Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

Tämä näyttää olevan niin massiivinen paketti, että taidan ostaa tämän joskus switchille sillä viime aikoina olisi moni peli palannut takaisin hyllyyn aika pian tarinan läpäisyn jälkeen, mutta switchilla on jaksanut kerätä kaikkea tai grindata iltaisin pari tuntia kerrallaan sängyssä makoillen ennen nukkumista.
Yhdessä arvostelussa näytettiin sitä statsi sivua ja jotain pulmiakin on yli 700.
 
Muuten Switch versio voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto, mutta kyllä siinä suorituskyky sen verran pahasti kärsii, että Xboxille tämä on hommattava. Ehkä jos peliä pelaisi vain yksin ja suurimmaksi osaksi kannettavassa moodissa, niin silloin ehkä. Omalla kohdalla pelin pelaaminen tulee olemaan suurimmaksi osaksi saman sohvan cooppia isolta ruudulta.

Siellä oli muuten jotain suorituskykyvertailua jo tehty ja näyttäisi, että Xbox versio on konsoliversioista parhaiten toimiva. Tehokas PC tietysti muuten ykkönen.



PS5: Dynamic 2160p at 30fps (common 1980p) or Dynamic 1440p at 60fps (common 1368p)
Series S: Dynamic 1260p at 30fps (common 1152p) or Dynamic 1260p at 60fps (common 1152p)
Series X: Dynamic 2160p at 30fps (common 2160p) or Dynamic 2160p at 60fps (common 1872p)

- The PC version runs with all settings at maximum.
- All versions have the same quality of shadows, textures, ambient occlusion and draw distance.
- The PC version has slight advantages in reflections. There is also less pop-in in this version.
- This time Series X has a clear advantage over PS5 in both performance and resolution.
- PS5 suffers from some tearing issues and framerate drops in some large areas.
- Load times are slightly faster on PC and Xbox compared to PS5.
- I feel that the 30fps mode of Series S has not been given enough attention. They could have reached 1440p perfectly.
- Series X is undoubtedly the best optimized platform in this game. Series S and PS5 have a good performance, but could be improved.
 
On kyllä huonosti optimoitu konsoleilla tämä, luulis että menis heittämällä 2160p/60fps, on niin mitättömiä nuo PC vaatimuksetkin.
 
On kyllä huonosti optimoitu konsoleilla tämä, luulis että menis heittämällä 2160p/60fps, on niin mitättömiä nuo PC vaatimuksetkin.
Sinä ja sun optimointisi. Perfektionismi on kyllä todella rasittavaa, pakko todeta se vielä. Toiset meistä nauttii pelien core-asioista vaikka optimointi ei olisikaan täydellistä. En minä ainakaan minkään pikseleiden ja FPS:ien takia pelaa yhtäkään peliä. Ja henkilökohtaisesti esim. Elden Ring on ollut PS5:llä aivan huikea pelikokemus (paras peli ikinä ja selvästi), vaikka sinä sitäkin tunnut kovasti heikosta optimoinnista moittivan. Aivan sama oliko jotain jäänyt sitten jossain kohdin huonommalle optimoinnille, mutta ainakaan minä en sellaiseen kiinnittänyt juuri lainkaan edes huomiota. Ja jos jotain harvoin edes huomasin, niin ei haitannut kyllä pätkääkään. Toiset pelaa niitä pelejä, eivätkä kyttää jokaista pikseliä ja bugia.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli viikonloppuna ps5:lla kokeiltua cooppina. Tuttua kevyttä hauskaa legoahan tämä oli. Oikein hyvän näköinen myös. Vähän tuo 3th person häiritsi ainakin alkuun, toivoisin että sen saisi vähän kauemmas.
Naboon kaupunkiin päästiin, siellä peli alkoi jatkuvasti kaatuilemaan.
 
Sinä ja sun optimointisi. Perfektionismi on kyllä todella rasittavaa, pakko todeta se vielä. Toiset meistä nauttii pelien core-asioista vaikka optimointi ei olisikaan täydellistä. En minä ainakaan minkään pikseleiden ja FPS:ien takia pelaa yhtäkään peliä. Ja henkilökohtaisesti esim. Elden Ring on ollut PS5:llä aivan huikea pelikokemus (paras peli ikinä ja selvästi), vaikka sinä sitäkin tunnut kovasti heikosta optimoinnista moittivan. Aivan sama oliko jotain jäänyt sitten jossain kohdin huonommalle optimoinnille, mutta ainakaan minä en sellaiseen kiinnittänyt juuri lainkaan edes huomiota. Ja jos jotain harvoin edes huomasin, niin ei haitannut kyllä pätkääkään. Toiset pelaa niitä pelejä, eivätkä kyttää jokaista pikseliä ja bugia.
Mitä oikein uliset. Peli pyörii PC:llä 1060 6G 1440p/60fps niin jos ei PS5 saada RTX2080 tasoisella kortilla edes 1440p/60fps niin peli on silloin paskasti optimoitu!
 
Mitä oikein uliset. Peli pyörii PC:llä 1060 6G 1440p/60fps niin jos ei PS5 saada RTX2080 tasoisella kortilla edes 1440p/60fps niin peli on silloin paskasti optimoitu!
Se pointti olikin, että mitäs sitten vaikka olisikin huonosti optimoitu? Todella surullista, jos joillekin pelin optimointi on niin ylenpalttisen tärkeä asia, että peleinä aivan loistavat teokset eivät kelpaa ja pitää vaan siitä optimoinnista valittaa. Henkilökohtaisesti en pidä pelien optimointia kovinkaan tärkeänä asiana. Mutta toki arvostuksensa kullakin.
 
Tuli tämä hommattua.

Lego pelit ei oo oikein koskaan iskeneet, poikkeuksena legendaarinen Lego Racers ja
aalissa.jpg

Mutta tämän arviot oli sen verran positiiviset, että tuohon 45e hintaan oli tarttumisen väärti. Etenkin kaksinpelipuoli kiinnostaa.
 
Tuli tämä hommattua.

Lego pelit ei oo oikein koskaan iskeneet, poikkeuksena legendaarinen Lego Racers ja

Mutta tämän arviot oli sen verran positiiviset, että tuohon 45e hintaan oli tarttumisen väärti. Etenkin kaksinpelipuoli kiinnostaa.

Aiheen vierestä pakko sanoa, että osta lego city undercover jota saa nykyään todella halvalla.
Se on täynnä viittauksia leffoihin kuten dirty harry, starsky & hutch ja shawshank redemption ja yksi tehtävä sisältää viittauksen useampaan schwarzenegger leffaan.

Muutenkin tuo on heittämällä paras lego peli jonka olen pelannut. Ainakin ennen tämän pelaamista.
 
Se pointti olikin, että mitäs sitten vaikka olisikin huonosti optimoitu? Todella surullista, jos joillekin pelin optimointi on niin ylenpalttisen tärkeä asia, että peleinä aivan loistavat teokset eivät kelpaa ja pitää vaan siitä optimoinnista valittaa. Henkilökohtaisesti en pidä pelien optimointia kovinkaan tärkeänä asiana. Mutta toki arvostuksensa kullakin.
Kyllä ne kelpaa, Elden Ringiäkin olen pelannut lähemmäs 40h, tosin PS4 Pro tilassa PS5. Kyllä huonosta optimoinnista pitää mielestäni valittaa, tässä Lego pelin tapauksessa peli pyörii paremmin minun vanhalla PC:llä kuin PS5, ja tuleekin pelattua tätä PC:llä.

Jos tekninen suorituskyky ei merkkaisis mitään, niin sitähän voisi kärjistetysti sanoa että aivan sama pelata pelit edelleen PS4 ja 1080p televisiolla.
 
Kyllä ne kelpaa, Elden Ringiäkin olen pelannut lähemmäs 40h, tosin PS4 Pro tilassa PS5. Kyllä huonosta optimoinnista pitää mielestäni valittaa, tässä Lego pelin tapauksessa peli pyörii paremmin minun vanhalla PC:llä kuin PS5, ja tuleekin pelattua tätä PC:llä.

Jos tekninen suorituskyky ei merkkaisis mitään, niin sitähän voisi kärjistetysti sanoa että aivan sama pelata pelit edelleen PS4 ja 1080p televisiolla.
Ei tuokaan ollut se pointti mitä tarkoitin. Kyllä teknisellä suorituskyvyllä tottakai jotain merkitystä on. Muutenhan pelaisin itsekin pelkästään PS3:n pelejä. Siltikään itselleni tuolla varsinaisella optimoinnilla ei ole paljoakaan merkitystä. Jos ne FPS:t vaikka vähän joskus notkahtavat, niin en jaksa kyllä asiaa merkittävänä pitää.

Ja muuten pelaan kyllä edelleen ihan mielelläni myöskin PS3-pelejä, eikä tee edes tiukkaa sen suorituskyvyn pelejä sinänsä pelata. En myöskään ole päivittämässä telkkaria lähiaikoina mihinkään 120 hz:n malliin, vaikka sitä jo moni tuntuu tekevän. Minulle kun suorituskyky on sitten kuitenkin varsin toissijainen asia pelaamisessa. Ei toki täysin merkityksetön, mutta kuitenkin varsin toissijainen asia.
 
Onko muilla ongelmia tämän pelin kanssa että PS5 haluaa välttämättä joka kerta koneen käynnistyessä asentaa tuon PS4-versio(PS4-levy koneessa) vaikka PS5-versio on jo asennettu? Ei auta vaikka latauksen keskeyttää niin seuraavalla kerralla asennus on taas käynnissä. Horizon FW pelin kanssa ei ollut mitään ongelmia vaikka oli PS4-levy, jolla pelasin PS5-versiota. Eikö tähän pitänyt jo jonkunlainen korjaus tulla?
 
Ylös Bottom