Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumman otan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dasb00t
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

dasb00t

Active Member
Mulla on kaksi vaihtoehtoa netti yhteydeksi.

1. VVO verkko 256/256 34.99e/kk
2. Sonera/Elisa ADSL 512/512 n. 49e/kk

VVO verkko tulee Home PNAna ja sitä varten täytyy käsittääkseni ostaa n. 100e arvoinen adapteri joka muuttaa Home PNAn normaaliksi Ethernet RJ-45seksi. Sonera/Elisa mun käsittääkseni tulee suoraan RJ-45sena. Kaikkiin liittymiin täytyy käsittääkseni hommata myös jonkinlainen päätelaite mihin ne tulee puhelinpistokkeesta. Liittymä otetaan ensisijaisesti pelkästään Liveä varten ja toissijaisesti myös PC käytöön, mutta ei PC pelaamiseen.

Joten kysymys kuuluu? Kumpaa suosittelette? Miten tuolla 256 nopeudella pärjää livessä? Aiheuttaako tuo Home PNA jotain ongelmia? Entä se konvertointi Home PNA --> RJ-45? Mitä muuta tulisi ottaa huomioon? Tavoitteena on päästä pelaamaan liveä niin halvalla kuin mahdollista, mutta tietysti pelaamisen tulisi olla pelattavan nopeaa. Niin ja vielä lopuksi: kuten tästäkin huomata saattaa niin mä olen melkoinen rookie näissä nettiyhteys asioissa. Aina olen käyttänyt joko valmiiksi asennettua kiinteää yhteyttä (töissä, koulussa) tai pelkkää modeemia. (kotona)

Itselläni on Soneran 512/512 ja hyvin on toiminut, Liven asentaminen onnistui mutkitta (paitsi tietokoneen kanssa oli ongelmia, jaettu netti win98:n kautta tuotti ongelmia). Suosittelisin Soneran/Elisan yhteyttä, Sonerassa ei ole ainakaan ollut mitää vikaa ja tuo 512/512 on jo tarpeeksi nopea yhteys.

256 on ehkä liian hidas, mutta pelata sillä voi paitsi servuja et kyllä pysty tekemään.

Itse suosittelen Soneran sijasta Elisa yhteyden hankkimista. Sonera kärsii usein jonkinlaisista tietokatkoksista, jolloin et voi käyttää nettiä ollenkaan.
Parilla tutullani on sen sijaan Elisan tarjoama yhteys, joka on toimitut ongelmitta. Parin kuukauden päästä hankinnasta, molemmat ovat lisäksi saaneet ilmoituksen sähköpostiin, jossa yhteyden nopeuden kerrottiin nouseva puolet nopeammaksi ja samaan hintaan.

Voiko tolla 256 yhteydellä pelata ilman kummempaa pätkimistä esim midtown madnessia? Vai onko peli sit yhtä nykimistä vaan jos on 256 yhteys?

Kyllä vähän enemmän kannattaa maksaa tuon verran paremmasta yhteydestä. Sonera sopii todella hyvin liven kanssa ja voit jopa hostia 3vs3 matseja. Sen sijaan kun lagi alkaa niin ekat lagittajat on 256/256-pelaajia. että semmosta.
eikä ollu mitään ongelmia rekisteröidyttäessä liveen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rauru
Itse suosittelen Soneran sijasta Elisa yhteyden hankkimista. Sonera kärsii usein jonkinlaisista tietokatkoksista, jolloin et voi käyttää nettiä ollenkaan.

Ei kannattaisi yleistää jos esim. jollain kaverilla on ollut ongelmia!

Mulla on ollut Soneran 512/512 ADSL yhteys yli vuoden ja ei ole kertaakaan MINKÄÄNLAISIA Sonerasta johtuvia ongelmia.
Sonera ainakin toimii Liven kanssa täydellisesti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Mulla on kaksi vaihtoehtoa netti yhteydeksi.

1. VVO verkko 256/256 34.99e/kk
2. Sonera/Elisa ADSL 512/512 n. 49e/kk
Kun Oulusta olet niin, jos vain mahdollista niin ota Opoyn baana laajakaista niin saat nopeutta esim. 8Mb/1Mb (adsl) tai 10Mb/10Mb (vdsl).

Re: Re: Kumman otan?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Kun Oulusta olet niin, jos vain mahdollista niin ota Opoyn baana laajakaista niin saat nopeutta esim. 8Mb/1Mb (adsl) tai 10Mb/10Mb (vdsl).
Miten toi opoyn baana toimii käytännössä? Mä olen kuullut aika ikäviä juttuja siitä. Olen myös kuullut, että noissa liittymissä käyttäjien määrä vaikuttaa paljon enemmän nopeuteen kuin muilla liittymillä. Pitääkö se paikkansa? Sen takia olin miettinyt vain noita edellä mainittuja vaihtoehtoja.

Re: Re: Re: Kumman otan?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Miten toi opoyn baana toimii käytännössä? Mä olen kuullut aika ikäviä juttuja siitä. Olen myös kuullut, että noissa liittymissä käyttäjien määrä vaikuttaa paljon enemmän nopeuteen kuin muilla liittymillä. Pitääkö se paikkansa? Sen takia olin miettinyt vain noita edellä mainittuja vaihtoehtoja.
No muista en tiedä, mutta mulla on 8Mb/1Mb adsl ja ei oo ollu mitään ongelmia... liittymä on ollut yötä päivää käytössä nyt 5kk ja yhden käden sormilla voin laskea ne kerrat kun on opoyllä ollut jotain ongelmia eli netti ei ois toiminu.

Parhaimmillaan tulee yli puolimegatavua sekunnissa (tarkalleen ottaen n. 600-700ktavua/s), joka on aivan toista luokkaa kuin muiden tarjoamat yhteydet. Eli cd-levyn (n. 700Mt) imuttelee noin 20minuutissa, jos vain toisessa päässä on tarpeeksi kaistaa.

Kyllä minä ainakin tuon ottaisin... nopeutta huimasti enemmän ja tuskin ongelmiakaan sen enempää kuin muilla yhteyksillä. Eli miksi tyytyä huonompaan, kun parempikin on tarjolla.

Yhteydenlaatuun tietysti vaikuttaa myös tuo puhelinkaapeloinnin kunto ja etäisyys puhelinkeskuksesta.

Niin ja jos mahdollista niin saat tuon vdsl (10Mb/10Mb):n joka on vielä nopeempi, mutta sen kans on vissiin enemmän ollu porukalla noita ongelmia...

Ja puhelinkaapelointihan menee suoraan keskukseen, joten sitä samaa linjaa ei käytä muut kuin minä. Eli en usko ja olen tästä melko varma, että yhteyttä ei jaeta käyttäjien kesken. Eri asia on tapauksissa, joissa on käytössä joku kiinteistöbaana tai vastaava, missä on yksi yhteys jaettu usealle eri henkilölle.

Ajattelin vastata tuohon HomePNA puoleen. Eli sehän on yhteys joka on jaettu taloyhtiön asukkaiden kesken, eli käyttäjien ja/tai imuuttelun määrä vaikuttaa omaan yhteyteen. Lisäksi, esim tavalliset HomePNA-adapterit jotka asennetaan tietokoneen USB-väylään jossa on liitäntä puhelinpiuhalle ja verkkopiuhalle, eivät pysty käyttämään näitä yhtäaikaa. Eli et voi esim jakaa verkkoa sen avulla, vaan tarvitset tavallisen verkkokortin jolla jaat sen xboxille.

Itse suosittelen ADSL:ää jos vaihtoehdot on HomePNA ja ADSL.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Halonhakkaaja
Sen sijaan kun lagi alkaa niin ekat lagittajat on 256/256-pelaajia.
Mistä lähtien bandwidth ja latenssi on kulkenut käsi kädessä? Itsellä on Soneran yhteys (256/128) ja PC pelit toimii ilman katkoksia. Jos 256/256 yhteyksillä lagittaa Livessä niin ainoa selitys on se, että kusossa kulkee liikaa tavaraa. Mikä siinä Livessä sitä kaistaa sitten syö?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sonixx
Mikä siinä Livessä sitä kaistaa sitten syö?
Voice Communicator eli puheyhteys jota Live tukee jokaisessa Live-pelissä poislukien Content Download- ja Scoreboards-pelit.

No eikö sen voi sitten ottaa vaan tylysti pois päältä? Kuka niitä jorinoita jaksaa PC peleissäkään kuunnella...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Harza
Ei kannattaisi yleistää jos esim. jollain kaverilla on ollut ongelmia!

Mahdollisuus, että tällä henkilöllä on ongelmia sen kanssa on hyvin mahdollista. Tällä hetkellä olet ainoa jolla tiedän Soneran toimivan ongelmitta.

Re: Re: Re: Re: Kumman otan?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Ja puhelinkaapelointihan menee suoraan keskukseen, joten sitä samaa linjaa ei käytä muut kuin minä. Eli en usko ja olen tästä melko varma, että yhteyttä ei jaeta käyttäjien kesken.
Ei sellaista liittymää olekaan, jossa kaistaa ei jaeta muiden käyttäjien kesken. Jos kytket kaksi konetta toisiinsa niin silloin saat niiden välille kaistan jota ei jaeta, mutta muuten ei oikein onnistu.

ADSL:t ja VDSL:t kytkeytyvät keskuksen päässä DSLAM-laitteisiin eli "Digital Subscriber Line Access Multiplexereihin" eli suomeksi laitteisiin jotka jakavat keskukselta eteenpäin lähtevän piuhan kaikkien siihen kytkettyjen xDSL -käyttäjien kesken (multiplex = jakaa, moninkertaistaa). Keskukselta eteenpäin menevä piuha taas menee operaattorin solmupisteeseen, jossa eteenpäin menevä piuha jaetaan edellämainittujen ja muiden käyttäjien kesken ja niin edelleen.

Ylös Bottom