Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mega Man metrossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

feldon

KonsoliFIN Alumni
Olen jo pidemmän aikaa ihmetellyt tavanomaisten tägien ja vastaavien seinätöhryjen seuraksi ilmestyneitä Mega Man -aiheisia graffiteja Helsingissä. Ainakin metroradan varteen niitä on piirrelty, samoin eräiden katujen varsillle. Ovatko muut sattuneet sellaisia näkemään?

Periaatteessa olen kaikkea luvatonta piirtelyä vastaan, mutta pelitaide on aina kiinnostanut muodossa jos toisessa. Siksi Mega Man -graffitit herättävät minussa ristiriitaisia tunteita. Mitä niillä halutaan sanoa? Onko Mega Manista tietämättäni tullut underground-idoli?

Olen itsekkin nähnyt. Yksi oli Alppilassa 23 ja 3b:n pysäkin vieressä olevassa valkoisessa rakennuksessa. Mutta on jo buffattu. Toisen olen nähnyt Alppiharjun huoltoaseman lähellä. Siinä on punainen ja sininen Megaman vastakkain. Musta ne ovat aika siistejä ja vaihtelua joidenkin kersojen "känni tageihin" jota näkee kaikkialla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WeePee
Olen itsekkin nähnyt. Yksi oli Alppilassa 23 ja 3b:n pysäkin vieressä olevassa valkoisessa rakennuksessa. Mutta on jo buffattu. Toisen olen nähnyt Alppiharjun huoltoaseman lähellä.
Jeps. Tuon ensin mainitsemasi ennätin nähdäkin, mutten valitettavasti kuvata.

Jep. Tuo Wolverinehan tuli sen edellisen Mega Manin päälle. Harmi ettei noiden kuvien joukossa ole niitä metroradan varrelle heitettyjä kuvia.

Hehe. No Mega Man tai ei, suttaajat pitäisi saada tilille ja pesemään nuo halvatun seinät.

Harmittaa kyllä kun kuitenkin joku tulee ja pesee noi pois/maalaa päälle. :(

Minua ei harmita muiden kuin hyvien töiden puolesta. Digikameralla ne saa kuitenkin helposti talteen.

Rumat ja viimeistelemättömät harmaat pinnat voisi mielestäni aivan huoletta maalata piiloon, kuten joillain juna- ja metroasemilla onkin jo täysin laillisesti tehty. En kuitenkaan pidä fiksuna, että siistejäkin maali- ja puupintoja mennään tuhrimaan. Harmittaa myös JDeCaux'n uusien hienojen bussipysäkkien puolesta: aina on pleksit ja lamput vedetty rikki ja aikataulut heitelty ympäri mäkeä. :mad:

Yksittäiset tägit tuntuvat aina vetävän tusinatussiniekkoja puoleensa, jolloin jälki on hirveää. Myöskään rikkomista tai aivamella raaputettuja tägejä en tajua. Kaiken maailman kirkkoveneet ja muut teiniskeidat vetävät koko graffiti-skenen lokaan!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
Kaiken maailman kirkkoveneet ja muut teiniskeidat vetävät koko graffiti-skenen lokaan!

Älä muuta sano, vaikka suomestakin löytynee yksi tai kaksi lajin varsinaista taitajaa niin mitäs siitä on sitten iloa kun joku esiteini lähiögansta tulee maalitussinsa kanssa ja piirtelee vittux-tagejaan jokaisen vähänkin tyylikkäämmän teoksen päälle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Mutta onko noi Megamanit suttuja? :cool:
Hmm...

Koska seinät omistaa todennäköisimmin joku muu kuin itse maalari, on mielestäni kohtuullista vaatia ettei niihin taiteilla ilman omistajan lupaa. Ikääväähän se on, kun hienot työt joudutaan buffaamaan tai pesemään pois, mutta ei siinä muukaan auta. Ei kai kukaan halua, että kukaan tulee oman talon seiniä sotkemaan! Toisaalta tuollainen siisti Mega Man -maalaus sopisi tosi hyvin olohuoneeni sisustukseen...

Ylös Bottom