Tobias_Rieper
New Member
Mä suosin Kyllä ite henkilökohtaisesti DTS:ää jos sellanen vaan sattuu leffasta löytymään. En ala jauhamaan kummankaan eduista tai haitoista....Oon vaan utelias....

Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Sehän on DTS-ES...Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
5.1:llä tarkoitat varmasti Dolby Digitalia. Onhan DTS:kin yleensä 5.1 -ääntä, ellei jopa 6.1.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Sehän on DTS-ES...
Nehän menee niin, että DTS ja DD ovat 5.1 ja DTS-ES ja DD-EX ovat 6.1.
Kun alkuperäisessä viestissä sekoitettiin ihan perusjuttu, oli varmaan selvempi sanot 6.1 kuin ES tai EX. (kuten masankin sinällään hyvä viesti osoittaa)Lainatun viestin kirjoitti alkujaan shondel
Sehän on DTS-ES...
Nehän menee niin, että DTS ja DD ovat 5.1 ja DTS-ES ja DD-EX ovat 6.1.
Edelleen siinä DTS-ES:ssä ja DD-EX:ssä on 6.1 kanavainformaatio... tottakai siitä saadaan tuo 5.1 kun ei hyödynnetä sitä erillistä tai matriisikoodattu takakeskikanavaa.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1
Eeeeeehei! DTS-ES voi olla joko 5.1 tai 6.1. Esim. Terminator 2 Ultimate Editionissa on DTS-ES 5.1 (ja löytyy myöskin DD 5.1 Surround EX).
DTS-ES 5.1 on DTS:stä kehitetty muunnos, jossa dekooderissa luodaan matriisitekniikan avulla takakeskikanava. Diskreetti DTS-ES 6.1 taasen on monikanavajärjestelmä, joka sisältää erillisen takakeskikanavan. Korjata saa, jos uskoo olevansa oikeammassa kuin minä.