Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä mulla ainakin riittää T300 voima vääntämään ratin näpeistä. Ei niitä forceja niin älyttömästi pidä laittaa, katoaa yksityiskohdat ja sitä kautta tunto autosta.

Joskus tuli nuorempana ajettua jokkista 96 saabilla, jossa oli hitsilukko ja ei tietenkään mitään tehostimia, joten vääntöä pitää olla ratissa :).No ei. Kyllä tosiaan varmasti tuo T300rs on itselleni sopiva kapistus. Tosin kyllä siinä pitää olla 30cm ratti valmiiksi mukana, ja vähintään 3 pedaalia, eli ei juurikaan jää vaihtoehtoja. Onkos jotain tyyppivikoja enää noissa uudemmissa T300 rateissa ollut? Alkuun taisi olla jotain lämpöongelmia? Toki takuuhan noissa on.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä mulla ainakin riittää T300 voima vääntämään ratin näpeistä. Ei niitä forceja niin älyttömästi pidä laittaa, katoaa yksityiskohdat ja sitä kautta tunto autosta.

No nyt kun tämmönen kommetti niin sanon kanssa. En siis ymmärrä, että niillä forcejen voimakkukksilla mitataan rattien paremmuutta. Monesti täälläkin mainittu T500 vs T300 jne, että 500:ssa kovemmat forcet ja tommosta. Itellä (xbox pelaajana) ollut G920 joka oli ihan hyvä vehje, mutta halusin että voi vaihtaa rattia joten vaihdoin sen nykyiseen TX ruoriin jossa nahka "rimmi"

Mun mielestä näissä molemmissa on vääntöä ihan tarpeeksi, enkä lisää tarvi. Ajelen melko pienillä forceilla yleensä, paitsi että "kanttarit" ym, ulkona radan ulkopuolella ajelu tuntuu. Ja se kyllä tuntuu ihan hyvin. Tietysti jos haluaa vääntää oikein kunnolla vastaaan niin sitten parempaa rattia kehiin.
Mutta siis en ymmärrä miksi sen ratin pitäisi olls sellainen, joka (kärjistetysti) repii kädet irti mutkissa?
No kaikenlaisia pelaajia toki on, mutta usein ratit tunnutaan luokittelevan sen mukaan, mitä vahvempi moottori niissä on.
Kuten mainittu, omalla TX ruorilla on kiva ajella, joka kaiketi vastaa pleikkarin tätä 300 jotain.. (en nyt muista)
Esim. F1 2016 pelissä mulla on forcet jossain 60 prosentin luokkaa. Se tuntuu kätösissä, mutta ajaminen on kuitenkin mukavaa ja sulavaa. Ei niin, että hauikset kasvaa pelatessa (sarkasmia)
Mutta noin niinku yleensä. Onko kaikilla aina ne forcet täysillä?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Me ollaan niin totuttu rattimarkkinoilla siihen että forcet saavat olla täysillä :D Lieneekö se sellainen vanha ajatus josta ei pääse eroon?

Itse en T300RS:ää suostu kyllä suositteleman, sen saa laittaa parissa viikossa takaisin valmistajalle... Pitää osua kohdalle joku maanantaikappale että on kestävä mutta kannattaa ainakin sitten varautua jos sille tielle lähtee. Itse rattihan olisi muuten aivan pirun hyvä, ominaisuudet, forcet ja kaikki on hyvää, paitsi tietysti itse ratti kun on vaan 28cm halkaisija, on vähän pieni...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juu kyl tos T300:ssa voimaa piisaa. Saa ne forcet laitettua niinkin isolle ettei ratti enää käänny edes suoralla. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllähän sen ratin raskaaksi saa, mutta siinä vaiheessa forcet varmasti clippaa jo pahasti ja kaikki tuntuma häviää. Mitä enemmän ratissa on vääntöä, niin sen kovempia forceja peleissä pystyy käyttämään. Onhan esim pc-miesten direct drive -rateissa vääntöä moninkertaisesti Thrustmastereihin ja Logitecheihin verrattuna. Harmi, kun Project carsin lisäksi ei taida oikein mitään peli ps4:llä clippailua näyttää ruudulla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Me ollaan niin totuttu rattimarkkinoilla siihen että forcet saavat olla täysillä :D Lieneekö se sellainen vanha ajatus josta ei pääse eroon?

Itse en T300RS:ää suostu kyllä suositteleman, sen saa laittaa parissa viikossa takaisin valmistajalle... Pitää osua kohdalle joku maanantaikappale että on kestävä mutta kannattaa ainakin sitten varautua jos sille tielle lähtee. Itse rattihan olisi muuten aivan pirun hyvä, ominaisuudet, forcet ja kaikki on hyvää, paitsi tietysti itse ratti kun on vaan 28cm halkaisija, on vähän pieni...

*Yskäisy!* Eipä yleistetä. ;) En ole koskaan käyttänyt max voimia rateissani ja nykyinen takuu-T300RS:ni on palvellut 2015 kesästä täysin moitteetta.
Olisi se kiva kyllä testata jotakin kallista suoravetorattia kunnon voimilla, mutta vanha klisee pitänee näissäkin paikkansa: 'Voima ei meinaa mitään ilman kontrollia'.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo, en nyt tarkoittanut, että forcet pitäisi olla niin kovat, että repii kevyen miehen mukaansa :D. Ei mullakaan koskaan ollut lähellekkään maksimivoimia. Mutta saa siinä sitä oikeanlaista voimaa olla forcessa, tietyissä tilanteissa. Siinä on paljon parempi tuntuma, kun ratti on jämäkämpi ja vastaa hyvin. Tilasin tuon T500RS:n. Tykkään, vaan tuosta T500rs ratista ja noista polkimista. T300rs:n hinta voisi olla joku 299e, vaikka noilla T3PA polkimilla ja noilla T3PA-Pro polkimilla joku 349e, niin olisi jo huomattavasti järkevämpää hankkia tuo.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eikös tuota Alcantra-Editionia ole ollut tarjouksessa 369€? Siinä on melkeinpä se fiksuin vaihtoehto hankkia, kolme poljinta ja iso rimmi T300RS koneistolla.

Toki, jos tykkää T500RS:stä niin se on varmasti silloin se paras hankinta itselle. Ei huono vaihtoehto sekään.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuossa kannattaa huomioida sekin et T500:ssahan on se 2cm isompi ratti jo valmiina (minusta se optimaalinen koko) ja eikös isompi ratti tarkoita sitä että kuskilla on enemmän momenttia käsissään vs. moottori. Siltikin taitaa se T300 koneisto olla voimakkaampi. Tosin, minusta tuossa ei ole muuta eroa kun se et T500 alkaa olla "ikänsä lopussa", eli ainoa on se että tukeeko se kaikkia pelejä, muuten ihan hyvä ratti. Ja siihenkin sopii nuo muut lisäosat mitkä T300:een...


*Yskäisy!* Eipä yleistetä. ;) En ole koskaan käyttänyt max voimia rateissani ja nykyinen takuu-T300RS:ni on palvellut 2015 kesästä täysin moitteetta.
Olisi se kiva kyllä testata jotakin kallista suoravetorattia kunnon voimilla, mutta vanha klisee pitänee näissäkin paikkansa: 'Voima ei meinaa mitään ilman kontrollia'.

Sulla onkin sama maanantaikappale mikä mulla oli, eli aika lähellä ensimmäisiä T300 mitä markkinoila oli ;) Ja ei mulla ole tarkoitus yleistää, lähinnä se että nuo luvut mitä on ollut palautusprosenteissa ja ihmisten kommentit on saaneet mun pääni kääntymään pois tuosta ratista. Tehkää jokainen oma päätöksenne :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eli oliko niin, että G25 ei ole tuettu lainkaan, mutta G29 on täysin tuettu PS4:llä?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eli oliko niin, että G25 ei ole tuettu lainkaan, mutta G29 on täysin tuettu PS4:llä?
Juuri näin. Muuten tekniikaltaan hyvin pitkälti sama ratti uusissa kuorissa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eli oliko niin, että G25 ei ole tuettu lainkaan, mutta G29 on täysin tuettu PS4:llä?

Lisään vielä, että on olemassa laitteita, joilla saa ehkä myös G25:n toimimaan PS4:lla. Luin juuri eilen GTPlaneetan Gran Turismo Sport -keskusteluista, että siellä ajetaan noilla apupalikoilla ja täysin ilman ohjausviiveitä. Ilmeisesti nuo adapterit ovat melko kehittyneitä jo.
'Cronusmax' on adapteri nimeltään.
Tässä se viestiketju:
https://www.gtplanet.net/forum/threads/gtsport-beta-steering-wheel-experience.354635/page-2
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitos vastauksista. Onko G29 ollut koskaan tarjouksessa missään, vai onko se melkein tuo 239, jonka siitä joka tapauksessa joutuu maksamaan?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitos vastauksista. Onko G29 ollut koskaan tarjouksessa missään, vai onko se melkein tuo 239, jonka siitä joka tapauksessa joutuu maksamaan?

Taitaa joskus ollu alle 190€..oiskohan ollu jimm'sillä tai gigantissa tai molemmissa.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuossa kannattaa huomioida sekin et T500:ssahan on se 2cm isompi ratti jo valmiina (minusta se optimaalinen koko) ja eikös isompi ratti tarkoita sitä että kuskilla on enemmän momenttia käsissään vs. moottori. Siltikin taitaa se T300 koneisto olla voimakkaampi. Tosin, minusta tuossa ei ole muuta eroa kun se et T500 alkaa olla "ikänsä lopussa", eli ainoa on se että tukeeko se kaikkia pelejä, muuten ihan hyvä ratti. Ja siihenkin sopii nuo muut lisäosat mitkä T300:een...

Juu, onhan se T500RS:n ratti vähän kookkaampi ,joten rauhallisempi sen on käsitellä(Toki riippuu mihin T300rs vertaa). Toki tämähän riippuu täysin kääntöasteesta ,että millä sitten tykkää ajaa. Itsellä se on 900 astetta yleensä, jos haluaa vaan fiilistellä. Joskus paljon pienempikin. Riippuu ihan täysin pelistä, ajopinnasta yms. Joo, ei tullut enää uusinta tekniikkaa tilattua, mutta sitä tuttua ja "turvallista" tekniikkaa. En usko ,että T500RS:n tukeminen loppuu ihan heti peleissä. On se niin hyvin kaupaksi menevä ratti vieläkin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T500:n ps4-tuen osalta ainoa kysymysmerkki on oikeastaan, siinä että tuoko Thrustmaster ps4:lle uuden basen malliston yläpäähän syrjäyttämään T500:n. Siinä vaiheessa voisi hyvinkin tuki kylmästi loppua, jotta saadaan uutta basea kaupaksi..

Oma veikkaus on, että tämän vuoden puolella sieltä nähdään ps4-versio TS-PC -ratista. Hyvin mahdollista, että T500-tuki jatkuu sen jälkeenkin, mutta sellaista sekoilua tuo ps4:n rattituki on viime aikoina ollut, että nähtäväksi jää.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitos vastauksista. Onko G29 ollut koskaan tarjouksessa missään, vai onko se melkein tuo 239, jonka siitä joka tapauksessa joutuu maksamaan?
Jimm'sillä ollut aika useastikin alennuksessa, ainakin 2-3 kertaa molemmat mallit.
Kannattaa nämä linkit laittaa talteen koska harvemmin Jimm's omille sivuilleen noita parempia tarjouksia laittaa:
Io-Tech: https://bbs.io-tech.fi/threads/sinae-hyoedyt-siitae-mitae-jimms-tietaeae-jimms-pc-n-oma-ketju.727/
Muro: https://murobbs.muropaketti.com/threads/sinae-hyoedyt-siitae-mitae-jimms-tietaeae.760477/
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T500:n ps4-tuen osalta ainoa kysymysmerkki on oikeastaan, siinä että tuoko Thrustmaster ps4:lle uuden basen malliston yläpäähän syrjäyttämään T500:n. Siinä vaiheessa voisi hyvinkin tuki kylmästi loppua, jotta saadaan uutta basea kaupaksi..

Oma veikkaus on, että tämän vuoden puolella sieltä nähdään ps4-versio TS-PC -ratista. Hyvin mahdollista, että T500-tuki jatkuu sen jälkeenkin, mutta sellaista sekoilua tuo ps4:n rattituki on viime aikoina ollut, että nähtäväksi jää.

Jep, näin voi olla. Itsellä on pääpaino PC:n puolella ajopeleissä, joten tuki ei tule ihan heti loppumaan. Lähinnä nyt kovasti odotan GT7 saapumista, joka tulee varmasti hankittua PS4:lle. Siihen tuo ratti taitaakin olla jo varmistettu, että tulee tukemaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Lisään vielä, että on olemassa laitteita, joilla saa ehkä myös G25:n toimimaan PS4:lla. Luin juuri eilen GTPlaneetan Gran Turismo Sport -keskusteluista, että siellä ajetaan noilla apupalikoilla ja täysin ilman ohjausviiveitä. Ilmeisesti nuo adapterit ovat melko kehittyneitä jo.
'Cronusmax' on adapteri nimeltään.
Tässä se viestiketju:
https://www.gtplanet.net/forum/threads/gtsport-beta-steering-wheel-experience.354635/page-2

Juu, näitä palikoita on kyllä mutta jossain oli puhetta että olisi sama antaa yhteensopivuus vanhemmille G-sarjan rateille saman tien kun G29 ainakin on yhteensopiva GT Sportiin.

Tuo on aika temppu että on sovittanut Fanatecin ratin tuolla palikalla PS4 :eek:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ja astetta kovempaa kamaa: sim-suoravetoratilla GT Sportin kimppuun. Pc:n apua ja softatietämystä tarvitaan tässä rig-kokoonpanossa.
[video=youtube_share;4geFVuQZpeI]https://youtu.be/4geFVuQZpeI[/video]
 
Ylös Bottom