Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelun taso & nörtti indeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Hannu

New Member
Olen jo reilut puoli vuotta seuraillut keskustelua täällä ps2fin:ssä, suurimmaksi osaksi taustalta, ja omasta mielestäni keskustelun taso on laskenut. Asia on käynyt etenkin vaivaamaan nyt uudistumisen jälkeen, hyvänä esimerkkinä toimii gta3-alueet, spoileri keskustelut ja muut eivät pysy kasassa vaan sekoittuvat keskenään. Samoista asioista kysytään yhä uudestaan ja uudestaan, etsi toimintoa ei käytetä ja viestien pituus on lyhentynyt, tyyliin " joo ihan kiva" .

Tästä tullaankiin nörtti indeksiin joka mielestäni pitäisi poistaa, tai ainakin piilottaa, niin että vain itse sen näkisi. Joillekin indeksi aiheuttaa kilpailua viestien määrästä, ja tämä mm. laskee niiden tasoa. Tunnen itse muutaman tyypin jotka tekevät tätä ( huom. ette te, "jonne" ja "Lenin" ) , eli yrittävät kiivasti päästä "hanki elämä top kymppiin".

Nörtti indeksin piilottaminen johtaisi tietysti joka viikkoisiin aiheisiin "paljon nörtti indeksi" jne. Monia tämä ei tietysti häiritse, mutta indeksin poistamisesta tulee enemmän hyviä kuin huonoja puolia.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Tästä tullaankiin nörtti indeksiin joka mielestäni pitäisi poistaa, tai ainakin piilottaa, niin että vain itse sen näkisi. Joillekin indeksi aiheuttaa kilpailua viestien määrästä, ja tämä mm. laskee niiden tasoa. Tunnen itse muutaman tyypin jotka tekevät tätä ( huom. ette te, "jonne" ja "Lenin" ) , eli yrittävät kiivasti päästä "hanki elämä top kymppiin".
[/B]

Täysin samaa mieltä. Ehdotinkin tätä joskus kauan sitten, mutta läpi ei mennyt. Viestien määrän näkyminen aivan selvästi aiheuttaa paskan puhumista mitä suurimmissa määrin.

Olen kieltämättä samaa mieltä. Vaikka indexini on kohtalaisen suuri, en ole ikinä sitä kasvattanut pelkästään kasvattamisen takia, vaan yritän joka viestillä puhua edes hitusen asiaa. Nörtti-indeksi on kiva, mutta ei mikään elämää suurempi asia.

No me ollaan puollettu nörtti-indeksin näkymistä sillä, että deletoidaan kyllä noita miniviestejä ihan tarkoituksella.

Jos peeloilu ei lopu, niin nörtti-indeksi poistetaan näkyvistä. Sen jälkeen kaikki indeksiä tahallaan miniviesteillä nostattaneet ovat varmasti tyytyväisiä.

Toisaalta, MuroBBS:ssä tuota indeksiä ei näy, ja keskustelun taso on sielläkin laskenut suosion myötä.

Mutta: Ylläpito deletoi tästä lähtien hanakammin selkeästi miniviestejä tehtailevien viestit. Ne näkee helposti, kun voi katsoa käyttäjäkohtaisesti viestit.

Toisella boardilla (rage3d.com) viestimääräni on jo yli 1000, tosin siellä onkin tullut keikuttua jo muutaman kuukauden, täällähän pistettiin koko boardi uusiksi ihan äskettäin. Siellä kyllä riittää porukkaakin vähän enemmin. :) Lisäksi siellä "palkitaan" ahkerasta kirjoittelusta statusnimen nousulla, 600 viestin jälkeen saa kirjoittaa vapaavalintaisen statuksen ja avatarin saa itselleen vasta 1000 postauksen jälkeen.

Moderaattorit onneksi pitävät aika hyvin huolta keskustelun rönsyilystä, joskin näitä "1000 posts thread" -tyyppisiä keskusteluja ikävä kyllä tulee aika ajoin ja postausten määrästä palkitsemisella tulee helposti vastattua lyhyesti.

Itse yritän yleensä ainakin puhua asiaa, mutta välillä menee kommentin heittämiseksi. Lyhyestä virsi kaunis, eikö? :) Jos turhan jauhaminen moderaattoreiden puolelta pidetään kurissa niin ei nörtti-indeksistä hirveätä haittaa ole. Tuopahan edes jotain eloa keskusteluun :p

Minustakin tuon voisi täysin poistaa, jopa niin, että sitä ei voisi edes itse nähdä.
Tietenkin nuo ylläpidon yritykset voivat hyvinkin toimia, mutta mitä haittaa on nörtti-indeksin poistamisesta?

Seuraavan kuukauden kysymyksen aihe voisikin olla:"Mitä mieltä olet nörtti-indeksin järkevyydestä."

Sittten näkisi kuinka muuut kirjoittelijat tuohon nörtti-indeksin poistamiseen suhtautuisivat. Kun vastaus aikaa on kuukausi, tulee vastauksia niin paljon, että tulos on kohtuullisen luottettava.

Vaikka indeksiä ei näy, voisitte palautttaa sen Newbie-God mittarin, minusta se oli kiva. Tietenkään kukaan kirjoittelioista ei tiedä kuinka pitkä matka hänellä on esim. Guru-tasolle, mutta Guru-tasolle nouseminen kävisi kivasta yllätyksestä.

Sitten 1000 viestin jälkeen voisi vaikka itse kirjoittaa oman statuksen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hannu
Olen jo reilut puoli vuotta seuraillut keskustelua täällä ps2fin:ssä, suurimmaksi osaksi taustalta, ja omasta mielestäni keskustelun taso on laskenut. Asia on käynyt etenkin vaivaamaan nyt uudistumisen jälkeen, hyvänä esimerkkinä toimii gta3-alueet, spoileri keskustelut ja muut eivät pysy kasassa vaan sekoittuvat keskenään. Samoista asioista kysytään yhä uudestaan ja uudestaan, etsi toimintoa ei käytetä ja viestien pituus on lyhentynyt, tyyliin " joo ihan kiva" .

Toistoa esiintyy uuden BBS:n myötä -> vahat keskustelut vanhassa BBS:ssä joten uudet naamat eivät niitä osaa sieltä etsiä.

GTA3:n kahden topikin sekoittuminen valitettavaa. Mutta jos peli on ilmestynyt ja siitä keskustellaan...niin eikös kaikki ala jo olemaan spoileri keskustelua kun miettii tarkemmin. Ilma spoilaamista pystyy keskustelmaan tyyliin: On se makee, hienon näköistä, hyvä juoni muuten jne.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hannu

Eipä tuo "hanki elämä top 10" listalla olo ole mitään mieltä ylentävää. Porukasta löytyy sellaisia jotka yrittävät nostattaa tuota lukua, mutta ylläpidon toimesta luku heillä pienenee samaa vauhtia kun yrittävät kasvattaa.

Ylläpito seuraa BBS päivittäin ja poistammekin asiattomia viestejä "paljon" päivän mittaan. Tasoa siis yritämme pitää korkealla ja toivottavasti siinä tulemme onnistumaan.

Niin XShava osuu kyllä naulan kantaan: täältä lähtee viestejä pois kohtuullisen paljon jo nyt, mutta eiväthän sitä muut käyttäjät huomaa...

User Titlet ja vaadittavat viestimäärät ovat nyt samat kuin vanhassa YaBBin BBS:ssä. Mitä ne ovat, ei perinteisesti kerrota :D

siis tuleeko nörtti indeksi isommaks jos lähettää paljon viestejä mä sain tietää sen nyt vasta mitä järkee siitä on kilpailla et monta viestiä on lähettäny:confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Metal Gear
siis tuleeko nörtti indeksi isommaks jos lähettää paljon viestejä mä sain tietää sen nyt vasta mitä järkee siitä on kilpailla et monta viestiä on lähettäny:confused:

Koska jotkut p3310t luulevat olevansa niin elitejä kun omaavat korkean indexin joka on "ansaittu" spammauksilla.

Nimimerkki 1700 viestiä vanhassa BB:ssä ;)

Enpä nyt ota kantaa pitäisikö koko nörtti-indeksiä poistaa, mutta petyin kun enää ei ole mitään Newbiestä Guruun arvonimiä. Pelkkä numero on tylsä! Mieluummin vaikka numerot piiloon!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Enpä nyt ota kantaa pitäisikö koko nörtti-indeksiä poistaa, mutta petyin kun enää ei ole mitään Newbiestä Guruun arvonimiä. Pelkkä numero on tylsä! Mieluummin vaikka numerot piiloon!

Sanoo mies, jonka nimen alla lukee Newbie? Syystä :D

Ei mee hyvin jos luulee olevansa jotain kun kirjoittelee mitättömiä viestejä nöpä-indexin kasvamisen toivossa. Tälläisistä "onnenonkijoista" tulee heti mieleen eräs nimeltämainitsematon bbs-käyttäjä, joka toistaa lukemiansa viestejä ja kelpuuttaa lähes kaikki pelit ostoslistalleen ym...:p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Ja näistä käyttäjistä voi whinettää p33l0-alertin kautta.

Ilmeisesti myös peelot voivat peeloilla p3310 alertin avulla?

Eli asiallisten viestien kohdalla käyttää p3310 alerttia ja väitää viestiä asiattomaksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul

Ilmeisesti myös peelot voivat peeloilla p3310 alertin avulla?

Eli asiallisten viestien kohdalla käyttää p3310 alerttia ja väitää viestiä asiattomaksi.

Eiköhän moisesta leikkimisestä saa ylläpidolta kenkää nopeasti...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XRay

Eiköhän moisesta leikkimisestä saa ylläpidolta kenkää nopeasti...

Kyllähän me käydään kattomassa, onko alerttiin aihetta. Eli toimii molemmin päin :D

EDIT: Testataan FAQ-ketjujen esittämistä BBS:n alueilla suoraan. Josko vähentäisi tyhmiä kysymyksiä tai keskittäisi niitä yhteen ketjuun.

Nörtti-indeksi

Mitä jos otettas toi nörtti-indeksi mittari pois käytöstä niin jäis turhat spämmi viestit pois, tyyliin " on minustakin hyvä jne...

Näin tulis "ehkä" selvempiä & lyhyempiä viestiketjuja kun ei keskitytä vaan indeksin kasvattamiseen...

PS. Myönnän itsekin tietoisesti nostaneeni "arvostustasoani" mutta se oli silloin vanhan sivuston aikaan... ei jaksa enää kun meni yli 100 viestiä harakoille :)

Nörtti-indeksi poistettu toistaiseksi käytöstä. Suunnitelmissa palkita Ylläpidon mielestä asialliset postaajat custom-titteleillä. Nyt boardilla on liikaa yhden rivin heittoja ja hymiöitä. Katsotaan, auttaako nörtti-indeksin poisto asiaan.

Ylös Bottom