Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

KonsoliFINin kimppatilaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joohanh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Joohanh

Active Member
Monelle (kuten usein minulle) kynnys ulkomailta tilaamiseen on juuri se, että joutuu itse maksamaan postit, tullit, sähläämään pankkikorttien kanssa ynnä muuta mukavaa, eikä tämän takia tohdi parin tuotteen takia nähdä vaivaa.

Tähän on ratkaisu: kimppatilaukset. Eli tähän ketjuun kyselyä ja ilmoittelua mahdollisista tilauksista ulkomaan (ja miksei kotimaankin) kauppoihin. Kustannukset pienenevät huomattavasti yksilön kannalta, kun useampi pistää kortensa kekoon.
----

Itse tiedustelen kiinnostusta lähettää tilaus BioWare Storeen, jonka pohtimisesta tämäkin ketjuidea lähti. Ne hupparit on ainakin niin komeita, että varmasti tekis itse kunkin mieli sellanen saada. ;)

Vastaus: KonsoliFIN kimppatilaukset

Kustannukset pienenevät huomattavasti yksilön kannalta, kun useampi pistää kortensa kekoon.
----

Jassoo...

Otetaan nyt esimerkkinä tuo huppari.

Suoraan tilattuna hinta jotain 58 euroa. Todennäköisesti tulee tullin ohi yksittäinen paketti.

Kimppatilaus Ehkä biowaren päässä voi yksilö säästää muutaman euron postikuluja kun kimpassa tilataan, mutta siihen päälle tullit ja alvit rontti 20% päälle ja sitten vielä kotomaan posti päälle joku noin 7 euroa.

Jokainen voi laskea paljonko halvemmaksi tuli.

Aivan, mutta itse puhunkin suuremmista tilauksista. Esimerkiksi kun itse olisin tilailemassa hupparin, kuuden julisteen yhteispaketin ja DA:O-litografian, niin hintaa kertyy.

Tuskimpa sen halvemmaksi tulee vaikka kuinka ja paljon tilaisit. Bioware tuskin mitään paljousalennuksia antaa.

Monelle (kuten usein minulle) kynnys ulkomailta tilaamiseen on juuri se, että joutuu itse maksamaan postit, tullit, sähläämään pankkikorttien kanssa ynnä muuta mukavaa, eikä tämän takia tohdi parin tuotteen takia nähdä vaivaa.

Voin kertoa että kimppatilauksen järjestelyssä vaiva on moninkertainen.

99% kerroista on vaan halvempaa tilata itse, kun alkaa etiskelemään kimppatilaajia.

Tulleja harvemmin tulee, varsinkaan jos tilaa Euroopasta. Postimaksut ulkomailta Suomeen ovat melko kohtuulliset, kun ajattelee paljonko maksaa postitus Suomen sisällä. Pankkikorttien kanssa ei tarvi säheltää ollenkaan. Nimi ja numerot vain sisään ja se oli siinä, enempää sähellystä ei ole.

Disclaimer:

Eri asia, jos tilataan esimerkiksi Englannista elektroniikkaa ja kaikki osallistujat ovat samalta paikkakunnalta. Tässä säästöt voivat ollakin jopa vaivan arvoisia.

Kyllä suurimmissa osissa Euroopan verkkokaupoissa on pankkikortin käyttö ihan pakollista. Tämä saa minut aina näkemään punaista, sillä pankkikortit toimivat minulla aina vähän niin ja näin.

Vielä ei ole tullut vastaan kauppaa jossa ei OP:n Visa Electron toimisi. Sellaisen saa kuka vain. Ostaminen on liiankin helppoa... :rolleyes:

Vaihda hyvä mies pankkia tai avaa vain toinen tili, kortti on maksuton alle 26 vuotiaille. Itsekin hankin aikoinaan Sampopankin VE:n pelkästään nettiostoksia varten. Nyt kun OP:kin toimii niin olen sulkenut Sammon tilin.

Pienemmällä vaivalla hankit oikeasti vaikka Nordean electronin, joka toimii miltei kaikissa verkkokaupoissa, mitä mieleen tulee. Eipä tuo maksakaan mitään, kun olet alle 27 vai mikä se ikä on.

Yksi Euroopan hyvistä puolista onkin, ettei täällä peritä tullia.

Tarkennusta sen verran, että EU-alueella ei tulleja peritä, mutta muualla Euroopasta kyllä mm. useat Britananian halvat verkkokaupat kuten Play, toimivat Kanaalin saarilla, jotka ovat EU:n ulkopuolista aluetta. Tulli (7%) ei kuitenkaan ole se suurin lisäkulu EU:n ulkopuolelta tilattaessa, vaan ALV (22%) joka lisätään esim. USA:sta ostettujen tuotteiden hintaan,

Verkko-ostoksissa ylipäätään suosittelen oikean luottokortin käyttöä, sillä se tuo turvaa myös ongelmatilanteissa. Jos tavara jää tulematta niin sääntö on tämä:

luottokortti=luottokunnan rahat meni, sinä saat rahasi takaisin, luottokunta tappelee myyjän kanssa
pankkikortti=sinun rahat meni, sinä tappelet myyjän kanssa

Vastaus: KonsoliFINin kimppatilaukset

Plus niistä postareistakin joutuu maksamaan alvit ja jokaiselle tuotteelle on vielä oma prosentti tuon alvin päälle.

Ylös Bottom