Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Konsoliylistys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sampokkk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Konsoliylistys!

Mitä, enkö MINÄKÄÄN saa provosoitua? :( Olisin niin halunnut tapella.

Sä Hinin tappelet kuin tyttö. <3 ;) Ei mutta tästähän kehketyi kunnon sauna. Kun se lähtökohta tuohon osaltani oli selvennys siihen mitä tarkoitin toisessa ketjussa. Kun xbugs ei löytänyt sanakirjasta xbotti -sanalle merkitystä, postasin että "eiköhän tuossa allekirjoituksessasi ole tarpeeksi sanakirjaa." En tarkoittanut niiden linkkien sisältöä, vaan ihan vain sitä, että jos jotain tuollaista käyttää propagandana ja vaivautuu jopa laittamaan ne allekirjoitukseensa, on se melko selvä fanipojan merkki.

Edelleen, minulle on yhä täysin sama mitä kukakin fanittaa. Ajatelkaa. Joku fanittaa jopa MIkkosia.

Ja komppaan kyllä quassimoa ja Kovalchukia siinä että konsolisota palvelee loppukädessä meitä pelaajia. Oottakahan kun Google tulee mukaan pelibisnekseen, kaikessa muussahan se jo melkein on mukana.

P.S. Hinin ei suutu kun sanon sitä tytöks. Tai muuten se ei saa enää sanoa mua mussukaks.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sä Hinin tappelet kuin tyttö. <3 ;)
P.S. Hinin ei suutu kun sanon sitä tytöks. Tai muuten se ei saa enää snaoa mua mussukaks.

:D Näin juuri. Rakastakaa toisianne, se on hedelmällisempää. Ja en viitannut mace SINUN teksteihisi, vaikka kyllähän minä vähän vakoilen mitä sinä teet. Tämä lähtisi nyt syntipäiville provosoimaan ja tappelemaan kuin tytöt. ;)

Vastaus: Konsoli ylistys!

Tai sitten käy niin, että huomaa aikaa riittävän enää yhdelle konsolille. Sitten fanitus palaa, kun täytyy perustella itselleen ja muille miksi on valinnut juuri sen yhden eikä jotain toista, jolla olisi periaatteessa muutama hyvä peli, mutta kaikki muut silkkaa kaatopaikkakamaa ja laitekin on ominaisuuksiltaan ihan toivoton.

Mulle meinasi käydä näin, kun on duunit, lapsia, jne... Sitten mietin, että jos tämä kerran on se harrastus mistä eniten diggaan, niin johan on paskoja tekosyitä ja tein asialle jotain (käytännössä lopetin muut harrastukset kokonaan). Minulle tuo oli siis ainakin ihan järjestelykysymys. Kyllä se silti vähän vieläkin harmittaa: ennen oli helvetisti aikaa pelata, mutta aina liian vähän tai ei ollenakaa rahaa hankkia pelejä. Nyt on "helvetisti" rahaa (entiseen verrattuna), mutta aina liian vähän aikaa pelata... :D

Juu, mutta minussa ja Xbugsissa on se ero, että minä pyrin keskustelemaan asiasta asiallisesti perustellen näkökantani esimerkein ja kokemuksin

Niin se ero on siinä, että toinen kirjoittaa pilke silmäkulmassa asiaa, lähteitä käyttäen. Tämä näkökulma menee liian monelta kovaa viheltäen ohi. Missähän vika?

Toinen trollaa sininen vaahto suunpielistä pursuen ja vaatii kanssakeskustelijoilta järkevää käyttäytymistä. :rolleyes:

Mietin pari kertaa, kehtaanko edes laittaa allaolevaa esimerkkiä, mutta menköön... Allaoleva teksti ei edusta hyvää huumoria eikä asiallista ja perusteltua näkökantaa. Eikä teksti missään nimessä parane vaikka laitevalmistajan tilalle vaihdettaisiin Auran Sinappi.

JES! Nyt se on sitten tapahtunut! PS3 veti oikeasti maton muiden wannabe-pelikonsolien alta ja vei koko potin! ALL HAIL THE MIGHTY PLAYSTATION! Buahahaha :D :D

Mietin pari kertaa, kehtaanko edes laittaa allaolevaa esimerkkiä, mutta menköön... Allaoleva teksti ei edusta hyvää huumoria eikä asiallista ja perusteltua näkökantaa. Eikä teksti missään nimessä parane vaikka laitevalmistajan tilalle vaihdettaisiin Auran Sinappi.

Ehkä, ehkä ei. Pakko myöntää, että alennuin aprillipäiväkänneissäni melko alhaiselle tasolle, nimittäin Xbugsin tasolle. Tuosta kun korvaa PS3:n X360:lla, niin saadaan sisällöltään viesti, jollaisia Xbugs on tälle forumille postitellut useampia satoja.

Muistan silloin vielä kun Xbox tuli markkinoille PS2:n rinnalle. Tuli mietittyä mitähän roskaa ne sieltä suoltaa ulos. Buginen ja kaatuileva roska.

Silloin oli kyllä Sonyn fanitus huipussaan. Xboxille tuli kuitenkin vakuuttavia pelejä ja se tuli ekana hommattua (tosin PS2:sta oli oltu jo pitkään ostamassa). Sitten perheeseen tuli myös GameCube ja sen jälkeen PS2.

Kesti pitkään ennen kuin Xbox sai omia fanilaumoja jotka taistelivat PS:n ylivaltaa vastaan. Nyt tilanne on tasan ja voin kyllä omasta kokemuksesta sanoa että kummankaan puolen on turha ruveta väittämään, että toinen puoli on pahempi. Mitä enemmän toisen puolen ylistysastetta moititaan, niin sitä agressiivisempaa on oman puolen kannatus.

Fanipoikuus lähtee kun ihminen aikuistuu. Ei päde vain videopeleihin vaan kaikkeen muuhunkin epäloogiseen ja tunteiden liekittämään käytökseen. Kaikkihan eivät toki aikuistu koskaan.

Fanipoikuus lähtee kun ihminen aikuistuu. Ei päde vain videopeleihin vaan kaikkeen muuhunkin epäloogiseen ja tunteiden liekittämään käytökseen. Kaikkihan eivät toki aikuistu koskaan.

Jossain määrissä tuo on totta, mutta ei sittenkään kokonaan. Itse koen olevani aikuinen (3 lapsen isä ja yli 35-vuotias pelaaja), mutta kyllä minä lievä xboxfanboy olen. Minulla on myös urheiluseuroja/maajoukkueita joita kannatan ja on myös seuroja joista en pidä. Minusta on hankala nähdä tuollaista ajattelutapaa, missä ei oteta kantaa toisen asian mielekkyyden puolesta. Olen useasti tunteella mukana asioissa, missä ei välttämättä aina voi loogisesti valita parempaa puolta. Ei tälläinen käytös iän mukana minnekkään lähde. Tai sitten aikuisuus on jotain mitä en sittenkkän vielä ole käsittänyt.

Niin ei minun isäpuoleni jäkisfanitus mitään aikuismaista ole nähnytkään :p

Lapsellistahan se. Mutta ei kuitenkaan tarkoita, etteikö ihminen voisi olla aikuinen muualla. Kuitenkin on myös mahdollista nähdä maailma kokonaisvaltaisesti ihan ilman fanilaseja. En ole moneen tällaiseen ihmiseen törmännyt, mutta törmännyt kuitenkin.

Jossain määrissä tuo on totta, mutta ei sittenkään kokonaan. Itse koen olevani aikuinen (3 lapsen isä ja yli 35-vuotias pelaaja), mutta kyllä minä lievä xboxfanboy olen. Minulla on myös urheiluseuroja/maajoukkueita joita kannatan ja on myös seuroja joista en pidä. Minusta on hankala nähdä tuollaista ajattelutapaa, missä ei oteta kantaa toisen asian mielekkyyden puolesta. Olen useasti tunteella mukana asioissa, missä ei välttämättä aina voi loogisesti valita parempaa puolta. Ei tälläinen käytös iän mukana minnekkään lähde. Tai sitten aikuisuus on jotain mitä en sittenkkän vielä ole käsittänyt.

Ehkä tuohon "fanipoika" sanaan liitetään täällä muita aspekteja kuin se, että pitää jostain ja osaa itselleen perustella syyn tähän tykästymiseen. Oli se nyt sitten konsoli tai jääkiekko seura. Kai homma menee yli silloin, kun ei osaa perustella edes itselleen sitä miksi konsolistaan pitää tai ei voi käsittää miksi joku muu ajattelee asiasta toisin.

Kyllä hyvän puolesta kannattaa vähän tuulettaakkin. Itsekkin lähes vihaan ihmisiä joilla ei ole omaa näkemystä mistään, tai eivät ole valmiita puollustamaan sellaista. Asioista kannattaa väitellä, mutta vain jos kumpikin osapuoli on valmis muuttamaan käsitystään faktojen edessä. Jos halutaan taas vain kinata, niin täytyy ottaa huomioon se, että täällä foorumilla ei keskitytä sellaiseen. Kinailu on tehtävä muualla. Etsii sitten vaikka hikipediasta "paikkoja joissa saa helposti puukosta" ja menee sinne huikkimaan. Joku vastaa ihan varmasti.

En tiedä pahoja fanittajia täällä, mutta käykääpä Suomi24:n PS3 palstalla katsomassa muuan banZain viestejä.

Vastaus: Konsoli ylistys!

Jees, iän myötä tulee.

Juu, samaa mieltä. Kun tulee vähän ikää ja toivottavasti myös hieman tuohta taskun pohjalle, niin voi sitten hankkia hyvillä mielin kaikki konsolit ja alkaa nauttia siitä mistä kaikkien pitäisi nauttia - peleistä. Ei sitä muutenkaan jaksa vääntää turhista asioista forumeilla, kun on paljon muutakin tekemistä.

Vaikka monet "vihaiset nuoret" rauhoittuu iän myötä, niin pahinta laatua ovat kuitenkin ne kaiffarit, jotka jonkin erikoisen syyn takia "vihaavat Sonya" tai "vihaavat Microsoftia" - siis niin paljon ettei konsoliakaan voi hankkia (ja kaikki ko. konsolin pelitkin ovat tietenkin "surkeita"). Tälle porukalle on hankala kyllä puhua järkeä, sen verran syvissä vesissä mennään.

Kesti pitkään ennen kuin Xbox sai omia fanilaumoja jotka taistelivat PS:n ylivaltaa vastaan.

Sinänsä hyvä pointti. Tämä varmaan osaltaan selittää tuon "Sony vihan" mikä aina välillä nostaa päätään. Sony sai aikoinaan (PS1-PS2) sen verran universaalia sukseeta, että osaa se lopulta alkoi tökkimään - varsinkin kun monen muun konsolin hyvät pelit jäivät jalkoihin.

En kuitenkaan ymmärrä miksi PS3:sta pitäisi tuon takia boikotoida. Hyvä peli kun on hyvä peli.

Nyt tilanne on tasan ja voin kyllä omasta kokemuksesta sanoa että kummankaan puolen on turha ruveta väittämään, että toinen puoli on pahempi. Mitä enemmän toisen puolen ylistysastetta moititaan, niin sitä agressiivisempaa on oman puolen kannatus.

Sony haluaa tehdä rahaa, MS haluaa tehdä rahaa ja Nintendo haluaa tehdä rahaa. Vaikea noista ziljoonia dollareita ja jenejä tahkoavista multikorporaatioista on oikeasti "välittää". Ei noista kukaan ole "huonompi" tai "parempi". Kaikki osaavat olla ylimielisiä, suolta omaa propagandaansa ja kaikilta löytyy myös huonoja pelejä.

Mutta mikä parasta - kaikilta löytyy myös loistavia pelejä. Ja se on kuitenkin tärkeintä. Onhan?

Ylös Bottom