Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mindhunters

Jarmo Hänninen

New Member
Keskutellaanpas hieman tästä Rennyn kiistanalaisesta Mindhunters-trilleristä, jonka pääosassa hilluvat muun muassa Val Kilmer, Christian Slater ja LL Cool J. Elokuvahan saa jenkkien ensi-illan ensi viikon perjantaina (13.5.2005). Veikkaan, että jenkit tulevat tästä kuitenkin jonkin verran pitämään leffasta.

Lieköhän kyseessä jotenkin muokattu versio leffasta jos sitä vaikka verrattaisiin suomiversioon, siitä ei ole mitään hajua, mutta toivottavasti nyt edes jenkkimannet diggaa ettei mies masennu.

Tässä on muuten FilmiFINin arvostelu suomi-devusta. Linkki.

Vastaus: Mindhunters

Tuoko sitten kuitenkin menee jenkeissä teattereihin? Eikös sen pitänyt mennä siellä suoraan dvd:lle? Leffaa en ole nähnyt, joten sitä en voi kommentoida.

Jari Tomppo sanoi:
Tuoko sitten kuitenkin menee jenkeissä teattereihin? Eikös sen pitänyt mennä siellä suoraan dvd:lle?

Niin IMDB väittää ja lähteemme erittäin lähellä Rennyä, joka tosin sanoo, että release olisi jo tämän viikon perjantaina, mutta toivon kuitenkin, että leffa menestyy edes siellä. Tuskin se nyt mitään murska-arvosteluita kuitenkaan saa.

Itse en ole vielä leffaa "uskaltanut" hankkia, mutta viimeistään silloin kun se tulee alekoppaan Anttilassa (jos ei jo ole)

Jos ei Rennystä muuta hyvää sanottavaa ole, niin toimintaa mies osaa ohjata. Mindhuntersin loppupään tappelu siellä jossain keittiössä (vai missä nyt olikaan) on oikeasti hyvän näköistä menoa. Eikä Mindhunters muutenkaan ole mitenkään merkittävän paska elokuva, ihan viihdyttävää välimallin action-trilleri-popcorn-tavaraa.

En mä silti DVD:tä ostaisi edes alelaarista.

Hmmm, mielenkiintoista, että leffa kuitenkin tulee teattereihin.

Knoppina sellainen tieto, että leffan jälkituotantoa suunniteltiin aikoinaan ihan tosissaan Suomeen - Jenkkilän isot herrat kuitenkin luottivat kansainvälisesti tunnetumpiin taloihin. Sama juttu kävi Manaajan kanssa. Veikkaisin, että kotomaassa paketteihin olisi saatu enemmän virtaa - ainakin umpisurkean Manaajan efekteihin.

Tuli tuossa muuten mieleeni, että Renny on käyttänyt jo muutaman kerran tätä suljettuun paikkaan sijoittuvaa teemaa: Mindhunters, Deep Blue Sea ja Prison. Sama juttu oli sillä ilmeisesti jo hyllytetyllä "Ihmissudet Kuussa" -projektilla.

Mindhunters on mielestäni ihan ookoo leffa, jos sitä ei katso liian kriittisesti. Renny-lisä kannattaa myös unohtaa eli ei lähde teilaamaan elokuvaa heti kättelyssä, koska se on suomalaisen tekemä. Onhan tuossa paljon aukkoja ja tarina muuttuu melko tylsäksi puolivälin jälkeen, mutta on niitä paljon huonompiakin tuotoksi nähty.

Itse pidättäydyn edelleen vanhassa ja vakaassa 3/5 -arvosanassani.

Yhdyn aika pitkälti Jarmon arvostelun tekstiosuuteen, mutta itse olisin pudottanut vielä puolikkaan tähden elokuvan arvosanaan. Yllätyin positiivisesti tätä katsoessa ja elokuvailta olikin odotettua nautinnollisempi. LL Cool J tosin ei yllä omassa näyttelijä-rankingissa kovin korkealle. :rolleyes:

Jarmo Hänninen sanoi:
Itse en ole vielä leffaa "uskaltanut" hankkia, mutta viimeistään silloin kun se tulee alekoppaan Anttilassa (jos ei jo ole)

Kyllä taitaa löytyä jossakin reilun kympin tietämillä. Taisi olla 12.99e.

Itse leffa oli nollaodotuksiin katsottuna ihan ok, tykkäsin.
Oli kyllä kunnon Sam Fisherit/Solid Snaket leffan lopussa.
3.5/5

Itse uskoisin, että jenkkien kankaille menee ihan sama versio kuin se mikä nähtiin täällä Euroopassa. Aika jenkkimäisen näköinen se nimittäin jo oli.

Ihan OK leffa kategoriassaan. Ei mikään massasta erottuva, mutta ei nyt missään nimessä mikään huonokaan.

Movie Reviews: 'Mindhunters' 13 May 2005 (StudioBriefing)

Renny Harlin has probably directed more out-and-out flops in recent years than most of his colleagues. Critics are suggesting that his latest, Mindhunters, starring Val Kilmer and Christian Slater, will be no exception. Lou Lumenick in the New York Post comments that at first it "seems like the kind of movie that might turn out to be so bad it's good. But before long, it's clear Mindhunters is so bad it's awful." Roger Ebert in the Chicago Sun-Times asks rhetorically: "Is the film worth seeing? Well, yes and no. Yes, because it is exactly what it is, and no, for the same reason."

Olihan tuo jopa kymmenentenä jenkkilistoilla kahdella miljoonalla dollarilla.

IMDB 6.3/10 (4,181 votes)

Paras arvosana sitten The Long Kiss Goodnightin (1996). Vielähän tuo ehtii tosin tuosta pudota...

Paras näkemistäni 2000-luvun trillerikauhuista ja Rennyn paras sitten Ford Fairlanen. Kateelliset suomalaiset näemmä täällä haukkuvat Rennyn elokuvat jo ennen kuin ne ovat edes varmistuneet. Helppohan siellä näytön takana on kirjoittaa, mutta lähdepäs Hollywoodiin ohjaamaan pari 70 millin leffaa. :cool:

leffassa oli kyllä asiallinen "kymmenen pientä neekeripoikaa" -meininki ja on jo pelkästään sen takia hyvä elokuva. Roolisuoritukset eivät kyllä olleet mitään päätähuimaavia, mutta tarinan hyvin pitkälti kantaessa itse itseään ei niillä näyttelijä suorituksilla ollut "niin" paljon väliä.

Ylös Bottom