Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä tekee hyvän pelin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halottaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Halottaja

New Member
Elikkäs mikä tekee teidän mielestänne hyvän pelin?
---
Minun mielestäni hyvän pelin tekee: Hyvät musiikit, pelattavuus, moninpeli ja hyvä juoni. Grafiikat eivät ole minulle niin hirveän tärkeitä, kunhan ovat ihan kohtalaiset... Riittää, että peliä voi pelata ja se on pelattavuudeltaan hyvä...

Vastaus: Mikä tekee hyvän pelin?

Hyvä peli vaatii täydellisen pelattavuuden, sulavan ruudunpäivityksen (itse grafiikalla ei ole väliä) ja jotain mikä saa palaamaan sen pariin, millään muulla ei juurikaan ole väliä.

Hyvä pelattavuus, pituus ja uudelleenpelattavuus myös tärkeässä osassa, grafiikat ja "tunnelma"...siinäpä ehkä mitä ensimmäiseksi mieleen juolahti :rolleyes:

Grafiikka: Kyllä se on tärkeä osa alue kolmedee peleissä. FPS:ssä haluan erottaa onko käytävän päässä seinä vai vihollinen.Välillä todella rakeinen grafiikka vie osan pelinautinnosta tehokkaasti. Se ei ole maailman tärkein juttu, mutta kyllä se on silti suht isossa osassa. Ruudunpäivitys liittyy periaatteessa grafiikkaan ja se on TODELLA tärkeä osa peliä

Pelattavuus: Joissain peleissä tärkeämpi kuin toisissa. Nopeissa arcadepeleissä ei saa kuvanpäivitys pätkiä eikä pelattavuudessa saa olla puutteita. Toiset pelit eivät ole ihan niin ohjauspohjaisia.

Kiinnostavuus: Vaikka grafiikka, äänet, pelattavuus ja kaikki muu olisi kunnossa, mutta kiinnostus ei yksinkertaisesti riitä niin eihän siitä mitään tule. Metal Gear Solidia haukuttiin aina sen lyhykäisyydestä, mutta minulle se on ollut todella pitkä peli kymmenien ellei satojen pelikertojen jälkeen. Pelin pituus ei ole siis se tärkein asia vaan se kuinka kauan sitä jaksaa julkaisun ja läpäisyn jälkeen pelata.

Äänet: Minulle aika toisarvoinen seikka kun en omista kotiteatteria. Eipä silti, aseiden pitää kyllä kuulostaa miehekkäiltä ja musiikkien olla hyvät.

Solid Snake sanoikin melkein suurimman osan näistä "hyvän pelin" periaatteet.

Tähän grafiikka osuuteen sanoisin sen, että grafiikka on hyvä olla hyvää ja se tottakai lisää peli nautintoa. Mutta jos juoni pelattavuus ja muut pikku seikat ovat kondiksessa niin pelin parissa kyllä pelaa pitemänkin aikaa.

Itse olen pelaamassa nyt The Legend Of Zelda: Majors Mask(vai miten se kirjotetaan :) ). Tässä ei enään mitkään parhaat grafiikat ole mutta mieli tekisi palata cuben ääreen pelaamaan peliä. Koska pelin pelattavuus on täydellistä, ainakin lähes tulkoon ja peliä on vain mukava muuten vain pelata.

Itseni mielessä pelit missä on paremmat grafiikat nousevat heti ylempään kastiin. Esim. Animal Crossing, se tekisi mieli ostaa, mutta kun sen grafiikat eivät ole mitenkään parhaat. Mutta se on niin erinlainen peli että kyllä se varmaan minun hyllysäni joskus löytyy..

-Kantava idea ja toteutus, jonka vuoksi peliä jaksaa tahkota ja palata aina uudelleen pelin pariin.
-Pelattavuus (kontrollit, ruudunpäivitys).

Siinäpä ne tärkeimmät. Mutta yleensä hyvä peli on kokonaisuus, jossa jokainen osa-alue toimii hyvin, pelattavuudesta ääniin.

Hmmz

Kaipa sitä on aika turhaa sanoa vaan "pelattavuus"...

Sanotaan sitten pelattavuuden sulavuus ja harvinaisuutena äänimaailma... eihän sitä välttämättä osaa arvostaa, mutta esim. joskus kun pelissä on vaan hiton hyvä fiilis se voi tulla äänimaailmasta. Myöskin, jos musiikit tai SFX on päin persettä, niin kyllä sen silloin huomaa todella selvästi.

Ylös Bottom