Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millaisia laatueroja televisioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Altern
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Altern

New Member
Harkitsen 28 tuuman laajakuvatelevision ostamista hintaluokasta 500-800 euroa. Vaihtoehtoja näyttää kuitenkin löytyvän vähän turhankin paljon.

Kysyisinkin siis henkilöiltä, joilla on minua enemmän kokemusta kodinelektroniikasta seuraavaa:

1) Ovatko alinta hintaluokkaa edustavat 500 euron mallit kuvanlaadultaan hyviä? Onko mahdollista saada käsiinsä aivan kelvoton rakkine?

2) Onko merkillä väliä?

3) Voiko ostopaikan valitsemalla säästää vai kannattaako se valita yksinkertaisesti mukavuutta katsoen?

4) Onko jotain, joka minun tulisi tietää?

Noniin, 500 eurolla saa ihan hyvän laajakuvatöllön, jos valitsee minun tapani (Philips 28"). Minulle se maksoi 600 ja päälle viiden vuoden takuu. Tämä siis sinun tulisi muistaa.

Muista ostaa TV, jossa on pitkä takuu.

Merkillä on vähän väliä, sillä minä en suosi Samsungia, Finluxia, tai Saloraa.
Osta siis Panasonic, Philips tai Sony. Niissä on H&L suhde kohdallaan. JVC:stä en tiedä, mutta videot niillä ainakin on hyviä.

Minusta Sonyn täyslitteä Triniton kuvaputki olisi ollut parempi, mutta rahan puutteen vuoksi jouduin tyytymään Philipsin Blackline-FX kuperaan kuvaputkeen.

Niissä kuvissa on sen verran väliä, kuten kauppiaskin sanoi, että Jos sinulla ei ole vertailukohdetta vieressä, niin älä vaivaa päätäsi. Se kuvanero on niin minimaalinen

Muista yrittää saada TV, jossa takuu on 5v

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Altern
Harkitsen 28 tuuman laajakuvatelevision ostamista hintaluokasta 500-800 euroa. Vaihtoehtoja näyttää kuitenkin löytyvän vähän turhankin paljon.

Sony ja Panasonic on jo monesti todettu erittäin hyväksi. Tosin laatu maksaa. Philipsilläkin on hyviä malleja, mutta nekin maksavat. Halvalla ei saa hyvää. JVC:tä ei kannata ajatella.

28" laajakuvatelevisio on aika pieni. 32" alkaa olla jo siedettävä kuvakoko. Tosin 36" olisi huomattavasti parempi. Laajakuvatelevisiosta ei sinällään ole juuri muuta hyötyä, kuin kotiteatterissa ja sielläkin projektori olisi parempi. Laajakuva lähetyksiä tulee vielä liian vähän televisiosta.

800e voisi olla hyvä sijoitus 28" laajakuvatelevisioon. 32" maksaa sitten vähintään hieman alle 1600e.

1) Ovatko alinta hintaluokkaa edustavat 500 euron mallit kuvanlaadultaan hyviä? Onko mahdollista saada käsiinsä aivan kelvoton rakkine?

800e saa maksaa. Halvalla ei saa hyvää televisiota. Kuvanlaadussa ei kannata tinkiä. Kuvanlaatu, liitännät ja käytettävyys ovat tärkeimmät kriteerit. Äänenlaatuun ei kannata kiinnittää mitään huomiota, koska se on kaikissa televisioissa huono. Ääni ennemmin ulos kunnon kaiuttimien kautta.

2) Onko merkillä väliä?

Merkillä ja mallilla. Esim. Sonylla on hyviä ja huonoja televisioita. Halvat mallit ovat Sonyllakin huonoja. Jos Philipsiin päätyy niin kannattaa katsoa malli hyvin tarkkaan, koska osa Philipsin malleista surkeita (halvimmat). Panasonicilla on sama ongelma.

3) Voiko ostopaikan valitsemalla säästää vai kannattaako se valita yksinkertaisesti mukavuutta katsoen?

Sieltä kannattaa ostaa mistä halvimmalla saa. Jos hintaero ei ole suuri niin kannattaa kiinnittää huomiota palveluun.

4) Onko jotain, joka minun tulisi tietää?

Halvalla ei saa hyvää televisiota. Yksilöissä on eroja. Tunnetuillakin valmistajilla on ns. 'ohari' malleja.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mac41
JVC:stä en tiedä, mutta videot niillä ainakin on hyviä.

Vanha legenda, joka ei pidä enää nykyään paikkansa. Laatutaso tippunut huikeasti. Videoistakin saa/joutuu maksamaan vähintään 500e, jotaa saa kelvolliset. Halvimmat mallit hajoavat vuodessa.

Ylös Bottom