Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikro-PC:n XBOX katsaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Gimble

Well-Known Member
AAARRRGGHHHH!!!! Ei löytyny tälle mun vuodatukselle oikeen sopivaa paikkaa, mut laitetaaqn nyt vaikka tänne...

On ollu taas "asiantuntija" joka on laatinut MikroPC lehteen jutun XBOXisata pikkusen pihalla kaikesta! Jollei asioista tiedä...niin eikö voisi jättää tollaset hommat sellaselle, joka tietää ja jättää bull-shit stoorit kirjottelematta?

Jutusta sai tosi negativisen kuvan ja kaiken sen paskan kruunasi se, että PS2 on kuulemma houkuttelevampi mm. DVD-toistonsa ansiosta!? OMG!!! :mad:

Mun mielestä se juttu oli kyllä aika xbox hehkutusta. Ja lopun tietenkin kruunasi:

"Toukokuun alussa Euroopassa myyntiin tuleva GameCube on suunnattu lähinnä kaikkein nuorimmille pelaajille"

:(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Jutusta sai tosi negativisen kuvan ja kaiken sen paskan kruunasi se, että PS2 on kuulemma houkuttelevampi mm. DVD-toistonsa ansiosta!? OMG!!! :mad:
Ehkä tuolla tarkoitettiin sitä, että PS2:lla voit suoraan alkaa katsomaan DVD:itä, kun taas Xboxilla katsoessa kaukosäädin on pakollinen? Ja ota huomioon, että monien mielestä PS2 on tällä hetkellä houkuttelevampi: halvempi hinta, pelejä saa tällä hetkellä enemmän. Tilanne muuttuu sitten, kun Xboxin hinta laskee muutaman kymmenen euroa ja pelivalikoima laajenee täälläpäin maailmaa.

Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal

Ehkä tuolla tarkoitettiin sitä, että PS2:lla voit suoraan alkaa katsomaan DVD:itä, kun taas Xboxilla katsoessa kaukosäädin on pakollinen?
Hei, ei kukaan...tai siis ainakin todella harva haluaa käyttää DVD-soitinta ilman kaukosäädintä. Eli on se siinä mielessä pakollinen, jos puhutaan KUNNON DVD-soittimesta.

Mut tosiaan, siitähän ei muutenkaan PS2:n kohdalla puhuta! Eli jos tosiaan olet yhtä pihalla PS2:n DVD-toistosta kun Mikro PC:n toimittaja, niin tässä lyhyt tietoisku:

PS2:n ns. "DVD-toisto" on aivan paska! Eihän sitä saa edes RGB:tä pihalle ja se on kyllä todella fataalia! Sen lisäksi siinä ei todellakaan toimi kaikki levyt! Jos se on jonkun mielestä houkuttelevaa...niin ihan miten vaan! Mun mielestä on kyllä ainakin aika tärkeetä, että KAIKKI (tai ainakin melkein) toimii. Ei ole kiva tulla vuokraamosta, pelko perseessä mietiten et "toivottavasti tää nyt toimii"

XBOXin DVD-toistohan on kuulemma ihan kunnossa, eli totuushan on se että XBOX on oikeasti houkuttelevampi DVD-toiston ansiosta...ei todellakaan PS2.

Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Hei, ei kukaan...tai siis ainakin todella harva haluaa käyttää DVD-soitinta ilman kaukosäädintä. Eli on se siinä mielessä pakollinen, jos puhutaan KUNNON DVD-soittimesta.

Ja sekös löytyy XBOX:sista??

Mut tosiaan, siitähän ei muutenkaan PS2:n kohdalla puhuta! Eli jos tosiaan olet yhtä pihalla PS2:n DVD-toistosta kun Mikro PC:n toimittaja, niin tässä lyhyt tietoisku:

PS2:n ns. "DVD-toisto" on aivan paska! Eihän sitä saa edes RGB:tä pihalle ja se on kyllä todella fataalia!

Onko XBOXissa RGB toisto automaattisesti mukana mm. tarvittavat piuhat?
Sen lisäksi siinä ei todellakaan toimi kaikki levyt! Jos se on jonkun mielestä houkuttelevaa...niin ihan miten vaan! Mun mielestä on kyllä ainakin aika tärkeetä, että KAIKKI (tai ainakin melkein) toimii. Ei ole kiva tulla vuokraamosta, pelko perseessä mietiten et "toivottavasti tää nyt toimii"

Mulla on kaikki levyt tähän mennessä toiminut n. 100 kpl. kaikki vuokrattuja, kavereiden kanssa treidattuja.

XBOXin DVD-toistohan on kuulemma ihan kunnossa, eli totuushan on se että XBOX on oikeasti houkuttelevampi DVD-toiston ansiosta...ei todellakaan PS2.
Mistäs kuulit, joltain joka on jo ehtinyt katsoa satoja levyjä sen kanssa, ainiin unohdin että sillä ei voi katsoa dvd leffoja ilman lisäinvestointeja... eli langatonta kaukosäädintä, ei mutta sehän on houkuttelevaa!! Taidanpa juosta heti kauppaan.

En ole mitenkään vastaan XBOX:sia, mutta sinun väitteet "aivan paskasta dvd toistosta ym" ovat liioteltuja.

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen pelikonsolin lisäominaisuuteen DVD.

Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan YodaKo
Joo, olet oikeassa, mutta kun sijoittaa n.30 niin saa sekä RGB toiston että aluekoodivapaan laitteen (RGB -piuha + regionX).

Onko XBOXissa RGB toisto automaattisesti mukana mm. tarvittavat piuhat?
Eli PS2:n DVD-toiston siedettävälle tasolle saattamiseen menee rahaa siis mainitsemasi 30 + 25 (kauko) eli siis 55

XBOXin kanssa joutuu investoimaan DVD-kittiin ja RGB-piuhaan ja ne on yhteensä vähän yli 60 . Sen suhteen tilanne on siis aika sama!

Mä en siitä RegionX:stä hirveesti tiedä, mut ei kai sillä joka kerta vaan joudu kikkaileen, kun leffaa alkaa kattoon? Siis ennen kuin RGB futaa? :confused:

Mulla on kaikki levyt tähän mennessä toiminut n. 100 kpl. kaikki vuokrattuja, kavereiden kanssa treidattuja.
Onneks olkoon! Sulla on ollu kyllä tosi hyvä tuuri! Ei voi kun ihmetellä, varsinkin kun lukee täältä vähän juttua ihmisten kokemuksista.

Sitten voi ihmetellä hiukan lisää, kun katsoo tätä surullisen pitkää listaa elokuvista, mitkä ei wörki tai bugittaa.

Mistäs kuulit, joltain joka on jo ehtinyt katsoa satoja levyjä sen kanssa
No rapakon takana sitä on aika moni jo testannu ja luulisin, että aika monta sataa leffaa on tosiaan läpi pyöritelty! En ole hirveesti mitään negatiivista asiasta kuullut, päivastoin ihmiset on kuulemma olleet hyvinkin tyytyväisiä ko. featureen!

Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

No rapakon takana sitä on aika moni jo testannu ja luulisin, että aika monta sataa leffaa on tosiaan läpi pyöritelty! En ole hirveesti mitään negatiivista asiasta kuullut, päivastoin ihmiset on kuulemma olleet hyvinkin tyytyväisiä ko. featureen!

No se on varmaa että Xboxin DVD-elokuvien toiston rajoja on kokeiltu jos ei muuten niin PS2-fanaatikkojen puolesta. Onhan Xbox MS:n tuote ja siitäkös heput sais hepulin jos se elokuvien toisto olisi huonompi kuin PS2:ssa vielä kun se vaatii erillisen kaukosäätimen oston. Eli se että Xbox on MS:n tuote ja PS2:n kilpailija takaa jo sinällään että ainakin jenkeissä toiston rajoja on koeteltu.

Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Mä en siitä RegionX:stä hirveesti tiedä, mut ei kai sillä joka kerta vaan joudu kikkaileen, kun leffaa alkaa kattoon? Siis ennen kuin RGB futaa? :confused:

No kyllä pitää kikkailla mutta siinä menee vain puoli minuuttia ja kun ostat tuon Region X:n niin saat RGP:n lisäksi vielä koodivapaan soittimen! Ei taida Xboxille vielä löytyä tällaista(Ajan kysymys varmaan vaan tosin). Itselleni ainakin elokuvafriikkinä tärkeimpiä DVD:eitä ovat juuri Region 1:t joita on tullut tilattua tosi paljon! Ja kun katot tosiaan RGP:llä niin PS2 on dvd-soittimena aivan yhtä hyvä kuin XBOX! Ja mihin sitä kaukosäädintä VÄLTTÄMÄTTÄ tarvii? Itse olen sitä tyyppiä joka pistää leffan pyörimään ja istahtaa sohvalle ja kun leffa loppuu otan DVD:n ulos ja laitan hyllyyn. Ei siinä paljon kakea kaipaa! Ja itselläni ei ole ollut ongelmia yhdessäkään leffassa!

eikös RGP ollut dukessa se sinko?

RGB vois toimii paremmin kummassakin konsolissa :D

kerrankin MINÄ pääsin sanomaan noin =)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez

No kyllä pitää kikkailla mutta siinä menee vain puoli minuuttia
Aha...no nyt voi ainakin hyvällä omatunnolla todeta, että PS2 DVD-toisto on tosiaankin paska!

Eihän se ole mistään kotoisin, että joka levyn vaihdon yhteydessä pelleillään jonkun levyjen kanssa tai muten joutuu kattoon komposiitti-paskaa!

No kukin tietenkin tyylillään, mutta henk. koht. en ainakaan ikinä suostuisi ko. järjestelyyn...

Ja importi DVD-levyjen omistajille tiedoksi, et DVD-regionX tulee XBOXille ja se on saatavan näillä näkymin ens kuun 5. päivä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez

No kyllä pitää kikkailla mutta siinä menee vain puoli minuuttia ja kun ostat tuon Region X:n niin saat RGP:n lisäksi vielä koodivapaan soittimen! Ei taida Xboxille vielä löytyä tällaista(Ajan kysymys varmaan vaan tosin). Itselleni ainakin elokuvafriikkinä tärkeimpiä DVD:eitä ovat juuri Region 1:t joita on tullut tilattua tosi paljon! Ja kun katot tosiaan RGP:llä niin PS2 on dvd-soittimena aivan yhtä hyvä kuin XBOX! Ja mihin sitä kaukosäädintä VÄLTTÄMÄTTÄ tarvii? Itse olen sitä tyyppiä joka pistää leffan pyörimään ja istahtaa sohvalle ja kun leffa loppuu otan DVD:n ulos ja laitan hyllyyn. Ei siinä paljon kakea kaipaa! Ja itselläni ei ole ollut ongelmia yhdessäkään leffassa!

Siinähän se, henk. koht. en jaksa tuota ainaista säätöä ennen elokuvan katsomista (tällä hetkellä käytän PC:tä elokuvien katseluun).

Myöskään tuolle Region X:lle ei minulla ole kovaa tarvetta sillä jos leffa löytyy R2:na niin sellaisena sen ostan. Ymmärrän kyllä englantia, mutta aina niistä löytyy sanoja jotka eivät täysin uppoa ja siksi tekstiykset ovatkin tärkeät ja hyvää luksusta kun ajattelee että R2:sta joutuu odottamaan pitempään kuin R1:stä. R1-levyjä kaipaakin oikeastaan vain silloin jos jotain leffa ei löydy R2:na tämäkin koskee usein vanhoja leffoja yms. kun minulle kuitenkin kelpaa ihan hyvin tuo Hollywood-tauhka enkä kaipaa mitän eksoottisia taide-elokuvia.

Myös kaukosäätimen koen aika tarpeelliseksi jos vaikka puhelin soi, pitää mennä avaamaan ovi tai jos katselu keskeytyy muusta syystä.

Mutta nuo seikat ovatkin aina henkilökohtaisiin mieltymyksiin perustuvia joten niistä on siksi ihan turha tapella. Ja pääasia onkin luonnollisesti se että on itse tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa.

Eihän se ole mistään kotoisin, että joka levyn vaihdon yhteydessä pelleillään jonkun levyjen kanssa tai muten joutuu kattoon komposiitti-paskaa!
No eikös se toimi s-videolla ihan nätisti ja sillähän saa jo ihan hyvän kuvan?

Itselläni oli ps2 ja sain region x pelleilystä tarpeekseni ja myin koko paskan. idioottimaista ettei region x:n dataa voi tallentaa muistikortille vaan dvd leffojen katselu on jatkuvaa levyjen vaihtoa. pitemmän päälle se alkaa rassaan.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Aha...no nyt voi ainakin hyvällä omatunnolla todeta, että PS2 DVD-toisto on tosiaankin paska!

No kukin tietenkin tyylillään, mutta henk. koht. en ainakaan ikinä suostuisi ko. järjestelyyn...

Ja importi DVD-levyjen omistajille tiedoksi, et DVD-regionX tulee XBOXille ja se on saatavan näillä näkymin ens kuun 5. päivä.

Et viitsisi peeloilla noin pahasti...
PS2 toistaa RGB-tason kuvaa ilman mitään kikkailuja, nimittäin S-videota. Toimimattomuuteen en viitsi puuttua, kun itsellä ei ole kovin huonoja kokemuksia...

PS2 kannattaa liittää S-Videokaapelilla telkkariin. Sen tuoma kuvanlaatu voi toisissa vastaanottimissa olla jopa parempi kuin RGB. Homma kun on niin hassua, että myös TV:n input-liitännöissä ja toistossa voi olla vikaa: toiset telkut antavat särmemmän kuvan S-videolla. Esim. TM:ää tai Hifi-lehteä hiemankin selailleelle tämä on selitetty moneen kertaan. Erityisesti vaikkapa videotykeissä tuon eron pienuutta jaksetaan korostaa.

Toisekseen, S-Video on lisäksi tunnetumpi standardi kuin RGB. Esim. jenkit tulevat hyvin toimeen ilman RGB:tä, suurimmassa osassa sikäläisiä laitteita on vain S-video. Erikoisvehkeissä on sitten komponenttivideo, joka on hieman erilainen kuin meidän kotoinen, Scartin läpi kulkeva RGB.

Komposiittivideoliitännöillä ei pitäisi arvioida mitään kuvatoistoja millään laitteilla. Kevyttä ammattitaidottomuutta esim. lehdeltä kirjoittaa pelikonsoleiden kohdalla kuvanlaadusta vain komposiittijohdon perusteella, kun kaikki muut soittimet testataan S-videolla tai RGB:llä. Tämän kämminhän teki mm. TM PS2:n ilmestyttyä.

Lopuksi: S-videolla tai RGB:llä liitettyä DVD-kuvan laatueroja ei tavallinen käyttäjä huomaa, oli sitten DVD-toistimena PS2/Xbox tai 500 erillistoistin. Turhaa vouhkasta IMO.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter

Et viitsisi peeloilla noin pahasti...
PS2 toistaa RGB-tason kuvaa ilman mitään kikkailuja, nimittäin S-videota. Toimimattomuuteen en viitsi puuttua, kun itsellä ei ole kovin huonoja kokemuksia...
Joo no kyllähän S-Video ihan ok laatu on, mutta ei silti mikään RGB.

Mutta ei se kohtalaisen hyvä kuvakaan siinä vaiheessa hirveesti lämmitä, kun ruudulla näkyy "Cannot Read Disc" tai joku muu herja. ;)

Noh! näkyypähän teksti ainakin terävästi!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Jos ei halua ostaa Region X:ää PS2:een, mutta haluat katsoa leffoja paremmalla piuhalla kuin komposiitilla, niin ostaa sitten S-Video piuhan, niin ei tartte kikkailla ja kuva on suunnilleen yhtä hyvää tasoa kuin RGB:-piuhan kanssa.
Ja PS2:ssa kaukosäädin ei ole todellakaan pakollinen, sillä Dualilla sujuu leffan käynnistys ja valikoiden selaaminen aivan mainiosti, mutta tietenkin kauko on aina luksusta, mutta jos ei näe kakea minään elintärkeänä asiana DVD:itä katsellessa, niin silloin ei kaken osto ole mitenkään pakollinen, toisin kuin Xboxissa.
Kolmanneksi, niin kuin jo tuolla konsolisota-puolella mainitsinkin: Olen katsonut omalla PS2:lla monen monituista DVD:tä ja kaikki ovat toimineet moitteitta ja kuva ja ääni ovat mielestäni aivan riittävän hyvätasoisia minulle, enkä näe asiassa mitään valittamista. Jos on joku hifisti, niin en usko että kukaan itseään kunnioittava sellainen käyttää yleensäkään mitään konsolia DVD-soittimena. Eli siis jos haluaa parasta mahdollista laatua kuvaan, ääneen ja käyttömukavuuteen, niin silloin kannattaa hommata ihan oikea DVD-soitin. Mutta omalla kohdallani tälläisessä harrastelia käytössä PS2:n DVD-soitin ajaa asiansa varsin kiitettävästi. Eli mitä puhut PS2:n DVD:n toiston paskuudesta on varsin puppua, enkä usko, että se perustuu omakohtasiin kokemuksiisi...

Edit: Ai joo nää jutut oli jo käsitelty aika pitkälle, en lukenut threadia ihan loppuun asti, mutta en nyt jaksa alkaa enää poistaan...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Jos on joku hifisti, niin en usko että kukaan itseään kunnioittava sellainen käyttää yleensäkään mitään konsolia DVD-soittimena. Eli siis jos haluaa parasta mahdollista laatua kuvaan, ääneen ja käyttömukavuuteen, niin silloin kannattaa hommata ihan oikea DVD-soitin.
No tottakai, sehän nyt on ihan selvä!

Mutta tälläisessä harrastelia käytössä PS2:n DVD-soitin ajaa asiansa omalla kohdallani varsin kiitettävästi.Eli mitä puhut PS2:n DVD:n toiston paskuudesta on aika puppua, enkä usko, että se perustuu omakohtasiin kokemuksiisi...
No jos olet tyytyväinen siihen DVD-toistoon, niin sehän on hienoa!

MUTTA!!! Jos se ei toista kaikkia leffoja, niin eihän se silloin ole OK-homma...vai onko? Ihan oikeesti hei! Siis, mieti nyt vähän! Onko sellanen DVD-soitin hyvä, mikä ei toista kaikkia leffoja? Itse en ainakaan kehtaisi kehua sellasta soitinta kenellekkään!

Mun jutut PS2:n DVD-toiston paskuudesta ei todellakaan ole mitään puppua, vai väitätkö ihan pokalla että nämä kaikki PS2 käyttäjät ovat keksineet lämpimikseen päästänsä noita toimimatomuus juttuja ?!

Mun mielestä on ihan normaali reaktio, että jos kulee/lukee tollasista ongelmista, niin koneesta jää negatiivinen kuva. Sehän nyt on ihan selvä!

Jos sen jälkeen sanoo konetta paskaksi, niin siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä!? Onko se tosiaan ihan mahdoton asia käsittää?:confused:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mikro-PC:n XBOX katsaus

No tottakai, sehän nyt on ihan selvä!

No jos olet tyytyväinen siihen DVD-toistoon, niin sehän on hienoa!

MUTTA!!! Jos se ei toista kaikkia leffoja, niin eihän se silloin ole OK-homma...vai onko? Ihan oikeesti hei! Siis, mieti nyt vähän! Onko sellanen DVD-soitin hyvä, mikä ei toista kaikkia leffoja? Itse en ainakaan kehtaisi kehua sellasta soitinta kenellekkään!

Mun jutut PS2:n DVD-toiston paskuudesta ei todellakaan ole mitään puppua, vai väitätkö ihan pokalla että nämä kaikki PS2 käyttäjät ovat keksineet lämpimikseen päästänsä noita toimimatomuus juttuja ?!

Mun mielestä on ihan normaali reaktio, että jos kulee/lukee tollasista ongelmista, niin koneesta jää negatiivinen kuva. Sehän nyt on ihan selvä!

Jos sen jälkeen sanoo konetta paskaksi, niin siinä ei pitäisi olla mitään ihmeellistä!? Onko se tosiaan ihan mahdoton asia käsittää?:confused:
No mutta jos itselläni toimii kaikki elokuvat mainiosti, tai ainakin tähän asti on toiminut, niin eihän mulla silloin ole mitään valittamista. Ei mua kiinnosta että toimiiko ne leffat muitten koneilla vai ei, kunhan ne vaan toimii omalla koneella, eli siis itselläni ei ole mitään valittamista PS2:n DVD-toiston osalta. Siihen asti kun itselläni toimivat kaikki DVD:t PS2.ssa moitteitta, niin siihen asti olen tyytyväinen sen ominaisuuksiin ja tähän asti olen ollut. Sitten kun ensimmäinen "Cannot Read Disc" pamastaa ruutuun, niin silloin voin ehkä alkaa muuttaa käsitystäni PS2:n DVD-ominaisuuksista. Vielä ei ole ollut syytä ja toivon ettei ole syytä jatkossakaan. :)
PS: Voi olla että jotkut DVD-ongelmat PS2:ssa ovat konekohtaisia, tai ainakin siltä näyttää, kun toisella toimii joku leffa ja toisella ei.:confused:

Mä en epäile hetkeäkään etteikö pilkeitsin koneen DVD-ominaisuudet olisi paremmat kuin PS2:ssa. Onhan se nyt 1.5 vee tuoreempi laite kuin Sonyn tekele, kai siinä ajassa jotain toisten virheistä oppii, mutta itse olen jo yli vuoden sillä leffoja katsellut ja kovin tyytyväinen olen ollut. Ps. n. 200 katsottua-yksi toimimaton.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
eikös RGP ollut dukessa se sinko?

RGB vois toimii paremmin kummassakin konsolissa :D

kerrankin MINÄ pääsin sanomaan noin =)

Ei, se oli RPG, "rocket propelled grenade", käytetään muuallakin kun Dukessa. :D

Ylös Bottom