Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen pistänyt saman merkille. Siksi kuuntelenkin tarkkaan soittajan esittäytymisen, ja tervehdin häntä tuttavallisesti takaisin omalla etunimellään "Morjesta Aleksi!". Vaikka vuosien takaisesta alan työkokemuksesta tiedänkin, että eivät suinkaan kaikki myyjät soittele oikealla nimellään. On silti mukavaa asettua heti kättelyssä samalle tasolle myyjän kanssa. :D

Viime vuonna muuten kysyin eräältä Bonnierin lehtimyyjältä, miten on mahdollista että Tieteen Kuvalehti Historiaa tarjotaan minulle nyt kolmattatoista kertaa neljän vuoden sisään, ja tallentamieni ja tarkistamieni myyntipuheiden mukaan lehti on tänä aikana seitsemän kertaa juuri äskettäin uudistunut. Lupasin tilata lehden jos kuulisin seuraavan kahden minuutin aikana oikeasti vakuuttavan puheenvuoron asiasta. No en kuullut vaan myyjä naurahti hermostuneen kuuloisesti olleensa töissä vasta muutaman viikon. Tilasin kuitenkin hyvää hyvyyttäni lyhyimmän ja halvimman saatavilla olleen tilausjakson johon vielä sai tilaajalahjan. Tilauksen loppumisen jälkeen ei ihme kyllä ole tullut uusia soittoja Bonnierilta.

Eikä se lehti muuten ollut vieläkään uudistunut.
Mitä lehtien "uudistumiseen" tulee, niin se on ihan sitä samaa kuin tuotepakettien ja reseptien uudistamiset. Tehdään jotain näennäistä uutta, niin ihmisillä on enemmän syytä testata "uutta" tai "uudistunutta" tuotetta.

Kaiken huippu on tuo ihan vasta tapahtunut ja hehkutettu (oikeasti, mitä helvettiä: hehkutetaan kun lehti loppuu) Pelit- ja Pelaaja-lehden yhdistyminen, kun oikeasti Pelaaja-lehti loppuu eikä yhtään sen tekijöistä ole siirtymässä Pelit-lehteen. Ainoa, mikä "yhdistyy" on tilaajat, jotka siirrettiin kysymättä Pelit-lehden tilaajiksi.

Näin näitä asioita väännetään sellaisiksi että paskastakin saa timanttia mutta ei nämä yleensä kestä tarkastelua yhtään kun alta paljastuu se sonta.

Itse silloin harvoin kun vastaan tuntemattomiin numeroihin niin vastaan "Terve" enkä muuta ja kuuntelen hetken mitä toisella on kerrottavaa ja jos ei miellytä niin lyön surutta luurin korvaan ja tuskin mistään asiasta olen paitsi jäänyt

Itse silloin harvoin kun vastaan tuntemattomiin numeroihin niin vastaan "Terve" enkä muuta ja kuuntelen hetken mitä toisella on kerrottavaa ja jos ei miellytä niin lyön surutta luurin korvaan ja tuskin mistään asiasta olen paitsi jäänyt
Itse sanon tällaisessa tilanteessa ennen puhelun lopettamista ettei kiinnosta, enkä siis lyö luuria sanomatta mitään. Tämä siksi, että ainakin siellä missä minä olen puhelinmyyntiä tehnyt, soitetut numerot päätyivät samalle soittolistalle uudelleen, mikäli puhelu katkesi ilman syytä. Jos asiakas vastasi ettei häntä kiinnosta ennen puhelun sulkemista, ei hänelle soitettu enää samaa tarjousta uudelleen.

Mä en vastaa ollenkaan.
Laitan numeron "kuka soitti" sivustolle ja 100% kerroista se on ollut joku myyjä.
Varmaan viimiset kolme viikkoa mulle on koittanut soittaa oomin myyjä joka päivä neljästä eri numerosta. Siis kuitenkin kerran päivässä.
Joo mun soppari loppuu elokuussa ja uusin sen joskus kesän aikana ja osaan tehdä sen ihan itse.
Mutta siinäpähän soittelee. Mulla on luuri äänettömällä eikä mulle soita koskaan kukaan ja tekstareitakin tulee lähinnä postilta kun on paketti noudettavissa joten mitään tärkeää en missaa.
Tänään se ei ihme kyllä ole soittanut. Jokohan siellä aletaan luovuttaa :D

Minun Galaxy S -luuri kaivaa jostain itse tiedot jos kyse on häirikkösoittajasta, joihin se kai myös puhelinmyyjät laskee. En yhtään tiedä mistä se ne hakee mutta ihan hiton hyvä ominaisuus. :D

Pitänyt kyllä joskus tarkistaa että miten tuo toimii ja mistä se tietonsa nappaa.

Mä en vastaa ollenkaan.
Laitan numeron "kuka soitti" sivustolle ja 100% kerroista se on ollut joku myyjä.
Teen ihan samaa. Aina ensin tarkistan kuka soittaa ennenkuin vastaan. Tallennan ne numerot muistiin kenelle haluan vastata ja muuten en vastaa ollenkaan. Lähes aina ne numerot joihin ei vastaa on jotain myyjiä. En vaan jaksa käydä monta kertaa päivässä sitä "ei kiitos" -keskustelua.

Minun Galaxy S -luuri kaivaa jostain itse tiedot jos kyse on häirikkösoittajasta, joihin se kai myös puhelinmyyjät laskee. En yhtään tiedä mistä se ne hakee mutta ihan hiton hyvä ominaisuus. :D

Pitänyt kyllä joskus tarkistaa että miten tuo toimii ja mistä se tietonsa nappaa.
Kaivais varmaan omakin galaxy ja sillä vois myös suoraan estää ne numerot, mutta kun mun aktiivikäytössä on edelleen vuoden 2012 nokian 808 niin ei siinä tuollaisia ole.
Siinä sentään toimii edelleen kaikki mitä mä käytän ilman vittuilua kun taas galaxy ei viimeksi saanut edes kameraa auki, koska joku google play systeemi oli jäänyt päivittämättä.
Miks tuo estää kameran toiminnan. Se on kamera. Sen ei oletuksena pitäs tarvita mitään päivityksiä, mutta näin google käski tehdä kun kirjoitin android camera failed error hakuun ja johan lähti toimimaan.

Mulla kyllä on kaikki päivitykset automaatilla, mutta kerran heti lukitusruudun avaamisen jälkeen menin painamaan jotain ennen kuin edes näin mitä siinä oli, koska jostain ihmeen syystä joku on todennut sen hyväksi ideaksi, että heti lukituksen avaamisen jälkeen äärimmäisen herkän kosketusnäytön ruudulle tulee joku valinta.
Mitä jos mä saisin ihan rauhassa aktivoida sen sieltä notifications valikosta? Sitä vartenhan se valikko on olemassa? Ai ei vai. Okei.

Mä en ole koskaan päivittänyt tuota noksua ja siinä on aina toiminut kaikki mukisematta.
No ei sillä tietenkään enää vaikka pahemmin nettiä selata, mutta kamera sentään toimii kuten pitää ja ottaa muuten edelleen parempia kuvia mitä mun galaxy joka keinotekoisesti terävöittää kuvia aivan julmetusti.
Myös mp3 soitin löytyy vakiona toisin kuin mun galaxysta enkä halua edes kuvitella millainen savotta on löytää perus soitin joka ei väkisin kaiva netistä mitään kansikuvia tai muuta paskaa vaan ihan yksinkertaisesti soittaa ne biisit mitä mä olen luuriin laittanut ja vielä mieluiten aakkosjärjestyksessä, koska mulla on ollut samat biisit luurissa jo varmaan pian 10 vuotta ja ne soi aina samassa järjestyksessä.
Ja koska mun luurin käyttö on niin vähäistä niin vielä 13 vuotta julkaisun jälkeen mun tarttee ladata tuo 808 vain kerran viikossa.

Lisätään rant listaan vielä se kuinka tuo galaxy välillä ilmoittaa "following applications have been put to deep sleep, because you haven't used them for a while".
No jos mä en käytä niitä niin miksi ne ilmeisesti on sitten yleensäkään syöneet jotain resursseja?
Just tänään mä käytin tässä koneella paintia kun pienensin sen kuvan minkä postasin ja vähemmän yllättäen se ei tälläkään hetkellä syö resursseja, koska se ei ole käytössä joten mihin android tarttee jotain deep sleep tilaa?
Paras oli kun muutama viikko sitten se ilmoitti kuinka voin poistaa sovelluksen ja saada 250mt lisää tilaa, koska en ole käyttänyt sitä pitkään aikaan.
Kyseessä oli samsung notes jota en ole koskaan käynnistänyt ja luuri on kesällä kaks vuotta vanha. Siis ei jumalauta. Kestikö ihan oikeasti melkein kaks vuotta tajuta etten ole käynnistänyt sovellusta kertaakaan. On siinä kunnon älypuhelin.

Edit:

Facebook
Ei suinkaan sen takia kuinka siellä on idiootteja sillä jokainen voi päättää kenet kaveriksi lisää.
Mutta kun niitä kavereiden postauksia ei pahemmin enää näe kaiken muun paskan seasta.
Just äsken selasin omaa feedia läpi ja lista oli tällainen.

Kaverin postaus
sotamuseo ja historia
jj's bbq
Konkurssi huutokauppa
Hidasta elämää
Tieteen kuvalehti
Kahvi
Ilta sanomat
Ilta sanomat viihde
Turun sanomat
Ilta sanomat
Hyrsylän mutka
Kotona
Kotivinkki
Ja viimein toinen kaverin postaus

Mä en siis seuraa mitään noista muista enkä ole koskaan edes klikannut mitään niiden postauksia, koska ne vituttaa tarpeeksi jo muutenkin.
Eikös koko facebookin idea pitäisi olla se kavereiden yhteydenpito. Ai niin se oli joskus. Tyhmä minä. Nykyään se on random matskun pakkosyöttäminen ja sun tietojen myynti eteenpäin.

Viimeksi muokattu:
Kaivais varmaan omakin galaxy ja sillä vois myös suoraan estää ne numerot, mutta kun mun aktiivikäytössä on edelleen vuoden 2012 nokian 808 niin ei siinä tuollaisia ole. Siinä sentään toimii edelleen kaikki mitä mä käytän ilman vittuilua kun taas galaxy ei viimeksi saanut edes kameraa auki, koska joku google play systeemi oli jäänyt päivittämättä.
Joo, mitä "edistyneemmäksi" laitteet menee, niin sitä enemmän ne tunkee kaikkea turhaa naamalle ja inisee joka asiasta. Ennen kun oli "tyhmät" puhelimet, niin ne ei itse tehneet mitään vaan käyttäjä oli se joka KÄYTTI puhelintaan miten halusi.

-- kamera sentään toimii kuten pitää ja ottaa muuten edelleen parempia kuvia mitä mun galaxy joka keinotekoisesti terävöittää kuvia aivan julmetusti.
Tämä on nykypuhelinten isoin ärsyke itselleni kun ei saa luonnollisia kuvia. Onneksi tuo oma Galaxy on S10e, eli hieman vanhempi ja siinä ei ihan pahimpia "parannuksia" ole mitä voisi olla. On se ehkä hitusen parempi mitä aiemman Moto G5 Plussan kamera. Mutta en ihmettele että se 808 on hyvä kuvaamisessa. Ihan eri tavalla panostettu siihen ja ilman (tai ainakin merkittävästi vähemmällä) tekoälyjä ja softakikkoja.

Nykyään ei taideta tehdä enää puhelimia, joihin laitettaisiin kunnon linssejä ja sensoreita vaan tunnutaan luottavan enemmän softapuoleen. Kohta ei tarvitse kameraa kuvien ottamiseen ollenkaan kun voi vain osoittaa suuntaa ja toivoa tekoälyltä kuvaa tilanteesta.

Myös mp3 soitin löytyy vakiona toisin kuin mun galaxysta enkä halua edes kuvitella millainen savotta on löytää perus soitin joka ei väkisin kaiva netistä mitään kansikuvia tai muuta paskaa vaan ihan yksinkertaisesti soittaa ne biisit mitä mä olen luuriin laittanut ja vielä mieluiten aakkosjärjestyksessä, koska mulla on ollut samat biisit luurissa jo varmaan pian 10 vuotta ja ne soi aina samassa järjestyksessä.
Ja koska mun luurin käyttö on niin vähäistä niin vielä 13 vuotta julkaisun jälkeen mun tarttee ladata tuo 808 vain kerran viikossa.
Haha. :D Itsellänihän on ihan oikea, perinteinen mp3-soitin musiikkia varten kun en minä puhelinta käytä musiikin kuunteluun. Eikä mikään kosketusnäytöllinen todellakaan. Puhelin on pääasiassa kommunikointiin, missä siinäkin Whatsapp pääosassa. Sitten Instagram sen vähän mitä siellä jaksaa pyöriä. Facebookia en todellakaan käytä puhelimella. Pelien kanssa se on usein googlaus-apuna.

En todellakaan kuulu ihmisiin, jotka on naama kiinni luurissaan jatkuvasti.

Lisätään rant listaan vielä se kuinka tuo galaxy välillä ilmoittaa "following applications have been put to deep sleep, because you haven't used them for a while".
No jos mä en käytä niitä niin miksi ne ilmeisesti on sitten yleensäkään syöneet jotain resursseja?
Just tänään mä käytin tässä koneella paintia kun pienensin sen kuvan minkä postasin ja vähemmän yllättäen se ei tälläkään hetkellä syö resursseja, koska se ei ole käytössä joten mihin android tarttee jotain deep sleep tilaa?
Tätä tulee minullakin paljon. Siis todella paljon. En edes tajua miten siellä on niin paljon sovelluksia että jotain ilmoitettavaa on aina menossa syväuneen. :D Minäkään en ymmärrä että miksi niitä laitetaan unitilaan jos ne ei ole ollut edes käytössä. Vähän kuin tv olisi pois töpselistä ja joku tulisi sanomaan että kun et ole käyttänyt, niin laitappa standby-tilaan se. Luulisi että se käyttämättömyys veisi vähemmän tilaa kun se ei ole kerran päällä, joten mikä se syväuni sitten edes tosiaan on?

Samaa paskaahan se taitaa olla kuin kaikki sovellukset nykyään: pitää olla äänessä muistuttamassa itsestään. Virustutkat on pahimpia. Töihin hommattiin Nortoneita ja ne ottaa niin päähän. Jatkuvasti valitusta että joku plugin ei ole asennettu tai näin monta juttua on taas skannattu. Joo, ei kiinnosta, kerro sitten jos on oikeasti jotain uhkia ja jos olen kerran sanonut etten halua selainlaajennosta, niin älä tyrkytä sitä jatkuvasti. Eikä ne "don't notify again"-ruksit auta näihin ikinä mitään.

Facebook
Ei suinkaan sen takia kuinka siellä on idiootteja sillä jokainen voi päättää kenet kaveriksi lisää.
Mutta kun niitä kavereiden postauksia ei pahemmin enää näe kaiken muun paskan seasta.
Tätähän se on ollut jo vuosia. Joskus vuosia sitten sai vielä sen erillisen listauksen, johon pystyi laittamaan mitä sinne "filtteröi", joten sai vain kavereiden jutut näkymään. Instagrammissa on yhä tämä kun vaihtaa siitä "for you"-osiosta sinne (olikohan) "following"-osioon. Olen jo pidempään pelännyt että milloin tuokin poistetaan ja on enää tuo "for you", jossa algoritmit tunkee paskaa ruudulle.

Mä en siis seuraa mitään noista muista enkä ole koskaan edes klikannut mitään niiden postauksia, koska ne vituttaa tarpeeksi jo muutenkin.
Eikös koko facebookin idea pitäisi olla se kavereiden yhteydenpito. Ai niin se oli joskus. Tyhmä minä. Nykyään se on random matskun pakkosyöttäminen ja sun tietojen myynti eteenpäin.
Sehän se idea joskus oli. Olin itse siellä aika varhaisessa vaiheessa ja olihan se ihan eri meno.

Ikävän usein näissä käy niin että kun palvelu kasvaa ja laajentuu, niin se menee pilalle kun aletaan kunnolla tienaamaan massia.

Virustutkat on pahimpia. Töihin hommattiin Nortoneita ja ne ottaa niin päähän. Jatkuvasti valitusta että joku plugin ei ole asennettu tai näin monta juttua on taas skannattu. Joo, ei kiinnosta, kerro sitten jos on oikeasti jotain uhkia ja jos olen kerran sanonut etten halua selainlaajennosta, niin älä tyrkytä sitä jatkuvasti. Eikä ne "don't notify again"-ruksit auta näihin ikinä mitään.

Norton on muutenkin todistetusti aikamoinen tehosyöppö nykyään. Joskus aikoinaan se oli hyvä, ei enää.
Ihan windowsin oma torjunta riittää normi käyttäjälle ellei ole idiootti joka klikkaa jokaista random linkkiä sivustolla joka on aivan selvä kusetus.
Tässä tuorein video pc security channel kanavalta.
Windowsin oma torjunta havaitsi yli 90% uhista, mutta myös aika pahaa kamaa pääsi läpi.
Toisaalta tyyppi oli tarkoituksella kerännyt tuoreimmat 2000 malwarea netistä ja ajoi ne kerralla läpi skriptin avulla.

Olen jo reilusti
Norton on muutenkin todistetusti aikamoinen tehosyöppö nykyään. Joskus aikoinaan se oli hyvä, ei enää.
Ihan windowsin oma torjunta riittää normi käyttäjälle ellei ole idiootti joka klikkaa jokaista random linkkiä sivustolla joka on aivan selvä kusetus.
Olen jo reilusti toista vuosikymmentä ollut sitä mieltä, että kaupalliset virustorjuntasoftat ovat silkkaa käärmeöljyä tietämättömille käyttäjille (ja ennen kaikkea yrityksille).

Tässä on monta vuotta menty Winukan omalla Defenderillä ja eipä oo ollu mitään ropleemia.

Tosin sanoisin että noiden maksullisten virustutkien ohi menee käärmeöljynä yksi asia, nimittäin optimointi softat. Nuo prkleleet on kyllä yksi typerimpiä asioita mitä voi koneelle laitella. Semmosen kun asentaa, niin alkaa ihme jumittelut ja sitten kun sen softan ajaa, niin kappas, jumittelu loppui. Kumma vaan että ilman sitä softaa sitä jumittelua ja hidastelua ei esiinny.. Pari kaveria noita "tykkäsi" käytellä ja ei meinannut uskoa että niistä saatava hyöty on olematon. Nykyään eivät noita softia koneelleen asentele, ku ilmotin että jos sielä on sellanen asennettuna ja kone alkaa temppuilemaan, niin en auta muuten kun että asennan puhtaan winukan sinne ja jossain kohti en tee sitäkään, jos noiden softien asennus ei lopu. Uskovat prkle :D

Töihin hommattiin Nortoneita ja ne ottaa niin päähän. Jatkuvasti valitusta että joku plugin ei ole asennettu tai näin monta juttua on taas skannattu. Joo, ei kiinnosta, kerro sitten jos on oikeasti jotain uhkia ja jos olen kerran sanonut etten halua selainlaajennosta, niin älä tyrkytä sitä jatkuvasti. Eikä ne "don't notify again"-ruksit auta näihin ikinä mitään.
Nykyään tuo Norton on vain Avast kopio, niin sitä en suosittelisi kenellekkään. Taisi nyt uuden version myötä muuttua, niin että käyttävät Avastin tekniikoita siinä ja vanhasta Nortonista ei ole, kuin nimi jäljellä.

Saatana. Kauheella hinkkauksella GT7:ssa kulta-aika online time trialissa, ja sitten psn alkaa vittuilemaan... Jotain laajempaakin ongelmaa taas vaihteeksi kaiketi. Tai sitten kävi niin, kun tuo time trial ajetaan DeLoreanilla, että hyppäsin menneisyyteen, eikä sitä aikaa vielä siis tietenkään ole ajettu.. Kaikenlaista.

Joo, Windowsin omalla olen itse mennyt jo hyvinkin pitkään. Itse asiassa en ole koskaan maksanut virustutkista ja viimeksi kun sellaisia vielä koneisiini asensin, niin se oli Avast. Sitten alkoi se aika kun nuo alkoivat huutamaan kaikesta sen sijaan että olisivat taustalla hiljaa syömättä resursseja ja meni järki niihin. Kokeilin välissä jotain toista ja lopulta päädyin elämään Windowsin oman kanssa. Koneet on olleet kunnossa, joten ratkaisu on selvästi ollut oikea.

Olen jo reilusti toista vuosikymmentä ollut sitä mieltä, että kaupalliset virustorjuntasoftat ovat silkkaa käärmeöljyä tietämättömille käyttäjille (ja ennen kaikkea yrityksille).
Ihan noin kauaan en itse ole samaa mieltä ehtinyt olla mutta kauan minäkin ja ihan samaa mieltä. Pelotellaan ihmisiä ja varsinkin yritysasiakkaita siihen malliin että ne (kaupalliset versiot) on "pakko olla" ja sittenhän niitä on.

Tässä on monta vuotta menty Winukan omalla Defenderillä ja eipä oo ollu mitään ropleemia.
Sama. Ei sitä mitään muuta tarvitse jos ymmärtää mitä tekee eikä painele jokaista linkkiä mikä eteen sattuu.

Tosin sanoisin että noiden maksullisten virustutkien ohi menee käärmeöljynä yksi asia, nimittäin optimointi softat. Nuo prkleleet on kyllä yksi typerimpiä asioita mitä voi koneelle laitella.
Näitähän on nuo "Suitet" nykyään myös täynnä kun virustutka ei ole pitkään aikaan ollut pelkkä virustutka, vaan siinä on kaikki mahdolliset mukana. Niitä se pääohjelma sitten tyrkyttää jatkuvasti.

CCleaneriä olen useamman kerran käyttänyt mutta jättänyt senkin kun tajunnut että ei se löydä mitään sellaista mitä en itse löytäisi tai tietäisi ongelmaksi. Muita optimointijuttuja en sitten olekaan käyttänyt. Tai no, Zephyrys-peliläppärissä on joku systeemi valmiina, jonka voinee tuollaiseksi laskea. Vielä ei ole häirinnyt ja kone toiminut senkin kanssa, joten ehkä se on ok.

Mites muualla suomessa? Täällä porissa tulee lunta. Siis ihan kunnon isoja lumihiutaleita eikä mitään räntää.

Just kuuntelin Rautiaisen lumessakahlaajia ku luin tän ni aiheutti hyvät naurut. Täällä Lontoossa ollu useampi päivä +25 tällä viikolla. Suolaa haavoihin ja niin poispäin

Kyllä täälläki alkoi aurinko paistaa pari tuntia myöhemmin. Koittas nyt päättää tuleeko se kesä vai ei.

Ylös Bottom