Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kone hajalla? (pärinää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teepee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Teepee

New Member
Eli kun avaan cd kelkan päästää se pärinän, sitten mennessä paikalleen klonksahtaa. Pärinä ilmenee melkein joka toisella avauskerralla.

Olisiko syytä yrittää lähettää takuun kautta korjaukseen?
Kone ostettu 11.3.2002 menny näköjään takuu umpeen mutta on se vika ollut jo jonkun aikaa...
Tuleeko sitten takuun kautta joku jonkun valmiiksi raiskaama konsoli?

Kone 3004R
Muuten kone on täysin toimiva.

Onko kellään muilla vastaavia ongelmia?

Eipä kokemusta ongelmasta ole, mutta ilman muuta, jos takuun piikkiin vielä saa, niin kannattaa viedä takuukorjaukseen. Voit myös koittaa jotenkin puhdistaa koneen eri rakoja, rikkaimurilla on hyvä imuroida... ainakin tuulettimia.

Jos sulla on PS2 pystyasennossa, niin pieni 'pärinä' voi johtua siitä että levykelkaa liikuttava hammastanko jää alapuolelle, ja koska levykelkka on vaaka-asentoon verrattuna enempi epätasapainossa niin hampaat ei osu niin hyvin kohdalleen.
En usko että on vaarallista, jos se pärinä ei sitten ole todella huomattavaa.
Kokeile kuuluuko sama ääni vaaka-asennossa, jos kuuluu niin hampaat voi olla jo aika kuluneet, tai sitten niitä voiteleva rasva (sellainen valkea möhnä) on päässyt kulumaan pois. Elektroniikkaliikkeissä varmaan osaavat myydä sellaista rasvaa jos tarvii lisätä.

Itselläni on muistaakseni myös pitänyt pientä pärinää silloin tällöin, ja kone on ollut pystyasennossa. Pärinä ei ole kuitenkaan sen kummosempaa kuin useissa muissa halvoissa cd-asemissa joissa kelkka ei ole aivan niin hyvin tuettu kuin kalliimmissa malleissa.

Klonksahtamista kelkan avautuessa en ole kuullut. Sulkeutuessa kuullu pieni lomps.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Jos sulla on PS2 pystyasennossa, niin pieni 'pärinä' voi johtua siitä että levykelkaa liikuttava hammastanko jää alapuolelle, ja koska levykelkka on vaaka-asentoon verrattuna enempi epätasapainossa niin hampaat ei osu niin hyvin kohdalleen.
En usko että on vaarallista, jos se pärinä ei sitten ole todella huomattavaa.
Kokeile kuuluuko sama ääni vaaka-asennossa, jos kuuluu niin hampaat voi olla jo aika kuluneet, tai sitten niitä voiteleva rasva (sellainen valkea möhnä) on päässyt kulumaan pois. Elektroniikkaliikkeissä varmaan osaavat myydä sellaista rasvaa jos tarvii lisätä.

Itselläni on muistaakseni myös pitänyt pientä pärinää silloin tällöin, ja kone on ollut pystyasennossa. Pärinä ei ole kuitenkaan sen kummosempaa kuin useissa muissa halvoissa cd-asemissa joissa kelkka ei ole aivan niin hyvin tuettu kuin kalliimmissa malleissa.

Klonksahtamista kelkan avautuessa en ole kuullut. Sulkeutuessa kuullu pieni lomps.

Konetta olen pitänyt aina vaaka-asennossa.Jolloin ulkona ollessaan kelkka on vähän vino kun katsoo suoraan kohti.

Missäköhän liikkeessä voisivat uusia rattaiston suht halpaan hintaan?
(sitten kun ongelma rupeaa esiintymään useammin)
Hevnetin korjaus ehotukset voi työntää...

No joo liioittelin ehkä vähän tuosta klonksahduksesta, kyllä se paremmin kuunneltuna on lomps, kelkan mennessä sisään- ei avautuessa (saatoin ilmaista huonosti itseni)

Tarkemmin aateltuna en ai konetta takuuseen pistää, ja on se jo sitä paitsi ummessa:cool:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Teepee
Eli kun avaan cd kelkan päästää se pärinän, sitten mennessä paikalleen klonksahtaa. Pärinä ilmenee melkein joka toisella avauskerralla.

Kokeile seuraavaa ja kerro auttoiko mahdollisesti:

Levykelkka olisi syytä puhdistaa kostealla kankaalla päältä ja alta (levykelkan pohjapuolelta saattaa löytyä pölyinen yllätys). levykelkan pohjapuolella on "kisko" joka on hieman öljytty mutta ajana kuluessa ja pölyn kerääntyessä "kisko" kuivuu jolloin se alkaa avaus/sulkemis vaiheessa pistämään hanttiin(pärinää). muutama tippa sarana tai vastaavaa öljyä kankaanpalseen pyyhkiä kiskon liukkaaksi. Näin pitäisi pärinät ja pörinät vähentyä.

Vilkaiskaapa huviksenne kirjoittamaani topicia "PS2 kuolinkoreissaan". Noin minulla alkoivat ongelmat, eikä kestänyt kauaa kun kone ei enää toiminut lainkaan. Korjaamoon ei ole vielä ollut varaa viedä..

mulla on käyny samalailla. Paitti et mulla ei pyöri enää dvdeet ja pelit siinä. Mut mul on sellanen epäilys et se lukupää on menny rikki ( siis mulla ) se menee aika herkästi paskaks jos sitä tykkää kannella ja heitellä ja hakata ja silleen.. ;) Mut mua kiinnostais et mihin ton rikkinäisen pleikkarin voi lähettää/ viedä korjattavaks.
Joo tiedän et maahantuojalle. Mut olis kiva saada jotaan osotettaki, kiitos :)

Ylös Bottom