Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lahjomattomille esiosa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jari Tomppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jari Tomppo

New Member
Tämä taitaa vielä toistaiseksi kuulua huhumyllyyn:

Etusivulta:

Brian De Palma ohjaa vuoden 1987 menestyselokuvalleen Lahjomattomat esiosan: The Untouchables: Capone Rising. De Palman tukena elokuvan teossa on tuottaja Art Linson, jonka kanssa ohjaaja työstää parhaillaan elokuvaa The Black Dahlia.

Nuoren Al Caponen nousuun rikollisen maailman huipulle keskittyvän elokuvan käsikirjoituksesta vastaavat Brian Koppelman ja David Levien. Tiettävästi tarina keskittyy Caponen ja irlantilaisen poliisin Johnny Malonen keskinäiseen taisteluun. Lahjomattomat-elokuvassa Malonen roolia näytteli Sean Connery. Esiosan näyttelijävalinnoista ei ole vielä tietoa.

De Palman tähti on viime vuosina ollut vauhdikkassa laskusuunnassa, ja tuskin tämä hanke tulee suuntaa kääntämään.

Vastaus: Lahjomattomille esiosa?

Hieno uutinen. Caponesta kertovia elokuvia ei ole liikaa. Toivottavasti tuleva elokuva on varustettu k-18-leimalla.

Itse katsoin joskus nuorempana tämän, ja tykkäsin kovasti.

Mutta kenestä nuori Al Capone? Näyttää olleen kohtuullisen tukeva & lyhyt mies. Jack Black? :rolleyes:

Suurella kiinnostuksella olen Caponesta lukenut ja katsonut lähes kaiken mitä irti olen saanut. St. Valentines Day Massacre on ikäisekseen aika hyvä leffa, vaikka henkilöhahmot ovatkin mitä ovat. Myös tuo 70-luvun Capone on ihan hyvä filmi, mutta ei siitäkään mitään kuvaa itse päähenkilöstä saa.

Yhtään täysin kunnollista Caponesta kertovaa elokuvaa ei ole vielä tehty ja kun pidän alkuperäistä Lahjomattomat-elokuvaa kehnoimpana mafia-elokuvana, niin en hirveästi odota tältäkään elokuvalta vaikka hetihän tämä pitää käydä katsomassa. Oikeastaan Lahjomattomat on vain erittäin löyhästi todellisuudesta inspiraationsa saanut jännäri miehestä Elliot Ness, kenen suurimpana meriittinä voidaan pitää itsensä puffausta kirjoillaan (Caponesta) ja puheistaan (Caponesta). Ness oli Caponen liiketoimille lähinnä pieni riesa, mutta maineensa Ness on saanut itse sinnikkäästi rakentamalla. Todellinen Caponen kaataja oli tuomari, joka vaihtoi koko Caponen voitelu&uhkaus-listoilla keikkuneen valamiehistön täysin uuteen kokoonpanoon.

Sikäli elokuvan idea on juuri sitä, mitä olenkin toivonut, nimittäin Caponen noususta ja toivottavasti aina lapsuudesta lähtien. New York Timesista lähtien Caponesta on kirjoitettu vääristellen tai jopa vailla mitään totuuspohjaa (ts. syntymäajat tai -paikat, ikä, nimi yms. väärin), tietysti ajat olivat silloin toiset, mutta tietous on vielä tänäkin päivänä yleisesti heikkoa ja toispuoleista. Toivottavasti leffa on hyvä, odotan kaikesta huolimatta kovasti.

Leipuri Hiiva sanoi:
Hieno uutinen. Caponesta kertovia elokuvia ei ole liikaa. Toivottavasti tuleva elokuva on varustettu k-18-leimalla.

Itse katsoin joskus nuorempana tämän, ja tykkäsin kovasti.

Mutta kenestä nuori Al Capone? Näyttää olleen kohtuullisen tukeva & lyhyt mies. Jack Black? :rolleyes:

Joo, Jack Black! :)

Ylös Bottom