Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millä televisiolla pelaat Xbox 360:tä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja scorn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Toinen televisio on juuri samainen Samppa ja olen huomannut myös häntimistä esim. Fifa 09:n kanssa. Paljon en ole kuitenkaan testaillut, kun ei kyseinen televisio ole varsinaisesti Boksin kanssa käytössä. Mutta tosiaan jonkinlaista häntimistä olen pelien kanssa huomannut ja taisi olla HDMI:llä liitettynä silloin kun testailin.


720p, 1080i ja 1080p.
720i, eihän tällaista taida edes saada valittua Boksin asetuksista? Käytännössähän tuo 720i on mahdollinen, mutta ei taida juuri missään olla käytössä tuollaista kuva-asetusta, käsittääkseni.
Mikäs ero on esim. 720p ja 720i?
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

26" sd telkulla. ei kuitenkaan ole HDMI boxi niin ei siinä mitään.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Mikäs ero on esim. 720p ja 720i?
Toinen on progressiivinen (eli lomittamaton) ja toinen lomitettu. Mutta käytännössä 720i-tilaa ei ole olemassakaan, joten sellaisesta on ihan turha murehtia yhtään millään näyttölaitteella.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

LG:n 32" HD-ready telkkarilla tulee Xbox 360:stä pelailtua. Ja HDMI:llä tietysti kiinni. ;)
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Sony KDL-32S2000 HD-ready töllö, resona 720p sisään, katseluetäisyyttä noin kaksi metriä.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Kumpaa kannattaa käyttää 1080i vai 1080p ? Mitä eroa näillä?
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Tukeeko kaikki HD-ready televisiot tuota 1080i? (oma televisio n.2 vuotta vanha)

Eli kumpaako kannattaa käyttää boksilla pelatessa 720p vai 1080i?
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Tukeeko kaikki HD-ready televisiot tuota 1080i? (oma televisio n.2 vuotta vanha)

Eli kumpaako kannattaa käyttää boksilla pelatessa 720p vai 1080i?

Näin mutu- tuntumalta voisin sanoa, että tukee. Itselleni ei ainakaan ole tullut yhtään HD-redy telkkaria vastaan, joka ei 1080i- resoa tukisi.

Itse olen suurimmaksi osaksi käyttänyt 720p tarkkuutta, koska siinä kuva tulee ruudulle progressiivisena eli lomittamattomana. Tällöin kuva ainakin periaatteessa pitäisi olla häiriöttömämpi ja tarkempi. Jotkut ovat kuitenkin sanoneet, että heillä 1080i näyttää paremmalta, joten mene ja tiedä sitten:). Itse en taas näiden välillä ole suurta eroa huomannut. Tosin 1080i- tilaa en missään vaiheessa ole kovin pitkään pitänyt päällä. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa testailla asiaa perinpohjaisemmin.

Kannattaa varmaankin siis testailla itse, että kumpi mielyttää enemmän omaa silmää ja tehdä sen perusteella sitten lopullinen päätös. Tämän parempaa neuvoa en valitettavasti osaa ainakaan itse antaa.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Tukeeko kaikki HD-ready televisiot tuota 1080i? (oma televisio n.2 vuotta vanha)

Eli kumpaako kannattaa käyttää boksilla pelatessa 720p vai 1080i?
Periaatteessa HD Ready -standardi sanelee vain, että 720p-tila on pakollinen. Käytännössä kaikki myytävät HD-valmiit televisiot tukevat myös 1080i-tilaa.

Kumpi sitten on parempi? 720p:tä aina suosittelen, mutta ainoan oikean lopputuloksen tiedät vain sinä itse. Eli testaa kumpaakin tilaa useilla eri peleillä ja muilla lähdemateriaaleilla (DVD, videotiedostot, Xbox Originals -pelit jne) ja tutki sydämessäsi, kumpi tila sinua itseäsi enemmän miellyttää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Juu 720p:n ja 1080i:n välisiä eroja on kyllä vaikea havaita. Itse kyllä suosin 720p:tä ja jotenkin sain sellaisen kuvan noita testatessani, että 720p on jotenkin "sulavempi ja pehpeämpi" kuva-asetus. 1080i tuntui taasen jotenkin terävältä eikä niin miellyttävältä katsoa. Mutta voi olla että osa tulkinnoista on myös mielikuvituksen tuottamaa, kun ainakaan mitään suuria eroja noista ei pystynyt löytämään.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Pienen testin jälkeen omaan silmään tuo 720p tuntuu paremmalta.

Tietysti pidemmällä testauksella voisi huomata enemmän eroja, mutta tuskinpa mitään merkittävää.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Todella vanha 21" Phillipsin kuvaputki romu on tällä hetkellä :cool:
Uusi tietysti hankinnan alla... :eek:
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

32" Philips HD-Ready, pari pv sitten ostettu, ihan hyvin toimii, HDMI:n laittamisessa oli kyllä aikamoinen työ mutta lopulta sain toimimaan :D Ja 1080i resolla (vai mikälie) ruutu muuttuu mustaksi välillä pariksi sekuntiksi, tästä syystä käytän 720p. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Fintecin 26'' kuvaputki, taitaa olla jo viis tai kuus vuotta vanha :D
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

32" Philips HD-Ready, pari pv sitten ostettu, ihan hyvin toimii, HDMI:n laittamisessa oli kyllä aikamoinen työ mutta lopulta sain toimimaan :D Ja 1080i resolla (vai mikälie) ruutu muuttuu mustaksi välillä pariksi sekuntiksi, tästä syystä käytän 720p. ;)
Kyllä tuo 720p on järkevin. Mielestäni tuottaa hieman paremman kuvan kuin 1080i, vaikkei paljon silmällä noiden välisiä eroja huomaakaan.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

21" Philipsin kuvaputki. BenQ E2200HD tulee varmaan lähiaikoina poistettua kaupasta!
 
Ylös Bottom