Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Lisää virtaa PSP:lle?

Salvatore

New Member
Kiinnostas tietää että selviääkö porukka oikeasti yhdellä PSP-akulla, vai millasia ratkaisuja teillä on käytössä (lisäakkuja, käsitelakoita, paristolatureita...)? Itse ajattelin jossain välissä hommata jonkun vähän tilaa vievän lisävirtalähteen, joten kaikki positiiviset ja negatiiviset kokemukset ovat tervetulleita.

Netistä olen bongannut ainakin ihan normaaleja vara-akkuja, kapasiteetiltaan ja kooltaan suurempia akkuja, ennalta ladattavia telakoita, usb-latureita, paristoilla toimivia latureita, sekä muita enemmän tai vähemmän epäilyttäviä ja tilaavieviä vaihtoehtoja.

Tällä hetkellä olen itse kallistumassa ihan tavalliseen vara-akkuun, koska se mahtuisi todennäköisesti tuohon logitech playgear streetin taskuun (kun kerran UMD-kotelokin mahtuu).
http://images.amazon.com/images/P/B0009EP8O0.01.LZZZZZZZ.jpg

-Salvatore
 
Vastaus: Lisää virtaa PSP:lle?

Maailmanmatkaajamme jryi testaili joskus erilaisia ratkaisuja, mutta juttu taisi jäädä muinaisen TaskuFINin raunioihin. Pitää pyytää jryitä siirtämään se näkösälle uusille sivuille.
 
Vastaus: Lisää virtaa PSP:lle?

Jep, tuo jryin akkutesti olisi hyvä saada jälleen näytteille uusille sivuille. Häneltä ostin yhden testaamistaan eli tällaisen ratkaisun: http://www.gamelife.fi/?viewproduct=3745&p=16&c=d

Tuo on käytössä ihan kätevä, kun ei tarvitse laitetta sammuttaa latauksessa, joka siis tapahtuu vähän kuin lataisit PSP:tä verkkovirtalaturilla, mutta tämä vain kulkee mukana. Ulkomuodoltaanhan Joytechin Battery Pak on melkoinen mötikkä, mikä ei ole kuitenkaan itseäni pahemmin haitannut. Ulkoinen akku ladataan samanlailla kuin itse PSP ja vieläpä PSP:n omalla AC-laturilla. Tällöin voi yhtä aikaa ladata myös PSP:tä ulkoisen akun kautta, eli lyhyessä ajassa saa molemmat täyteen virtaa.
 
Vastaus: Lisää virtaa PSP:lle?

Yleisön pyynnöstä siirtelin jutun näkymään Playstation-puolella:

http://www.konsolifin.net/juttu.php?site=ps2&id=61

Itse tosiaan ostin sekä Max Power Starter Kitin että Joytech Battery Packin, arvostelua varten mulla oli Verkkokauppa.comista lainassa se aurinkolaturi. Arvostelun jälkeen möin Foliolle Joytechin ja ostin aurinkolaturin verkkokaupasta omaksi, mutta sittemmin on jäänyt harmittamaan.

Ensimmäinen ostamani Solarcharger nimittäin lakkasi tyystin toimimasta yhdellä lennolla. Ei reagoinut sitten mihinkään. Kävin vaihtamassa sen, mutta seuraavakin alkoi brakailla. Se kuumenee ihan älyttömästi (valehtelematta varmaan 80-90-asteiseksi), pitää ihmeellistä kitinää eikä suostu lataamaan PSP:tä kuin jonkin viisi minuuttia kerrallaan. Olenkin harkinnut, että ennen seuraavaa ulkomaanmatkaa täytyy käydä ostamassa taas uusi Joytech BP, kun se ainakin toimi idioottivarmasti.

Max Powerin mukana tullut vara-akku toimii edelleen kohtuu hyvin, se vain ei paketin omalla laturilla suostu enää latautumaan täyteen. Sonyn oma patteri sen sijaan toimii laturin kanssa varsin mainiosti. Lisäksi viimeksi jenkkilästä palatessa PSP alkoi hyytyä Liberty City Storiesia hakattaessa niin pahasti, että tartti käydä investoimassa vielä yhteen ratkaisuun, nimittäin USB-liitännästä virtaa imevään piuhaan.

Tuon viimeisimmän setin mukana tuli myös ylimääräinen turboakku, jonka sisälle PSP:n oma akku piilotetaan. Tämä about tuplaa akun keston, mutta näyttää rumalta konsoliin kytkettunä. Oheisesta kuvasta saanee jonkinlaista ymmärrystä, millainen mötikkä on kyseessä. (Ehkä ei, puhelimen kameran optiikassa on hiukan toivomisen varaa.)

Yhdellä akulle en selviäisi, PSP:n akun kesto on kuitenkin vain noin kolme tuntia, vähän käytöstä riippuen. Silti ihmettelin, että miten niin tuo akun kesto on mukamas ongelma, kunnes ostin DS liten...
 
Vastaus: Lisää virtaa PSP:lle?

Nyt taas tyhmä kysymys varmaan, mutta jos käyttää psp:tä ihan kotioloissa niin kannattaako silloin ostaa ennemmin verkkovirtajohto? Vai toinen akku? Kaikki puhuu vain akuista...

:D
 
Vastaus: Lisää virtaa PSP:lle?

Eiköhän tuossa ole kysymys lähinnä mieltymyksestä. Jos se langattomuus on ehdoton juttu, niin pitänee hommata toinen akku, jos illan pelisessiot venyvät yli 3-4 tunnin.
Muutenhan pelaaminen sujuu myös johto kiinnitettynä.

Ainakin ulkomailla on myyty myö erillistä akkulaturia PSP:lle, jossa voi siis akkua latailla PSP:n ulkopuolella. Suomessa en ole näitä nähnyt.
Kanadalainen VideoGames+ myy myös Sonyn virallista tehoakkua, joka ainakin japanilaisen GameWatchin mukaan lisää toiminta-aikaa kolmanneksella, mikä on oli parhaiten testatuista spesiaaliakuista, joista jotkut lupasivat paljon enemmänkin.
 
Ylös Bottom