Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Mulle siinä on aika iso ero, että onko saitilla mainoksia joilla rahoitetaan toimintaa vai kerätäänkö kaikki mahdollinen data sun selaimesta talteen ja levitetään se 242:lle eri taholle.
Jos vaihtoehtona on tuossa vaiheessa vaan hyväksyä tuo tai olla käyttämättä koko sivustoa niin silloin mä en käytä sitä sivustoa.
Saman päätöksen olen tehnyt joka saitin kanssa joka ei anna mahdollisuutta kieltäytyä noista.
Toki saattaa ne senkin jälkeen kerätä ihan yhtä paljon dataa, mutta minä en ainakaan ole aktiivisesti sitä mahdollistamassa.
 
Tänään illalla ärsytti pari asiaa.

Ensimmäinen:

Tänään olisin halunnut laittaa Jedi Survivorin asennukseen että pelailisi sitä ehkä huomenna. Tiesin että PS5:lla on tila "aina" vähissä mutta katsoin että oho, siellähän onkin 210 gigaa. Peli vaatii - konsolin itsensä mukaan - 155,2 gigaa, joten löin levyn sisään.

Siinä kohtaa tuleekin taas niin tuttu punainen huutomerkki, joka valittaa ettei tila riitä. Sillä onhan Sonyn matematiikalla 210 gigaa tilaa liian vähän 155,2 gigan pelille. Totta kai.

No, ei auta kuin poistaa kaikki ne pienetkin pelit mitä siellä on. Poistoon meni ainakin Remnant lisäreineen, Ghostrunner ja Hat in Time mutta ei auta. Tilaa on yhä liian vähän.

No, ei auta kuin poistaa myös videokaappauksia, jonka jälkeen tilaa oli jo 346.1 gigaa. Konsolin Sony-matematiikan mukaan kuitenkin myös 346,1 gigaa on liian vähän tilaa 155,2 gigan pelille, joten en enää tiennyt mitä tehdä.

Kunnes muistin että tämä on Sony-logiikkaa. Poistan siis asennuksen asennuslistalta, jonka jälkeen Sony-logiikalla on pakko käyttää levy ulkona että asennuksen saa taas käynnistymään, jonka jälkeen virheilmoitusta ei enää tulekaan.

Ilmeisesti ja mahdollisesti siis asennus olisi voinut käynnistyä jo aiemmin jos olisin muistanut tuon Sony-logiikan, jossa ei auta painaa mitään "resumea" tai muuta vaan se epäonnistunut asennus pitää poistaa ja ottaa kokonaan alusta vaikka se ei ikinä edes alkanut.

Toinen:

Jedi Survivorin levy lopetti pyörimisen jossain 30% yläpuolella eli suurin osa kamasta tulee netistä. Jippii.

En tiedä pitäisikö tuon nettini olla muka noin hidas mutta kestää ihan helvetin kauan tuo asennus ilmoituksen mukaan. Levyltä en muista että olisi pelit tunteroista kauempaa vaatineet aikaa isoissakaan peleissä, ja muistaakseni tuo aika siis päivitysten lataukset mukaan lukien. 100 megainen netti siis mutta en tiedä onko nyt jotain hitauksia.

Mutta oli netin nopeus mikä tahansa niin ottaa taas päähän että tuostakaan pelistä ei levyllä ole kuin raakile.

Taisi ollakin syy miksi tuo tuli jätettyä kauppaan ja ostettua käytettynä. Hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulee mieleen se joulu kun lapselle oli ostettu pleikkari nelonen ja piti heti päästä pelaamaan. Yllättäen paukahti sellainen neljän tunnin latausruutu, kun peli laitettiin konsoliin. On sitä osattu siis ennenkin. Omassa lapsuudessani pelejä ladattiin kasettiasemalla tuntikaupalla joka kerta, joten kyllä pelaamista on saanut odotella. Siksi maksan mielelläni SSD-kapasiteetista.
 
Siksi maksan mielelläni SSD-kapasiteetista.
Ei tuossa SSD-kapasiteetti ole ongelma vaan se että järjestelmä väittää ettei tila riitä eli joko se väittää mitä sattuu tai se oikeasti tarvitsee asennukseen enemmän tilaa mitä väittää. Oli miten tahansa, niin kauhean käyttäjäystävällistä se ei ole kun ei tiedä minkä verran sitä oikeasti tarvitsee.

Jos voisinkin aina - kuten olettaisi - tarkistaa paljonko on tilaa ja paljon peli vaatii, niin pystyisin tekemään päätöksiä sen suhteen. Sonyn konsoleilla - tai ainakin PS5:lla, en muista oliko jo nelosella - ei voi ikinä olla varma että kuinka paljon pitää lopulta tilaa olla että homma alkaa edistyä kuten olisi pitänyt edistyä jo alunperin, jos siis puhtaasta matematiikasta eli numeroista olisi kyse.
 
Sama on Hogwarts Legacyssä, siinäki levyllä kun ei ole mitään niin koko peli ladataan netistä niin muistelen että siinäkin kesti se asennus yhtä kauan kun nälkävuosi.
 
Kyllä alkanut vuosi huonosti osaa olla huono tuuri Lähetin peli levyn korjatavaksi Hemmetti ne meni myymään sen Uskomatonta touhua.
 
Vieläkin vituttaa Jannen kommentti. Alexi sanoi sitä ja tätä sinne ja tänne kuitenkaan välttämättä tarkoittamatta sitä. Ei se todellakaan tehnyt tuota tarkoituksellisesti.. Kommentoin tonne youtube videoon minkä itse näin.. Vituttaa sekin ettei tämä asia jätä mua rauhaan..


Oli marraskuuta '20 kun oli täällä bilettämässä. Soitti seuraavana päivänä että jos toisin sen rommipullon sinne (siis sen osan mikä jäi juomatta). Olin että en kyllä ole ajokunnossa. Vastaus oli vähän erikoinen olosuhteisiin nähden - 'No joo ei se sinun ongelma ole'. Ikävä on tuotakin ukkelia..

/edit: 'hauskana' yksityiskohtana, puukotin häntä sormeen siinä kokkailun ohessa.. Jesarilla teippasin haavan tiukasti kiinni. Sattuuhan noita mutta kyllä vähän mietin että vittusaatana noi sormet on aika tärkeitä hänelle
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ketutttaa 10.1 Lähetin tuolloin pelin kirjeessä eikä vastaanottaja ole vieläkää saanut Posti ihan mennyt sekaisin eikä se ole uutta.
 
Ketuttaa se, että oon ollu 3 viikkoo influenssassa, ja vieläkin yskää on enkä täysin ole kunnossa näillä näkymin hetkeen. Sanotaan vaikka näin, että yskä on hyvin rasittava kun on aika alhainen keuhkokapasiteetti. Korona oli pikku juttu tähän verrattuna.

Tämän takia olen täällä foorumilla ollut aika vähän viime aikoina, enkä ole juuri pelannut.

Noh! Eiköhän se tästä. Taudin sitkeys yllätti täysin, ei oo koskaan influenssaa ennen ollu, aina rokottautunu sitä vastaan.
 
Koronaeristäytymisen ajan jälkeiset pari talvea on kyllä olleet melkoisia flunssahelvettejä. Melkein sitä mielummin eristäytyisi johonkin kammioon kuin sairastaisi jatkuvasti jotain räkätautia. Pahin oli viime keväänä, kun vatsataudin vuoksi pyörryin useita kertoja peräkkäin ja ambulanssikin tuli paikalle. Nyt ei ole onneksi ihan siihen rajuuteen päästy viime aikoina mutta on tosi vaikea arpoa aina johtuuko nuha ja muut vaivat allergiasta vai jostain taudista. Korona on tosiaan minullekin ollut se lievimmän pään vitsaus. No, ei muuta kuin paranemisia sinne ja pelit käyntiin sitten kun jaksaminen riittää.
 
Tämä olisi voinut mennä varmaan politiikkaketjuunkin, mutta sopii paremmin mielestäni tänne. Aleksei Navalnyi on kuollut, vaikka Venäjän viranomaiset tekivät kaikkensa pelastaakseen tämän ja Puttekin sai tiedon vasta jälkikäteen. Seems legit. Jokohan pieni mies uskaltaa mennä bunkkerissaan nukkumaan ilman että tarkistaa sängyn alusen mörköjen varalta.

Valitettavasti sillä, että Diktaattori tappaa Oppositiojohtajan_viimeinkin_vankilaan_ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa. Aleksei Navalnyi aika jäätävän kova jätkä, ei nyt heti tule mieleen kellä ollut vastaavat ballssit!? Tämä forkka ei "kättä lippaan" hymiötä tue, mutta kunnioitan valtavasti hänen uhrausta. Hänen kaltaisia tarvittaisiin paljon lisää, että Ryssä pääsisi tuosta tappamisen limbosta pois. Oli miten oli, hommat on jo Ryssitty nyt niin pahasti jo, että en tiedä onko ketään meistä forkkalaisista näkemässä sitä hetkeä kun Venäjä joskus koetaan järkevänä ja luotettavana valtiona_ehkä ei. Todella ikävää. :(
 
Sain influenssan 7,5 viikkoo sitten ja juuri kun tuntui että alan olee kunnossa, niin la yöllä oli niin kova vatsakipu, että piti ambulanssi tilata. Sanotaan vaikka näin, että suoliston toiminta pysähtyi täysin. Oon nyt kotona ollu pari päivää, enkä voi kuvitellakaan vielä pelaavani, oon vielä niin uupunut. Influenssasta lähtien en oo yhtäkään yötä tainnut kunnolla nukkua ja syke on koko sen ajan ollu aika korkea. Pitää vielä selvittää ettei mulla vaan ole rytmihäiriöitä, tai se sitten se johtuu tästä aika kovasta rasituksesta. Sanon vaan ettette ihmettele miksen täällä Kfinissä oo ollu. Kaikenlaista sitä tapahtuukin.
 
Syke nousee pelkästä pitkäaikaisesta univajeestakin. Kannattaa lääkäriltä kysellä vaikka nukahtamislääkettä väliaikaiseen käyttöön, että saat edes muutaman yön nukuttua, niin sitten alkaa ehkä näyttämään jo paremmalta. Rytmihäiriöt eivät ole yleensä vaarallisia.
 
Sain influenssan 7,5 viikkoo sitten ja juuri kun tuntui että alan olee kunnossa, niin la yöllä oli niin kova vatsakipu, että piti ambulanssi tilata. Sanotaan vaikka näin, että suoliston toiminta pysähtyi täysin. Oon nyt kotona ollu pari päivää, enkä voi kuvitellakaan vielä pelaavani, oon vielä niin uupunut. Influenssasta lähtien en oo yhtäkään yötä tainnut kunnolla nukkua ja syke on koko sen ajan ollu aika korkea. Pitää vielä selvittää ettei mulla vaan ole rytmihäiriöitä, tai se sitten se johtuu tästä aika kovasta rasituksesta. Sanon vaan ettette ihmettele miksen täällä Kfinissä oo ollu. Kaikenlaista sitä tapahtuukin.

Kuulostaa ikävältä :( Tuli mieleeni pari itsehoitotuotetta, joita molempia tai vastaavia voisi löytyä lähimarketista. Tietämättä sen enempää tilanteesta voisi olla wörttiä testata, tuskin ainakaan haitallista. Saattaisi olla apua nukkumiseen ja ehkä rauhottaa vähän sitä pumppurumbaakin. Noita molempia yksi kappale huppuun tunteroinen ennen nukkumaan menemistä, niin jos säkällä saisit nukuttua. Paranemisia!


 
Nettisaittien evästeet.
Ainahan ne jaksaa huomauttaa kuinka niiden käyttö muka parantaa mun käyttökokemusta jadajadajada.
Miten tämä parantaa mun käyttökokemusta?

"By accepting our Privacy Policy, you consent to us sharing your personal data with 242 partners for the purposes and special purposes."

GTA:n wiki fandom saitin ilmoituksesta.
Samaa tuli ihmeteltyä täällä Konsolifinissä, kun löytyy 182 kumppania kenelle niitä jaetaan. Onneksi täällä sentään pystyy vielä tuosta kieltäytyä, mutta onkin sitten toinen juttu, että noudatetaanko sitä kieltoa.

IMG_0297.jpeg
 
Ylös Bottom