Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä Dashboardin käyttiksessä tulisi parantaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja djj07
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

djj07

New Member
Joo tässä on tullut mieleen muutamia parannusehdotuksia tuohon käyttikseen:

1. Olis hyvä, jos kaverilistalle voisi tehdä ryhmiä joiden alle kaverit voisi latoa. Aina ei voi muistaa ketkä omistaa GoWin tai DOAn, joten pelikutsujen lähettely helpottuisi huomattavasti jos kaverilistaa voisi hiukan organisoida.

2. Mua häiritsee hyvin suuresti tossa gamerscore -listassa noi arcade-pelit joita oon kokeillu ja heivannu saman tien. Olis hyvä, jos pelit ei ilmestyis listaan ennen kun niissä on saanu saavutuksia, tai vaihtoehtoisesti niitä tulisi voida poistaa listasta.

En tiedä miten paljon yhden tallaajan mielipiteellä on väliä, mutta mihinkähän näitä toivomuksia kannattaisi lähetellä? Entä mitäs muuta tossa pitäis korjata jotta käyttö sujuis mukavammin?

Vastaus: Mitä Dashboardin käyttiksessä tulisi parantaa?

Ensimmäiseksi voisivat kasvattaa kaverilistan kokoa tuplasti. Nyt joutuu karsimaan aktiivista väkeä, kun haluaa uusia tilalle.

Markkinapaikan ryhmittely ja hallinta näin tavallisen käyttäjän silmästä on vieläkin jotenkin liian hajanaista ja sekavaa. Koko layoutti uusiksi ja navigointi selkeämmäksi. Haetun tavaran löytäminen kestää liikaa. Paljon auttaisi eri tekijöillä listatut TOP-listat.

Tässä nämä tärkeimmät.

Hotkeyt, esimerkiksi uusimpiin demoihin tai Arcade-peleihin olisi poikaa. LB + D-pad, niin johan pystyy niitä bindailemaan.

Nisupulla sanoi:
Markkinapaikan ryhmittely ja hallinta näin tavallisen käyttäjän silmästä on vieläkin jotenkin liian hajanaista ja sekavaa. Koko layoutti uusiksi ja navigointi selkeämmäksi. Haetun tavaran löytäminen kestää liikaa.
Samaa mieltä. Käyttöliittymä on aivan liian sekava, layout joko kokonaan uusiksi tai annettava käyttäjälle mahollisuus itse säätää mitä haluaa nähdä milläkin bladella. Videoiden katseluohjelma muistuttaa enemmän kidutusta kun toimivaa käyttöliittymää, ottaisivat mallia XBMC:stä. Myös se ratkaisu, että kaikki videot näkyvät yhdessä pötkössä, riippumatta missä hakemistossa ne PC:llä sijaitsevat, hakee vertaistaan.

1) "Team chat", tai miksi sitä nyt nimittäisikään mutta siis mahdollisuus luoda keskustelukanava ja jutella useamman kuin yhden henkilön kanssa yhtäaikaa. Muistaakseni jo vanhemman Xboxinkin dashboardilta tällainen voice chat -mahdollisuus löytyi.

2) Viesteistä, pelikutsuista jne. olisi kiva saada (niin halutessaan) jonkinlainen pieni pysyvä indikaattori ruutuun. Aina joskus sattuu esim. pelikutsuja tulemaan sillä välin kun on jääkaapilta olu... limsaa hakemassa ja usein ne jäävät ainakin minulta huomaamatta, kun ei tule erikseen tarkastettua tilannetta.

Mun mielestä tää koko Dashboardin hitaus varsinkin pelien aikana pitäisi saada pois.

Ylös Bottom