Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mistä halvimmat pelit Cubelle?

DVDCravesta oli puhetta ...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam (03.03.03)

Odotan ensimmäisen tilaukseni saapumista edelleen...

Nyt on sitten tullutkin jo kaksi tilausta tuolta perille. Nopea toimitus (n. viikko) ottaen huomioon, että kohtuu kaukaa ovat pelit tulossa. Gamecuben pelit ovat 100% samoja kuin Euroopassa, ovat jopa Saksassa (Grossostheimko se nyt oli) valmistettuja. Englanninkieliset manuskat. Ainoa ero on kanteen lätkäisty G-tarra, joka on kai kaikissa - koneesta riippumatta - Australiassa myytävissä peleissä. Itselläni samoja tarroja on DC, Xbox ja nyt Cube-koteloissa.

Postikulut ovat n. 5e / peli. Peleistä saa verot pois ostohetkellä, joten 30 euron kohdalla postikulut ja verot kumoavat toisensa.
Tuolta siis kulkee yksi Cube-peli 30e hintaan kotiin asti, tietysti
siinä tapauksessa, että osti sen pelin tarjouslaarista hintaan 30e ;)

Tilasin itselleni Tiger Woods 2003 (NGC) 30e, Amped (Xbox) 22e ja Harry Potter Chamber of ... (tjsp) 20e. Ei pahoja hintoja uusista muovitetuista peleistä. Uusia tilauksia kehiin, kunhan löytyy ostettavaa...

-=Pacdam=-
 
Mä en nyt oikein ymmärtänyt...verot ja postikulut kumoavat toisensa. Siis saako tuolta DVD Cravelta pelit juuri sillä hinnalla mitä nuo ilmoittaa eikä tule mitään veroja eikä postikuluja päälle?

Entä toimiiko Sammon Visa Electron tuolta tilattaessa?

Lähetetäänkö pelit erillispakkauksissa vai laitetaanko kaikki samaan pakettiin?

Paljonko peli saa maksaa maksimissaan, että sen saa kohtuulliseen hintaan Suomeen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Mä en nyt oikein ymmärtänyt...verot ja postikulut kumoavat toisensa. Siis saako tuolta DVD Cravelta pelit juuri sillä hinnalla mitä nuo ilmoittaa eikä tule mitään veroja eikä postikuluja päälle?

Esimerkki:
------------------
Gamecube - Ty The Tasmanian Tiger AUD$62.49
GST Adjustment -AUD$5.68
Shipping AUD$5.50
Total AUD$62.31
------------------

Missä
- "Gamecube - Ty The Tasmanian Tiger" on pelin nimi,
- "AUD$62.49" pelin hinta Australian dollareina,
- "GST Adjustment -AUD$5.68" verovähennys (kun ostaa Australian ulkopuolelle, Australian lainsäädännöllisiä kiemuroita, älä kysy enempää, sillä en tiedä),
- "Shipping AUD$5.50" postikulujen osuus
- "Total AUD$62.31" loppusumma.

Koskapa mielestäni 5.68 ja 5.50 ovat riittävän lähellä (lukuarvoltaan) toisiaan, voidaan perustellusti väittää näiden lukujen - toisen ollessa etumerkiltään negatiivinen - kumoavan toisensa.

Kysymykseesi EI OLE yksiselitteistä vastausta. Esimerkkini hintaisen pelin kohdalla tuo paikallisten verojen poistuminen ja postikulujen lisääminen kumoavattoisensa, muissa tapauksissa tilanne kallistuu johonkin suuntaan ...

Entä toimiiko Sammon Visa Electron tuolta tilattaessa?

Ei aavistustakaan, Sammon oikeaa korttia käytän, enkä mitään leikki-Visaa.

Lähetetäänkö pelit erillispakkauksissa vai laitetaanko kaikki samaan pakettiin?

Samassa paketissa tuli Amped ja Potter. Sanoisin, että yhdessä, jos se sunkin on mahdollista (=kaikki tuotteet varastossa jne.).

Paljonko peli saa maksaa maksimissaan, että sen saa kohtuulliseen hintaan Suomeen?

Nyt ei ymmärrä. Yhdestä pelistä postikulut on aina AUD$5.50, jos peli maksaa AUD$1000, saa verojakin (se GST Adjustment) melkoisesti pois, eli maksettavaksi jää - Australian päässä - jotain (laske itse tuon esimerkin perusteella). Suomessa kalliista kamasta maksetaan sitten tullit, kuten aina.

-=Pacdam=-
 
Play.comissa näyttäis tällä hetkellä olevan tarjouksessa Bomberman Generations. 26 euroa on hintaa. Itse heitin yhden tulemaan halvalla kun sai ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Nyt ei ymmärrä. Yhdestä pelistä postikulut on aina AUD$5.50, jos peli maksaa AUD$1000, saa verojakin (se GST Adjustment) melkoisesti pois, eli maksettavaksi jää - Australian päässä - jotain (laske itse tuon esimerkin perusteella). Suomessa kalliista kamasta maksetaan sitten tullit, kuten aina.

-=Pacdam=-

Meinasin lähinnä sitä että jos tilaa esim. play.comista niin pelit saa maksaa maksimissaan noin 45 euroa, ettei menis tulleja. Jos kuitenkin tullit tulee päälle niin hintaa kertyy vielä yli 10 euroa lisää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Meinasin lähinnä sitä että jos tilaa esim. play.comista niin pelit saa maksaa maksimissaan noin 45 euroa, ettei menis tulleja. Jos kuitenkin tullit tulee päälle niin hintaa kertyy vielä yli 10 euroa lisää.

No, sittenhän tiesit itse jo vastauksen ... miten tilanne olisi erilainen, tilataanpa EU:n ulkopuolelta sitten paikasta A, B tai C?
Kylläpä se tullilaitos taitaa suhtautua arvoltaan samanlaiseen tavaraan samalla tavalla olipa lähdemaa/-alue sitten Australia, Jersey tai Kanada.

-=Pacdam=-
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Kylläpä se tullilaitos taitaa suhtautua arvoltaan samanlaiseen tavaraan samalla tavalla olipa lähdemaa/-alue sitten Australia, Jersey tai Kanada.
Jersey on itseasiassa poikkeus, koska se ei kuulu EU:n arvonlisäveroalueeseen. Jerseystä ostetuista tavaroista ei siis kanneta tullia vaan ainoastaan arvonlisävero.

Vieläkin suosittelen kaikkia lukemaan Tulli.fi:n sivuja. Sieltä löytyy kaikki tarvitsemanne tieto.
 
Sain nämä asiat selvitettyä, korjatkaa jos olen väärässä:

1. EU:n veroalueen ulkopuolelta tilattaessa tulliraja on 45,40 euroa. Esim. Jerseyn saaret

2. EU:n ulkopuolelta tilattaessa tulliraja on 38 euroa. Esim. Australia. Sitten jotkut EU:n kanssa tehdyt sopimukset voivat vielä vaikuttaa tilauksen hintaan. Ilmeisesti tämä DVD Cravessa verojen poisto on juuri jokin sopimus EU:n kanssa.
 
Funstation lopettaa toimintansa kokonaan ja niillä on loppuunmyynti, kaikki pelit ja vehkeet -50%. Turha sieltä on uusimpia hittipelejä (enää) etsiä, mutta kuitenkin... Makkaratalon myymälän myyjä sanoi että ensi viikon keskiviikkona menee pulju kiinni.
 
Gigantti (ainakin Vantaan Tammistossa) myy Gamecuben vanhemman pään pelejä pois 29 /kpl. Tarjouslistalla ovat muistaakseni ainakin 2002 FIFA World Cup, Aggressive Inline, Batman: Vengeance, Resident Evil, Turok: Evolution ja Wreckless: The Yakuza Missions.
 
Oulussa Stockmanilla edullisia Cube-pelejä, mm. Tarzan Freeride 25e, NHL Hitz 2002 30e, THPS3 30e, Turok Evolution 25e, F1 2002 25e, Simpsons Road Rage 25e, Super Monkey Ball 25e, Dark Summit 30e ja Waverace 25e.
-=Pacdam=-
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nonniin, väännetääs nyt mulle oikein ratakiskosta: Jos ostan Mario party 4:n DVDCravesta se maksaa noin 35. otetaanko tuosta tarjoushinnastakin se vero pois, eli saanko paketin hintaan noin 35 vai tuleeko siihen se fakin 5.5 lisää?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calathia
Nonniin, väännetääs nyt mulle oikein ratakiskosta: Jos ostan Mario party 4:n DVDCravesta se maksaa noin 35. otetaanko tuosta tarjoushinnastakin se vero pois, eli saanko paketin hintaan noin 35 vai tuleeko siihen se fakin 5.5 lisää?

No siis.

Peli maksaa dvd-cravella tuon 35. Dvd crave velottaa luottokortiltasi 35 (peli) + 5.5 (postitus).

Velotus tehdään todennäköisesti australian dollareissa, jolloin kurssit voivat muuttua ennen kuin Visalaskusi erääntyy ja siksi summa saattaa hiukan muuttua.

Peli saapuu Suomeen. Tulli katsoo paketin päällä olevia numeroita. Jos Dvd-Crave on rehellinen siinä lukee pelin ja postituksen summa euroina tai jonain muuna valuuttana. Tulli muuttaa valuutat euroiksen sen päivän kurssin mukaan. (Siis huom: vero maksetaan myös postikulusta!)

Nyt tulli tekee laskutoimituksen 0.22 * (35 + 5.5) = 8.91. Tämä on alle 10, joten tullin normaalin ohjeen mukaan sinua ei laskuteta.

Jos sinua kuitenkin päätetään laskuttaa, et voi sille yhtään mitään. Lisäksi tulli saattaa pitää pakettiasi pari päivää ja katsoa tuleeko sinulle lisää paketteja, jolloin niiden kokonaissumma ylittäisi tuon 10.

Todellisuus on kuitenkin aika hyvä: tullista tulee läpi kaikenlaista mikä hiukan ylittää tuon 10 rajan. Mutta se perustuu tuuriin.

(Tuo 35 ei ole tarkka hinta --> laske itse tarkoilla arvoilla.)
--
Pirkka
 
Kiitos pijokela asiallisesta vastauksesta, mutta epäselväksi jäi se että meneekö myös tarjoustuotteesta tuo GST Adjustment??

kuten tuossa yhdessä postissa sanottiin:
Esimerkki:------------------
Gamecube - Ty The Tasmanian Tiger AUD$62.49
GST Adjustment -AUD$5.68
Shipping AUD$5.50
Total AUD$62.31
------------------

...Noissa hinnnoissa näkyy kaikissa lukevan "Inc.GST", mistä saan tietää paljon on tuo GST vähennys kulloisella pelillä TS. Miten tietää mikä on pelin lopullinen hinta? (peli - GST + shipping)?

EDIT: löysin itse vastauksen, eli joka ikisestä hinnasta dvdcravessa otetaan gst pois...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Turun Stockmannilta löytyy joitain Cuben pelejä 20-30 hintaan, mm. Monkey Ball, Simpsons Road Rage, SSX Tricky, Turok Evolution, Waverace: Blue Storm ja XG3 Extreme Racing.

Itse ostin Waveracen 25 eurolla ja melkoisen vaikea peliin on päästä sisälle... Luotan kuitenkin siihen että oppiessa peli paranee :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pacdam
Taitaapa luottokortti olla ainoa keino hankkia pelejä tuolta
Voisiko joku valaista minua Visan vinguttamisen tietoturvariskeistä? Isukki kun sanoi, että ei suostu luovuttamaan numeroitaan nettiin. Joku haXor muka nappaa ne matkalla. Kiehuttaa kun ei saa säästää rahaa...:mad:
 
Ylös Bottom