Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Koputtelin pöytäkoneen kotelon ympäri, ei tee mitään. Mutta äsken 10min sisällä taas 4 kertaa kuolemanruutuo_O Ja tulee aina tuo 41 kernel power. Mulla oli samaan aikaan älykello laturissa koneen usb liittimessä, sen otin irti eikä ainakaan vielä ole kaatunut. Onko sattumaa vain... Jotenkin virtapuolella tuo vika...

Vähä yli 3 viikon päästä olis vasemman silmän vuoro, enkä sitten tarvitse enää silmälaseja 25 vuoden käytön jälkeen.
Ei tää nyt vielä ihan onnistunut, koska pari päivää ennen toimenpidettä sain keuhkokuumeen, niin jouduttiin se sit perumaan. Ei oo vielä tietoa korvaavasta ajasta, toivottavasti ennen syksyä.

Tämän takia kirjoituksiani ole täällä näkynyt, enkä ole yhtään pariin viikkoon pystynyt ees pelaamaan. Aika rankka tauti ja sain antibioottia monta päivää suoraan suoneen. Ilman antibioottia olis täysin terveellä ihmiselläkin kohtalokas, et aika vakava juttu. Sit ku on alla todella vakava sairaus, niin toipuminen kestää pitkään. Kyllä mä elävien kirjoissa vielä olen, älkää siitä huolestuko. :cool:

Tervetuloa kerhoon. Mulla tekee samaa, ihan random rebootteja. Oon asentanut Windowsin uusiksi, ajanut Memtestin ja vaihtanut uuden powerin. Sama paska jatkuu. Jos se vika on jossain emolevyssä, niin olkoot. Elän sen ongelman kanssa, kuitenkin sen verran harvassa nuo rebootit omalla kohdalla. Mutta tuntuu, että mitä kauemmin kone on ollut päällä sitä epätodennäisemmin se reboottaa.

Kokeile muuttaa virta asetuksia tämän videon mukaiseksi, jos et ole tätä jo kokeillut. Muutin asetukset eikä ainakaan vielä ole kaatunut kertaakaan viikon aikana vaikka steamissa pelannut pelejä ym. ETS2 kun käynnisti niin aina kaatui, nyt käynnistynyt oikein. Tiedä sitten korjaantuiko vika tuolla vai onko vaan ollut tuuria...

Päätin että seuraavaksi talouteen tulee PS5. En jaksa. Jauhoin tunnin Xboxin asiakaspalvelijan kanssa kauppapaikan ongelmista. Hän ei ymmärtänyt. Tämä jäi viimeiseksi:1000066385.jpg
Kerroin siis hänelle ostaneeni Red Dead Redemptionin minkä jälkeen minulle ilmestyi tarjous, siis tämä:1000066262.jpg
Minulla ei ollut tätä 100% tarjousta aikaisemmin. En ole ostanut Red Dead Redemptionia kauppapaikalta ennen tätä. Tämä tarjous ilmestyi minulle ostettuani pelin. Sitten kun näin tarjouksen, pyysin rahoja takaisin, tietenkin. Sainkin. Mutta samalla tarjouskin hävisi. Ostin uudestaan, tarjous tuli takaisin. Olkaa kilttejä ja kertokaa mikä tässä kaikessa käy järkeen? En ole oikeutettu tarjoukseen, mitä ei ollut ennen pelin ostoa. Ja Game Pass... Sivusto sanoo ettei onnistu. Xbox sanoo ettei onnistu. Asiakaspalvelija "Olet oikeutettu euron Game Pass-tarjoukseen". Pitäkää tunkkinne.

Edit. Nyt ne palautti minulle rahat tuosta ostoksesta. Mitä en pyytänyt. Ja nyt tuo tarjous, millä sen ostin, umpeutuu, ja seuraavaksi joudun maksamaan täyden hinnan koska rahojen palautuksessa kestää. Ja en ole oikeutettu tuohon 100% alennukseen. MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU!

Päätin että seuraavaksi talouteen tulee PS5. En jaksa. Jauhoin tunnin Xboxin asiakaspalvelijan kanssa kauppapaikan ongelmista. Hän ei ymmärtänyt. Tämä jäi viimeiseksi:Näytä liitetiedosto 21190
Kerroin siis hänelle ostaneeni Red Dead Redemptionin minkä jälkeen minulle ilmestyi tarjous, siis tämä:Näytä liitetiedosto 21191
Minulla ei ollut tätä 100% tarjousta aikaisemmin. En ole ostanut Red Dead Redemptionia kauppapaikalta ennen tätä. Tämä tarjous ilmestyi minulle ostettuani pelin. Sitten kun näin tarjouksen, pyysin rahoja takaisin, tietenkin. Sainkin. Mutta samalla tarjouskin hävisi. Ostin uudestaan, tarjous tuli takaisin. Olkaa kilttejä ja kertokaa mikä tässä kaikessa käy järkeen? En ole oikeutettu tarjoukseen, mitä ei ollut ennen pelin ostoa. Ja Game Pass... Sivusto sanoo ettei onnistu. Xbox sanoo ettei onnistu. Asiakaspalvelija "Olet oikeutettu euron Game Pass-tarjoukseen". Pitäkää tunkkinne.

Edit. Nyt ne palautti minulle rahat tuosta ostoksesta. Mitä en pyytänyt. Ja nyt tuo tarjous, millä sen ostin, umpeutuu, ja seuraavaksi joudun maksamaan täyden hinnan koska rahojen palautuksessa kestää. Ja en ole oikeutettu tuohon 100% alennukseen. MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU!
En tiedä mitä tässä jupakassa on tapahtunut kun vaikuttaa todella erikoiselta tapaukselta. Mutta itse sain tämän 100% tarjouksen lunastaa tämä next gen versio mutta veikkaisin että se liittyi siihen kun omistin pelin edellisen sukupolven laitteelle digitaalisena. En tiedä sitten mutta vaikuttaisi että tuo liittyisi hieman tuohon? Kurjaahan tuo toki on kun ei kauppapaikka toimi kuten sen pitäisi. Itsellä on jotain pieniä bugeja sen kanssa ajoittain ollut mutta ei kyllä mitään vastaavanlaisia ongelmia.

En tiedä mitä tässä jupakassa on tapahtunut kun vaikuttaa todella erikoiselta tapaukselta. Mutta itse sain tämän 100% tarjouksen lunastaa tämä next gen versio mutta veikkaisin että se liittyi siihen kun omistin pelin edellisen sukupolven laitteelle digitaalisena. En tiedä sitten mutta vaikuttaisi että tuo liittyisi hieman tuohon? Kurjaahan tuo toki on kun ei kauppapaikka toimi kuten sen pitäisi. Itsellä on jotain pieniä bugeja sen kanssa ajoittain ollut mutta ei kyllä mitään vastaavanlaisia ongelmia.
Joo, omistin sen kyllä Xbox 360:lla, levyversiona. En ole omistanut digitaalisena ikinä. Tuota tarjousta ei minulla näkynyt ennen kuin ostin pelin digitaalisena. Eli tuossahan ei ole mitään järkeä?

Edit. Eikä siinä mitään. Erikoistarjouksissa itselläni näkyy myös Borderlands Collection sekä Hogwarts Legacy. Mitkä molemmat omistan. Ja sanoivat etteivät tarjoukset ole henkilökohtaisia. Vaikka niissä lukee "Vain sinulle".

Selvästihän tuo liittyy siihen että omistaako pelin vaiko ei. Jos omistaa, saisit ostettua sen ilmaiseksi. Harmi vain että koska juuri ostit sen ,niin omistat sen, jolloin et voi tuota tarjousta käyttää. Sitten kun et omista, niin tarjous ei koske sinua. On kyllä vekkulimainen tarjous.

Ehkä itse lähtisin tutkimaan tuota sen kautta että onko tuo oikeasti sitä että saa nextgen-version ilmaiseksi. Ostit normiversion ja nyt saat siitä sen nextgenin ilmaiseksi? Jos siitä on kyse, niin harvinaisen typerästi ilmaistu asia.

Vaan eipä ne Sonynkaan puolella ole kauheasti parempia systeemit. Tallennukset toimii miten sattuu saman pelin sisällä (koska goty-versio on muka eri peli tai muuta vastaavaa typeryyttä) ja joskus kun yritti ladata peliä, niin sai valita useammasta versiosta, joiden kaikkien nimi oli sama, joten yritä siinä sitten tietää mikä niistä on mikäkin.

Selvästihän tuo liittyy siihen että omistaako pelin vaiko ei. Jos omistaa, saisit ostettua sen ilmaiseksi. Harmi vain että koska juuri ostit sen ,niin omistat sen, jolloin et voi tuota tarjousta käyttää. Sitten kun et omista, niin tarjous ei koske sinua. On kyllä vekkulimainen tarjous.

Ehkä itse lähtisin tutkimaan tuota sen kautta että onko tuo oikeasti sitä että saa nextgen-version ilmaiseksi. Ostit normiversion ja nyt saat siitä sen nextgenin ilmaiseksi? Jos siitä on kyse, niin harvinaisen typerästi ilmaistu asia.

Vaan eipä ne Sonynkaan puolella ole kauheasti parempia systeemit. Tallennukset toimii miten sattuu saman pelin sisällä (koska goty-versio on muka eri peli tai muuta vastaavaa typeryyttä) ja joskus kun yritti ladata peliä, niin sai valita useammasta versiosta, joiden kaikkien nimi oli sama, joten yritä siinä sitten tietää mikä niistä on mikäkin.
Siis omistin Red Dead Redemptionin levyversion. Sehän ei nähtävästi oikeuta ilmaiseen XSX-versioon koska sellaista ei missään kohtaa ollut itsellä saatavilla. Nyt tosiaan kun ostin tuon RDR:n alennuksesta, sehän sisältää siis molemmat (Xbox 360 sekä XSX) joten sekään ei käy järkeen tuossa tarjouksessa. Nyt ostin tuon pelin kolmannen kerran. Kun rahat palautuivat. Mitä en pyytänyt. Ja se tarjous tuli taas takaisin. Eli olet oikeutettu 100% alennukseen kunhan ensin ostat pelin. Tuo on niin loistavaa markkinointia.

1000066396.jpg
Ja tässäkään ei ole mitään järkeä. Sitä tarjousta ei ollut olemassakaan ennen ostosta. Vasta oston jälkeen se tuli. Sitten se katosi kun sain hyvityksen. Sitten tuli taas takaisin kun ostin toisen kerran. Kolmannella sama. EN YMMÄRRÄ!

Ja tässäkään ei ole mitään järkeä. Sitä tarjousta ei ollut olemassakaan ennen ostosta. Vasta oston jälkeen se tuli. Sitten se katosi kun sain hyvityksen. Sitten tuli taas takaisin kun ostin toisen kerran. Kolmannella sama. EN YMMÄRRÄ!
Siis tuohan on pakko olla kytköksissä Red Dead Redemptionin nextgen version päivitykseen. Joka Xboxilla on bugittanut alusta asti syystä, että Xboxilla hypättiin suoraan Xbox 360 -versiosta Xbox Series -versioon. Tästä oli jo silloin julkaisun aikaan ihmetystä, että miten tämä ilmainen päivitys oikein toimii. Toisaalla sanottiin ettei ole ilmaista päivitystä ja toisaalla sanottiin että on.

Saa korjata, jos olen väärässä, mutta ilmeisesti homman oli tarkoitus toimia näin:
  • Jos sinulla on levyversio RDR:stä Xbox 360:llä, et ole oikeutettu ilmaiseen Xbox Series -versioon
  • Jos sinulla on digitaalinen Xbox 360 -versio RDR:stä, olet oikeutettu ilmaiseen Xbox Series -versioon
Tämä tietenkin on aiheuttanut hässäkkää Xboxin kauppapaikalla siitä miten versio on tunnistettu.

Toisin sanoen tässä sinun tapauksessa epäilen seuraavaa: Ostit digitaalisen version RDR:stä, joten Xboxin kauppapaikka tarjoaa sinulle ilmaista nextgen päivitystä, kun se ei ymmärrä, että ostit jo nimenomaan Xbox Series -version pelistä. Viestihän on harhaanjohtava ja kyseessä on selvä bugi, mutta "looginen" bugi.

Toisin sanoen tässä sinun tapauksessa epäilen seuraavaa: Ostit digitaalisen version RDR:stä, joten Xboxin kauppapaikka tarjoaa sinulle ilmaista nextgen päivitystä, kun se ei ymmärrä, että ostit jo nimenomaan Xbox Series -version pelistä. Viestihän on harhaanjohtava ja kyseessä on selvä bugi, mutta "looginen" bugi.
Tämä. Mutta kun nuo tuolla asiakaspalvelussa ei tunnu ymmärtävän tuota. Ärsyttää vaan niin saatanasti se kun se peli nyt pönöttää siellä "Vain sinulle" ja sitten 100% alennus. Ja sanoin samalla myös noista Game Pass-ongelmista, muistakin tarjousongelmista sekä siitä kuinka kauppapaikan mainokset sekoittaa suomea, englantia ja mitä filippiiniä olikaan. Mitään noista ei tuntunut ymmärtävän.

Minusta Xbox on nyt heittänyt pyyhkeen kehään ja käy tyhjäkäynnillä sen aikaa kunnes uusi konsoli ilmestyy. Microsoftilla on ihan uskomatonta perseilyä eri palveluissa, jotka eivät ole prioriteettilistan kärjessä, mutta sellaiset hommat toimivat erittäin hyvin, jotka ovat MS:n mielestä tärkeitä. Esimerkiksi PC:n Xbox-kauppa on ollut tuuliajolla jo hyvin pitkään. Toisaalta kun (kuukausi)maksavana asiakkaana tarvin apua vaikka Wordin kanssa, saan heti oikean ihmisen asiantuntevaa palvelua ja ratkaisun ongelmaan.

Ylös Bottom