Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Mites muilla T300:n omistajilla tuntuuko polkimissa pykällystä?

Itse ilmeisesti painan kaasua aina sen verran vinosti, että poljin hankaa loppusenteillä tuonne kolon reunaan ja tuo ikävästi pientä pykälää sinne loppuun. Jos vaikka käsin painan poljinta suoraan niin ei ongelmaa, mutta jalalla painaessa sen verran taitaa paino mennä toiselle sivulle, että hankaa sitten :(

Meinasin jo, että vialliset polkimet ennen tarkempaa tutkiskelua. Mutta eipä noilla toivottavasti kauaa tarvitse pelleillä, kun saa paremmat polkimet alle :)


Tähän voisi kokeilla siirtää poljinpintaa sen hankauksen vastakkaiselle puolelle. Niitä poljinpintoja muuten voi säätää miten tykkää, hoksasin tämän kun nostin pykälän ylös molempia.
Ruuvien reiät on siis suhteessa yhtä pitkällä toisistaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle ja kaikki muukin PS4-ratteihin liittyvä keskustelu

Mites muilla T300:n omistajilla tuntuuko polkimissa pykällystä?

Itse ilmeisesti painan kaasua aina sen verran vinosti, että poljin hankaa loppusenteillä tuonne kolon reunaan ja tuo ikävästi pientä pykälää sinne loppuun. Jos vaikka käsin painan poljinta suoraan niin ei ongelmaa, mutta jalalla painaessa sen verran taitaa paino mennä toiselle sivulle, että hankaa sitten :(

Meinasin jo, että vialliset polkimet ennen tarkempaa tutkiskelua. Mutta eipä noilla toivottavasti kauaa tarvitse pelleillä, kun saa paremmat polkimet alle :)

Mulla T300RS:n originaalipolkimissa jarru vastasi/hankasi koko liikealueeltaan kolon oikeaan reunaan. Surkea laatuvaikutelma pedaaleilla, joita en kertaakaan ole joutunut käyttämään G27-pedaalimodin ansiosta. Hionnallahan tuosta olisi selvinnyt.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ajattelin RSEAT W-Standin ostaa THRUSTMASTERIN T300RS:n kaveriksi. https://www.rseat-europe.com/rseat-wstand-wheel-stand/rseat-wstand

Vaikuttaa erittäin laadukkaalta standilta, mutta toki hintakin on 300€ toimituksineen. Samaan hintaan saa jo Playseatin, mutta en halua semmoista isoa systeemiä viemään tilaa ja ei niissä se laatu ole mitään ihan huippua. Ja tässä on se etuna Playseatiin ja useampiin standeihin, että tässä ei ole sitä keskitankoa. Next Level Racing Wheel Stand on myös toinen vaihtoehto, mutta W-Stand vaikuttaa paremmalta kuvien perusteella. http://www.pagnianimports.com.au/ne...-stand-for-g27-g25-t500-rs-fanatec-wheel.html

Vielä ei ole W-Standin toimitukset ilmeisesti alkaneet, kun ei internetistä löydä mitään käyttökokemuksia. Marraskuun aikana pitäisi alkaa saapumaan ensimmäiset asiakkaille. Pitää varmaan odottaa jotain kokemuksia tai arvosteluja ennen kuin uskaltaa tilata. Tuolta saisi ratinkin, mutta taidan kuitenkin sen tilata Verkkokaupasta erikseen.

Ratti 360€ + stand 214€ + shifter upgrade standiin 114€ + toimitukset 80€ = 768€
lisäksi myöhemmin TH8A 148€ + T3PA 100€ = 1016€

Vähän on turhan kallista, jostain pitää varmaan karsia. Ehkä jättää vaihdekepin ja shifter upgraden standiin ostamatta sekä hankkii ne paremmat polkimet myöhemmin. Sitten on hintaa enää 630€. No toisaalta on tämä vielä halvempaa ja helpompaa kuin auton omistaminen sekä näillä menee toivottavasti se 4-10 vuotta, jos vain laitteet kestää. :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Miksi olet päätymässä TH8RS:ään? Konsolituen tukee virallisesti nimenomaan TH8A:ta ja ominaisuudet on samat.

Edit: erona siis se, että RS on vain USB ja A:ssa usb:n lisäksi mahdollisuus laittaa suoraan rattiin kiinni. Esim driveclub vaatii rattiin kiinnittämisen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Miksi olet päätymässä TH8RS:ään? Konsolituen tukee virallisesti nimenomaan TH8A:ta ja ominaisuudet on samat.

Edit: erona siis se, että RS on vain USB ja A:ssa usb:n lisäksi mahdollisuus laittaa suoraan rattiin kiinni. Esim driveclub vaatii rattiin kiinnittämisen.
Tuli ajatusvirhe, TH8A toki on se mikä on harkinnassa. :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla on pc:n käyttö ja pleikkarin peluu niin iskostunut samaan, että en osaa olla että ratti olisi toisella puolella huonetta. Paljon helpompi siltä istumalta vaihtaa.
Mulla hankinnassa siis seuraavaksi obutto, mutta päädyin lopulta siihen halvempaan versioon:

Näytä liitetiedosto 13610

Tommonen laitos. Vajaa 600€ tulee maksamaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Miksi et vain saman näyttöön yhdistä molempia? Vai oletko koneella samalla kun pelaat konsolilla?

Edit: komia on kyllä tuo penkki. Onko tuosta enemmän kuvia et miten esim ratin saa kiinni?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Miksi et vain saman näyttöön yhdistä molempia? Vai oletko koneella samalla kun pelaat konsolilla?

Edit: komia on kyllä tuo penkki. Onko tuosta enemmän kuvia et miten esim ratin saa kiinni?

Joo, mä tykkään tehä kaikkea yhdessä pisteessä.
TV on sentään toisella seinällä olohuoneessa. Säästää tilaa paljon kun emännän pc on myös olohuoneessa.
Mulla oli ennen erillinen pelipenkki mutta nyt ne on yhdistettynä. Mulla on 3 näyttöä. 2x 23" PC:ssä ja tuo yksi 27" keskellä pelejä varten.
On kyllä yksi 23" vielä jos joskus 3-näytön systeemiä teen mutta tuskin jos Project carsiin ei tule tukea sille.

Lisää tietoa ja paljon kuvia tuosta penkistä löytyy obutto:n omilta sivuilta. https://www.obutto.eu/store/

Siellä olisi tuo vankempi versiokin, r3volution, mutta se on vähän tyyriimpi laite ja soveltunee vain ajosimulaattoriksi, ozone:ssa on enempi ajateltu myös pc:llä oloa.
Niin joo, tuosta löytyy käyttökokemuksia ihan Insidesimracing:ilta joka tekee kyllä parhaat arvosteluvideot nykyajan simuista ja simutarvikkeista. Youtubeen vain hakuun, sieltä löytyy :)
E: Kuolakuppia sitten alle ennen kun katselet insidesimracingin vieoita :p
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tähän voisi kokeilla siirtää poljinpintaa sen hankauksen vastakkaiselle puolelle. Niitä poljinpintoja muuten voi säätää miten tykkää, hoksasin tämän kun nostin pykälän ylös molempia.
Ruuvien reiät on siis suhteessa yhtä pitkällä toisistaan.
Tuli nyt siirrettyä poljinpinta aivan sinne reunaan mistä hankasi, että paine olisi toiselle puolelle ja tuntuu, että auttoi tai ainakin paransi tilannetta :)


Mulla T300RS:n originaalipolkimissa jarru vastasi/hankasi koko liikealueeltaan kolon oikeaan reunaan. Surkea laatuvaikutelma pedaaleilla, joita en kertaakaan ole joutunut käyttämään G27-pedaalimodin ansiosta. Hionnallahan tuosta olisi selvinnyt.
Jep. Pitää tosiaan vielä hetki noilla mennä, kun G25 lähti kokonaisena pakettina uudelle omistajalle ja aivan vielä en saa Fanatecia hommattua.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eikös T500 ja T300 rateissa ole tuo kierre-kiinnitys samanlainen? Mun on pakko jossainvälissä ruveta modaamaan :D

http://www.derekspearedesigns.com/wheel-adapters.html

tuolta meinaan kyllä tilata tommosen adapterin. Kehittelen napeille sitten oman levyn adapterin ja ratin väliin vaikka hiilikuitulevystä tai jostain.

Olen niin tottunut tohon 34cm rattiin että on pakko hankkia joku n.30-32cm ratti tilalle. Jotenkin niin tympeää että moottori ja muu on ehkä paras mitä on ikinä kokeillut, mutta ratti on kuin lasten leikkiautosta.
Ei se huono ole, mutta niin pieni...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sama on kun samat vaihtoratit kelpaa. Mut kyllähän kisavehkeissä aika pirun pienet ratit kyllä monesti myös on.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämä on minusta paljon hienompi ja selkeämpi ratti. Huomasin myös että tuossahan on rattiosassa vain nuolinäppäimet. Jospa hankin tuon ja vaihdan siihen isomman ratin. Nuolinäppäimillä ei ole niin hirveen suurta merkitystä kun rattia käntämällä antaa samat komennot, toki ylös ja alas jää pois. Luulen kyllä että tuonkin saisi modattua ihan kaupan ratteihin, ellei jopa siirrettyä. Alkuperäistä rattia ei viitsisi hajottaa kuitenkaan :rolleyes: Pistetääs mietintämyssyä päähän :D

Näytä liitetiedosto 13614[h=1][/h]
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näytä liitetiedosto 13615

Kyllä tuo menee heittämällä hienommaksi. :)

Tuokin on muuten käytännössä t300rs perusratin kokoinen ja ainakin kaupitellaan täyden koon rattina aitoon nähden.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tykkään enempi GT-autoista kuin Formuloista, toki tommoset ratit taitaa olla Le Mans-autoissakin. Hankintaan menee sekin jossainvälissä sitten kun setti on muuten kasassa. Pitäähän nyt jossainmäärin realistisuutta olla ajamisessa :D

Kaikista paras olisi kun löytys jostain tuo nappulapaneeli joka sopisi T500/300 suoraan liittimeen. Tällöin voisi hankkia vain adapterin ja ratin. Meikäläisen taidot ei ihan taida riittää tommosen systeemin tekemiseen itse, vaikka kyllähän nyt johdot osaan juottaa jne. Luulen silti ettei mene kauan kun joku sellaisia rupeaa tekemään.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juu realistisuuden takia itsekin hommaan molemmat, jotta tuon tyylisellä ratilla ajellaan vain niitä autoja, joissa ratti on tuon näköinen.

Itse kaipaisin rattia mihin saisi mittariston ja vaihtovalot. Pc puolella on paljonkin, mutta esim just Thrustmasterilta konsoleille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Konsolista on hyvin vaikea saada ulos sitä mitä tuollainen systeemi vaatisi. Itse olisin kyllä aivan varmasti ostamassa jos mittaristot saisi ulkoiseksi. Olen miettinyt kunnollisen PC:n hankkimista tuon takia, mutta kun olen konsolin kanssa aina pelannut ja siihen luottanut.

Tossa Ferrarin F1 ratissa ei taida olla mitään valoja. Youtubesta löytyy niitäkin videoita missä on ratissa vaihtovalo"urut" ja vaihdenumero, mutta PC:llä tuokin on mahdollista ainoastaan.


Just kattelin että mitäs kaikkea on ylimääräistä ja mitä jää yli.
G25 setti kokonaan, G25 vakioratti, T300 vakiopolkimet, yks toinen ratti. Jos nyt hankkis tuon Ferrarin ratin niin T300 vakioratti jäisi yli. Alkaa vaatekaappi oleen täysi, pitäs vissiin koittaa myydä noita vain pois :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Dodi, löysin jo jonkun tekemänä tämän mun ideani, eli tohon 458 add-on rattiin tehdasmallin ruori. Näyttää tältä:

http://i1345.photobucket.com/albums/p670/BaileyLagstrum/Sim Racing/sparco353ampgte.jpg~original

Tosin mä hankin vähän erilaisen ratin mutta tuo olisi ideana.

Harmittaa kyllä ettei verkkokauppa myynyt kuin tuolla tavallisella ratilla tätä settiä kun kysyin asiasta. Thrustmasterin sivuilta kuitenkin löytys tuolla 458 ratilla T300-settikin.


Sitten kun minä menen ja piru vie katselen jotain sopivaa halpaa rattia niin törmän tämmöseen sivustoon joka myy HALPOJA hyvännäkösiä ajopenkkejä: http://www.tuningosat.fi/game-seat-for-pc-and-games-console-fabric-black.html#.VGVgiGe0TlQ
Melkein tekis mieli tilata tuo Sitten homaisi siihen näytöille joku teline :rolleyes: Hitto siis tuohan on jo lähellä sitä obutton ozonea, ilman pöytälevyä ja näppistasoa (jotka muuten maksaa vielä erikseen) ja näyttötelinettä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaikki ratit toimii kyllä, mutta silloin ratti näkyy konsolille T500:na. Esim t300rs näkyy pleikassa t300rs:nä ja kun vaihdat F1 ratin siihen, näkyy se T500:na.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuo Ferrari ratti ei ole F1-ratti. Webhallennin linkissä on vaan erilainen kuin perus T300RS ratti.
Onko tuolla mitä vaikutusta, jos konsoli luulee sen T500 malliksi? Mitähän nuo erikoisnapit tekevät peleissä, mitä on tuossa Ferrarin ratissa?

Joku telinekin täytyisi ostaa, onnistuukohan tuon käyttö sohvalta.
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...o-V2-Deluxe-rattiteline-Thrustmaster-TX-Wheel
 
Ylös Bottom