Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Aake85

Member
Eli minulla on 1kk aikaa päättää kummanko television ottaisin ja merkkiä en vaihda Samsung sen olla pitää. Vaihtoehdot

LCD
Samsung LE40B755

SAMSUNGin LCD-TV on täynnä mahdollisuuksia LE40B755 - lcd / plasma-tv - kodinelektroniikka | SAMSUNG

LED
Samsung UE40B6050

ultraohut, kuvanlaadultaan suvereeni TV UE40B6050 - led-tv - kodinelektroniikka | SAMSUNG

Otan vastaan kaikki järkevät kommentit, kumpi kannattaa ottaa. Olen kyllä itse ledin kannalla mutta ajan puutteen vuoksi en tiedä mitä haittoja siinä voi olla. Kontrasti siinä on omaa luokaansa.
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

LED-valaistu tv on kuvallisesti huomattavasti parempi kuin lcd ja vie peräti 40% vähemmän sähköä joten myös taloudellisempi. EDIT: Molemmat telkkarit näyttävät sisältävän HDvirittimet ja hinnoissa ei pahemmin eroja ole.. Itse ainakin valitsisin Samsung UE40B6050.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Ledin ostaisin itse. Näköjään unohtavat tosin sivuillaan mainita, että kyseisessä telkkarissa ledeillä tarkoitetaan nimenomaan telkkarin taustavaloa ja lcd-paneeli löytyy myös tuosta. 'Aitoja' led-telkkareita ei taida vielä yhtään löytyä markkinoilta, ainakaan järkevään hintaan.
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Ledin ostaisin itse. Näköjään unohtavat tosin sivuillaan mainita, että kyseisessä telkkarissa ledeillä tarkoitetaan nimenomaan telkkarin taustavaloa ja lcd-paneeli löytyy myös tuosta. 'Aitoja' led-telkkareita ei taida vielä yhtään löytyä markkinoilta, ainakaan järkevään hintaan.

Niin eli se siis käyttää Ledejä taustavaloina. Onko tämän television kontrasti kuitenkin todella suuri, että se musta on mustaa?
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Niin eli se siis käyttää Ledejä taustavaloina. Onko tämän television kontrasti kuitenkin todella suuri, että se musta on mustaa?

Pitäisi olla. Ainakin kalliimmissa led-telkkareissa tuo on toteutettu niin että taustavalo on jaettu useampaan lohkoon, joita voidaan säätää aktiivisesti erikseen kuvan kirkkauden mukaan. Tällöin kontrasti paranee ilman tumman pään menemistä tukkoon. Arvostelujen perusteella toimii hyvin, mutta omakohtaista kokemusta minulla ei asiasta valitettavasti ole.
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Katsoin eilen huikeat vempaimet ( tai joku sellainen) jimiltä. Sanoivat olevan ohut parempi kontrasti ja enään ei mitata kuulemma milli sekunteina vaan mikro :eek:(mikrot siis parempia kuin milli :D). Eli sinuna ostaisin LED:in, ja musta on kuulemma aitoa mustaa :D.
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Joo, ledin puoleen olen kyllä kääntymässä. Teenkö mitään tuolla toisessa vaihtoehdossa olevalla 200 hz jutulla? Tuo ledi kun on 100 hz:n:D. Huomaanko siitä jotain hyötyä?
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Ehdottomasti ledeillä taustavalaistu malli jo pelkän virrankulutuksen takia. 200 hertsiä on lähinnä myyntimiesten lässytyksiä.
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Nyt laitoin telkkarin tuon Ledin tilaukseen ! Kiitos kaikille jotka auttoivat tekemään päätöksen!!! Kerron 18.6.09 mille telkkari tuntuu:)
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Aikaistin hankintaa, nyt on olohuoneessa Sampparin B6050 led-tv ja täytyy sanoa että oli hintansa arvoinen! Kiitos kaikille valinnassa auttaneille! Nyt pitää yrittää virittää kuva-asetukset huippuunsa:)
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

LED le-40a796 samsung. Tollainen tuli hankittua. Valehtelematta paras töllö mitä olen ikinä katsonut. Nämä mallit siirtyivät samsungin uusien led töllöjen tieltä pois, joka on sääli koska uudet samsugin mallit eivät ole samaa tekniikkaa, vaan mielestäni huonompaa sivuista valaistuja, jolloin ledit eivät taustalta sammu kuvan mukaan ja dynimiikka ei ole sama mahtava 2000000:1 jep, luit oikein. Mustat ovat oikeasti täysin mustia :)

Hdmi:llä tulee koneesta katsottua full hd x264 leffoja, ja nam nam :)
 
Vastaus: Kumpiko television on parempi, Led vai Lcd?

Käyttääkö nuo LED telkkarit vähemmän sähköä kuin TFT/LCD telkkarit?.
 
Ylös Bottom