Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoli- ja PC-peliteollisuutta käsittelevät julkaisut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HumanValue
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

HumanValue

New Member
Olen juuri aloittelemassa opinnäytetyötä Suomen konsoli- ja PC-peliteollisuuden kiinnostavuudesta pääomasijoituskohteena. Ajattelinpa siksi kysäistä, että onko kukaan törmännyt ansiokkaisiin peliteollisuutta (esim. rakenne, lainalaisuudet, tulevaisuus) käsitteleviin kirjoihin/muihin julkaisuihin.

Näkökulma voi olla bisnespainotteinen tai yleisesti ilmiötä käsittelevä, kunhan pelialaa vain käsitellään ammattimaisesti. Kielivaihtoehtoina mieluusti suomi/englanti/saksa/ruotsi. Tiedon pitäisi myös olla melko tuoretta, joten filosofiset pohdiskelut tulevasta mahtipeli Pongista eivät ylitä tutkimuskynnystä :)

Vastaus: Konsoli- ja PC-peliteollisuutta käsittelevät julkaisut

mainonta online-peleissä=tulevaisuuden bisnes?
e: mitä nyt ekana tuli mieleen

en tiedä hyödytkö tuosta mitään...
Remedy Entertainment Oy:
Erikoistunut tietokonetoimintapeleihin ja 3D-peliteknologiaan
Peli-innovaatioita: Death Rally, Max Payne (läpimurtotuote) ja Max Payne II
Max Payneja myyty yhteensä yli seitsemän miljoonaa kappaletta maailmalla

Tekes osallistunut peliteknologian kehityksen rahoitukseen
2006 liikevaihto 4,3 milj. euroa, henkilöstöä 29
Kehittää parhaillaan Alan Wake- nimistä peliä uudensukupolven konsoleille ja PC:lle
Lähteenä Tekesin TIVI-diasarja, löytyy Tekesin sivuilta, myös muita pienempiä peliprojekteja ilmeisesti rahoittavat.

Tarkoituksena olisi haastatella pääomasijoittajien ja pelimedian ohella juuri Remedyn, Housemarquen ja Frozenbyten edustajia, jos he ovat yhteistyöhaluisia. Olen myös tietoinen mm. Tekesin Verso-projektista, joka avittaa Suomen peliteollisuuden kasvua.

Helsingin Sanomista olen jo päässyt noukkimaan artikkelin, joka käsitteli pelimainontaa. Varmasti kasvava markkinoinnin muoto, mutta oikeastaan itse ihmettelen, ettei se ole kasvanut vielä nopeammin.

Pelialaa voi opiskella ihan yliopistotasolla, joten ota siitä yksi tärppi lopputyöhön ja kysele asiantuntijoiden mielipiteitä. Oppilaitoksilla saattaa myös olla meneillään peliaiheisia projekteja, joista on varmaan hyötyä myös sinulle. Ainakin Hankenilla/Kauppakorkeakoulussa oli hiljattain joku pelitutkimus, johon hakivat täälläkin osallistujia. Suomalaisen peliprofessorin haastattelu voisi myös olla avartava kokemus. Niillä saat vähän painoa lopputyöhön, ettei mene pelkäksi kirjallisuuskatsaukseksi.

Ylös Bottom