Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mistä ostaa ja mitenkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tropic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tropic

New Member
Internetistä PS2 tuotteita. pelejä, ohjaimia, muistikortit ja jne
Kaverini suositteli minulle mm.DVD CRAVE nimistä paikkaa, onko kellään tästä paikasta tietoa?
Onko mitkä kaupat luotettavia? toimitustajat? postikulut ja jne?
Kaikki tieto on tarpeen!

Play on mun kokemusten perusteella oikein mainio. Tulli vaan lätkii veroja päälle jos ostos on yli 30 puntaa.. Tuotteiden hinnat sisältävät postituskulut joten on helppo ostaa ilman yllättäviä kustannuksia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tropic
paljonko ne verot on ja tuleeko niitä ostaessa mistä päin nettiä tahansa?

22% aina (periaatteessa) jos tuote tulee EU:n ulkopuolelta ja ylittää tuon edellämainitun tullausrajan. EU:n sisällä toimivissa verkkokaupoissa verot on jo sisällytetty hintoihin.

Tuo Play vaikutti yllättävän hyvältä nettikaupalta, taidan tilata PES3sen sieltä, kunhan Visa vain saapuu... :D

Tätä ketjua ei ole vähään aikaan päivitelty, onko muita ehdotuksia mistä kannattaa pelejä ostaa/tilata?!?

Ilmeisesti kaikki ulkomaiset nettikaupat vaativat visan, vai olenko väärässä? Onko kukaan törmännyt ulkomaiseen nettikauppaan, jossa voi maksaa esim. tilisiirrolla tai postiennakolla?

Nuubeille vinkkejä! ;)

Play.com on hyvä ja luotettava shoppi.
Toisaalta toimitukset saattavat kestää joskus parikin viikkoa, mikä ei ole mukavaa, kun odottelee uutta peliä, jonka jo saisi "lähikaupan" hyllyltä. Edullistahan siellä kyllä on.
Kotimaisista suosittelen ainakin Konsolinettiä. Nopeaa ja edullista ja toimii ilman luottokorttiakin.
Ulkomaisista yksi suosikkini on myös Britti-Amazon. Postikuluja tulee jonkin verran, mutta tavarakin tulee yleensä 4-5 päivässä.

Tullilta löytyy pätevät ohjeet esimerkkeineen netti-shoppailusta: http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/tullineuvonta/top10/Internet-kauppa.html

Ja vaikka nettikauppa yrittäisikin huijata, olet Visalla maksaessasi vahvoilla. Mahdollisia selvityksiä varten kannattaa säilyttää kaikki mailit ja paperit ja vaikka tulostaa tarpeelliset sivut talteen.
Yleensä huijaava firma on yrittänyt huijata muitakin, ja rahansa saa Luottokunnalta mukisematta takaisin ja huijari-firmaltahan lähtee samantien luvat ottaa vastaan Visa-maksuja. Firmoillahan pitää myös olla sopimus Visan (Suomessa Luottokunnan) kanssa, että saavat rahansa Visan kautta.
Kahdeksan vuotta olen tavaraa Visalla ulkomailta tilannut ja yhteen huijari-firmaan olen törmännyt, eikä se suinkaan ollut mikään niistä hämäristä lafkoista, joiden kanssa olen asioinut.

Mitäs jos tilaa pelin (alta 30) esim. Amazonista ja postikulut (n. 5) päälle. Tällöinhän kokonaishinnaksi tulee n. 35 eli yli sen 30, joten joutuuko silloin maksaan veroa? Vai joutuuko veroa maksaamaan vain jos itse pelin hinta on yli 30?

Saako noista tulliverojutuista tietoa jostain? Eikös eri tuotteilla ole eri rajat...? Mihin toi 30 raja pätee, DVD, video, pelit?

Siis pelien kohdalla tulliraja on 45,40 euroa ja se hinta lasketaan paketin kokonaishinnasta. Eli siis postikulutkin otetaan mukaan.

Ylös Bottom