, kun menen tuonne leiripaikkaan ja oma hahmo liikkuu siellä, kuin olisi paskat housussa. Aivan järkyttävää pelisuunnittelua tuollainen!

Ylös Bottom