Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Läpipelaamisen "turhuus" (Burnout 2)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Kuinka moni on törmännyt tilanteeseen, ettei peli palkitse läpipelausta tarpeeksi hyvin?

Burnout 2 on mielestäni aivan loistava esimerkki! Ei herranjestas miten tuli tyhmä olo, kun läpäisin viimeisen tason ja sain viimeisen kultamitalin hankittua.

Mitä tuli palkinnoksi? Uusi Ultimate Super Car? Joku hieno speciaalikilpailu? Vielä yksi bonusrata? My ass! EI YHTÄÄN MITÄÄN, EI SIIS YHTIKÄS MITÄÄN! Tasan sanoi että nyt olet pelannut kaiken läpi.

Jos niitä kultamitaleja "pitää" keräillä (profiilissakin kerrotaan monta niitä on saanut kerätyksi) niin luulisi nyt jotain bonusta siitä saavan! Saatika jos pääsee pelin läpi!

Todella turhauttavaa! Pitkä miinus Acclaimille, muuten niin hienon pelin valmistamisesta.
 
Tuota tulee vastaan liian usein. Parhaan esimerkkinä PC-puolelta vaikkapa Baldur's Gatet, kymmenien tuntien vääntämisen jälkeen tulee muutaman kymmenen sekunnin video jossa ei edes ole juurikaan sisältöä.

Kunnon loppupalkinnon puuttuminen vain jättää huonon maun suuhun pelistä, toisaalta jos peli on tarpeeksi hyvä niin sen pelaaminenhan on itsessään jo palkitsevaa.
 
Minä pidän välianimaatioita jonkinlaisena palkintona, mutta yllättävän usein pelin viimeinen animaatio on se huonoin ja lyhin.

Hienointa on se jos pelissä avautuu jotain uutta pelattavaa (lisäkenttiä, pikku pelit), tai syytä pelata peli uudelleen (esim uudella autolla, aseella).
 
Final Fantasy7 oli aikoinaan (ja on vieläkin :D ) itsessään jo niin antoisa, etten jäänyt kaipaamaan mitään lisäherkkuja. Peli tulikin tahkottua useampaan otteeseen läpi. Luultavasti selvitin pelin 100%:sti. Oi niitä aikoja...

Lisäherkut tuli koettua siinä tarinan lomassa, joka on mielestäni toimiva ratkaisu. Lopuksi juuri nämä lisukkeet olivat pelin suola. Toisaalta ei Final Fantasyä olisi voinutkaan jatkaa millään lisäkentillä. IMO yksi parhaimmista peleistä :o
 
Minullekin riittää palkinnoksi hyvä peli ja hyvä loppuratkaisu juonen kannalta. Ja joku hieno heitto loppuun;)
 
Burnout 2 kun on arcade-ajopeli, niin ei siitä oikein mitään hirveitä loppuekstroja voi olettaa saavansa. Joku über-auto tai bonusrata olisi tietysti ollut mukava. Mutta hupihan alkaa sitten kun rupeaa parantamaan aikojaan ja kilpailemaan muiden pelaajien kanssa parhaista ajoista.
 
Hehe, se on aina yhtä hauskan vittumaista. Pohjat veti kotimaisen Remedyn valmistama Death Rally: Palkinnoksi annettiin hieno Game Over-teksti!
 
Burnout 2 oli itselleni muutenkin hieman "no jaa"-peli odotuksista huolimatta. Ensinäkin, peli on liian helppo ja autoja, ratoja, yms. krääsää on liian vähän. Toiseksi tekoäly vastustajien kuljettajilla on vähän niin ja näin, ja moodien (esim. crash) kiinnostavuus ei kauaa kestä niiden yksitoikkoisuuden takia. Ja tuo palkitsettomuus on vielä yksi naula arkkuun. Pettymys.

Onneksi sain vaihdettua ICO-peliin. ;)
 
Ylös Bottom