Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsolit ja RGB-kaapeli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarzaman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jarzaman

New Member
Olen useaan otteeseen ihmetellyt minkä takia uuden konsolin mukaan ei tule RGB-scart kaapelia. Kuvanlaatu ko. kaapelilla on aina parempi kuin komposiittikaapelilla, joten ihmetyttää vähän että sen joutuu ostamaan erikseen. Eikö kaikki scart-liittimellä varustetut televisiot hyväksy RGB-signaalia, vai onko kyseessä pelkkä rahastus???

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jarzaman
Eikö kaikki scart-liittimellä varustetut televisiot hyväksy RGB-signaalia, vai onko kyseessä pelkkä rahastus???

Sekäettä. Kaikissa TV:ssä tuo RGB ei todellakaan toimi. Mutta ainakin niissä mitä minä olen nähnyt kuva on vain tavallista komposiittia, eikä mitenkään vääristynyttä. Tosin luultavasti kukaan ei jätä tiettyä konsolia ostamatta vain huonon peruskaapelin takia niin tuossahan on taas oiva tilaisuus kerätä lisää rahaa.

Olen useaan otteeseen ihmetellyt minkä takia uuden konsolin mukaan ei tule RGB-scart kaapelia. Kuvanlaatu ko. kaapelilla on aina parempi kuin komposiittikaapelilla, joten ihmetyttää vähän että sen joutuu ostamaan erikseen. Eikö kaikki scart-liittimellä varustetut televisiot hyväksy RGB-signaalia, vai onko kyseessä pelkkä rahastus???
Kaikissa televisioissa kun ei ole tuota SCART-liitintä... (toisaalta, RF-liitin on ainoa joka ON kaikissa televisioissa, onneksi konsoleita ei sentään myydä tuollaisella varustettuna! :D ) Toinen hyvä syy, ainakin PS2n suhteen, on DVD-elokuvien toimimattomuus RGBnä. Sehän vasta rahastusta olisikin, jos joutuisit elokuvia katsoaksesi ostamaan toisen (vieläpä huonomman) johdon... Melkein kuin X-Boxin pakollinen kaukosäädin. :) Mutta kyllä tuo RCA-liittimet ja SCART-adapteri lienee kaikista varmimmin toimiva paketti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Muistaakseni N64 PAL-versiossa ei ole RGB-kaapelille mahdollisuutta ollenkaan. NTSC:ssä se kaiketi oli...

Tais olla pelkästään s-video.
Myös ekoista PAL koneista löytyy s-video tuki.

Re: Re: Konsolit ja RGB-kaapeli

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck

Kaikissa televisioissa kun ei ole tuota SCART-liitintä... (toisaalta, RF-liitin on ainoa joka ON kaikissa televisioissa, onneksi konsoleita ei sentään myydä tuollaisella varustettuna! :D )

Minun vanha SUOMI merkkinen telsu ei sisällä mitään hienouksia (paitsi kaukon ja nappia painamalla toimivan kanavahaun...).

Minä olen joutunut koko ikäni pelaamaan "RF johdolla". Että repikää siitä :)

Just ite tilasin piuhan 16 eurolla, ja rupes tosiaan kyrsimään tää rahastus. Pikmininkin ohjekirjassa lukee oikein suurella että " Suosittelemme lämpimästi RGB-kaapelin hankkimista ;)".
Prkleen rahastajat!:mad:

Ylös Bottom