Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Mä oon kolme vuotta katsonut sm-liigaa, mutta nyt tänävuonna alkoi tökkimään. Johtuen ihan Viasatin paremmista selostajista ja änärin vauhdikkaammasta luonteesta, sekä paremmista lähetysajoista viikonloppuisin. Olisin siis valmis itse liigasta luopumaan, mutta tökkii nyt vain ajatus formulat+ralli+rallicross luopumisesta.
WRC ilmaiseksi RedbullTV:stä, ralli SM ja rallicross SM tänä vuonna tulee Yleltä, FIA RX suorana youtubessa, formulat ei itseä kiinnosta niin siitä en tiedä. Eurosportplayer vuositilauksena täällä lähinnä WEC-sarjan ja Lemansin takia, on siellä toki paljon muutakin.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

En olekaan tiennyt WRC:stä/RX tarjonnasta noita kautta. Kiitos.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Itse vaihtelen Netflixin ja HBO:n välillä. Olen huomannut, että palveluista saa paljon enemmän irti keskittymällä vain yhteen kerralla.

Viaplaylla on nykyään laatu sen verran kunnossa myös PS4:lla, että onhan se urheilutarjonta melkoinen. Varsinkin jalkapallon osalta. Itselläni ei vain tällä hetkellä ole varaa tilata sitä.

Eurosport playerista tosiaan tulee paljon kaikenlaista moottoriurheilua, että kyllä varmaan sillä voi saada tyydettyä sen himon. ES player kärsii välillä vähän ongelmista, mutta sekin on jo nykyään parempi kuin aikaisemmin.

Itse olen seurannut koko WRC-kauden Red Bull Tv:stä ja viime kisaan tuli vihdoin myös mahdollisuus katsoa rallilähetyksiä jälkikäteen. Mikä olikin itselleni erittäin kaivattu ominaisuus.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Joku ehkä saattoi jo huomatakin, että Blockbuster-sovellus ilmestyi yllättäen Suomen Storeen PS4:llä. T&T kertoo syyt.

Tanskalainen Blockbuster aikoo kilpailla elokuvien suoratoistomarkkinoista Suomessa, Norjassa ja Ruotsissa, kertoo Business Insider ja Breakit.

Blockbuster on alkujaan yhdysvaltalainen videovuokrausketju. Ketju lakkautettiin Tanskassa vuonna 2014, jolloin tanskalainen telco-yhtiö osti Blockbusterin digitaalisen sisällön.

Blockbusterin toimitusjohtaja Casper Hald kertoo, että siirtymä uuteen Blockbusteriin oli onnistunut, ja seuraavaksi askel olisi laajentaa Pohjoismaihin. Casper Hald ei ole huolissaan kilpailusta suoratoistojättien HBO:n, Netflixin ja Viaplayn kanssa.
Blockbuster-sovellus on täysin lokalisoitu suomeksi. Mitään kuukausimaksumallia ei ole, vaan kaikesta maksetaan aina per vuokraus/osto.

Lähde: Tekniikka & Talous
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Vihaksi pistää tuo PS4:n järkyttävän huono uusi videovalikko. Kertokaas Xbone-miehet, onko TV TV TV -konsolilla parempi videovalikko? Eli siis että apsuihin pääsee vaikka suoraan päävalikosta kuten PS4:llä ennen, ilman hitaasti latautuvaa erillistä valikkoa ja ilman että mainokset valtaavat 75 % ruutupinta-alasta?
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Kertokaas Xbone-miehet, onko TV TV TV -konsolilla parempi videovalikko? Eli siis että apsuihin pääsee vaikka suoraan päävalikosta kuten PS4:llä ennen, ilman hitaasti latautuvaa erillistä valikkoa ja ilman että mainokset valtaavat 75 % ruutupinta-alasta?
Tavallaan pääsee suoraan päävalikosta, jos sovellus on kolmen viimeksi käytetyn joukossa tai jos sen on "kiinnittänyt" siihen etusivulle.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Vihaksi pistää tuo PS4:n järkyttävän huono uusi videovalikko. Kertokaas Xbone-miehet, onko TV TV TV -konsolilla parempi videovalikko? Eli siis että apsuihin pääsee vaikka suoraan päävalikosta kuten PS4:llä ennen, ilman hitaasti latautuvaa erillistä valikkoa ja ilman että mainokset valtaavat 75 % ruutupinta-alasta?

Niin kuin TT jo mainitsikin, haluamansa sovellukset saa kinnitettyä suoraan päävalikkoon, jolloin niihin pääsee todella helposti käsiksi. Itsellä on tässä valikossa kiinnitettynä muun muassa Youtube, Viaplay, Netflix, TrueAchievements app, nettiselain ja aina kyseisellä hetkellä eniten pelaamani pelit. Toimii kyllä hyvin ja saa etusivustaan juuri itselleen sopivan.

Vastaus: On parempi videovalikko. Tai tarkemmin ihan vaan ylipäätään parempi valikko.

Toisaalta PS4:n videovalikkoakin on "pakko" käyttää, kun Xboxin puolelta ei löydy HBO:ta.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Olisi tuossa Sonylla ilmeisesti siis opittavaa Xbonelta. Harvinaista että näin pääsee sanomaan, mutta kyllä tuo PS4:n päivitys vaan meni ihan pieleen.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Minulle harmaita hiuksia aiheuttaa Xboxin Viaplay-sovellus.

Ensin vähän taustaa. Minulla on Xboxin kielenä englanti-US ja alueena suomi. Tällä tavoin voin suoraan ostella euroilla kaupasta, ladattua esim. Katsomo ja Viaplay sovellukset ja silti käytettyä äänikomentoja englanniksi.

Kun koitan Viaplayn kanssa katsoa mitä tahansa ohjelmaa niin se valittaa, että minun pitää olla Pohjoismaissa katsoakseni tätä ohjelmaa.

Otin yhteyttä Viaplayn tukeen ja sieltä Eetu ystävällisesti vastasi.

"Eetu*(Viaplay FI)

25. helmikuuta 18.45

Hyvä, että otit meihin yhteyttä, kerron mielelläni Xbox One -konsolin toiminnasta palvelumme kanssa.

Viaplay-sovelluksen oikeanlaisen toiminnan takaamiseksi tulee maa-asetusten ja myös kielen osalta olla valittuna Suomi. Olemme tietoisia kohtaamastasi ongelmasta ja teemme parhaamme sen ratkaisemiseksi, mutta tällä hetkellä Xbox-konsolilla maa-asetusten ja*kielen tulee olla toisiaan vastaavat, tällä hetkellä Suomi.*

Ymmärrän hyvin tilanteen turhauttavuuden ja laitan asiasta vielä palautetta eteenpäin. Toivottavasti pystymme lähitulevaisuudessa mahdollistamaan palvelumme käytön myös englanninkielisellä konsolilla.*"

Tuo oli tosiaan siis helmikuussa kun tuosta kysyin. Pari viikkoa sitten testasin uudestaan, eivät ole vieläkään fiksanneet asiaa.

Jos olisin maksava asiakas niin olisin tilaukseni perunut jo aikoja sitten. Tällä hetkellä käytössä 12kk etukoodi mikä tuli television kanssa.

PS. Televisiosta löytyy Viaplay-sovellus sovellus, mutta siinä ei pysty vaihtamaan kieliasetuksia esim. animaatioelokuvissa. Mutta esim. selaimessa ja kännykän sovelluksella pystyy.

Viaplay [emoji90]
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Ai ne vielläkin lupailee korjaavansa tuon ongelman :D

Itse kyselin tuosta jo silloin, kun viaplay saapui xboxille ja lupasivat silloinkin tuoda korjauksen nopeasti, mutta eivät näköjään tuoneetkaan :)
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Ai ne vielläkin lupailee korjaavansa tuon ongelman :D

Itse kyselin tuosta jo silloin, kun viaplay saapui xboxille ja lupasivat silloinkin tuoda korjauksen nopeasti, mutta eivät näköjään tuoneetkaan :)
Mä jo elättelin toivoa, mutta ei nähtävästi ees kannata [emoji23]
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Minulle harmaita hiuksia aiheuttaa Xboxin Viaplay-sovellus.

Ensin vähän taustaa. Minulla on Xboxin kielenä englanti-US ja alueena suomi. Tällä tavoin voin suoraan ostella euroilla kaupasta, ladattua esim. Katsomo ja Viaplay sovellukset ja silti käytettyä äänikomentoja englanniksi


Perskeles onko boxilla Katsomo? Saisivat pleikkarillekin sen sovelluksen kyhätä...
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Perskeles onko boxilla Katsomo? Saisivat pleikkarillekin sen sovelluksen kyhätä...
Joo se tuli vähän kulman takaa tuossa alkuvuodesta muistaakseni. Sillä tuli katseltua MM-kisat.

Tekivät uuden W10 sovelluksen ja sitä kautta tuli myös Xboxille saataville.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Milloin leffat on tullut psn puolelle? :confused:
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

HBO Nordic -sovellus päivittyi tänään PlayStation 4:lla. Päivityksellä on kokoa n 200 Mt. Ihmettelin äskettäin, miksi se pyytää aktivoimaan kirjautumisen uudelleen. En ole ehtinyt vielä testaamaan, mutta käyttöliittymä on mennyt täysin uusiksi.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Tulipa tuota PS4:n Blockbuster-videovuokraamoa kokeiltua. Käyttöliittymä on jostain 90-luvun lopulta, tekstitykset liian isoja ja vissiinkin ilman ääriviivoja, mutta kyllä niitä filmejä pystyy katsomaan. Ainakin periaatteessa. Rekisteröitymällä sai yhden ilmaisen vuokrauksen, mutta en saa millään keinolla vuokrattua elokuvaa ihan rahaa vastaan. PC:llä tahi PS4:llä kummallakaan ei vuokraus onnistu, vaikka kortin tiedot ovat satavarmasti oikein ja se toimii muualla ilman ongelmia. Erroria ja ei-tämä-onnistu-viestiä vain tarjoillaan.

Onko joku saanut Blockbusterista vuokrattua yhtään mitään? Apinoiden planeetta Vol. 2 olisi aikomuksena nähdä, mutta ee onnistu tätä kautta. Liekö mielessä jotain muuta palvelua, josta sen voisi vuokrata katsottavaksi?
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Apinoiden planeetta Vol. 2 olisi aikomuksena nähdä, mutta ee onnistu tätä kautta. Liekö mielessä jotain muuta palvelua, josta sen voisi vuokrata katsottavaksi?

Google Play kaupassa on jotain apinain planeettoja.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

HBO Nordic -sovellus päivittyi tänään PlayStation 4:lla. Päivityksellä on kokoa n 200 Mt. Ihmettelin äskettäin, miksi se pyytää aktivoimaan kirjautumisen uudelleen. En ole ehtinyt vielä testaamaan, mutta käyttöliittymä on mennyt täysin uusiksi.
Se vanha olikin todella järkyttävä käytettävyyden kukkanen. Siitä ei voi kuin parantaa. Ja todella, oli saatu vähän parannettua. Rumempi mutta parempi.
 
Vastaus: Konsolien videopalvelut (Netflix, Headweb, Viaplay) - Keskustelu, sisältö ja ongelmat

Oli kyllä tosiaan reilu parannus HBO:lla tuohon karmeaan aiempaan verrattuna. Nyt osaa jo hypätä sarjoja katsellessa automaattisesti seuraavaan jaksoon, sekä näyttää selkeästi minkä on katsonut viimeksi.
 
Ylös Bottom