Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Machinarium

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peck4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Machinarium

Euroopassa tästä on ilmeisesti levyversio julkaistu, onko tietoa saako tuota tilattua edullisesti mistään? Helvetin hienon näköinen peli ja pakkohan tämä on jossain vaiheessa ostaa :-)

Demon olen pelannutkin ja se oli aivan loistava. Olisikohan mitenkään mahdollista että tämä tulisi PSN Storeen?

Tulipahan taas syy pelata PC:llä. Tunnelmallinen, hauska, outo, tyylikäs ja kaiken kaikkiaan upea pelikokemus!

However, an Xbox Live Arcade version is off the table because, according to Dvorský, Microsoft turned down the game.

Harmi, mutta onneksi peli on sen verran kevyt että pyörii huonollakin PC:llä tai Macilla, jos ei pleikkaria satu omistamaan. Steamin alennuksistakin tuota usein löytää jo sopuhintaan, itse taisin tuon hommata tosin humble indie bundlessa viime jouluna :-)

Tässä on myös loistava soundtrack, jonka ostaessa sai kaupan päälle. Olen kuunnellut soundtrackiä varmaan kymmenen kertaa enemmän kuin varsinaiseen pelaamiseen käytin aikaa.

Nyt on peli saatavana ilmaiseksi psn plussalaisilla ja oikeen mukavaa pelaamista. Pakko kyllä myöntää, että joutuu käyttämään vähän väliä jotain guidea. Graafinen ilme on todella hieno ja musiikit myös kunnossa.

Tämä sinänsä aivan ihana peli on minulla jumittanut kesken jo pitkään, kun tuppaa parista kohdasta olemaan niin hankala päästä eteenpäin. Mutta kaunis peli kyllä ja mainittu soundtrack myöskin hivelee korvia :)

Tätä tuli aikoinaan hypetettyä että tämä ilmestyy Wiille. Ei ilmestynytkään koska 40 megan koko rajoitus. Pleikkarilla tämä vie 300 megaa. Ostin tämän kerran Pleikkarin alennusmyynnistä jollain kolmella eurolla ja nyt tuli pelattua tämä läpi.

Aluksi olin vähän penseä, että tämän ideana on vain etsiä piilotettuja esineitä. 3/5. Puzzlet kuitenkin paranevat loppua kohti ja pelin loputtua annoin tälle Storessa 4/5.

Laitoin kuvaketjuun kuvia: #590

Meikäläiselle Machinarium oli yksi edellisen sukupolven parhaimmista indie peleistä. Normaalisti puzzle tai point & click genre ei ole minua varten. Kuitenkin Machinarium ja aikoinaan Grim Fandango ovat olleet poikkeuksia, sillä pulmien ohella nämä tarjosivat myös kiinnostavan tapahtumapaikan/maailman sekä tarinan, joka piti otteessa loppuun asti. Tämän takia vielä tänä päivänäkin muistelen näitä lämmöllä.

Ylös Bottom