Vastaus: Minidisk huollon tarpeessa - Mihin viedä? (PK)
Prisoner sanoi:
Mulla kans vanha CD-soitin reistaa. Se on niin hyvä, etten viitsis vaihtaa uuteen. Haluaisin siis korjauttaa sen edullisesti. Eli samasta tiedosta minäkin olisin kiinnostunut.
Tuntuu olevan nykyisin työtuntien hinta niin korkea että ei kannata kaikkea korjauttaa vaikka laite olisi muuten täysin kunnossa. Riippuu varmaan korjaamostakin onko minimiveloitus 1/2h vai 1h
Riippuu minkälainen vika CD-soittimessa on, joitakin mekaanisia vikoja olen saanut itsekin korjattua. Mielenkiintoisin on vuonna 1988 hankittu mun ensimmäinen CD-soitin (sony), mikä on ollut päivittäisessä käytössä siis about 15 vuotta. Se jäi sivuun kun levykelkan mekaniikka alkoi temppuilla. Ajattelin ettei kannata edes tutkia vikaa, varmaan kaikki liikkuvat osat jo kuluneet piloille kovassa käytössä.
Oli talvella vähän tekemisen puutetta ja purin soittimen mekaniikan. Ei löytynyt muuta vikaa kuin kuminen vetohihna kelkan mekaniikan ja moottorin välillä oli kulunut tai venynyt. Putsasin ja voitelin muut levykelkkamekaniikan akselit, hammaspyörät yms. Toimi vähän aikaan, mutta sama vika taas. No sattumalta tutkin Partcon (
www.partco.fi) luetteloa ja siellä olikin laaja valikoima erilaisia vetohihnoja. Mittasin vanhan, ostin uuden (hinta: 1e).
Nyt toimii kuin uusi! Kestotesti siis jatkuu, kuinka pitkään CD-soitin kestää

Kyseistä soitinta käytän silloin kun CD on niin naarmuinen ettei sitä muilla soittimilla voi kuunnella ilman pykimistä (luulisi että uusien soittimien virheenkorjaus olisi vanhoja parempi?). Ainoa pieni haitta on se ettei kyseinen vanha soitin soita yli 74min pitkiä levyjä, se oli joskus aikoinaan määritelmän mukaan pisin soittoaika....