Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MiniDisc-soitin haussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fetched
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Fetched

New Member
Olen hieman katsellut josko ostaisi Mini Disc -soittimen, mutten tiedä vehkeistä paljoakaan, joten voisitteko suositella joitan soittimia minulle? Hyvä hinta-/laatusuhde on tärkein. Mielellään jossain siinä kahdensadan euron nurkilla hinta saisi olla.

Tämä ei ole MD -soitin, mutta tuo kuullostaa kyllä liian hyvältä. Onko siinä jokin jippo?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Minun käsittääkseni nuo ATRA-soittimet ovat vain fancyjä CD-soittimia. MD on kyllä pienen kokonsa takia mielestäni parempi vaihtoehto. Minusta ainakin tuntuu, että kaikki kokeilemani CD-pohjaiset kannettavat soittimet ovat olleet susia. MP3-soitin on hyvä, ja juuri MD.

EDIT: Kurkkaas tänne.

Itselläni on Sonyn MZ-N1 minidisc soitin. Laite on todella kätevä ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Painoa ja kokoa ei paljoa ole ja saat siirrettyä biisit suoraan koneelta md:lle.
Yhdelle Md:lle mahtuu 320min ja soittoaika 110 tuntia. Hinta tosin oli ostaessa 430.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Mikä on äänenlaatu, kun musiikkia on 320 min? Eikö ne saa ängettyä eri bit rateilla?

En ole nähnyt äänenlaadussa oikeastaan mitään merkittäviä eroja.
Nauhoitteassa saat valita tavallisen- LP2 tai LP4 moodin. Ehkä LP4:lla äänenlaatu voi olla hitusen huonompi, mutta eron huomaa vain jos siihen kiinnittää huomiota tai vertailee.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Little Girl
En ole nähnyt äänenlaadussa oikeastaan mitään merkittäviä eroja.
Nauhoitteassa saat valita tavallisen- LP2 tai LP4 moodin. Ehkä LP4:lla äänenlaatu voi olla hitusen huonompi, mutta eron huomaa vain jos siihen kiinnittää huomiota tai vertailee.

LP4 pitäis olla jo lankapuhelimen tasoista laatua. Itselleni LP2 kyllä riittää, mutta kyllä eron pakkaamattomaan huomaa.

Itseäni ei tuo ATRAC:n iso koko juuri haittaa. Onhan se Mini Disc tietysti mukavempi taskussa, mutta hinta vaan huimaa vähän liikaa päätä. Varsinkin silloin kun haluaa hyvän MD-soittimen. Itseäni myös houkuttelisi ATRAC:ssa tuo mp3:ia parempi laatu ja suurempi tila. Pitäisi vaan päästä testaamaan laitetta, tai löytää jostain arvostelu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
Itseäni ei tuo ATRAC:n iso koko juuri haittaa. Onhan se Mini Disc tietysti mukavempi taskussa, mutta hinta vaan huimaa vähän liikaa päätä. Varsinkin silloin kun haluaa hyvän MD-soittimen. Itseäni myös houkuttelisi ATRAC:ssa tuo mp3:ia parempi laatu ja suurempi tila. Pitäisi vaan päästä testaamaan laitetta, tai löytää jostain arvostelu.

Ei kyllä minuakaan (vielä) innosta tuo aikaisemmin mainittu ATRACilla CD:lle tallentava laite. MD on ollut markkinoilla kymmenisen vuotta ja alkaa olla jo aika yleinen formaatti.

Normaalinopeudella MD:lle tallennettaessa äänenlaatu on kyllä hyvä (itselläni ATRAC-R). Täytyy myöntää että olen *todella* kriittinen äänenlaadun suhteen, mutta en silti ole löytänyt eroja kun olen vertaillut kopiota MD:llä ja vastaavaa alkuperäistä CD:tä. Elektronisella musiikilla voi huomata (tai ainakin olla huomaavinaan...) jotain ajoittaista muutosta taustaefekteissä.

LP2 tai LP4 moodissa toimivaa MD:tä mulla ei ole, enkä varmaan hankikaan :D

Alkuperäisten ATRACin speksien mukaan se pakkaa CD:ltä tulevan informaation (siis 44.1KHz audion) noin viisi kertaa pienempään tilaan MD:lle:

http://www.cc.jyu.fi/minidisc/aes_atrac.html

Eli jos ymmärsin oikein niin tuo Sonyn uusi CD-RW:lle kirjoittava soitin saa mahtumaan levylle jopa 30:n CD:n verran tavaraa! Onpahan pakattu varsin reilusti...

MD-levy on niin pieni ja kätevä käyttää että ei haittaa vaikka siihen olisi mahdutettu "vain" yhden CD:n verran musiikkia :)

Itsellenikin tuo md-levyn koko on tärkeää. Pyöräilessä ja muutenkin reisussa, noita pieniä levyjä on mukavampi kuljettaa kuin cd-levyjä.

Ostin vasta uuden soittimen Sony mz-710, hintaa oli 290. Vielä en ole kerennyt perehtyä sen eri pakkaus tapoihin, vaikka jo reilun kuukauden se on jo mulla ollut. Mukana tullut ohjelmakin vaatii vähintää 400mhz tasoisen tehomyllyn, ja eihän mulla sellaista ole käytettävänä.

Ei sattuis ketään kiinnostamaan, ei tallentava Kenwoodin kannettava md-soitin?

Mjoo, ajattelin, että mielummin iso kokonen ja paljon tilaa, kuin pienempi ja vähän vähemmän tilaa. Mulla on isot taskut, kyllä se sinne menee. :)
En ole vain nähnyt tuota soitinta missään kaupoissa Suomessa.

Hmh, mielenkiinnon kohteet muuttuu hetki hetkeltä. Nyt tekee mieli ison kapasiteetin omaavaa mp3-soitinta. Laitteen pitäisi olla järkevän hintainen(300-450), liikkumista kestävä, iso kapasiteetti (10-20Gt), ja päivitettävissä, sillä en usko, että mp3 kauaa enää porskuttaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
Hmh, mielenkiinnon kohteet muuttuu hetki hetkeltä. Nyt tekee mieli ison kapasiteetin omaavaa mp3-soitinta. Laitteen pitäisi olla järkevän hintainen(300-450), liikkumista kestävä, iso kapasiteetti (10-20Gt), ja päivitettävissä, sillä en usko, että mp3 kauaa enää porskuttaa.

Tohon haarukkaan osuu Applen IPod - ehdottomasti ainoa MP3-kovalevy-kannettava jota kannattaa edes harkita. Kiinnitetty äänenlaatuun edes vähän huomiota toisin kuin monessa kilpailijassa.

MD-vehkeet kannattaa tilata saksasta, saa paljon halvemmalla kuin suomesta.

Mielestäni formaattina MD on edellleen paras. Äänenlaatu, laitteiden tekninen toteutus, kestävyys etc...

MD-soittimet alkavat vanhentua pikkuhiljaa, ja ajattelin ostaa pitkäikäisen vehkeen. iPod on myös kätevä tiedostojen siirrossa.

Onkohan noista Creativen soittimista mihinkään, kun hinta olis jo hieman järkevämpi?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Tohon haarukkaan osuu Applen IPod - ehdottomasti ainoa MP3-kovalevy-kannettava jota kannattaa edes harkita. Kiinnitetty äänenlaatuun edes vähän huomiota toisin kuin monessa kilpailijassa.
Ei nyt aivan näinkään. Vaikka toki iPod on MP3-kovalevysoittimien kärkikastia, ei se todellakaan ole ainoa hyvä soitin markkinoilla. Jos äänenlaadulla on väliä, kannattaa katsoa Creativen Zeniä ennemmin kuin iPodia.

Jos ei MP3-soittimen kanssa ole kiirettä, kannattaa säästää nyt rahat ja ostaa soitin vasta vuoden lopulla. Markkinoille on syksyn aikana tulossa paljon uusia malleja, kuten Creative Zen NX, Rio Karma, iRiver HP-100 ja Philips HDD100.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Ei nyt aivan näinkään. Vaikka toki iPod on MP3-kovalevysoittimien kärkikastia, ei se todellakaan ole ainoa hyvä soitin markkinoilla. Jos äänenlaadulla on väliä, kannattaa katsoa Creativen Zeniä ennemmin kuin iPodia.

.

Ei tu oZen ainakaan HiFissä kyllä kehuja saanut...

Tosin saksan maalla Stereoplay on jostain syystä arvostanut ton creativen ipodin edelle äänenlaadussa, en ole nähnyt arvosteluja (ja eri arvostelijatkin voivat tietty vaikuttaa) joten en sen kummemmin voi sitä kommentoida.

Mitä MD:n vanhenemiseen tulee, ei se äänenpakkausformaattina ole mitenkään vanhenemassa. Pikemminkin formaatti on kypsä ja elinvoimainen. Jos tarvitsee filensiirtoa voi ostaa siihen rinnalle usb-muistipalikan.

Ylös Bottom