Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

koripallopelit 2003

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tukkajeesus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tukkajeesus

New Member
Vaikka EA Sports tuntuukin olevan kirosana tässä foorumissa niin NBA live 2003 taitaa olla lähes paras ja ainut NBA peli mitä suomeen tulee. Vai olenko väärässä?

NBA Live 2003 on arvosteluissa saanut paljon kehuja ja hyviä arvosanoja, joten eipä tuokaan taida tänä vuonna huono valinta olla. Parannusta on ilmeisesti tapahtunut ja pakko tuo EA:n tuotos on kotiin kantaa.

Gamespotissa peli sai miinusta vain hieman huonommasta franchise-moodista... joka ei kai ole yhtä syvä kuin NBA2K3:ssa, mutta erittäin toimiva silti + mainittiin, että NBA 2K3 on realistisempi kuvaus kuin Live 2003, mutta tämähän on makuasia. Esim. keskikentän peliä ei Livessä oikein ole, ja esim. heitto% eivät vastaa oikeiden otteluiden vastaavia, esim. kolmosia näkyy enemmän ottelua kohden. Tämä nyt ei ainakaan mua haittaa, vaan odotan peliä pitkästä aikaa innolla.

Tuo olisi korisfanille hyvä uutinen, jos vielä NBA 2K3 ilmestyisi täällä.

Joo eiköhän se nba live 2003 ole kotiin kannettava..
Tosin pieni vaihtelu ei olisi mitenkään pahitteeksi joten en ole täysin pois sulkenut myöskään NBA2K3:tä, voihan ne ostaa sitten vaikka moelemmat :D

EA Sportsin korispeleissähän ei ole mitään vikaa. Ne on jopa hyviä. Kaikki muu mitä EA Sportsilta tulee onkin sitten täyttä ***kaa.

Tolla on jotain infoa ja kuvia Starting fivestä, alkoi muuten vähän tuokin kiinnostamaan http://www.sgn.cc/basketball/nba_starting_five/preview.shtml

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
EA Sportsin korispeleissähän ei ole mitään vikaa. Ne on jopa hyviä. Kaikki muu mitä EA Sportsilta tulee onkin sitten täyttä ***kaa.

No enpä tiedä kyllä. NBA Live 2001 oli ainakin elämää huonompi!

Juu kyllä noissa EA:n kaikissa peleissä on ollu sama vika eli joka vuosi tulevassa pelissä ei ole uudistuksia kuin muutama ja pelistä silti revitään täysi hinta. Nba Live 2002 ei ainakaan edellistä versiota paljon parempi ollu. Puolustuspään levypallot kusee yleensä aika pahasti, ellei ole hirmulevypallo ukkoja joukkueessa, kuten esim. Shaq. Onhan toi joka vuosi tullu kyllä ostettua, mutta yleensä käytettynä ja vanha viety aina pois, koska eihän siihen uuden jälkeen jaksa enää koskea. :p

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan teemu24
No enpä tiedä kyllä. NBA Live 2001 oli ainakin elämää huonompi!

Niin ehkä PS2:lla, mutta minullapa on pelistä PSone-versio ja se on ihan oikeasti loistava peli! Metacritic kertoo seuraavaa:

PSone: http://www.metacritic.com/games/platforms/playstation/nbalive2001

PS2:
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/nbalive2001

Live 2003 on kyllä huimasti kehittynyt edellisen vuoden versiosta. Grafiikka on nopee ja nättiä ja pelattavuuskin on saatu suht kohdalleen. Kaksinpelinä kyseinen peli on hyvää viihdettä, mutta yksinpelinä, etenkin vaikeimmalla tasolla pelattaessa, tietokone heittää uskomattomalla prosentilla (about 75%) sisään ja on siten mahdoton voittaa. Ja jos heität itse ohi, kestää kaksi sekuntia kun tietokone jo maalaa toisessa päässä. Eli pelaajat lähtevät nopeisiin hyökkäyksiin ärhäkästi, mutta lönkyttelevät puolustukseen mummo vauhtia. Puolustaminen on siis todella vaikeaa tässä pelissä ja ei kovin realistista... Mutta kaksinpelinä ehtaa laatukamaa!

2k3 on hieman realistisempi ja paljon hitaampi tempoinen peli. Soveltuu ehkä paremmin yksinpeliin kuin kaksinpeliin. Grafiikka ei ole ihan yhtä nättiä kuin EA Sportsin vastaavassa, mutta melko toimivaa, lukuunottamatta joskus koomiselta näyttäviä korintekoanimaatioita. Pelaajat vetävät layuppia vähän miten sattuu ja donkkaavat kuin Ilpot, siis ei aina, mutta välillä. Yksinpelinä 2k3 on parempi ja simulaatiomaisempi ja ennenkaikkea pitkäkestoisempi kuin Live 2003.

Ugh olen puhunut! (Ja nuo äskeiset kommentit ovat sitten vain omia kokemuksiani, joten kannattaa kokeilla kumpaakin peliä ennen kuin tekee ostopäätöksiä. Molemmat pelit ovat laadukkaita.)

Ettei vaan Teemu olisi pelaillut piraattipelejä.....toi NBA2k3 ei oo vielä tullu suomeen enkä usko että poika omistaa Jenkki koneen ja jenkki pelin. Toivottavasti olen väärässä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gaff
Ettei vaan Teemu olisi pelaillut piraattipelejä.....toi NBA2k3 ei oo vielä tullu suomeen enkä usko että poika omistaa Jenkki koneen ja jenkki pelin. Toivottavasti olen väärässä.

Ai ai ai, ei pitäisi ruveta suin päin syyttelemään :)

Tältä pojalta löytyy ihan viralliset pelit ja vekottimet, ei mitään bootleggausta, eli toiveesi toteutui.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium

Krhöm... Se vanhin EA Sportsin pelisarja, Madden NFL, on itse asiassa myös laadukkain. Jokainen voi tsekata Metacritic.comista millaset keskiarvot kaks uusinta Maddenia on saanu. Mutta kautta kiven ja kannon, FIFAt ja NHL:t on hirveitä teoksia.

Niin joo, aihehan oli ne korispelit. Ite aion hankkia sen Street kakkosen kunhan ilmestyy. Ja älkää nyt ihmeessä haukkuko maanrakoon, minäkin olen korisfani. Tuo em. Street 2 vaan sattuu olemaan pelinä ihan mahtava!! Ja kyllä siinä se bb:n henki on mukana. :)

Ylös Bottom