Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Koska välillä pitää syödä ruokaakin

Ulukai

Toimituksen jäsen
Ylläpitäjä
Etusivulla oli artikkeli, jonka haluaisin kovasti jakaa myös keskustelualeella, mutta en keksinyt sille millään sopivaa ketjua. Tein sitten uuden, koska vaikkapa vanha ruokaperversiot ei ihan tähän sovi.

Eli jos löydät perskutan hyvän bursapaikan, huikkaa siitä täällä. Haluat kertoa kaikille, että pikkelöity avokado on parasta ikinä? Tämä ketju. Hot Rodit ovat parempia kuin juustonaksut? Mikseipä tänne.

---

Mutta se artikkeli! Tokyo Treat -palvelua tuli testattua nyt kolmisen kuukautta ja siitä tuli raapustettua myös ihan tekstimuotoinen juttu. Kuvien kera! Kyseessä on siis palvelu, jolta voi tilata yhden tai useamman kuukauden ajan laatikollisen erilaisia japanilaisia herkkuja. Suolaista ja makeaa sekä tuossa isommassa lootassa myös juotavaa. Itse huomasin tuolta tulevan pari kuukautta sitten Splatoon-karkkia, niin sillä tekosyyllä tilasin. Sen lisäksi messissä oli kaikkea muuta uutta ja erikoista sekä yksi parhaista asioista ikinä, eli mantelitofutähtikuvioinen... hässäkkä.

Koko juttu kuvinensa tuolla: Splatoon-karkkia, mantelitofua ja muita japanilaisia herkkuja – katsaus Tokyo Treat -laatikkoon



Jos muuten tuo Tokyo Treat kiinnostaa, niin kovasti sivulla mainostetaan, että jos kutsun mailitse kolme muuta henkilöä testaamaan tuota laatikkoa, niin muut saavat tilauksestaan viisi dollaria alennusta. Käsittääksein. Kertokaa, jos kiinnostaa, itse tilaan joka tapauksessa vielä seuraavankin laatikon. :D
 
Johonkin olen tästä halunnut mainita ja tämähän on sopiva paikka.

On tullut nääs käytyä kesän aikana neljässä Helsingin purilaispaikassa ja muutamat sanat niistä haluaa johonkin jakaa. Testasin yhtenä päivänä lounasaikaan käsittääkseni suhteellisen tuoretta Bursa-purilaispaikkaa Hietalahdessa. Pakko sanoa tuon kokemuksen perusteella, että putiikin Best. Burgers. Ever. -mainoslause oli kyllä täyttä tuubaa. En muista hetkeen syöneeni yhtä mautonsa purilaista ja mitäänsanomattomia ranskalaisia. Ateriasta ei jäänyt mieleen mitään muuta kuin ympäristö, jossa tuli syötyä. Ehkä joidenkin vuosien päästä voi harkita uudelleen, mutta nyt saapi tämä jäädä.

Friends & Brgrs tuli käytyä kokemassa pitkästä aikaa ja tähän suuntaan taas on pakko antaa kehuja. Purilainen hyvä ja ranskalaiset maistuvat oikeasti perunalta. Ranskalaiset taitavat olla parhaita, mitä tuli kesän aikana syötyä?

Social Burgerjoint tuli testattua Citycenterissä kahdesti, eikä tuosta pahaa sanottavaa keksi. Hyvää ruokaa, joskin ehkä hitusen suolaiset perunat. Kehtaa käydä vielä jatkossakin.

Neljäntenä tutkailtua tuli Treffipubin kehuttu purilainen, joka tuli jälleen todistettua mainioksi. Tässä on isoimpana plussana etenkin se, että kyseessä on ns. ateria, kun muualla tarjotaan vain purilaisia eri lisukkeilla. Kunnon maukas ruoka-annos, jonka jälkeen ei pitäisi nälkä jäädä.

Kunnon voittajaa tästä ei osaa sanoa, mutta häviäjän osaa valikoida kylläkin helposti.
 
Johonkin olen tästä halunnut mainita ja tämähän on sopiva paikka.



Friends & Brgrs

Tuolla tullut itsekkin muutama kerta poikettua kun Tampereella päin pyörinyt ja hyviä kokemuksia jäänyt myös itselle. Viime kerralla otin pihviksi jonkun sieniproteinista(?) tehdyn, vähän eksoottisemman ja oli kyllä mainiota sekin. Iso peukku paikalle .
 
Johonkin olen tästä halunnut mainita ja tämähän on sopiva paikka.

On tullut nääs käytyä kesän aikana neljässä Helsingin purilaispaikassa ja muutamat sanat niistä haluaa johonkin jakaa. Testasin yhtenä päivänä lounasaikaan käsittääkseni suhteellisen tuoretta Bursa-purilaispaikkaa Hietalahdessa. Pakko sanoa tuon kokemuksen perusteella, että putiikin Best. Burgers. Ever. -mainoslause oli kyllä täyttä tuubaa. En muista hetkeen syöneeni yhtä mautonsa purilaista ja mitäänsanomattomia ranskalaisia. Ateriasta ei jäänyt mieleen mitään muuta kuin ympäristö, jossa tuli syötyä. Ehkä joidenkin vuosien päästä voi harkita uudelleen, mutta nyt saapi tämä jäädä.

Friends & Brgrs tuli käytyä kokemassa pitkästä aikaa ja tähän suuntaan taas on pakko antaa kehuja. Purilainen hyvä ja ranskalaiset maistuvat oikeasti perunalta. Ranskalaiset taitavat olla parhaita, mitä tuli kesän aikana syötyä?

Social Burgerjoint tuli testattua Citycenterissä kahdesti, eikä tuosta pahaa sanottavaa keksi. Hyvää ruokaa, joskin ehkä hitusen suolaiset perunat. Kehtaa käydä vielä jatkossakin.

Neljäntenä tutkailtua tuli Treffipubin kehuttu purilainen, joka tuli jälleen todistettua mainioksi. Tässä on isoimpana plussana etenkin se, että kyseessä on ns. ateria, kun muualla tarjotaan vain purilaisia eri lisukkeilla. Kunnon maukas ruoka-annos, jonka jälkeen ei pitäisi nälkä jäädä.

Kunnon voittajaa tästä ei osaa sanoa, mutta häviäjän osaa valikoida kylläkin helposti.

Kannattaa käydä vielä tsekkaa Noiden kanssa samaa sarjaa oleva Herlevin paikka Naughty Brgr Lönkalla. Ja toisena, vaikka pyöriikin hieman eri sarjassa, niin Woolshed Töölönlahdenkadulla. Paikan burgerit ovat omanlaisiansa ja pihviliha tulee Ausseista asti.
 
Kannattaa käydä vielä tsekkaa Noiden kanssa samaa sarjaa oleva Herlevin paikka Naughty Brgr Lönkalla. Ja toisena, vaikka pyöriikin hieman eri sarjassa, niin Woolshed Töölönlahdenkadulla. Paikan burgerit ovat omanlaisiansa ja pihviliha tulee Ausseista asti.

Kumpikin on viime vuonna joskus tesmitty, mutta olisi kyllä ihan uuden käynnin paikka.

Naughtyssä tein ensimmäisellä kertaa sen virheen, että kokeilin hieman eksoottisempaa purilaista. Ei ollut sieniproteiinia se, kuten janneuksella, vaan muistaakseni pihvin korvasi portobello-sieni. Sitä en pistäisi jatkoon, mutta kun toisella kertaa kokeili kunnon pihviä, oli kokemus ihan peukun arvoinen. Mutta liian kauan siitä silti on, kai sitä on "pakko" mennä uudelleen testaamaan jossain kohdin!
 
Nyt tuli muksujen kanssa vedettyä kunnon ”syväluotaava” testi.
Mäkkäri, Hese, Burger King

Jokaisesta mestasta:
- Kerrosateria (Big King ja Big Mac) jotta saatiin myös ranut (ja jotain juomaa).
- Kanahampurilainen (McChicken, Tendercrisp)
- Juustohampurilainen
- 4kpl nugetteja
- Lisänä Burger Kingin kanaranskalaiset
- Hesestä kurkkumajoneesi, burger kingistä normi majo ja curry-mango kastike, sekä mäkkärin Currykastike.

Heti alkuun sanottava, että jo pelkästään maistelun aikana...Vaikka siis otettiin äärettömän pienet palaset kerralla...niin mulla tuli fiilis etten halua koskea näistä enää mihinkään. Tuli todella nopeasti todella etova fiilis ja huomasi kyllä miten kuraa tollanen roskaruoka on kokonaisuutena.

Lapset ei myöskään syö sinappia/sipulia ja itsekin otat eri mestoissa eri juttuja yleensä pois, jotta on omaan suuhun hyvää. Nyt otin normi versiot jokaisesta, joten lapset ei tykänneet samoista kuin omilla valinnoillaan.

Kerroshampurilaiset:
Ylivoimaisesti paras on hesen kerros näistä. Big Mac oli ”ok” ja Big King oli erittäin pliisu. Toki vertailu on epäreilu, kun kingistä pitäisi syödä whopperia, tai niitä muita heidän erittäin hyviä burgereita. Lisäksi itse ruokavammaisena pidän super paljon Big Macistä ilman juustoa/kastiketta. Mäkkärin salaatti on todella paljon muita raikkaampaa ja siitä ei tule laisinkaan liian kuivaa minulle. Se on paras kerros mitä on, mutta tässä testissä hesen hyvät majoneesit takasivat voiton kevyesti. Miinuksena vielä kahden muun etikkaiset kastikkeet.

Kanahampurilaiset:
Mikään ei ollut järin hyvä. Tosin tajusin nyt miksi mulle ei uppoa. Jokaisessa oli normi majoa ja se ei sovi kanan kanssa ja se vetistää pihvin. Kaikken kamalin oli BK. Majoneesia todella paljon. Selvästi erilaisempi löysä sämpylä, joka olisi lihapihvin kanssa ollut hyvä. Mutta löysä sämpylä, paha mauton löysä majoneesi, löysä tomaatti sai löysähkön pihvin rapean kuorenkin mössöksi. Kokonaisuus oli niin etova löysä kasa, että jos tämä ei olisi ollut viimeinen makistettava, olisi syöminen loppunut siihen.
Maistoin jälkeenpäin pelkkää pihviä siten, että otin toiselta puolen sen majoneesissa olevan kuoren pois. Itse pihvi oli selvästi parasta kanaa ja rapea osuus kuoresta oli hyvää. Myös eniten mausteita. Mutta siltikin liian löysä pihvi.
Hesen pihvi oli teollisen makuista ja muutoin kokonaisuus todella mauton.
Mäkkärin pihvi oli kokonaisuutena paras hampurilaisen välissä, mutta hyvin mauton kokonaisuus tämäkin. Jos joku olisi ihan pakko syödä, niin McChicken.

Juustohampurilainen:
Voittaja on legendaarinen euron juusto. Siis onhan tää nyt kautta linjan aivan mielettömän hyvä ja niitä saa kolme hesen vastaavan hinnalla.
Hesen juusto on kyllä erittäin hyvä, mutta jotenkin ihan eri tavalla. Hesen versio kaipaa sen aterian ympärille. Euron juustot menee koska vain sellaisenaan.
Selkeästi pettymys oli BK juusto. Todella paksu sämpylä ja täytettä ei nimeksikään. Oli niin kuiva, etten toiste halua maistaa edes.

Nugetit:
Lähtökohtaisesti kaikki hyvin samankaltaisia, mutta voittaja on mäkkärin nugetit. Hesen nugetit oli löysiä ja olen ennenkin huomannut, että niistä kuori liukuu pois ja ne on aika limaisia sieltä sisältä.
Mäkkärin ja BK oli molemmat todella hyviä koostumukseltaan, että maultaan. Joku maku oli kuitenkin mäkkärissä lisänä ja se oli todella hyvä.
Kuitenkin voiton olisi vienyt erittäin hyvät ja hyvin maustetut kanaranut BK:sta. Ne oli jotain todella hyvää.

Ranskalaiset:
Mäkkäri on paras ihan selvästi, mutta tietyssä tilanteessa BK isommat ranut on todella hyviä ja tulee siinä mäkkärin perässä. Hesen ranut ei edes muistuta ranuja. Ihmeen jauhomassaa vaan, onko niissä oikeasti edes perunaa? :D

Majoneesit/kastikkeet:
Hesen majot on omaa luokkaansa ja toisaalta BK majot tuhosi heidän hampurilaisensa. Ilman majoa ne olis olleet parempia. Mäkkärin oli sellanen ihan ok.
BK curry-mango oli aika jees, mutta mikään ei voita kyllä mäkkärin Curry majoa joka on aika voimakkaan makuista. Se on todella hyvää kanajuttujen kanssa.

Juomat:
Toki kaikissa samaa, mutta täytyy muistuttaa, että BK:ssa saa juoda niin paljon kuin jaksaa. Se on iso etu.

Muuta:
BK pihvi on niin erilainen, ettei oikein voi verrata kahteen muuhun. Loppupeleissä se kuitenkin sellaisenaan on jopa pahan makuista. Kuitenkin siellä hampurilaisen välissä esim kerroksessa raa’an sipulin kera se oli selvästi paras pihvi. Eli aika jännä juttu.

Hinta:
Hesessä käytin alennuskuponkia ja se oli silti saman hintainen, kuin BK setti niillä ylimääräisillä kanaranuilla. Mäkkäri oli jopa 3e halvempi.

Kokonaisuutena:
Lapset sanoi BK parhaaksi ja mäkkäri lähellä. Hese huonoin. Minä ja vaimo oltiin sitä mieltä, että mäkkäri oli ihan selvästi paras. BK joissain asioissa ihan jees ja hese oli kautta linjan oikeastaan huonompi. Mäkkäri siis vie voiton sillä, että kaikki sieltä oli erittäin hyvää tai ainakin ihan hyvää.
 
Erikoista että pidit heseä "kautta linjan huonompana", ottaen huomioon että jokaisessa purilaisessa listasit sen BK:n vastaavia ylemmäs.. Myös majoneeseissa se hävisi heselle. BK ei voittanut itseasiassa yhtään kategoriaa juoman lisäksi.

En tajua miten joku ei voi pitää hesen ranskalaisista :eek: Lisäävät riisijauhoa niihin mikä tekee niistä juurikin loistavan makuisia. Jotkut mäkkärin ranut ilman dippailua on lähes syömäkelvottoman kuivaa mautonta pottua. Hyi olkoon.

Oma listaus yleisesti kyseisesti paikoista ilman sen tarkempaa erittelyä

1. hese
2. mäkki
3. BK

Ainoa hyvä asia mitää tulee BK:sta itselle mieleen on juurikin se että limua saa ryystää mielin määrin.
 
Johtuen siitä, että kokonaisuus ratkaisi.

Kanat oli kautta linjan selvästi parempi, vaikka purilaisena kanahampurilainen olikin hirvein juuri BK:ssa. Mutta ilman majoneesia sekin olisi ollut kirkkaasti edellä heseä.
Ranskalaiset on todella iso osa kokonaiskuvaa ja hesen on aivan kammottavia läpysköjä millä ei ole perunaranskalaisten kanssa mitään tekoa. Mäkkärin ranut oli ainoat joissa suolaa oli juuri sopivasti ja maku loistava. BK vetää enempi maalaisranskalais osastolle ja ne on tietyssä tilanteessa todella hyviä.
Hesen ranut oli yhdessä klimpissä pussissa ja mun mielestä massasta tehty ranu ei ole ranskalainen. Vähän sama kuin pringlesejä ei saa kutsua perunalastuiksi/sipseiksi, vaan ne on suolaisia snacksejä.

Hesen kerros voitti tasan ja ainoastaan majoneesin vuoksi. Salaatit on hesessä aina olleet kuivia ja nuhjuisia, sämpylä on huonompaa ja pihvi kaikkein eniten peruskamaa.
Asiaan myös vaikutti hinta. Hese on aivan älyttömän kallis esim just juuston osalta. Asiaan vaikutti myös se että BK:ssa saa juoda niin paljon kuin jaksaa.

Lisäksi BK puolelle veti myös se, että tuossa oli heseltä parhaimmat, muuta järkevää siellä ei ole tarjolla ja kaikissa sen maun tuo vain majoneesi. BK:ssa taas parhaimmat löytyy ihan muualta kuin tästä perustasosta.

Hesestä kun ottaisi majoneesit pois ja vaihtaisi normi perus majoneeseiksi, niin niiden lista olisi todella todella surkea. Juusto ja kerros on hyviä vain majoneesin vuoksi. Tosin ainakin itsellä on tuntikausia huono olo hesen majoneesin jälkeen, enkä tiedä miksi. Silti sitä syön.

Jokaiselle mestalle on paikkansa markkinoille, mutta jos kaikki on vierekkäin, en näe mitään syytä mennä heseen mikä on kallein, heikoimmat raaka-aineet ja majoneesi ähkyn ulkopuolella mauttomin setti.

BK:sta ei todellakaan kannata ottaa näitä ns normi settejä, vaan niitä kaikkia spessu juttuja mitä niiden lista on täynnä.

Mäkkäri on kautta linjan paras suorittaja spessuissa, että normi systeemeissä. Ja salaatit ei oo samaa nuhjua kuin mäkkärissä, nugetit ei oo tuollaisia limaisia ja ranskalaiset tehdään perunasta, eikä jauhosta.

Edit: lisään vielä sen, että lapset on aina halunneet heseen joka tilanteessa. Nyt kummankin mielestä hesen oli jokaisen osalta huonoin. Joo juuston mitä poika syö aina ja kanan mitä tyttö ottaa.
Sensijaan poika tykkäsi juurikin BK kuivasta juustosta ja olen itsekin sitä mieltä, että vaikka oli huonoin, niin ennemmin eurolla se, kuin yli kolmella hesen vastaava. Se on niin kallis.
Lisäksi tyttö ahmi Big Kingin, vaikka ei yleensä syö lihapihvejä laisinkaan. Toisaalta söi myös mäkin kanan, eikä suostunut enää koskemaan hesen kanaan.

Ennen piti tyttö hesen nugetteja parhaana, nyt ei halunnut niitä syödä maiston jälkeen yhtään.
Kumpikin lapsi oli ennen sanoneet hesen ranujen olleen parhaita. Nyt kun oli kaikki rinnakkain, tuli itku kun mäkkäri/BK loppui ja joutuivat syömään lopussa hesen ranuja.

Hesen majoneesi ranujen kanssa oli heilläkin kyllä vaatimuksena edelleen, mutta ei olleetkaan enää hesen ranut hyviä.

Hesestä täytyy hakea majopussi, BK:sta kanaranut ja juomaa roppakaupalla ja varsinaiset ruoat mäkistä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on mielenkiintoinen keskustelu menossa. Oma lista on helppo muodostaa:

1. hese
2. mäkki
3. BK

Jos noista kolmesta johonkin olen menossa, niin 95% se on Hesburger. Hyvät ranskalaiset, tarpeeksi hyvät hampurilaiset ja niitä alennuskuponkeja saa jatkuvasti. Mäkki ei ole myöskään pöllömpi vaihtoehto, mutta harvoin siellä silti tulee käytyä. Ranskalaisissa häviää kuitenkin Heselle. Burger Kingiä ei täällä päin ole, mutta kerran käytiin kavereiden kanssa tuossa kovan hypen omaavassa paikassa ja jokainen sanoi pettyneensä. En ole hetkeen sinne menossa uudestaan.
 
Mulle itselle oli tässä syvin pointti se, että kun noita maisteli, niin oikeasti mikään ei ollut kovin hyvää. Ja päällimmäisin ajatus oli etova olo ja fiilis etten halua koskea laisinkaan roskaruokaan. Ja pelkkä hampurilaisen näkeminen alkoi tökkimään.

Samoin kuin se, että vuosikausia esim lapset olleet aivan 110% hesen kannalla. Ja hesen ranuja eka maistoivat ja totesivat parhaiksi jo valmiiksi. Sit kun veti heti samalla kahden muun ranut, niin hese ei enää kelvannutkaan.

Itsellenikin oli aikamoinen yllätys miten olin kuvitellut vaikkapa hesen kerroshampurilaisen mielettömän hyväksi. Ja kun maistoi samalla muita, pystyi ihan helposti toteamaan miten äärettömän huono hampurilainen siellä alla on. Se majoneesi oli vain niin hyvää, että se voitti siksi.
Ja ylipäätään se miten ennakkoon oli tiettyä mieltä ja piti jotain todella hyvänä, tai selvästi toista parempana. Ja kun samaan aikaan söi, niin saattoikin kääntyä toisinpäin, tai ainakin aivan tasoihin.

Itse usein syön vaimon ja muksun jämiä, joten kanahampurilaiset on siksi tuttuja ja nyt kun niitä söi, niin ne oli todella karseita esityksiä kautta linjan ja vaikka olen ollut sitä mieltä, että ne on aina ihan erilaisia, niin esim hesen ja mäkin on ihan samanlaiset ja makuiset, joskin itse kanassa oli eroja.

Mut jos nyt syö vaikka aina vain ja ainoastaan juustoa, niin kävis hakemassa joka mestasta ja sit maistelee. Ja ottaa huomioon myös hinnat.
Hesen ja mäkin juustot on niin erilaiset, ettei niitä oikeastaan pysty vertaamaan suoraan. Molemmat todella hyviä, mutta täysin eritavalla. Mut siihen ku yhdistää hinnan, niin ei se hesen ole sen arvoinen.
 
Ihmeen monessa hampurilais paikassa missä mä oon syöny niin se hampurilainen pitää aluksi lyödä täyteen salaattia vaikka siinä - hampurilainen sanan edessä lukisi mitä.

Niissä Burger Kingin Bacon aterioissa on tajuttu heittää salaatit mäkeen niin niitä voi syödäkin :D Saa tasan sitä mitä luulisikin saavan kun sanotaan että se on Pekoni ateria. Maksaa kyllä lähes kympin mutta ei siellä todellakaan joka viikko tule käytyä.
 
Olen osittain samaa mieltä ja osittain en.
Nimittäin esim. vaikkapa normi pikaruokapaikan hampurilainen on sellainen, että salaatti ei oikein sovi sinne.
Mutta silti mun makuun pikaruokapaikan paras hampurilainen on Big Mac ilman juustoa ja kastiketta. Kukaan muu maailmassa ei sitä ymmärrä, mutta tykkään muutenkin kuivahkosta ruoasta ja juurikin mäkkärin salaatti on raikasta. Lapsena söin hesen kerroksen myös samoin, mutta se nuhjuinen salaatti aikanaan siirsi normi versioon siellä. Mäkkärissä otan aina tuon Big Macin.
Tuossa testissä maistoin täydellisen Big Macin, jonka pilasi juusto ja kastike. :D
Mut tosiaan lähtökohtaisesti salaatti on ihan turhaa.

Tosin, BK:n kanssa kun lähtee hulluttelemaan, niin joku whopper 3-4 pihvillä on jo aivan liian lihaisa, eikä se kyllä enää uppoa liiallisen lihan maun vuoksi.

Mut sit se toinen ääripää. Kunnon vanhanajan grilli. Kylä sellaseen kunnon mättökerrokseen kuuluu paljon sitä salaattia ja se on siellä välissä todella hyvää.
Itseasiassa pikaruokapaikoissa normi hampurilaisessa ainut mihin salaatti on sopinut oli Turussa hesen snägärillä. Sitä ei taida enää olla edes, mutta siellä kaikki tehtiin grilli tyyliin ja esim sämpylät vedettiin parilan välissä ja hesen kerros maistui ihan grillihampalta, vaikka samalla hyvältä kerrokselta.
Olenkin ihmetellyt miksi jokainen hese ei ole tälläinen. Se on niin paljon parempi tapa tehdä pirulainen.
 
Tosin, BK:n kanssa kun lähtee hulluttelemaan, niin joku whopper 3-4 pihvillä on jo aivan liian lihaisa, eikä se kyllä enää uppoa liiallisen lihan maun vuoksi.
Juu tää on mulleki jo vähän liikaa. Niissä pekoni aterioissa on oliko 8 slaissia pekonii ja vaan 2 pihviä pihvien välissä on sitte hitosti juustoo :D
 
Juu se on vielä hyvää ja pekoni on niin erilaista pihvin kanssa.

Normi tuplajuusto on mun makuun huonompi, kuin normi juusto, koska maistuu liikaa pihviltä. Mut siihenkin muutama pekonislice lisäksi ni johan maistuu. :po_O
 
Tähän saakka parhaat hampparit mitä tullut vedettyä on Papa's Smokery BBQ:ssa. Suosikkina Nyhtökana Burgeri.
Harmi vain niillä ei ole mitään kiinteää paikkaa, vaan kiertelevät eri tapahtumissa. Ainoastaan pari kertaa vuodessa pääsee syömään näitä herkkubursia.

Toinen jaetulla ykkössijalla on legendaarinen Elvari, Vantaalla (Ollut jonkin aikaa Super Burger mutta edelleen puhutaan Elvis burgerista/Elvarista). Harvoin päässyt kyseiselle pikku tiilitalolle käymään mutta niinäkin hetkinä Tupla, Tripla tai nimikkoburgeri Elvis ovat olleet aina maistuvia. Arvostan runsaiden lisukkeiden ja kastikkeiden käyttöä ja niitähän noissa onneksi löytyy.
 
Parhaimmat hampparit on tullut noukittia Joensuussa, siis kotipuolessa.

Kerubi - Tykkiburger
Local Bistro

Näiden kattaus löytyy myös Ilosaarirockissa, jos festareilla sattuu liikkuu
 
Herkullisen ruuan kanssa maittaa usein poreileva limunaati, ja mikäpäs sen parempaa kuin Muumi-limu. Maaliskuusta lähtien tätä jumalaista nektaria saa 1,5 litran pulloissa, ja tulossa on jopa uusi maku: mustikka-vadelma. Voi tätä onnenpäivää!

Lähde: Iltalehti
 
Toinen jaetulla ykkössijalla on legendaarinen Elvari, Vantaalla (Ollut jonkin aikaa Super Burger mutta edelleen puhutaan Elvis burgerista/Elvarista). Harvoin päässyt kyseiselle pikku tiilitalolle käymään mutta niinäkin hetkinä Tupla, Tripla tai nimikkoburgeri Elvis ovat olleet aina maistuvia. Arvostan runsaiden lisukkeiden ja kastikkeiden käyttöä ja niitähän noissa onneksi löytyy.

Hieman viiveellä mukaan keskusteluun, mutta miksipä ei ;) Tikkurilan urheilupuiston Elvis Burger on ollut tosiaan klassikkopaikka jo 80-luvulta asti. Asuin siinä risteyksen kulmassa, joten grillin valot näkyivät houkuttavasti omasta ikkunasta :D Yksi parhaista snägäri-luokan paikoista ilman muuta.

Paras premium-burgeri (eli itse tehdyt pihvit, sämpylät ja muut lisukkeet) on ehdottomasti Social Burger Joint, joka aloitti ruokarekkana eri tapahtumissa ja lopulta avasi oman pienen paikan Helsingin Kurvissa Kulmavuorenkadulla. Nyttemmin heillä on jo kaksi muuta paikkaa Helsingissä ja yksi Keravalla. He jauhavat lihan itse, tekevät sämpylät ja ketsupin itse, ranet on myös itse leikattuja, eikä mitää pakastemössöä. Pihvit paistetaan aidossa hiiligirillisä, joten tuli ja savu maistuvat. Olen aika paljon syönyt eri paikoissa ja kaupungeissa tämä kategorian bursia, mutta tämä on selkeä ykkönen, jopa parempi kuin moneen kertaan kehuttu Herttoniemen Treffi Pubin bursa.

Megaketjujen (MacD, Hese, BK) ovat kutakuinkin syömäkelvottomia kun on kunnolisen bursan makuun päässyt. Hese on nyt ollut syömäkelvotonta mössöä aina.
 
Noita laadukkaita burgeripaikkoja alkaa kyllä Helsingissä olla jo ihan kivasti. Muistan kun joskus muutin tänne Tampereelta ja jäin kovasti kaipaamaan silloista suosikkia, American Dineria, mutta kyllä täytyy sanoa vanhan mestarin tulleen voitetuksi jo moneen otteeseen. Treffin ja Burger Jointin lisäksi täytyy mainita Vallilassa majaileva Bites, joka oli ainakin siinä nurkilla työskennellessä erinomainen lounasvaihtoehto.

Hmm, rupesi tekemään mieli burgeria. Friends & Brgrsia täytyisi ehkä käydä taas laatutarkkailemassa...
 
Tuli r-kioskilla käydessä napattua lakritsin makuinen battery hyllystä vaikka olin varma, että kamalaa myrkkyä se on.
Tuo oli kuitenkin ihan hemmetin hyvää ja maistui kunnolla lakritsille. Se perus batteryn maku ei pahemmin edes tuon alta maistunut.
 
Ylös Bottom