Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Latausajoista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baron
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Baron

Well-Known Member
Kuinkas on PSP:n latausaikojen kanssa? Ympäri nettiä on kuulunut epämääräistä natinaa laitteen tolkuttoman pitkistä latausajoista esim. Midnight Club 3:sen yhteydessä... Onko ne oikeasti niin kauheat, että "peli-ilokin" menee siinä yhteydessä?

Mietin vaan, että jos tulevaisuudessa laitteen peleihin yritetään tunkea entistä enemmän tavaraa ulos näytöstä, niin latausajathan vaan kasvaa graafisen ilotulituksen kasvaessa...

Oliko vielä niin, että laitteen prosessorin nopeus on pelintekijöiden ohjelmoitvissa, jolloin peliaika lyhenee latausnopeuden kasvaessa (meniköhän toi nyt suomenkielelle?) ja taas päinvastoin...

Vastaus: Latausajoista ?

Mitä nyt viimeisimpiä juttuja lueskelin RockStarin hepuilta GTA: Liberty City Storiesin tekemisestä, ei ongelma niinkään ole latausajat levyltä, vaan datan löytäminen levyltä. Ongelmaa voidaan kuulema pienentää sijoittelemalla data levylle järkevästi.
Itse en ole kuudessa PSP-pelissäni törmännyt tolkuttomiin latailuihin (veratilukohtana PS2:n legendaarinen Crash: Wrath of Cortex).

Prosessoriteho on käsittääkseni muutettavissa itse laitteen ohjelmistosta (firmware), mutta näitä muutoksia julkaisee vain Sony. Saattaa olla, että vasta akkuteknologian kehittyessä päästetään PSP:n kaikki tehot irti.

Vastaus: Latausajoista ?

Juu. Kyllä entisenä Gameboy-käyttäjänä minustakin tietyissä peleissä tuntuu turhauttavan pitkältä tuo latailu pelin käynnistyessä, metrolla tulee ajeltua monta pysäkinväliä ennen kuin pääsee itse pelaamiseen käsiksi :( . Mutta arvaahan sen kun optiselta levyltä tietoa luetaan. Onneksi sleep-modesta pelitilanne palautuu kuitenkin silmänräpäyksessä, joten ongelma ei ole niin suuri ellei ole aina 10 minuutin välein vaihtamassa peliä.

Ylös Bottom