Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuinka tarkka olet peli/dvd/Blu-ray/HD-DVD levyjen kunnosta? Entä millä puhdistatte l

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Seether
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Seether

Member
Elikkä kuinka tarkkoja väki on levyjensä kunnoista? Ja millä puhdistatte jos likaisia?

Itse pyrin aina pitämään priimana aina levystä koteloa myöten, jopa levyn pölyyntyminen ärsyttää itseä vaikka, se nyt ei levyä mitenkään voisi turmellakkaan :D Itse suosin mikrokuituliinaa jos pitää pyyhkäistä jostain syystä, ei naarmuta lainkaan ainakaan blu-ray levyjä :)

Vastaus: Kuinka tarkka olet peli/dvd/Blu-ray/HD-DVD levyjen kunnosta? Entä millä puhd

Pidän KAIKKI mahdolliset levyni niin täydellisesti kuin mahdollista. Jos tulee naarmuja, käytän semmosta, olikos se nyt 30 euron, levynkorjauskonetta. Pahoissa tapauksissa, joissa se ei ole toiminut, olen korjannut pari dvd:tä Turtle Wax autovahalla:D

Vastaus: Kuinka tarkka olet peli/dvd/Blu-ray/HD-DVD levyjen kunnosta? Entä millä puhd

Jos levyjä pitää niin täydellisesti kuin mahdollista, tommosille levynkorjauskoneille ei ole käyttöä :D
(niin täällä päin siis...)

Nätisti säilytän levyjä koteloissaan niin ei ole pahemmin tullut mitään naarmuja. Yleensä enemmänkin pelkkää pölyä tai vastaavaa jonka pyyhkäisen tpaidan reunaan. Kun ei ala mitenkään hinkkaamaan niin eipä se puuvillakaan mitään naarmuja saa aikaan.

Sitä en kyllä tajua kun jotkut säilyttlelee levyjä ilman koteloa jossain pöydällä. Kerran näin yhen tyypin luona levyjen olevan pinossa pöydänpäällä suoraan ikkunan edessa auringon paisteessa.. En nyt tiedä onko se aurinko oikeesti niin hirveä uhka levyille, ei se kuitenkaan kovin järkevältä säilytykseltä näyttänyt.

Levyt pidetään hyvässä kunnossa! Aina kotelosta laitteeseen ja päinvastoin. En ymmärrä miksi toiset jättävät levyt notkumaan pöytien päälle tms. Ja sitten kiroillaan kun naarmuuntunut levy ei enää toimi.

Ja jos peli/leffa/tms. ei satu enää miellyttämään, on se vähän helpompi myydä eteenpäin kun on täysin naarmuuntumaton. Ja saa enemmän käteistäkin. :)

Täydellisessä kunnossa.

Kyl täälläkin täydellisessä kunnossa pidetään. Joskus vuonna -95 ku sain ekan pleikkarin ni pääs kyl levyt "hieman" naarmuuntumaan. Ei kuitenkaan enää :cool:

Priima kunnossa aina. Jos DVD-kotelo on vielä pahvisen sisällä, niin leikkaan suojamuovista vain sen osan pois mistä levy pääsee ulos :o Monesti on jäänyt leffat tai boxit hyllyyn vain sen takia että suojamuovi osa on pilattu jollain ihmeteipillä joka kiertää kotelon ympäri :rolleyes:

Tasan yhden pelin olen konsoliaikoinani onnistunut naarmuttamaan - onneksi se oli tahkottu läpi niin moneen kertaan, ettei juurikaan harmittanut. Ja sainpa sen tyrkytettyä vaihtopelinä GameStopille:)

Pelit pidän aina virheettömässä kunnossa, tosin ohjekirjat eivät ole aina tallessa ja koteloissa saattaa olla eri peli mikä kannessa lukee. Joskus saanut hyvät naurut itsepintaisilta pelien tyrkyttäjiltä, kun en olekaan ostanut. Keksivät kaikenlaista sanottavaa, että pääsisivät eroon pelistä. Laatua olla pitää, varsinkin siinä vaiheessa kun konsolilla on useampi vuosi ikää!

Levyt, olkoon mitä vain, musiikkia, pelejä, elokuvia, pidän _aina_ suojakoteloissaan. Kotelosta laitteeseen ja laitteesta koteloon. Ihmetyttää kyllä perheen sisälläkin tapahtuvasta laiskottelusta, että jätetään levyt roikkumaan pöydälle. Sitten siinä pöydällä onki sokeria ja hemmo ottaa levyn siitä luiskauttamalla, ja raah, naarmuja niin maan perkeleesti. Omistan paljon eri formaattien levyjä, ja uskallan sanoa että 99% niistä on täysin naarmuttomia. Aina kun lainaan, sanon ehdoksi, että jos naarmuttaa pahasti niin saa ostaa tilalle uutta:D Reilu peli, heh heh. Ei monikaan tosin uskalla multa ottaa lainaksi. hehee

Yritän pitää levyjäni aina mahdollisimman hyvässä kunnossa. Eli aina kun olen pelannut / katsonut leffan, niin pistän levyn siististi koteloon. On se meinaan hieman ärsyttävää, jos levy menee rikki.

todella tarkka. aina säilytän pelit kotelossa tai koneessa, en jätä pöydille edes hetkeksi, enkä koskettele lukupintaa. suorastaan vituttaa jos lainaan pelin jollekkin ja lukupinnassa on sormenjälkiä ja/tai naarmuja

Säilytän aina koteloissan enkä oikein viitsi lainata pelejä tai leffoja kenellekään, sillä kaikki eivät ole niin tarkkoja niiden kunnosta... Se jos mikä on ärsyttävää jos 50-60e arvoinen PS3 peli naarmuuntuu eikä enää toimi. Levyjä pyyhin välillä (paidanreunukseen).

Emäntä jättää levyt aina lojumaan pöydälle tai kotelon päälle. Miksi sitä ei voi samalla laittaa sen kotelon sisälle? Tekisi mieli huutaa ja kiroilla, mutta ehkäpä se on nyt päässyt jyvälle mitä tarkoitan, ei ainakaan yhtään ceedeetä näy nyt pöydälle lojumassa. Itse olen tarkka. Välillä pahviboksit pääsee ottamaan osumaa, ikävä kyllä.

Joko peli/leffa ym levyt on koteloissaan tai sitten koneessa. Pöydälle niitä ei jätetä lojumaan.
Puhdistus hoituu mikrokuituliinalla tai sitten vähän fairya ja helvetisti lämmintä vettä.

Edit: Puhdistus johtuu yleensä siitä kun XO tuppaa jättämään levyihin tahroja..

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jep jep, hyvin kun pitää, niin ei tarvitse puhdistella ja jännitellä, täälläkään. :)

Juu äärimmäisen tarkka eli ei tarvi puhdistella eikä mitään :) En lainailekkaan leffoja kellekkään koskaan ettei mene pilalle tai jää sille tielle. Maailmassa ei ole ihmistä kelle lainaisin yhdenkään leffan :) Jos juon kotona kavereiden kaa niin leffat on vitriineissä lukkojen takana ettei kukaan pääse varastamaanka. Leffat on mun tarkimmin vartioitu omaisuus.

:D

Levyt kotelossa tai koneessa. Pyyhkäisen pölyn kotelon päältä napetassani semmoisen hyllystä. Se on mun nerokas arkistointijärjestelmä. :)

Ylös Bottom