Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kuvaa tietokoneelta telkkariin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja husa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

husa

New Member
Eli ongelmani on se, että telkkari (Samsungin 37" M86) tukee vga:n kautta hölmösti 4:3 resoluutioita aina väliltä 640x480-1600x1200, mutta laajakuvana toimii vain 1920x1080@60 resoilla.

Konsoleilla pelatessa skaalaus toimii aivan mainiosti, mutta jostain syystä tietokoneen kautta mikään laajakuva resoluutio tuota 1080P:tä lukuunottamatta ei toimi. Haluaisin kovasti pelailla 1366x768 tai vaikka 1680x1050 resoluutioilla kun ei paukut yllättäen aina tuohon FullHD laatuun riitä.

Näytönohjaimena toimii Radeon 1950XTX

Neuvoja otetaan vastaan. :)

Vastaus: Kuvaa tietokoneelta telkkariin

En ole juuri tuohon näytönohjaimeen perehtynyt, mutta noissahan on max resoluutiot, että ehkä tuo kortti ei vaan tue haluamaasi resoa. Myöskin ehkä kannattaisi koittaa kytkeä kortin DVI portista adapterilla telkun HDMI liitäntään.

Piuhan vaihtamista pitää kokeilla joku päivä, mutta kortista ei pitäisi olla kiinni. Eli muilla näytöillä vastaavat resot pelaa, mutta televisio ei suostu hyväksymään laajakuvana kuin FullHD signaalia.

Eli pitäisi saada näytönohjain jollain keinolla skaalamaan esim 720p reso tuohon 1080p resoluutioon, jotta tv sen ymmärtäisi..

mulla on kans oikeet letkut mutta ongelma on siinä että teeveestä näkyy vaan se koneen aukasu jutut eli se windows xp sun muut mutta sitte ku täytyis ruveta näkyyn työpöytä niin sitte ei tuu enään minkään valtakunnan kuvaa..:mad:

mulla on kans oikeet letkut mutta ongelma on siinä että teeveestä näkyy vaan se koneen aukasu jutut eli se windows xp sun muut mutta sitte ku täytyis ruveta näkyyn työpöytä niin sitte ei tuu enään minkään valtakunnan kuvaa..:mad:

Oletko laittanut näytönohjaimen asetuksista klooni tai dualview tilan päälle? Klooni tilassa vaan ainakin minulla käy siten, että joko tv:n tai itse tietokoneen näytön resoluutiot ei natsaa yhteen joten dualview on itselleni parempi vaihtoehto.

Dualview siis tarkoittaa, että tv toimii kakkos näyttönä jonne voi heittää vaikka videon näkyvyyn ja toisen näytön kautta voi vaikka surffata samalla netissä.

Itse maksoin 90 viime vuonna 5 metrisestä DVI/HDMI kaapelista ja voin vaan kertoo että näkyy paremmin kuin tietokoneen näytöllä :) vikasieto-tila ja bios ei näy taulu tv:ssä mutta windows kylläkin moitteetta.

Nykyää monissa koneissa (ainakin fujitsu siemensin läppäreissä) on hdmi ulostulo jotenka hdmi/hdmi johto on tietty yli puolta halvempi ratkaisu ja kuva näkyy samalla tapaa.

vga:lla liitettynä minun silmät ei ainakaan kestä sitä pikselimössöä kun ei edes normaalista tekstistä saa mitään selvää

Ylös Bottom