Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiits kommentista! Pitää katsoa tuota Simetikkiäkin. Juu on muuten aika painava tuo bmw rimmi ja ehkä parempi vaihtoehto olisi tuo P1 30cm joka ei painakkkaan sitten kuin 970g. Ainut miinus siinä on kuulemma dpadin sijassa oleva joystick joka on monella jo hajonnut, moittivat rimpulaksi.

Olen minäkin odotellut noita uusia rimmejä, alacantara ja vähintään 30cm on itselle ehdoton, mutta eipä niitä vielä ainakaan ole julkistettu. Voi olla, että tilaan vain tuon kehikon ja penkin ensinälkään ja köyttää siihen T300n kiinni ja katsoo sitten jatkoa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiits kommentista! Pitää katsoa tuota Simetikkiäkin. Juu on muuten aika painava tuo bmw rimmi ja ehkä parempi vaihtoehto olisi tuo P1 30cm joka ei painakkkaan sitten kuin 970g. Ainut miinus siinä on kuulemma dpadin sijassa oleva joystick joka on monella jo hajonnut, moittivat rimpulaksi.

Olen minäkin odotellut noita uusia rimmejä, alacantara ja vähintään 30cm on itselle ehdoton, mutta eipä niitä vielä ainakaan ole julkistettu. Voi olla, että tilaan vain tuon kehikon ja penkin ensinälkään ja köyttää siihen T300n kiinni ja katsoo sitten jatkoa.

Ite tykkään tosta d-padista,paljon mukavampi käyttää kuin esim thrustmasterin rimmien vastaavat. Jotkut ovat saaneet takuuseen uuen rimmin d-pädin hajottua ja saaneet pitää orkkiksen.

Simetikillä säästät muutaman satkun rennsportiin verratuna ja niillä sit uutta rimmiä ja ehkä podium-polkimet.;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onkos kellään ollut ongelmia logitech g29 kanssa. Itselläni tuntuu kuin ratista olisi hajalla värinän tuottaja. Pelitunteja alla vasta alle10h. En ole ennen näitä ratteja omistanut ja nyt pähkäilen että sattuiko itselleni maanantai kappale vai onkohan normaalia, ettei ratti täristä esim gran turismossa vaikka törmäilis tai ajaa rampin päältä? Tai pystyykö sitä millään softalla testaamaan että onko kaikki kunnossa?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onkos kellään ollut ongelmia logitech g29 kanssa. Itselläni tuntuu kuin ratista olisi hajalla värinän tuottaja. Pelitunteja alla vasta alle10h. En ole ennen näitä ratteja omistanut ja nyt pähkäilen että sattuiko itselleni maanantai kappale vai onkohan normaalia, ettei ratti täristä esim gran turismossa vaikka törmäilis tai ajaa rampin päältä? Tai pystyykö sitä millään softalla testaamaan että onko kaikki kunnossa?

Itse omistan tuon G920, käytännössä sama ratti kun G29.
on kyllä pakko sanoa että tuo värinä on kyllä aika eriskummallinen, kolisee välillä hiukan ihmeellisesti.
Oma ratkaisu oli että värinä vaan pois päältä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Rennsport cockpit on varmaan hyvä, mutta kolmasosalla tuon hinnasta saa esim Simetikin kehikon, joka tarjoaa ehkä vähän enemmän vastinetta käytetyille euroille.

Ei kannata maksaa rennsport merkistä, se on sama kun valitsisist tosielämässä mersun koska merkki ja varaosat on kalliita. Tuo simetik, Zalem ja GT Omega nyt lähinnä mitä voi suositella. Obutto menettelee mutta nekin on näköjään aika äkkiä kaupan käytettyinä, syystä jota en tiedä.

Btw. kohta GT Omegaakaan ei osteta enään ilman isoja tulleja kun britannia saa vaan itsensä ulos noista EU:n jutuista. En tiedä tapahtuuko tätä koskaan sitten... En ihan perillä mistä briteissä kyse mutta onhan ne tulit isot kun tilaat EU:n ulkopuolelta jos ei ole mitään kauppasopimuksia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onkos kellään ollut ongelmia logitech g29 kanssa. Itselläni tuntuu kuin ratista olisi hajalla värinän tuottaja. Pelitunteja alla vasta alle10h. En ole ennen näitä ratteja omistanut ja nyt pähkäilen että sattuiko itselleni maanantai kappale vai onkohan normaalia, ettei ratti täristä esim gran turismossa vaikka törmäilis tai ajaa rampin päältä? Tai pystyykö sitä millään softalla testaamaan että onko kaikki kunnossa?

Mä just kirjoittelin tonne Project cars 2 ketjuun tuosta, käytä niitä hard mount pultteja jos mahdollista, ne muoviset omat pikakiinnitykset vievät forcejen tuntuman ihan eri tasolle kuin pitäisi koska ne joustaa. Mulla on aika herkät kädet joten huomaan (luulisin huomaavani) herkästi missä mennään metsään noiden tärinöiden kanssa ja itse huomaan selvää eroa noiden kiinnitystapojen välillä. Varmaan johtuu siitä että nuo pikakiinnitykset joustaa eli ratti "keulii" joten forcet eivät pääse tekemän työtään oikein kun pulteilla se ottaa forcet suoraan ratin metallirungosta ja silloin mikään ei jousta.
Voi toki yrittää ampua ne pikakiinnitykset niin tiukkaan kun kykenee mutta ne voi hajota, mulla hajosi G25 ne.

Vaikea kyllä uskoa että olisi rikki tuo ratti, ainakaan ensimmäisenä ajatuksena, mutta kaikkihan nuo on tehty palikoista et voihan se olla myös rikki... :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuli nyt tuo G29 + Keppi hommattua. Täytyy kyllä sanoa että on aika mahdoton tällä yrittää ajaa. Ratti on ihan järkyttävän pieni, vaihdekeppi myös ja polkimet samoten. Olisiko jotain ehdotuksia millä saisi vähän reilumman setin? Vaihdekeppi ei ole niin pakollinen. Olen tuota T300RS:ää nyt katsellut. Onko kokemuksia minkälainen on kooltaan?

[Edit]: 2000 viestiä täynnä. :cool:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Väitän, että T300 Alcantara setti on yhä parasta vastinetta rahalle. Toi ratti on setin kokonaishintaan nähden todella hyvä ja T300 forcet on pehmeät ja voimakkaat. Joillain on hajonnut näitä useampikin, mutta oma on toiminut ongelmitta. Ilmeisesti osat eivät kestä moottorin vääntöä, mutta itse tykkään muutenkin pelata melko pehmeillä forceilla, niin ei klippaa ja saa hyvää palautetta. Tuohon viwlä TH8A, on vähän eri tason vispilä kuin Logitechin. On toki hintaakin, oman sain 90€ aikanaan, mutta nyt ei taida saada likikään siihen hintaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Väitän, että T300 Alcantara setti on yhä parasta vastinetta rahalle. Toi ratti on setin kokonaishintaan nähden todella hyvä ja T300 forcet on pehmeät ja voimakkaat. Joillain on hajonnut näitä useampikin, mutta oma on toiminut ongelmitta. Ilmeisesti osat eivät kestä moottorin vääntöä, mutta itse tykkään muutenkin pelata melko pehmeillä forceilla, niin ei klippaa ja saa hyvää palautetta. Tuohon viwlä TH8A, on vähän eri tason vispilä kuin Logitechin. On toki hintaakin, oman sain 90€ aikanaan, mutta nyt ei taida saada likikään siihen hintaan.

Joo nykyään 300€.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Se on kieltämättä hyvä setti, hyvä ratti, hyvät polkimet T3PA ja helvetin hyvä tuo vaihteisto... Se vaan kun ne enemmän hajoaa kun kestää, ainoa ja iso miinus ratissa :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Fanatecilta tuli eilen CSL Eliteen uusi ohjelmistopäivitys. Compatibility mode, jossa ratti tunnistui aiemmin Clubsport V2:na muutettiin päivityksessä niin, että tunnistuu nyt Logitech G29:nä. Nyt saa siis forcet toimimaan myös esim. Drive Clubissa ja Gran Turismo Sportissa, joissa ei virallista tukea CSL Elitelle ole.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hei jees kiitti kaikille täst topikista ja erityisesti viel ne ku vartavasten neuvo kysymyksii..laitoin fanatecin tilaukseen ja toivon et kehujensa veronen..kommenttei varmaa lisää verrattuna esim g29 ja t300 kuvaan pääsee ajelee
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tonnin ratissa T3PA polkimet. :D Ei noissa mitään vikaa sinänsä ole, mutta kyllä tuon hintaiseen settiin kuuluisi kokometalliset polkimet kunnon säädöillä, jopa load cell. Itse ratti on hävyttömän ruma ja pieni.

T300 Alcantara setti maksaa alle puolet tuon hökötyksen hinnasta ja siinä on paljon parempi ratti. Pitää olla aika urpo tai joku kuolaava fanipoika, jos tuon GT ratin menee ostamaan.
Ei noi normi t3pa:t ole. Muutoinkin eroa aika paljon näyttö olevan ja Facebookin puolella yksi jannu ylisti rattia. Kuulema ennen ollut t300 ja ajellut myös fanatecia. Olen itse silti sitä mieltä, että tossa on 500e ilmaa..

https://gameidealist.com/gift-guide...thrustmaster-t300-rs-gt-vs-thrustmaster-t-gt/

The T300 RS GT Racing Wheel comes with the T3PA GT Edition Pedal Set, which is built with a 100 percent metal internal structure. The accelerator and clutch pedals can be adjusted in height and spacing while the brake pedal features progressive resistance, which can be adjusted via the included conical rubber brake mod.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Käytännössähän nuo polkimet on varmaan siis t500/t3pa pro -polkimet muovikuorissa ja ilman mahdollisuutta käyttää inverted-asennossa. Tuon hintaluokan paketissa pitäisi kyllä olla jotain paljon parempaa. Kumma juttu että Thrustmaster ei kunnon polkimia saa tuotua myyntiin millään vaan vähän muuteltuja versioita samoista vanhoista vaan uudelleen ja uudelleen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Käytännössähän nuo polkimet on varmaan siis t500/t3pa pro -polkimet muovikuorissa ja ilman mahdollisuutta käyttää inverted-asennossa. Tuon hintaluokan paketissa pitäisi kyllä olla jotain paljon parempaa. Kumma juttu että Thrustmaster ei kunnon polkimia saa tuotua myyntiin millään vaan vähän muuteltuja versioita samoista vanhoista vaan uudelleen ja uudelleen.

Jep, pelkkää rahastusta ja myyntikikka tuo.
 
Inside Sim Racingin T-GT-arvostelu:


Aika odotettu lopputulos; itse wheel base olisi ihan hyvä, mutta liian pieni (28cm) ratti, liian huonot polkimet ja aivan liikaa hintaa.
 
Ja tuohon vielä se että siellä on GT mode erikseen joka kai tarkoittaa tuota värinäjuttua basen persuksissa, eli toimii vain GT Sportissa.

Aika hullua jos nyt mennään siihen että ratit tullaan tekemään jopa pelikohtaisiksi (muistamme tämän ratin jos tästä tulee buumi). Eihän niille hemmetti mikään riitä, rahaa pitää saada lisää vaan... Samaa mieltä oli tuokin että 500-600$ olisi jo lähellä oleva hinta. Base vaikuttaa muuten hyvältä mutta ei sentään noin hyvältä että siitä maksaa 800€...
 
Tuo buttkicker ratissa on saanut ihan hyvän vastaanoton ja ehkäpä sitä voisi hyödyntää myös muissa rateissa tulevaisuudessa jne.

Epäilen suuresti, että tuosta pelikohtaisuudesta tulee kuitenkaan buumi, ainakaan tuon ratin myötä. Jotenkin vähän näyttää ei-niin-ruusuiselta tuo GT sportin meno ja saati sitten kuinka iso on se joukko, jotka T-GT:hen sijoittavat. Verkkiksen myynnit näyttää T-GT:lle, että siellä on GT sportin julkaisun aikoihin pari kappaletta myyty, mutta sen jälkeen aina 1kpl/5päivää tahdilla, joten hirveän suurta innostusta ei tuo ratti ole oletattavastikaan aiheuttanut tai ainakaan buumiksi se ei tuolla hinnalla muodostu.
 
Ylös Bottom