Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Live verkkokortilla????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onbony
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onbony
Dodiin...eli oisin ostamassa xbox livee... mutta mulla on sisäinen adsl. eli siihen ei voi kytkeä mitään muuta. toimiiko xbox live jos ostan pc:hen verkkokortin ja pelaan sitä sen kautta????

http://www.pcsuperstore.fi/tuote.html?product_id=MICRONETWORK-PCINIC&category_id=2_1
tollasta korttii meinasin... kertokaa toimisko???:confused:
Kyllä toimii, mutta sinun täytyy vielä jakaa ohjelmallisesti nettiyhteys Windowsissa Internet Connection Sharing-ohjelmalla (on vain Windows 98SE:ssa tai uudemmassa).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NCO
Kyllä toimii, mutta sinun täytyy vielä jakaa ohjelmallisesti nettiyhteys Windowsissa Internet Connection Sharing-ohjelmalla (on vain Windows 98SE:ssa tai uudemmassa).

mulla on windows me :) eli mistä löydän ton Internet Connection Sharing...????? jos se on jo koneella niin voitko kertoo tarkasti missä? ja jos se on ladattava ohjelma niin mistä löydän sen? :rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onbony
mulla on windows me :) eli mistä löydän ton Internet Connection Sharing...????? jos se on jo koneella niin voitko kertoo tarkasti missä? ja jos se on ladattava ohjelma niin mistä löydän sen? :rolleyes:
No ainakin Windows 98Se:llä sen voi asentaa näin. 1.Mene ohjauspaneeliin. 2. Valitse lisää/poista sovellus. 3. Valitse Windowsin asennus välilehti. 4. Valitse Internet työkalut ja paina tarkenna. 5. Pistä ruksi Internet yhteyeden jakaminen - kohtaan ja paina ok. Windows pyytää tällöin asennus cd:tä.

HUOM! Tee tämä vasta silloin kun sinulla on verkkokortti asennettuna ja ristiinkytketty RJ-45 kaapeli Xboxissasi kiinni.
Tämä voi ehkä olla kuitenkin aika monimutkainen juttu tämä internet-yhteyden jakaminen ja eteen voi tulla monia ongelmia. Jos tunnet jotakin ATK-nörttejä, niin kannattaa pyytää sitten apuun, jos itse ei onnistu saamaan sitä kuntoon . :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NCO
Jos tunnet jotakin ATK-nörttejä, niin kannattaa pyytää sitten apuun, jos itse ei onnistu saamaan sitä kuntoon . :)

Omien kokemusten pohjalta taas voin sanoa että tollaset pitkään IT-alan puolellakaan työskennelleet mikki hiiret ja pellet ei tiedä välttämättä yhtään sen enempää näistä asioista kuin sinäkään(voivat ehkä tietää vielä vähemmän kuin sinä), korkeintaan kun tollasen niin sanotun pelle kaverin kutsuu omaan himaansa, niin voisi vetää kaiken päätteeksi hyvin turpaan.

Neuvo: Opi tuntemaan oma CP-koneesi perin pohjin.

Edit: Sen verran kuitenkin lisään tähän asiaan vielä, että jos sattuu tuntemaan sellaisen kaverin jonka PC-ammattitaito tai tietämys ei perustu pelkästään johonkin ammatilliseen Bull shittiin, niin asia voi tietenkin olla silloin aivan toinen...Koko vitun ATK-ala on kuitenkin nykyään jo sen verran laaja käsite, että ammattitason väkeä löytyy ulkopuolelta melkein jo enemmän kuin varsinaisten kounlupenkkien ja ammattien takaa, itseasiassa on löytynyt jo alusta asti(riippuu siitä millä saralla siinä asiaa käsitellään).

Viimeksi muokannut moderaattori:
Monelle on tuo network sharetus toiminto on varmaan ihan toimiva ratkaisu, mutta mun mielestä ei kannata alkaa leikkimään niiden kanssa. Varsinkaan jos ei valmiiksi satu olemaan toista verkkokortia ja joutuu senkin vielä ostaan.

Hommaat vaan hubin tai kytkimen ja lykkäät boksin ja koneesi siihen. Ei tarvi sitten välttämättä konetta päällä pitää kun pelaa, voi boottailla PC:tä rauhassa live pelien ollessa päällä etc. Paljon käytännöllisempi sillain + tietokone ei sotke mitään siinä välissä (palomuurit ja muut) Ei nuo hubit ja kytkimet enää paljoa verkkokorttia enempää edes maksa, eli suosittelen niitä vaihtoehdoksi yhteydenjako kikkailulle. Paras vaihtoehto olisi tietty hommata moniporttinen ADSL modeemi, johon on hubi tai kytkin integroitu. Voisi sitten suoraan siihen lykkiä kaikki laitteet. Jos sulla kuitenkin hyvä motukka jo löytyy, niin ehkä erillinen kytkin tai hubi olisi jees. Halvimmat makselee varmaan jotain 30-40 .

Hubi tai kytkimen asentaminen hoituu myös ihan 'töpseli seinään' periaatteella, eli senkin puolesta on mukavampi ratkaisu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Monelle on tuo network sharetus toiminto on varmaan ihan toimiva ratkaisu, mutta mun mielestä ei kannata alkaa leikkimään niiden kanssa. Varsinkaan jos ei valmiiksi satu olemaan toista verkkokortia ja joutuu senkin vielä ostaan.

Hommaat vaan hubin tai kytkimen ja lykkäät boksin ja koneesi siihen. Ei tarvi sitten välttämättä konetta päällä pitää kun pelaa, voi boottailla PC:tä rauhassa live pelien ollessa päällä etc. Paljon käytännöllisempi sillain + tietokone ei sotke mitään siinä välissä (palomuurit ja muut) Ei nuo hubit ja kytkimet enää paljoa verkkokorttia enempää edes maksa, eli suosittelen niitä vaihtoehdoksi yhteydenjako kikkailulle. Paras vaihtoehto olisi tietty hommata moniporttinen ADSL modeemi, johon on hubi tai kytkin integroitu. Voisi sitten suoraan siihen lykkiä kaikki laitteet. Jos sulla kuitenkin hyvä motukka jo löytyy, niin ehkä erillinen kytkin tai hubi olisi jees. Halvimmat makselee varmaan jotain 30-40 .

Hubi tai kytkimen asentaminen hoituu myös ihan 'töpseli seinään' periaatteella, eli senkin puolesta on mukavampi ratkaisu.

puolet meni oikein, eli konetta voi buuttailla yms. jos on se ulkoinen adsl-reititin, mutta jos liikenne ulos kulkee sisäisen adsl modeemin kautta niin hubi/reitin ei auta silloin mitään

Ylös Bottom