Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Killzone 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En tiedä pitääkö paikkansa, mutta Killzone-sivuilla oli tällaista tekstiä:
We have temporarily disabled the abillity to add bots to online games. Bots are still available in skirmish (offline) mode. This is a temporary measure to avoid rank-up abuse, a permanent solution is forthcoming
Jos pitää paikkansa, niin hyvä homma. Ei parissa päivässä nousta Kenraali-tasolle normaaleissa peleissä.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tänään palasin pelin pariin. Oli tsempannu itseäni, että opin tähtäämään tänään. BLAM trät trät trää, olisko ollu ensimmäisen viiden tapon aikana tuli HEADSHOT. Olin ihan fiiliksessä. Jesh, headshot!! Fiilis oli, että kyllä tämän tähtäämisen oppii. Vähän hankalaa, mutta tämän oppii.

Jatkoin pelaamista. Joku vartin - puolentunnin kuluttua rupesi sattumaan silmiin. Siitä kipu alkoi levitä päähän. Tarkemmin sanottuna oikeanpuoleiseen ohimoon. En tiedä mitä se oli, tai mistä se tuli. Onko muilla ilmennyt tällaista?

Mitstähän voi olla kyse? Ei vain pystynyt jatkamaan. En tiedä aiheuttiko se pieni hahmon kääntämisestä tuleva bluuuuuuurrrr tämän, vai mikä se oli. Ärsyttävää kuitenki. Juuri julkaistu peli koneessa, ohjain kädessä, iso töllö edessä, jengi hehkuttaa, ja sitten itte ei voi pelata farttia pidempään. Fak.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

En tiedä pitääkö paikkansa, mutta Killzone-sivuilla oli tällaista tekstiä:

Jos pitää paikkansa, niin hyvä homma. Ei parissa päivässä nousta Kenraali-tasolle normaaleissa peleissä.

parissa päivässä ehtii kovalla pelittämisellä :D mutta ennen sai jossain kuudessa tunnissa kenraalin... niin todella hyvä toi.

mutta nyt on tullut pari kertaa vastaan sellaista että on käytetty hyväks auto team balancen puuttumista ja toisessa tiimissä on sen 20 tyyppiä jotka raiskaa niitä onnettomia jotka ei tajua tilannetta ja vaan taistelee alakynnestä huolimatta :F

E: ruler, kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, toi on jo aika huolestuttavaa :S
E#2: kylläpäs pappoihin liittyneillä pelaajilla on ongelmia pelin kanssa... aivot sulaa ja peli suorastaan saa raivon partaalle muutenkin :<
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

TMitstähän voi olla kyse? Juuri julkaistu peli koneessa, ohjain kädessä, iso töllö edessä, jengi hehkuttaa, ja sitten itte ei voi pelata farttia pidempään. Fak.
Ehkäpä tässä vika? Ota vähän enemmän etäisyyttä telkkariin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Tuli netissä vedettyä nelisen tuntia putkeen ja ihan pelattava online peli kyseessä :D. Mapit aika selkeitä vaikka ovatkin suht suuria. Alussa "hieman" hukassa mutta aika nopeasti tuli oma respa tutuksi :p.

Demon jälkeen ei ollut suuria odotuksia tähtäyksellä, mutta ihan hyvä se on kun löytää sopivat senssi asetukset. Haulikon sain juuri äsken avattua ja se tuntuu ehkä välillä turhan tehokkaalta, mutta muuten aseet tuntuvat hyvin balansoiduilta. KZ2 ehkä vuoden ylihypetetyin mutta hyvä peli silti kyseessä.

Varmasti tulee jatkossakin pelattua ja varsinkin hyvässä suomiporukassa on mukava pelata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

E: ruler, kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, toi on jo aika huolestuttavaa :S

Kiitos vinkistä. Itse en moista hoitokeinoa olisi älynnytkään. Suositteletko neurologia, vai millaista parantolaa oli mielessäsi?

Pitäisi vielä päästä testaamaan sniperin hahmoa, jos sillä säästyisi pääkivulta. Ei nyt rahat riitäs lääkäriin, kun viimeiset meni pelin ostoon.

edittiä; Voiskohan tuo olla tuo, että töllö oli liian lähellä. Perskules, pakko kai sitten vielä mahdollisuus antaa. Toisaalta samanlaista pahoinvointia meinasi tulla GtaIV:n kohtauksissa, joissa piti käydä baarissa, ja sit koittaa kävellä taksiin. Koo-Z:tassa tosin ei niin voimakkaana, mut kummiskii.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Niinkun on moni muukin näköjään sanonut, on pakko myöntää että kun olin tossa Soadilla pari päivää ja sai pelailtua netissä (jossa muuten paljon paremmat kontrollit kun demossa/tarinassa) niin alkohan tuo peli maistumaan vaikkei tähtäys olekkaan ihan mieleen... siihenkin alkaa tottua pikkkuhiljaa.
Pelimuodot, mapit ym. toimii joten voi olla että peli tulee sittenkin hankittua =]
Ainut joka mietityttää yhä on että millaiseksi se meno netissä muuttuu sitten kun alkaa suurimmalla osalla pelaajia olemaan rankit ylhäällä ja jos jonkinlaista lentävää bottia ym. lisähärpäkettä ympäri karttaa.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Noist aseist puheen ollen ni kyl niit vois mun mielest olla vähän enemmän.. Kyllä noillakin pärjää mut vois olla enemmän aseit. Esm. 2 erilaista rynkkyä molemmille puolille, samoin haulikoita pari, snipereita ja muita kevyt kk-aseita. Meinaan noihin nykyisii aseisii varmaa kyllästyy sit suht nopsaa. Toivottavasti sit jossai vaihees tulee lisää aseita mut onhan noita viel saavutettavana tuol onlinen puolel :cool:
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Ei hitto kai sitä täytyy vielä kokeilla noilla säädöillä uudestaan kun on vielä vähän hakusessa nuo senssit. Samoin kovaa päänvaivaa aiheuttaa jatkuva gamman säätely kun en osaa päättää koska se on hyvä :D
Itse tappelin aluksi myös tämän kanssa kunnes päädyin Gamma-tappiin asetukseen. Siinä säädön vieressä lukee että Hig-logon pitäisi näkyä kuvassa oikein haalealla mustalla pohjalla. Jos logoa ei näy edes gamma tapissa pitää sääta television kirkkautta. Itse en noin pitkälle mennyt että sorkkisin hyviä asetuksiani töllöstä, peli on juuri parhaimman näköinen(minun silmääni) Gamman ollessa tapissa.
Se myös askarruttaa että onko tuo kuva nyt parempi tuolla 720:llä vai 1080i:llä. Tässä mun Killzone-ongelmat paketissa :p
Näissä en itse huomannut mitään suuria eroja. Itse pakotin kuvasuhteen 1080P:hn joka tarkentaa kuvaa minun silmissäni noin millin verran.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Näissä en itse huomannut mitään suuria eroja. Itse pakotin kuvasuhteen 1080P:hn joka tarkentaa kuvaa minun silmissäni noin millin verran.
Mitenhän tuollaisen placeboefektin sait aikaiseksi? Killzone 2 kun ei tue 1080p-tilaa mitenkään päin. ;)
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Luin tässä aikaisempia viestejä, kun tuolla puhuttiin ettei tähtäys liiku tarpeeksi nopeasti. Asetuksista sen saa muokattua kun laittaa sieltä y ja X akselin nopeuksia nopeammaksi. Tämä on varmaan aikaa sitten täällä kerrottu, mutta kerroimpa silti : )
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mitenhän tuollaisen placeboefektin sait aikaiseksi? Killzone 2 kun ei tue 1080p-tilaa mitenkään päin. ;)

Mites mites kun tuossa KZ:n takakannessa lukee että peli tukisi vain 720 tilaa ja jos pelaankin 1080i:lla niin huonontaako se kuvaa? Olen itse niin puolisokea etten ole varma näenkö niissä mitään eroa :p
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mites mites kun tuossa KZ:n takakannessa lukee että peli tukisi vain 720 tilaa ja jos pelaankin 1080i:lla niin huonontaako se kuvaa? Olen itse niin puolisokea etten ole varma näenkö niissä mitään eroa :p
720p:llä saanet paremman lopputuloksen, ja tuota tilaa Guerrilla Gamesin edustajakin suositteli käytettävän.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mites mites kun tuossa KZ:n takakannessa lukee että peli tukisi vain 720 tilaa ja jos pelaankin 1080i:lla niin huonontaako se kuvaa? Olen itse niin puolisokea etten ole varma näenkö niissä mitään eroa :p
No jos et eroa näe niin onko sillä sitten väliä kummalla resoluutiolla pelaat? Vai helpottaako se oloa, jos joku sanoo, että 720p-tila näyttää paremmalta vaikka et itse eroa huomaa. Täytyy myöntää, että en itsekkään paljaalla silmällä huomaa kumpi näyttää paremmalta. Tästä syystä yleensä pelaankin sillä resoluutiolla jonka se automaattisesti heittää kehiin.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Jos sen pakottaa 1080p tilaa ni kuva saatta vähän olla outo jossai kohin. Ite sillo joskus jotai Ratchet ja Clankkii ku pistin 1080p tilaa ni alareuna oli semmoi sekava. (Pelihän ei tota full hd tilaa tukenut.)

Mulla muute tänää kesken online matsin kuva alko sekoilee.. Tuli monta sellast pientä ruutuu ja sit värit vaihtuili koko ajan. Vaihto vaa serverii ni normisti pelitti sit taas.
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Hyvin pyörii kun asetuksista aktivoi 720 ja 1080i:n poies, tilalle jää vain 1080p aka Pakottamista ;)
Pienen tutkiskelun jälkeen löysin GG:n edustajan selityksen tästä resoluutioasiasta.
"Ok, this is the deal: If Killzone 2 detects a TV that is set to 1080p or 1080i and cannot switch to 720p (our preferred resolution, for if your TV supports it), then it will render in 960x1080 and horizontally scale that to 1080i/p.

"The advantage of doing this (over rendering 720p and then upscaling it to 1080i/p) is that you don't have *any* vertical scaling, and analog TV's don't even have a horizontal resolution. The result is a much clearer picture with much less artifacts for those who have a 1080i/p only set.

"Killzone's advised resolution is 720p, we just made sure that if you have a 1080i/p only set, it looks much better than the 'naive' implementation of upscaling 720p"
Eli ruksimalla 720p:n pois, peli pyörii hassulla 960*1080-resolla, joka on siis efektiivisesti sama kuin 1080i. Aitoa 1080p-tilaa Killzone 2:ssa ei ole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Lostavaa menoa taas haukiservussa.. ;) Sain itse avattua juuri ne bottiturretit. Hyvä lisä, mutta on tuossakin classissa, onneksi, pieni miinus; et saa valittua muita aseita kuin haulikon, ellet sitten joltain vihulta nappaa.
Noista kornin mainitsemista lentävistä härpäkkeistä.. Saahan ne onneks bannittua jos näyttää siltä, että ovat liian tehokkaita tms. ;)

Hassu juttu taas, mikä tulee yleensä kaikissa nettipeleissä huomattua; normaali open roomissa pystyy olemaan ykkösenä helpohkosti, mutta heti suomiservulle tultaessa palaa aika hyvin maanpinnalle. Hyvä näin, pidetään tasoa yllä!
 
Vastaus: Killzone 2 - keskustelu pelistä

Mites mites kun tuossa KZ:n takakannessa lukee että peli tukisi vain 720 tilaa ja jos pelaankin 1080i:lla niin huonontaako se kuvaa? Olen itse niin puolisokea etten ole varma näenkö niissä mitään eroa :p

En tiedä miten esim. videotykeissä menee tms, mutta mulla on 1080p Sony LCD, ja siinä on siis yksi "natiivi resoluutio" ( http://en.wikipedia.org/wiki/Native_resolution ) eli 1080p. Eli jos DVD/Blu-ray-soitin ei skaalaa leffoja (joiden reso "alle 1080p", kuten normaalit DVD-leffat), niin tv lopulta skaalaa (se kun lopulta "tekee" kaikesta 1080p).

PS3-pelit tulee mulla niiden levyllä olevalla resolla (eli Killzone 2 on 720p), mutta otaksun että mun LCD sitten skaalaa sen ylöspäin 1080p:n. En siis sinänsä näe syytä "pakottaa" Pleikkaa 1080p tms, sillä en tiedä tuoko se lisäarvoa (leffoissa soittimien skaalaimissa on eroja, mutta pelien kanssa en oikein tiedä miten se menee lopulta).

EDIT: Hups, TT-2k ehti hieman ennen mua..

Tässä aiheesta kuitenkin Seb Downie - QA Manager - Guerrilla Games, otin talteen joltain forumilta (valitan jos menee tekniseksi, mutta minkäs teet):

"If Killzone 2 detects a TV that is set to 1080p or 1080i and cannot switch to 720p (our preferred resolution, for if your TV supports it), then it will render in 960x1080 and horizontally scale that to 1080i/p.
The advantage of doing this (over rendering 720p and then upscaling it to 1080i/p) is that you don't have *any* vertical scaling, and analog TV's don't even have a horizontal resolution. The result is a much clearer picture with much less artifacts for those who have a 1080i/p only set.
Killzone's adviced resolution is 720p, we just made sure that if you have a 1080i/p only set, it looks much better than the 'naive' implementation of upscaling 720p"

Btw. Viimeinen "iso" arvostelu on nyt netissä, Gamespotilta myös 9/10:
http://www.gamespot.com/ps3/action/killzone2/review.html?tag=topslot;thumb;1
 
Ylös Bottom